Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2006, 13:46
Verwijderd
Hoi! Sinds een tijdje merk ik dat mijn accu elke keer heel snel op is als ik m niet aangesloten heb op de oplader. Nu is het zelfs zo dat hij het maar 11 (!) minuten volhoudt! Hoe kan dat en wat kan ik er aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2006, 14:09
Kwinkslag
Kwinkslag is offline
Dat is gewoon slijtage van de accu. Niets aan te doen. Met name als je hem vaak en langdurig aan netspanning gebruikt slijt de accu nou eenmaal veel sneller dan wanneer je de accu met enige regelmaat helemaal leeg zou trekken op 'natuurlijke' wijze.
Oud 18-06-2006, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Kwinkslag schreef op 18-06-2006 @ 15:09 :
Dat is gewoon slijtage van de accu. Niets aan te doen. Met name als je hem vaak en langdurig aan netspanning gebruikt slijt de accu nou eenmaal veel sneller dan wanneer je de accu met enige regelmaat helemaal leeg zou trekken op 'natuurlijke' wijze.
Pff... Dat heeft niemand mij ooit verteld
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:51
Verwijderd
Heb je niet gemerkt dat hij geleidelijk minder kan hebben? Hoe oud is je laptop, 1,5 jaar? Je kan voor de meeste laptops nog nieuwe accu's bestellen. Ik raad je dan wel aan om je huidige accu te gebruiken wanneer je hem lange tijd aan de stroom laat.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 15:50
dafelix
dafelix is offline
H&t ?
Oud 18-06-2006, 16:01
M@rco
M@rco is offline
--> Hardware
Oud 18-06-2006, 17:46
Koen
Koen is offline
Citaat:
Kwinkslag schreef op 18-06-2006 @ 15:09 :
Toch is zo'n snelle slijtage wel buitensporig, lijkt me. Ik heb m'n notebook al 2 jaar, gebruik 'm met grote regelmaat en ook zeer regelmatig via netstroom, maar van slijtage heb ik nog relatief weinig gemerkt. Hij loopt wel iéts sneller leeg, maar er is zeker nog geen 15% van de oorspronkelijke capaciteit verdwenen. Heeft zij dan zo'n slecht model, of ik zo'n goeie?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 18-06-2006 @ 15:51 :
Heb je niet gemerkt dat hij geleidelijk minder kan hebben? Hoe oud is je laptop, 1,5 jaar? Je kan voor de meeste laptops nog nieuwe accu's bestellen. Ik raad je dan wel aan om je huidige accu te gebruiken wanneer je hem lange tijd aan de stroom laat.
Ik denk dat ik m zo'n anderhalf jaar heb nu.
Zijn accu's duur trouwens? En hoe lang houdt zo'n accu t over het algemeen uit?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-06-2006 @ 17:01 :
--> Hardware
sorry
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 18-06-2006 @ 18:46 :
Toch is zo'n snelle slijtage wel buitensporig, lijkt me. Ik heb m'n notebook al 2 jaar, gebruik 'm met grote regelmaat en ook zeer regelmatig via netstroom, maar van slijtage heb ik nog relatief weinig gemerkt. Hij loopt wel iéts sneller leeg, maar er is zeker nog geen 15% van de oorspronkelijke capaciteit verdwenen. Heeft zij dan zo'n slecht model, of ik zo'n goeie?
Dat leek mij dus ook. Nu is ie dus heel snel leeg en als ik m dan weer aanzet heb ik nog even blessuretijd Maar ik mag al blij zijn als t een half uurtje is bij elkaar op geteld. Denk dat ik dat nog niet eens haal.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 18:25
Kwinkslag
Kwinkslag is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-06-2006 @ 18:59 :
Dat leek mij dus ook. Nu is ie dus heel snel leeg en als ik m dan weer aanzet heb ik nog even blessuretijd Maar ik mag al blij zijn als t een half uurtje is bij elkaar op geteld. Denk dat ik dat nog niet eens haal.
Als het apparaat pas anderhalf jaar oud is, lijkt mij dat je inderdaad mag verwachten dat de accu nog acceptabel zijn werk doet, netspanning of niet. Terug naar de winkel, dus. En laat je niet afschepen met "helaas, garantie is verstreken".
Oud 19-06-2006, 00:13
phoxetis
phoxetis is offline
bij Dell zijn je accu's over het algemeen binnen een jaar stuk. Enkele uitzonderingen daargelaten. Maar je krijgt geen nieuwe hoor. Wij in ieder geval niet.

En zo nog meer fabrikanten. Laadciruits zijn niet goed, ze slopen vrijwillig hun Li-Ion accu's om net die éne minuut extra looptijd te hebben.

Mijn oude Toshiba Satellite was 8 jaar oud, werd dagelijks gebruikt, had twee Li-Ion accu's en werkte nog als nieuw qua uithoudingsvermogen. Zo moet dat.
Oud 19-06-2006, 06:24
Verwijderd
Voor een dell kost de goedkoopste accu 113, de duurste iets van 180, 190. http://accessories.euro.dell.com/sna...hs1&l=nl&s=dhs
Bij acer zit je op de 165.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 07:56
Relief
Relief is offline
Wie had het trouwens hier over een Dell? Kan me niet herinneren dat de TS zei dat zij een Dell heeft. Trouwens een accu van Dell gaat een stuk langer mee. Hier in het huis ook een dell. Na een anderhalf jaar doet de accu het nog erg goed. Volgens mij maakt Dell de laatste tijd kwalitatief betere producten.
Oud 19-06-2006, 09:17
Verwijderd
TS heeft niet gezegd wat voor soort laptop ze heeft, ze vroeg om prijzen van accu's. Van dell en acer weet ik de prijzen binnen vijf minuten te vinden, dus ik noemde deze prijzen op. Dit zijn immers toch vrij standaard prijzen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 09:44
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem bij een 2 jaar oude HP laptop, gebruik 'm ook heel vaak aan de netstroom stom natuurlijk. Maar wederom, dat wist ik dus ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 15:27
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-06-2006 @ 08:56 :
Wie had het trouwens hier over een Dell?
ik niet, maar zij hebben modellen die het marketingverhaal van "lang werken" het beste kunnen onderschrijven. Maar ze zijn niet de enige hoor. Er zijn maar weinig fabrikanten die voor een lange levensduur in jaren gaan.
Oud 20-06-2006, 20:05
zoemzoem
zoemzoem is offline
Maar als je laptop op netstroom staat, dan wordt je accu toch helemaal niet gebruikt? Hoe kan hij dan slijten?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 00:28
phoxetis
phoxetis is offline
die accu wordt iedere keer voor 1% ofzo bijgeladen, en als je 'm nooit of bijna nooit leeg maakt worden ze daar een beetje moe van ;-)

Dit effect is nogal sterk afhankelijk van de fabrikant, je hebt daar als gebruiker betrekkelijk weinig invloed op.

Je kunt af en toe eens expres de accu helemaal opgebruiken, of de accu uit de laptop halen als je 'm toch niet portable gebruikt
Oud 21-06-2006, 03:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 20-06-2006 @ 21:05 :
Maar als je laptop op netstroom staat, dan wordt je accu toch helemaal niet gebruikt? Hoe kan hij dan slijten?
Dat ligt puur aan hoe het apparaat is ontwikkeld. Een Nokia 3310 telefoon bijvoorbeeld, gaat nog steeds uit door "battery low" ondanks dat je 10 seconden daarvoor hem aan de adapter hebt geplugd. Dat is een indicatie dat hij dus niet rechtstreeks zijn stroom van de netadapter haalt zodra aangesloten maar dat dat via de accu loopt. En dat bekort de levensduur dus enorm.

Er zijn ook laptops die de accu helemaal niet gebruiken zodra op netstroom, zoals dat hoort eigenlijk. Maarja ik denk dat veel fabrikanten het wel interessant vinden als hun klanten na anderhalf jaar toch nog maar weer een accu van 80 euro kopen.
Oud 21-06-2006, 10:31
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-06-2006 @ 08:56 :
Wie had het trouwens hier over een Dell? Kan me niet herinneren dat de TS zei dat zij een Dell heeft. Trouwens een accu van Dell gaat een stuk langer mee. Hier in het huis ook een dell. Na een anderhalf jaar doet de accu het nog erg goed. Volgens mij maakt Dell de laatste tijd kwalitatief betere producten.
dell maakte altijd al redelijke kwaliteit, alleen accu's waren, zijn en blijven een ramp bij hun, heb op stage ongeveer 60 dell laptops van 3 jaar oud, en er zit geen 1 originele accu meer bij, het merendeel zelfs al voor de 2e keer vervangen.

Citaat:
zoemzoem schreef op 20-06-2006 @ 21:05 :
haal je accu er eens uit dan als ie op netstroom loopt....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 03:43
airbag
airbag is offline
Zit deze thread vol verbazing te lezen. Ik weet natuurlijk dat het beter is voor een accu om hem er uit te halen wanneer je de laptop aan netstroom hangt. Maar dat het effect bij sommige laptops zo groot is...

Na bijna 3 jaar gebruik ik nog steeds dezelfde accu, en heb hem er in die tijd hooguit 2 keer uitgehaald terwijl hij aan netstroom hing. Ook nu staat mijn laptop aan voor 13 dagen 11 uur en 30 minuten, maar die accu zit er nog gewoon in. En als ik heel eerlijk ben merk ik geen verschil in vergelijking met wanneer ik hem kocht.. misschien dat hij zo onderhand op 90% zit, maar veel minder is het niet.

Het gaat hier overigens over 'n Micropoint (P4 2,2), waarvan ik eerst dacht dat het de grootste bagger op Aarde was, maar het lijkt erop dat hij in ieder geval 1 sterk punt heeft .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 07:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Semi-offtopic nieuwtje:

Spontane zelfontbranding Dell-laptop gemeld (met plaatjes)

Wel grappig dat het om een Dell gaat.
Oud 22-06-2006, 10:41
phoxetis
phoxetis is offline
mijn zus zat stiekum toch al te hopen dat Dell weer eens wat accu's terug gaat roepen, die van haar zijn allebei morsdood
Oud 22-06-2006, 15:11
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-06-2006 @ 08:10 :
Semi-offtopic nieuwtje:

Spontane zelfontbranding Dell-laptop gemeld (met plaatjes)

Wel grappig dat het om een Dell gaat.
aan de andere kant ook niet zo verwonderlijk als je ziet hoeveel laptops dell heeft afgezet.

als er een x een auto in de fik vliegt vanwege fout in het brandstofsysteem hoor je dr niks van en vinden de mensen dat kunnen bij zo'n geavenceerd stuk techniek...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
airbag schreef op 22-06-2006 @ 04:43 :
Zit deze thread vol verbazing te lezen. Ik weet natuurlijk dat het beter is voor een accu om hem er uit te halen wanneer je de laptop aan netstroom hangt. Maar dat het effect bij sommige laptops zo groot is...

Na bijna 3 jaar gebruik ik nog steeds dezelfde accu, en heb hem er in die tijd hooguit 2 keer uitgehaald terwijl hij aan netstroom hing. Ook nu staat mijn laptop aan voor 13 dagen 11 uur en 30 minuten, maar die accu zit er nog gewoon in. En als ik heel eerlijk ben merk ik geen verschil in vergelijking met wanneer ik hem kocht.. misschien dat hij zo onderhand op 90% zit, maar veel minder is het niet.

Het gaat hier overigens over 'n Micropoint (P4 2,2), waarvan ik eerst dacht dat het de grootste bagger op Aarde was, maar het lijkt erop dat hij in ieder geval 1 sterk punt heeft .
En met verbazing lees ik jouw post. Hahaha...
Ten eerste is het echt nooit bij mij opgekomen dat mn laptop t ook zou doen als ik de accu eruit zou halen en natuurlijk ten tweede dat jouw laptop (naja, accu) het zo lang volhoudt .

Ik heb btw een Asus..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 22-06-2006 @ 16:11 :
aan de andere kant ook niet zo verwonderlijk als je ziet hoeveel laptops dell heeft afgezet.

als er een x een auto in de fik vliegt vanwege fout in het brandstofsysteem hoor je dr niks van en vinden de mensen dat kunnen bij zo'n geavenceerd stuk techniek...
Dat is ook zo, natuurlijk. Wel levensgevaarlijk zo'n ontploffende accu; geen goede PR.

Maar als ik hier de verhalen zo lees ik wel denk dat accu's niet het sterkste verkoopargument zullen zijn van Dell laptops.
Oud 22-06-2006, 20:06
Igorrrai
Igorrrai is offline
Beter haal je je accu eruit als je aan de netstroom zit?
Oud 23-06-2006, 00:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 22-06-2006 @ 21:06 :
Dan voorkom je in elk geval dat je accu slijt (alhoewel lang bewaren zonder gebruiken ook schade kan toebrengen; het blijft een chemisch ding).

Nadeel is wel dat als je netstroom uitvalt (kabeltje los) je laptop gelijk uit gaat.
Oud 23-06-2006, 06:07
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-06-2006 @ 01:17 :
Dan voorkom je in elk geval dat je accu slijt (alhoewel lang bewaren zonder gebruiken ook schade kan toebrengen; het blijft een chemisch ding).

Nadeel is wel dat als je netstroom uitvalt (kabeltje los) je laptop gelijk uit gaat.
Even uitzetten dan.
Oud 23-06-2006, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 22-06-2006 @ 21:06 :
Ja, als ze dat van te voren eens hadden gezegd
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:40
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2006 @ 09:52 :
Ja, als ze dat van te voren eens hadden gezegd
dan verkopen ze minder accu's
Oud 23-06-2006, 16:53
Verwijderd
Goed topic dit, ik heb mijn accu nu maar uit m'n laptop gehaald, pas wanneer hij gaat functioneren als laptop, doe ik 'em er weer in. Nu heb ik toch vakantie en slaapt mijn laptop thuis, geen zin om de batterij te martelen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 23:33
TopDrop
TopDrop is offline
Mijn laptop staat toch ook wel regelmatig enkele dagen achter elkaar aan met de accu erin maar ik merk toch ook niet echt een drastische vermindering in de accu capaciteit. Nou kon je er uberhaupt al niet zo lang op vooruit, ik denk ruim een uur tot anderhalf uur, en dat zal nu rond een uur liggen.

Mijn laptop is ruim 2 jaar oud, ik denk van maart 2004, en er zit een 3,06ghz pentium 4 processor in. Verder gebruik ik m toch vrijwel altijd op netstroom, dus ik maak me niet zo druk om de accu. Een nieuwe kost overigens 99,95. Owja, tis een Medion MD41300.
Oud 24-06-2006, 10:31
Verwijderd
Maakt het nog uit wat voor soort accu het is?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:45
Verwijderd
Een 3 GHz processor in een laptop is natuurlijk ook wel grenzeloos achterlijk. Sowieso, als ik een laptop zou kopen, dan zou ik erop willen werken.

Want wat is het voordeel van een laptop? Dat je erop kunt werken terwijl je onderweg bent. Dus je kunt in de trein, of als je gereden wordt door een chauffeur, nog even wat uurtjes draaien. Erg handig. Maar zodra je ergens ter plekke bent, kun je weer op een desktop werken. Want er zijn genoeg mogelijkheden om je complete kantooromgeving mee te nemen op een USB-stikkie, inclusief alle bijbehorende instellingen, zodat elke willekeurige PC jouw eigen PC wordt.

Dus waarom dan toch zo'n gruwelijk snelle processor, die veel stroom zuipt, in een laptop, als je aanneemt dat dat ding juist bedoeld is om op te werken onderweg? Ik lees soms over een accuduur van twee uur, en dat schijnt dan al heel goed te zijn. Hoeveel werk kun je nu verzetten in die twee uur? En dan ook nog eens te bedenken dat het gaat vaak om scholiertjes die nog helemaal niet met het begrip 'uren maken' van doen hebben?

Ik vind laptops echt zo achterlijk en kan me ook ongelooflijk opwinden over de huidige trend van hogescholen en universiteiten om hun studenten een laptop te laten kopen. Pure geldverspilling, en van de kant van de studentjes interessantdoenerij.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:12
dls
dls is offline
Ik heb een ander probleem met mijn laptop.

Ik heb een ASUS 3500 T/E en het beeldscherm word steeds Roze (lijkt op kabelbreuk of iets dergelijks)

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:16
dls
dls is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 11:45 :
Een 3 GHz processor in een laptop is natuurlijk ook wel grenzeloos achterlijk. Sowieso, als ik een laptop zou kopen, dan zou ik erop willen werken.

Want wat is het voordeel van een laptop? Dat je erop kunt werken terwijl je onderweg bent. Dus je kunt in de trein, of als je gereden wordt door een chauffeur, nog even wat uurtjes draaien. Erg handig. Maar zodra je ergens ter plekke bent, kun je weer op een desktop werken. Want er zijn genoeg mogelijkheden om je complete kantooromgeving mee te nemen op een USB-stikkie, inclusief alle bijbehorende instellingen, zodat elke willekeurige PC jouw eigen PC wordt.

Dus waarom dan toch zo'n gruwelijk snelle processor, die veel stroom zuipt, in een laptop, als je aanneemt dat dat ding juist bedoeld is om op te werken onderweg? Ik lees soms over een accuduur van twee uur, en dat schijnt dan al heel goed te zijn. Hoeveel werk kun je nu verzetten in die twee uur? En dan ook nog eens te bedenken dat het gaat vaak om scholiertjes die nog helemaal niet met het begrip 'uren maken' van doen hebben?

Ik vind laptops echt zo achterlijk en kan me ook ongelooflijk opwinden over de huidige trend van hogescholen en universiteiten om hun studenten een laptop te laten kopen. Pure geldverspilling, en van de kant van de studentjes interessantdoenerij.
Laptop is handig omdat je er inderdaad in de bus enzovoort mee kan werken (ik zit een uur in de bus en kan er bijna een compleet (klein) verslag mee maken in die tijd)

Daarnaast zijn er bij mij op school nooit voldoende computers beschikbaar (iets van 1 op de 10 studenten). Dus zo heb je altijd een persoonlijke pc bij je, waar niemand anders op kan werken. Daarnaast heb ik regelmatig presentaties, waarbij een eigen laptop waarvan je weet dat er een goede (nieuwe) versie van Powerpoint op staat.

Het is ook makkelijk om tussen lessen door even snel wat op te zoeken, i.p.v. eerst een vrije pc te moeten zoeken.

Veel groepswerk, wat door het beschikken over een laptop niet in een luidruchtig computerlokaal hoeft, maar in een kleiner studiehok, gemaakt voor groepsbesprekingen e.d.

m.a.w. Veel voordelen voor een laptop, en ik ben blij dat ik er een heb.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Stouwdam schreef op 26-06-2006 @ 19:12 :

Ik heb een ASUS 3500 T/E en het beeldscherm word steeds Roze (lijkt op kabelbreuk of iets dergelijks)

Winkel opbellen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:54
dls
dls is offline
2e hands gekocht, dus niet mogelijk..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Stouwdam schreef op 26-06-2006 @ 19:12 :

Hmm... Dat is ook niet helemaal lekker. Bij mij gaat de lamp van mn beeldscherm heeeeeel soms ineens uit
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 21:49
ijscoman
ijscoman is offline
De Accu van een Asus laptop zou toch niet zo snel stuk moeten gaan. Ik heb zelf 3 jaar lang met een Asus M6B00N Laptop gewerkt en na die 3 jaar haalde ik nog steeds tegen de 4 uur uit de accu. Beetje absurde situatie dus.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 16:48
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 11:45 :
*knip*
De meeste dingen die je zegt zijn ook wel waar. Maar ik wou ruim twee jaar geleden een eigen pc/laptop hebben omdat er altijd ruzie was wie wanneer op de computer mocht. Ik heb toendertijd besloten om een laptop te nemen, ben op zoek gegaan, ik wist er verder weinig vanaf, en deze leek me een goeie keus.

Later begreep ik dat die 3,06ghz processor helemaal niet in een laptop thuis hoort, wist ik veel. Dit was trouwens ook nog voor de tijd dat ze die centrino dingen hadden geintroduceerd. Aan de andere kant vind ik het ook helemaal niet erg dat ie stroom zuipt, net als een normale pc. Hij neem veel minder ruimte in en kan bijna hetzelfde als een normale pc. Ook kan ik m meenemen naar vrienden om wat spelletjes tegen elkaar te spelen. Ik ben er verder heel blij mee en na ruim twee jaar doet ie het nog steeds prima.

Hij is dan minder mobiel dan een 'normale' laptop, maar wel mobiel genoeg voor mij.
Oud 14-07-2006, 15:22
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Ik vond een stukje op internet over het werken zonder batterij:

Sommige slimmeriken die dit allemaal lezen en hun batterij willen beschermen zullen mischien wel geneigd zijn om hun laptop zonder batterij (maar met stopcontact) te laten werken. Ook dit is af te raden. De spanning op het stopcontact zit vol pieken en dalen. Deze "rimpels" worden efficiënt weggewerkt door de batterij die eigenlijk dienst doet als condensator. Zonder batterij worden deze rimpels doorgegeven aan de laptop-electronica die daar meestal niet is mee opgezet en vroeg of laat de geest geeft. (En een batterij is nog steeds goedkoper dan een nieuwe laptop...)
Oud 14-07-2006, 15:41
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 14-07-2006 @ 16:22 :
Ik vond een stukje op internet over het werken zonder batterij:

Sommige slimmeriken die dit allemaal lezen en hun batterij willen beschermen zullen mischien wel geneigd zijn om hun laptop zonder batterij (maar met stopcontact) te laten werken. Ook dit is af te raden. De spanning op het stopcontact zit vol pieken en dalen. Deze "rimpels" worden efficiënt weggewerkt door de batterij die eigenlijk dienst doet als condensator. Zonder batterij worden deze rimpels doorgegeven aan de laptop-electronica die daar meestal niet is mee opgezet en vroeg of laat de geest geeft. (En een batterij is nog steeds goedkoper dan een nieuwe laptop...)
ik geloof niet dat dit verhaaltje op alle laptops slaat....
Oud 14-07-2006, 16:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Sowieso te verhelpen met een surge guard; een stekkerdoos die beschermt tegen spanningspieken. Vanaf 12,50 zo'n ding.
Oud 14-07-2006, 17:33
phoxetis
phoxetis is offline
ja, precies, en dat is weer goedkoper dan een nieuwe accu
Oud 14-07-2006, 17:42
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-07-2006 @ 17:55 :
Sowieso te verhelpen met een surge guard; een stekkerdoos die beschermt tegen spanningspieken. Vanaf 12,50 zo'n ding.
Ok nog nooit van gehoord, moet misschien maar eens zo'n ding aanschaffen

Edit: Oh das gewoon zo'n dingetje...

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Sowieso wel aan te bevelen om je computerapparatuur daarop aan te sluiten. Ook voor desktop computers dus.
Oud 15-07-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Stouwdam schreef op 26-06-2006 @ 20:54 :
2e hands gekocht, dus niet mogelijk..
Hm, zonde. Misschien even drivers opnieuw installeren om te kijken of et daaraan ligt en anders kan je overwegen om te checken of alle kabels nog goed zitten, maar ik weet niet hoe (on)handig je bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten