Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 17:17
Verwijderd
Ik moet over twee weken naar de gynaecoloog voor een onderzoekje, omdat ik een gezwelletje op mijn schaamlip heb wat ze even wat beter willen bekijken. Heeft hier iemand ervaringen met gynaecologen? Is het echt zo eng als het lijkt? Ik weet het, zo'n man/vrouw kijkt de hele dag naar geslachtsdelen, en vindt dus niets raar, maar toch vind ik het nogal beangstigend, om met m'n benen wijd op zo'n stoel te gaan liggen.

Liefs Hermione
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:06
miep
miep is offline
hai,
ik was ehh afgelopen donderdag naar de gyn en ik moest inwendig onderzoek. dat deed wel pijn maar, jij vroeg of het nou echt zo vervelend was nouja ik dacht dus ook oh het lijkt me een hel maar die man (of vrouw) doet dat idd iedere dag. ik had een hele aardige dokter en ondertussen gewoon praten en het viel echt mee! dus zie er maar niet tegen op hoor!
Oud 19-05-2002, 18:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Ik moet over twee weken naar de gynaecoloog voor een onderzoekje, omdat ik een gezwelletje op mijn schaamlip heb wat ze even wat beter willen bekijken. Heeft hier iemand ervaringen met gynaecologen? Is het echt zo eng als het lijkt? Ik weet het, zo'n man/vrouw kijkt de hele dag naar geslachtsdelen, en vindt dus niets raar, maar toch vind ik het nogal beangstigend, om met m'n benen wijd op zo'n stoel te gaan liggen.

Liefs Hermione
Ik kan me voorstellen dat je het geen prettig idee vindt om zo "open en bloot" op zo'n onderzoeksstoel te moeten liggen, maar zoals je zelf al aangeeft is het voor een gynaecoloog de normaalste zaak van de wereld om de geslachtsdelen van een meisje of een vrouw te zien. Als je dat prettiger vindt kun je vragen of je door een vrouwelijke gynaecoloog kan worden onderzocht. Je kunt haar dan ook vragen of je misschien mee mag kijken in een spiegel, zodat je meteen de mogelijkheid hebt om te kunnen zien wat er precies gebeurt. Het biedt je tevens de mogelijkheid om je eigen lichaam beter te leren kennen.
Oud 19-05-2002, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef:

Liefs Hermione
als je een gezwel hebt kijken ze alleen naar dat gezwel,misschien gaan ze aan de binnenkant voelen, waarvoor dat is weet ik niet, de vorm voelen denk ik, ik heb er een cyste gehad en veel deden ze niet, alleen maar kijken, en ze kunnen t eventueel open snijden.

en ze kijken echt niet of je clit wel de goede vorm heeft ofzo, ze kijken puur en alleen maar naar t gezwel, als je op zo'n stoel ligt kijk je naar boven, t is alleen wennen, want zoiets doe je niet elke dag, maar geloof me meid t valt allemaal best mee, en t is over voor je t door hebt.

Succes

Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:55
Verwijderd
Op school hebben we zoiets helemaal uitgelegd gekregen. Idd, zo'n man/vrouw ziet elke dag geslachtsdelen van vrouwen en meisjes, dus hij/zij zal je heus niet raar aankijken wanneer je daar ligt.
Het zal misschien wat raar zijn, dat je zenuwachtig bent, maar ook dat zijn ze gewend en daarom praten ze tussendoor gewoon met je, alsof je bij de tandarts zit
Voor hen is het echt te gewoonste zaak van de wereld, ze zijn er om je te helpen en om je gerust te stellen. Let maar op!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:32
Verwijderd
ow ik moet binnenkort ook..
maar k zie er niet echt tegenop...
als het om jongens gaat kan ik vaak gigantisch moeilijk doen over m'n lichaam (naja, das nog zwak uitgedrukt), maar voor een huisarts ofzow...tsja leuk is het natuurlijk niet, maar je moet het een beetjuh van je afzetten....
ik bedoel, natuurlijk is je vagina iets heel persoonlijks en alles wat ermee gebeurt daar komt gevoel bij kijken....maar geloof me, het valt echt allemaal mee joh!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 13:43
Dr_Love
Dr_Love is offline
Ja, ik als jongen wil ook even reageren.
Het is inderdaad aan het begin even vreemd, en op een of andere manier lijkt het me veel erger om als meisje naar zo'n gyn te gaan, dan als jongen naar de huisarts voor zijn penis.

Ik ben een keer naar de huisarts gegaan omdat ik een vernouwde voorhuid had. Dus dat zei ik tegen de huisarts, waarop hij zei: Ok, laat maar zien
Ja, das toch effe schrikken, ook al weet je dat dat moest komen. En dan sta je daar, met je broek naar beneden voor de huisarts zijn neus, je voorhuid op en neer te bewegen.
Nu kan ik er wel om lachen, maar ik was echt hartstikke zenuwachtig.

Maar, zoals al zoveel hier hebben gepost, die mensen doen dat dagelijks, en doen hartstikke normaal tegen je. Ze gaan echt geen rare opmerkingen maken of gekke bekken trekken

Dus, je moet je maar niet al te veel zorgen maken.
Oud 22-05-2002, 13:45
Dr_Love
Dr_Love is offline
Wat ik eigenlijk ook nog wilde weten, wat moeten al die meisjes bij de gynaecoloog?
Ik bedoel, daar ga je toch alleen heen als de huisarts het niet kan afhandelen. Of zeg ik nu wat raars?
Oud 22-05-2002, 20:39
miep
miep is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
Wat ik eigenlijk ook nog wilde weten, wat moeten al die meisjes bij de gynaecoloog?
Ik bedoel, daar ga je toch alleen heen als de huisarts het niet kan afhandelen. Of zeg ik nu wat raars?
jep dan word je door verwezen he
Oud 22-05-2002, 23:14
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
miep schreef:

jep dan word je door verwezen he
Ja, maar wat voor ingrepen zijn dat dan allemaal. Ik bedoel, het lijkt me niet dat deze jonge meisjes al zwanger zijn, of dat ze allemaal al een raar bobbeltje hebben ofzo.

Ja sorry, ik ben gewoon nieuwschierig.
Oud 23-05-2002, 01:04
miep
miep is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:

Ja, maar wat voor ingrepen zijn dat dan allemaal. Ik bedoel, het lijkt me niet dat deze jonge meisjes al zwanger zijn, of dat ze allemaal al een raar bobbeltje hebben ofzo.

Ja sorry, ik ben gewoon nieuwschierig.
shit, nu word je vervelend
nouja bij mij was het geval dat ik problemen had met m'n menstruatie en omdat het niet aan m'n bloed lag moest er daar binnen maar naar gekeken worden, en daar had de gyn waarschijnlijk meer verstand van...

ok?....
Oud 23-05-2002, 09:36
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
miep schreef:

shit, nu word je vervelend
nouja bij mij was het geval dat ik problemen had met m'n menstruatie en omdat het niet aan m'n bloed lag moest er daar binnen maar naar gekeken worden, en daar had de gyn waarschijnlijk meer verstand van...

ok?....
Aha
Ja weet ik veel. Zoveel weet ik ook niet van meisjes. Maar, thanks !
Ben ik weer wat wijzer.
Oud 23-05-2002, 12:09
Verwijderd
Nou, thanx, ik ben al een stuk minder bang... Ik ben nu een beetje gerustgesteld omdat ik weet dat ik niet de enige ben die er heen moet. Maar even voor dat meisje die ook een cyste had, hebben ze het bij jou weggehaald of wat? En wat was het voor cyste? Sorry dat ik dat allemaal vraag maar ik maak me er nogal druk over....
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:42
rolanda
rolanda is offline
Hallo Hermione.

Ik ben de afgelopen tijd heel erg veel naar de gyn geweest en ik moet zeggen dat ik het ook heel erg vond in begin, maar echt waar die man of vrouw doet niet anders envoor hun is het gewoon "routine"

Als je meer wilt lezen over min ervaringen met een gyn dan kun je mijn dagboek lezen op
onze website.

http://www.onvruchtbaarheidspagina.com

onder "lezen" staat mijn dagboek.

Suc6

Rolanda
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 09:02
Verwijderd
Citaat:
rolanda schreef:
Hallo Hermione.

Ik ben de afgelopen tijd heel erg veel naar de gyn geweest en ik moet zeggen dat ik het ook heel erg vond in begin, maar echt waar die man of vrouw doet niet anders envoor hun is het gewoon "routine"

Als je meer wilt lezen over min ervaringen met een gyn dan kun je mijn dagboek lezen op
onze website.

http://www.onvruchtbaarheidspagina.com

onder "lezen" staat mijn dagboek.

Suc6

Rolanda
Dank je wel, ik ga zeker kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef:
Nou, thanx, ik ben al een stuk minder bang... Ik ben nu een beetje gerustgesteld omdat ik weet dat ik niet de enige ben die er heen moet. Maar even voor dat meisje die ook een cyste had, hebben ze het bij jou weggehaald of wat? En wat was het voor cyste? Sorry dat ik dat allemaal vraag maar ik maak me er nogal druk over....
ik weet niet of je nu mij bedoelt, maar bij mij was t een bartholinie cyste(lkier dat je vagina vochtig houdt was ontstoken en kon niet meer weg) en dat is bij mij weggehaald, 1e operatie was verkeerd gegaan(en ze wouden nog wel dat ik t zonder narcose liet doen ) de 2e is gelukt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten