Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 18:17
Romance
Romance is offline
heeft iemand nog tips voor mooie en niet al te moeilijke (of dikke) franse of duitse boeken?
in april heb ik mondelingen en ik moet voor beide vakken nog 3 literaireboeken lezen maar weet ff niet welke.

ben echt super slecht in frans, en duits matig.Ik ben verder op zich wel zo'n meisje dat van echte meisjes boeken en een beetje osychologische diepzinnigheid houd
ik vraag me echt af hoe ik al die boeken ooit uitkrijg

oh btw ik zit nu in 6VWO
Oud 10-02-2005, 12:01
Verwijderd
Misschien "la vie a reculons" van gudule maar die heb ik in het vierde gelezen dus da's wss wat te gemakkelijk.

Le petit prince?
Of nog een boek dat ik hier heb liggen (maar niet gelezen) : "le dit de tianyi" van francois cheng
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:44
loesepoes
loesepoes is offline
Ik heb les trois mousquetaires gelezen.. is heel dun boekje (ik weet niet of dat mag) en vrij eenvoudig. Zitten ook plaatjes bij
En als je eenmaal een beetje in het verhaal zit is het nog redelijk leuk om te lezen ook.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 15:12
engeltje
engeltje is offline
Ik heb la p... respectueuse van Sartre en La lecon van Ionesco gelezen. Erg goed te volgen en ook dun. Als je die mag lezen raad ik ze aan
Sartre gaat over rassendiscriminatie in Amerika en La lecon is absurdistisch (een leraar die zijn leerling lesgeeft en leert dat alle talen hetzelfde zijn; leerling kan alleen optellen en heel goed vermenigvuldigen, etc.)

Voor Duits was Der arme Spielmann van Grillparzer wel goed te lezen. Ook niet dik, maar wel oud (1848 ongeveer) dus het heeft wel een diepere boodschap. Het boekje wat ik daarvan had had een langere uitwerking dan het hele verhaal zelf, maar het was wel leuk om te lezen.
Dit gaat over een man die een beetje in een droomwereldje zit.

Succes nog met lezen!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:02
Amisha
Amisha is offline
Ik zoek ook een franse boek om te lezen en ook niet te dik. Kent iemand misschien een titel waarvan er ook een samenvatting bij de uitreksels staat? Geen Vendredi ou la vie sauvage, die heb ik net al gelezen.. Please help!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten