oeh mijn werkelijke ik. het is zo, zo gevoelig. en daarom is het soms eng om het te laten zien, ja. om kwetsbaar te zijn, om te voelen. soms stel ik me daardoor op alsof niets me interesseert, denk ik. niet stoer, maar meer "I don't give a fuck". niets is natuurlijk minder waar.
probleem is van de ene situatie naar de andere over te gaan, aangezien je jezelf vaak vastzet in een bepaalde situatie en de eigenschappen die je je dan aanmeet je dan wel dwingen erin te blijven zitten.
ik denk dat ervaringen ons kunnen helpen bij een mogelijke overgang van dat masker naar wat er ook maar onder zit. soms worden we wel gedwongen onszelf bloot te geven.
ik dacht vroeger altijd dat het eigen was aan wijze en verlichte mensen om geen lijden te ervaren, en in feite boven alles te staan. maar dat is niet zo; het is juist eigen aan wijsheid om in het lijden te staan, en jezelf met al je lijden te laten zien aan andere mensen.
@abcd: je moet jezelf niet dwingen denk ik, en jezelf de tijd geven. als je jezelf dwingt, kan dat nare gevolgen hebben, omdat dat soms heftige emoties met zich meebrengt. ikzelf ben er ook nog niet helemaal, maar ik voel het langzaamaan komen. ik ben in ieder geval al van het permanente idee af dat het goed zou zijn geen ervaringen te hebben en niet in de wereld te staan.
probeer andere keuzes te maken, moeilijke keuzes, op subtiele momenten. zeg een keer: vandaag doe ik een keer níet stoer. vandaag laat ik zien dat ik een gevoelig mens ben. vandaag bevrijd ik mezelf.