Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 16:33
Verwijderd
Vijftig uren in één dag en
alle vijftig lang
wacht ik op mezelf,
verscholen onder dekens zelf-
medelijden verdrinkt mij,
ja, dronken van één tequila,
ik kots je uit met al je liefde,
maar jij,
ja met jou wil ik dansen,
mambo met mij over stenen,
roodgekleurd van mijn onwillig hart.

Vijftig uren in één dag,
nee, niet waar.
Het blijft nacht.

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 10:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 17:03
Sketch
Sketch is offline
hmm, ik weet het niet. Het ritme loopt niet echt lekker, dat stoort me heel erg. Het doet me niet echt iets. (vandaag is niet echt mijn zinnig-commentaar-dag)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:27
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik vind het 'vijftig uren in één dag' erg mooi gevonden. Het beschrijft goed wat je met je gedicht wilt zeggen of wat ik er bij voel.
Ik stoor me alleen een beetje aan dat _______, het voegt wat mij betreft niet echt iets toe aan het gedicht.
Maar het gedicht heeft wel wat...
Oud 11-02-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Goede Fee schreef op 11-02-2005 @ 19:27 :
Ik vind het 'vijftig uren in één dag' erg mooi gevonden. Het beschrijft goed wat je met je gedicht wilt zeggen of wat ik er bij voel.
Ik stoor me alleen een beetje aan dat _______, het voegt wat mij betreft niet echt iets toe aan het gedicht.
Maar het gedicht heeft wel wat...
Die ___________ staan daar omdat spaties niet werken... En om even een pauze in te lassen voor "wacht".

Verder, dankje
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:43
Verwijderd
Hé, leuk wel Vooral
Vijftig uren in één dag,
nee, niet waar.
Het blijft nacht.
,
de rest doet me wat minder wat.
De spatie voor wacht hoeft van mij ook niet per se, ik vind het een beetje vreemd staan, omdat je verder in het gedicht helemaal niet met de vorm speelt.
Hoewel, je eerste strofe heeft dan wel weer precies vijftig woorden, als je zelf-medelijden als één woord telt, is dat expres?
Mooi, leuk, nieuw
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 11-02-2005 @ 23:43 :
Hé, leuk wel Vooral
Vijftig uren in één dag,
nee, niet waar.
Het blijft nacht.
,
de rest doet me wat minder wat.
De spatie voor wacht hoeft van mij ook niet per se, ik vind het een beetje vreemd staan, omdat je verder in het gedicht helemaal niet met de vorm speelt.
Hoewel, je eerste strofe heeft dan wel weer precies vijftig woorden, als je zelf-medelijden als één woord telt, is dat expres?
Mooi, leuk, nieuw
Jup, dat was inderdaad expres. Ik zal de spatie voor wacht wel weghalen, nu ik er op ga letten, stoort het mij ook wel
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 14:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik sluit me totaal aan bij thoughtful. die 50 woorden, hoe kom je op. zou me trouwens nooit opgevallen zijn, jammer eigenlijk. er vijftig uren in één dag en ~ alle vijftig lang ~ wacht ik op mezelf, vind ik erg goed, je slot met het blijft nacht wat minder. die laatste regel komt er niet zo lekker achteraan.
ja met jou wil ik dansen, ~ mambo met mij over stenen, ~ roodgekleurd van mijn onwillig hart. vind ik verder ook mooi, de rest wat minder. het geheel spreekt me wat minder aan, maar voor jou ligt dat waarschijnlijk anders.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-02-2005 @ 15:17 :
ik sluit me totaal aan bij thoughtful. die 50 woorden, hoe kom je op. zou me trouwens nooit opgevallen zijn, jammer eigenlijk. er vijftig uren in één dag en ~ alle vijftig lang ~ wacht ik op mezelf, vind ik erg goed, je slot met het blijft nacht wat minder. die laatste regel komt er niet zo lekker achteraan.
ja met jou wil ik dansen, ~ mambo met mij over stenen, ~ roodgekleurd van mijn onwillig hart. vind ik verder ook mooi, de rest wat minder. het geheel spreekt me wat minder aan, maar voor jou ligt dat waarschijnlijk anders.
Het spreekt mij aan omdat dat toen precies was zoals ik me voelde
Heb je nog suggesties voor die laatste regel? Ik had eerst "het is nacht" staan, vond ik wel iets mooier klinken, maar deze betekenis stond me meer aan..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 17:25
skull-head
skull-head is offline
HEY, ik vind deze een beetje vreemd, maar goed, ik denk dat dat de bedoeling geweest is. Het heeft ook wel weer wat, en het bewijst dat gedichten in het nederlands best mooi kunne zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten