Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2007, 14:25
Verwijderd
Hi

Aangezien de accu van mijn huidige laptop het binnen een half uur begeeft ben ik op zoek naar een nieuwe laptop om huiswerk enzo te maken in de trein.
Ik ga denk ik voor de MacBook Pro (15,4-inch, 2,2 GHz), maar nu vroeg ik me af of iemand weet hoe lang het ongeveer duurt voordat de accu leeg is bij dit ding?
En dan nog twee vragen: (1) de studentenkorting die je krijgt bij de Internet-applestore, kan je die ook krijgen bij de gewone Apple winkels die overal in Nederland zitten? (2) maakt ie veel lawaai of valt dat wel mee?

Superthanks alvast
hoi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2007, 17:02
Verwijderd
gustav naamzoek
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 19:11
]{ing
]{ing is offline
Niet zo heel lang, je kunt het beste een laptop met speedstep nemen (intel) en een 9 cell battery (evt een tweede accu erbij nemen).

Maar veel goedkoper; neem een nieuwe accu voro je huidige notebook?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 19:35
Nietzman
Nietzman is offline
Accuduur staat gewoon op de Apple site, en is verder nogal afhankelijk van wat je er mee doet. Mijn oude Powerbook doet het ook nog uren met het scherm op z'n laagst en met wifi en bluetooth uit. Die korting kun je ook bij de gewone Applestores krijgen, maar het schijnt in percentage soms nog wel een procentje of twee te kunnen schelen. Verder is het absoluut geen stofzuiger.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 21:50
Bonga
Bonga is offline
een 13.1 inch scherm zorgt ook voor een langere accuduur..
Oud 22-09-2007, 22:17
Nietzman
Nietzman is offline
Een LEDscherm ook.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Niet zo heel lang, je kunt het beste een laptop met speedstep nemen (intel) en een 9 cell battery (evt een tweede accu erbij nemen).

Maar veel goedkoper; neem een nieuwe accu voro je huidige notebook?
Hmm ja, maar hij was vanaf het begin af aan al zo snel leeg, dus misschien vreet mijn ding veel energie?

Citaat:
Accuduur staat gewoon op de Apple site, en is verder nogal afhankelijk van wat je er mee doet. Mijn oude Powerbook doet het ook nog uren met het scherm op z'n laagst en met wifi en bluetooth uit. Die korting kun je ook bij de gewone Applestores krijgen, maar het schijnt in percentage soms nog wel een procentje of twee te kunnen schelen. Verder is het absoluut geen stofzuiger.
Ja, net zoals ze zeggen dat je 15 uur met een iPod kan doen Die duur die ze daar aangeven vertrouw ik dus niet echt.

Bedankt in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 11:47
Nietzman
Nietzman is offline
Ja, en net zoals men zei dat je met nieuwe nanos 24 uur meekon terwijl de eerste reviewers zeiden dat 'ie het meer als 30 uur volhield. Het is altijd afhankelijk van wat je er mee doet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 11:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hmm ja, maar hij was vanaf het begin af aan al zo snel leeg, dus misschien vreet mijn ding veel energie?

Ja, net zoals ze zeggen dat je 15 uur met een iPod kan doen Die duur die ze daar aangeven vertrouw ik dus niet echt.

Bedankt in ieder geval!
Zou kunnen misschien is het zo'n oudewertse met desktop P4 cpu.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 12:50
owlbeer
owlbeer is offline
MacBooks zijn te duur voor wat ze bieden, ongeacht de batterijduur
Oud 26-09-2007, 13:06
Verwijderd
Bovendien hebben ze een veel te kleine enter-toets!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 13:43
]{ing
]{ing is offline
Lelijk glare scherm.

Helaas is daar tegenwoordig bijna niet aan te ontkomen. Maar ik zou nog eerder een IBM Thinkpad oid halen, gezien die prijs. En helaas XP>OSX
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 22:27
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
MacBooks zijn te duur voor wat ze bieden, ongeacht de batterijduur
Tja, tegen een gooi en smijt laptop kunnen ze niet op, maar zet er een vergelijkbare VIAO naast en je bent goedkoper uit met een Mac.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Tja, tegen een gooi en smijt laptop kunnen ze niet op, maar zet er een vergelijkbare VIAO naast en je bent goedkoper uit met een Mac.
Tja, een VAIO is dan ook net zo overpriced als een Mac. Uiteindelijk zit er dezelfde Intel CPU/MB combo in, een mindere videokaart tov een vergelijkbaar geprijsde "normale" notebook en (nog) minder upgrademogelijkheden.
Oh en je zit vast aan MacOS natuurlijk.
Daarnaast moet je gewoon, als je een goede laptop wilt, kijken naar een Dell of IBM/Lenovo bak. Dat zijn goede, duurzame laptops die tegen heel wat misbruik kunnen. Zijn gewoon zakelijke notebooks namelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 00:18
Verwijderd
Mijn MBP doet nu vandaag na de eerste keer opladen zo'n 4,5 uur. Supernetjes voor een laptop, want mijn vorige notebook deed het uit de doos ongeveer 3 uur. Verder kun je hem met studentenkorting het beste via apple zelf kopen, dan scheelt het iets van 100 euro. Wat nog goedkoper is, is hem bij iemand via z'n zaak aan laten schaffen. Moet je wel een eigen zaak hebben, maar dan betaal je dus geen BTW
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 08:11
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
en (nog) minder upgrademogelijkheden.
Hoezo, geheugen en HD is allemaal standaard en je prikt 't er zo bij in, en externe hardware is 99% van de tijd compatible.
Citaat:
Oh en je zit vast aan MacOS natuurlijk.
Iets wat een pluspunt is. Daarnaast is het niet waar want je zet er ook zonder problemen Windows op.
Citaat:
Daarnaast moet je gewoon, als je een goede laptop wilt, kijken naar een Dell of IBM/Lenovo bak. Dat zijn goede, duurzame laptops die tegen heel wat misbruik kunnen. Zijn gewoon zakelijke notebooks namelijk.
Prima als zo'n bak voor je voldoet, maar ga mensen die een iets duurdere machine aan durven te schaffen niet voor gek lopen verklaren. Ik ben nog maar zeer weinig switchers met spijt tegen gekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, geheugen en HD is allemaal standaard en je prikt 't er zo bij in, en externe hardware is 99% van de tijd compatible.
Klopt maar de upgradeability blijft matig (is helaas nou eenmaal zo met notebooks). Daarbij is er ook echt wel genoeg externe hw die brak reageert op een Mac.
Citaat:
Iets wat een pluspunt is. Daarnaast is het niet waar want je zet er ook zonder problemen Windows op.
Dat is en blijft natuurlijk heel erg subjectief en om Windows nou te gaan draaien op een Mac is ook zonde. Koop dan een laptop met wat design en bespaar die euro's.
Citaat:
Prima als zo'n bak voor je voldoet, maar ga mensen die een iets duurdere machine aan durven te schaffen niet voor gek lopen verklaren. Ik ben nog maar zeer weinig switchers met spijt tegen gekomen.
Ach, IBM's en Dells zijn echt niet noodzakelijkerwijs goedkoper hoor, met name de IBM's kosten echt wel wat en dat is te danken aan de betere bouwkwaliteit van deze notebooks.
Overigens verklaar ik die mensen helemaal niet voor gek maar het is gewoon dood- en doodzonde om een MacBook Pro te kopen voor de batterijduur. Koop dan gewoon een 'normale' notebook met een 9 cell accu.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 10:14
]{ing
]{ing is offline
Het schijnt dat windows op een macbook helemaal niet probleemloos gaat (viel te lezen in de c't), iets met drivers e.d. Toch echt gemaakt voor osx, als je dat wil gebruiken is er ook niks aan de hand. Moet je gewoon een mac kopen.

En wat hierboven staat klopt, een IBM thinkpad is minstens even duur als een macbook voor zelfde hardware, maar heeft bijv wel een 9 cell battery en de beste build quality onder notebooks (afgezien van Panasonic Thoughbooks en dergelijke)

En nietsman natuurlijk heeft niemand spijt van de switch, na 1k neer te leggen voor hardware die in een gewone laptop zo'n 600 euro moet opbrengen.. Dat gaat niemand toegeven.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:36
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
En nietsman natuurlijk heeft niemand spijt van de switch, na 1k neer te leggen voor hardware die in een gewone laptop zo'n 600 euro moet opbrengen.. Dat gaat niemand toegeven.
Uhuh, we zitten allemaal in een complot, net als de vrijmetselaars en illuminatie. Wij houden alleen veel kekkere feestjes met pinjatas en dipsausjes.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 13:05
Verwijderd
Onzin, maar zeggen dat je MacOSX MOET gebruiken en dus geen keuze meer hebt een voordeel is, is natuurlijk poep van de bovenste plank.

Mensen moeten vooral een Mac kopen als ze dat willen, maar als ze dan onzin gaan lopen verkopen over dat de prijs/prestatie-verhouding goed is, houdt het voor mij snel op. Geef gewoon toe dat je graag wat extra geld neerlegt voor een 'mooie' interface en witte, glimmende hardware met ronde hoekjes.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 13:41
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Onzin, maar zeggen dat je MacOSX MOET gebruiken en dus geen keuze meer hebt een voordeel is, is natuurlijk poep van de bovenste plank.
Joh, lezen doofus, je hebt juist meer keuze. :').

Sterker nog, de snelste Vistalaptop is een Mac.

http://www.pcworld.com/article/id,13...s/article.html

Citaat:
Mensen moeten vooral een Mac kopen als ze dat willen, maar als ze dan onzin gaan lopen verkopen over dat de prijs/prestatie-verhouding goed is, houdt het voor mij snel op. Geef gewoon toe dat je graag wat extra geld neerlegt voor een 'mooie' interface en witte, glimmende hardware met ronde hoekjes.
Joh, 1984 belde, ze willen hun vooroordelen terug. Ja, Apples zijn prijzig. Maar ga geen prijs/prestatievergelijking maken met de eerste de beste budgethardware van dozenschuivers. Je zet ook geen Skoda tegenover een BMW.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:03
]{ing
]{ing is offline
Toshiba bijvoorbeeld. Of IBM.. zelfs Sony Vaio's. Geen b-merken of budget hardware, maar wel aantrekkelijke prijzen. Apple is gewoon heel wat anders, wil niet zeggen dat een Windows based laptopje kut is.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:11
Nietzman
Nietzman is offline
Och, het zou mij ook roesten wat iemand koopt hoor. Als iemand blij is met een Windowsbak, prima. En om puur voor een langere accuduur een Apple te gaan kopen lijkt me ook wat overdreven, vooral omdat een beetje c2d systemen elkaar op accuduur vast niet zoveel zullen ontlopen. Maar dat Apples maar wat dure designspeeltjes zijn is onzin.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:59
Verwijderd
Maar wel duurder en met meer design. Speeltjes zijn het niet, want ze kunnen nog steeds de helft van de spellen niet fatsoenlijke draaien.

Nee, ik ben aan het etteren. Ik had je inderdaad verkeerd gelezen over de OS'en, maar ik geloof wel dat iemand met een kleine beurs elders meer waar voor zijn geld kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 15:13
]{ing
]{ing is offline
Een Core 2 duo springt redelijk goed om met zn energie met de bijbehorende chipset. Zoek daarom een laptop van een a-merk met een goede 9 cell batterij, en koop eventueel een tweede. Maakt mij ook niet uit of je nou een Macbook koopt dan of wat anders, maar ik zou zelf een IBM kopen als geld geen rol speelde (ik wil een mat scherm )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
gustav naamzoek

Lawaai: ik hoor bijna niks
accu: meer dan 2 uur mee (niet getest tijdens gaming)
studentenkorting: alleen via website dacht ik,
maar ga langs bij een applestore en test en vraag!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Overigens verklaar ik die mensen helemaal niet voor gek maar het is gewoon dood- en doodzonde om een MacBook Pro te kopen voor de batterijduur. Koop dan gewoon een 'normale' notebook met een 9 cell accu.
Het ging me niet daarom, maar ik wilde een nieuwe laptop die langer dan een half uur meeging en als ik dan toch een nieuwe koop wil ik wel een apple

Heb trouwens inmiddels toch besloten voor de 'gewone' MacBook te gaan. Maandag is ie binnen als het goed is
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 22:41
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
glanzend scherm :/ en er komen waarschijnlijk binnenkort nieuwe macbooks met aluminium behuizing
Oud 27-09-2007, 23:10
Verwijderd
Citaat:
glanzend scherm :/
indeed
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 10:19
Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik heb hier een Asus met een Intel T2300E en een 9-cells accu, als je het scherm wat dimt gaat ie makkelijk 4 uren mee. En Macs zijn gay.
Oud 28-09-2007, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hier een MacBook met een Intel ding, als je het scherm wat dimt gaat ie makkelijk 4 uren mee. En Nocti is gay.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 11:41
]{ing
]{ing is offline
13'' scherm vs 15'' scherm. Zelfde stroomverbruik cpu, vga, hdd etc. Maar dan komt die 6 cell accu van Apple vs 9 cell accu van de Asus. Ik kan wel raden wat toch langer mee zal gaan
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 21:31
Metal
Metal is offline
Je wilt een MacbookPro kopen om huiswerk mee te maken in de trein?

......
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 20:01
Koning
Koning is offline
Ach ja, ik zou niet kijken naar individuele ervaringen, zo ging bij de nieuwe MacBook van een maat van me de lan poort stuk, deden de pijltjes het niet en was er druk op het scherm (olie effect) en sinds het vervangen van het mobo loopt het kreng hard vast. Mijn Acer doet het al 3 jaar perfect.

Zegt dit wat? Nee. Het is niet zo zeer een merk dat goed of slecht is maar een product (binnen een merk).
Reageren

Regels voor berichten