Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 22:13
Lijnie
Lijnie is offline
Lang verhaal, maar hoop dat het toch moeite is voor jullie...

Ik wil graag jullie advies hebben over wat ik moet doen...

Ik heb nu bijna 19 maanden een vriend en tis eigelijk altijd heel goed gegaan. In Oktober hebben we een dipje gehad, omdat hij vond dat ik m teveel opeiste... Ik heb toen een kans gekregen en toen ging het weer redelijk. We bellen elkaar best veel (omdat ie ver weg woont) en misschien wel te veel, maar goed dat doen we allebei. Nu is hij in december vreemd gegaan en ik ben daarachter gekomen. Ik was heel boos en verdrietig natuurlijk maar heb besloten het hem te vergeven en sindsdien was het egt een droom, tging zoooo goed! Nou ging ie vorig weekend een weekend weg en kvond zo moeilijk om m te vertrouwen dat ik m te vaak heb gebeld, heel lullig dus... Maar jah, dr zat wel reden achter dus... Na dat weekend kreeg ik echter alle schuld in de schoenen geschoven en wou hij ineens kappen enzo... Toch veel gepraat en bleek dat ie last had van schuldgevoel. Besloten nog 1 kans te geven en ik doe egt mn UITERSTE best, maar hij doet geen reet. Als ik m spreek issie gewoon alleen met zichzelf bezig en hij probeert constant te druk op mij te leggen alsof ik de kans heb gekregen en grote gunst is... terwijl hij tog schuld heeft of nie?

mijn vraag:
1. ben ik nou zo gek dat ik het moeilijk heb
2. moet ik ermee kappen?

xxx
Oud 03-02-2005, 22:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
1. nee
2. ja
3. echt, niet 'egt'. Is dat mode tegenwoordig? Spant iedereen samen om mij te irriteren?

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:19
Lijnie
Lijnie is offline
sorry, tis denk ik gewoon gewenning op de computer, want in normale tekst schrijf ik natuurlijk wel gewoon echt..

excuus
Oud 03-02-2005, 22:25
Lijnie
Lijnie is offline
en oja wat noemen jullie te veel bellen??? ik weet niet wat ik nou moet doen help...
Oud 03-02-2005, 22:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Anyway, natuurlijk is het niet raar dat je het moeilijk hebt je vriend te vertrouwen. Hij heeft immers je vertrouwen beschadigt door vreemd te gaan. En gelijk kappen is misschien wat overdreven, maar spreek hem in ieder geval eens aan op z'n gedrag en evrtel dat het je niet bevalt. Uit zijn reactie kun je meer conclusies trekken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:30
Verwijderd
Als ik in jou schoenen stond, dan had ik het waarschijnlijk uitgemaakt. hij heeft je bedrogen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:35
Verwijderd
Nou ja ik vind het niet echt eerlijk van je vriend om te doen alsof jij de dader bent. Immers hij is vreemd gegaan, jij (neem ik aan) niet!!
Maar ja het is natuurlijk wel makkelijk voor hem om zo te reageren, want tsjaa hij zal het er zelf ook wel moeilijk mee hebben gok ik zo.

Of je er mee moet kappen? Nou ja daar moet je natuurlijk wel goed over nadenken, dat is wel een beslissing die je niet zomaar neemt. Zet voor jezelf wat punten op een rij (waarom je wel/ niet bij hem zou blijven).
Of heb het er nog eens met hem over, mss dat dat verlichting brengt, dan weet je ook een beetje hoe hij er tegen over staat.

Tsjaa het blijft toch altijd moeilijk, zeker als iemand vreemd gegaan is.

Enne veel bellen, ik ben iedere dag wel een half uurtje ofzo met mijn vriend (daarnaast spreek ik hem nog vaak op msn). Ik zie mijn vriend alleen in het weekend.

Nou ja uhh sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:42
Lijnie
Lijnie is offline
mmm, jah ik belde dus eerst ook half uurtje elke dag, soms meer... maar goed, jah dat weekend dat ie weg was dus iets te veel gebeld, maar jezus, kan dr ook nix aan doen dat ik onzeker was... khoef tog nie dubbel gestraft?
Oud 04-02-2005, 06:37
ExVaal
ExVaal is offline
Als je niet weet wat je moet doen in je relatie omdat je na 19 maanden nog steeds niet weet wat hij veel en weinig bellen vind, zou ik toch even wat beter nadenken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 07:23
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Kun je hem niet wat minder bellen...? Als ik met me vriend elke dag een half uur aan de tel hang weet ik echt niet meer waar ik het over moet hebben...
Misschien ga je je dan ook ergeren aan zijn gedrag over de telefoon, let hij niet op of doet hij ondertussen wat anders. Maar ik denk dat als je hem 15 minuten per dag spreek dat het gesprek dan leuker is en je hem daardoor ook meer vertrouwt...

Ben je niet te afhankelijk van hem? Je houdt je wel heel erg veel bezig met hem en waarom heb je het in eerste instantie niet uitgemaakt...? Probeer ook je eigen leventje te hebben he!
Oud 04-02-2005, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Lijnie schreef op 03-02-2005 @ 23:25 :
en oja wat noemen jullie te veel bellen??? ik weet niet wat ik nou moet doen help...
teveel bellen? da's een vraag die je eigenlijk niet aan mij moet stellen. ik woon praktisch bij mijn vriend, en als hij gaat werken belt hij mij onder de middag, hij belt als hij ginder vertrekt, als we elkaar een dagje niet zien belt hij me twee of drie keer (en dan telkens een half uur)...

en verder zou ik 'm gewoon dumpen. hij heeft je bedrogen, een tijdje gaat het goed, je voelt je wat onzeker als hij uitgaat (en terecht!), hij gaat lopen klieren dat het jouw schuld is wat er is gebeurd, en dan geeft HIJ JOU een tweede kans??
dit is op z'n minst een zeer bizarre wending van het verhaal.

ik zou er toch nog eens twee keer over nadenken of ik nog wel met hem wil. hij is uiteindelijk de schuldige hé, en niet jij!

xxx
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:19
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Citaat:
Vaal schreef op 04-02-2005 @ 07:37 :
Als je niet weet wat je moet doen in je relatie omdat je na 19 maanden nog steeds niet weet wat hij veel en weinig bellen vind, zou ik toch even wat beter nadenken.
Good point.

Ik zou het uitmaken, een jongen die vreemdgegaan is, is foute boel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:44
WolterB
WolterB is offline
Ik zou er zelf niet tegenkunnen als iemand mij verkeerde gevoelens wil geven, gevoelens die totaal onterecht zijn.
Ook zou ik echt een paar keer nadenken wat ik zou doen als ik hoorde dat mijn viendin vreemdgegaan was. Er is dan toch iets niet helemaal goed lijkt me.
En dat bellen... Dat is voor iedereen anders. Sommige mensen bellen elke dag een half uurtje, andere bellen 2-4 uur per dag. Dus wat is veel...?

Maar jij blijft nog altijd degene die het beste inzicht in de situatie heeft. Jij zit er middenin en je moet voor jezelf uit zien te vinden wat voor je het beste is.

Kan je het aan om dingen te merken die onterecht zijn, kan je met het idee leven dat je vriend mss nog eens vreemd zal gaan?
Dat zijn dingen die je even jezelf moet afvragen.
Oud 04-02-2005, 11:45
Lijnie
Lijnie is offline
tnx allemaal, kga vanaaf de moed oprapen om eens flink de waarheid te zeggen, meer tips zijn welkom!!!
Oud 04-02-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 04-02-2005 @ 08:53 :
teveel bellen? da's een vraag die je eigenlijk niet aan mij moet stellen. ik woon praktisch bij mijn vriend, en als hij gaat werken belt hij mij onder de middag, hij belt als hij ginder vertrekt, als we elkaar een dagje niet zien belt hij me twee of drie keer (en dan telkens een half uur)...

en verder zou ik 'm gewoon dumpen. hij heeft je bedrogen, een tijdje gaat het goed, je voelt je wat onzeker als hij uitgaat (en terecht!), hij gaat lopen klieren dat het jouw schuld is wat er is gebeurd, en dan geeft HIJ JOU een tweede kans??

ik zou er toch nog eens twee keer over nadenken of ik nog wel met hem wil. hij is uiteindelijk de schuldige hé, en niet jij!
Helemaal mee eens..

Naja en waarschijnlijk is ie ook nog niet toe aan zo'n ontzettend serieuze relatie en wil hij gewoon veel vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-02-2005 @ 13:29 :
Helemaal mee eens..

Naja en waarschijnlijk is ie ook nog niet toe aan zo'n ontzettend serieuze relatie en wil hij gewoon veel vrijheid.
Mwah als je keertje vreemd gaat hoef dat toch niet te betekenen dat je veel vrijheid wil hebben. Ik bedoel vreemd gaan kan volgens mij iedereen wel eens gebeuren (natuurlijk de een sneller dan de ander!)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 12:48
Myuki
Myuki is offline
punt 2: ja
Oud 04-02-2005, 14:28
bindmiddel
bindmiddel is offline
Dudette ik snap wat je bedoelt.
Deden wij ook altijd......
Kan je 1 tip geven leer zelfstandig te zijn.

Er is meer in het leven (vraag niet wat maar dat zegt iedereen ook tegen mij nu het uit is.)
Oud 04-02-2005, 17:23
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 04-02-2005 @ 08:53 :

ja ik vind het inderdaad een beetje vreemd dat HIJ degene is die vreemd gaat en dat jij nu degene bent die een tweede kans krijgt omdat je hem niet meer zo goed vertrouwt en daardoor vaker belt(wat logisch is!)
Ik heb dit ook gehad met mij ex, dat ik om de een of andere reden altijd de schuld van alles kreeg, terwijl hij fout zat. En op een geveven moment trek je dat echt niet meer hoor.
Ik zou eens goed met hem praten of jullie zo allebei nog wel verder willen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:29
AnalSushi
AnalSushi is offline
Dumpen, je wilt helemaal geen relatie met een hoop gekut.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:45
yapo
yapo is offline
Hij geeft je weinig aandacht en hij ging vreemd.
Jij twijfelt over je relatie met hem.

Wat in jullie relatie is sterk genoeg om bovengenoemde dingen te doen vergeten? Als je dat weet, weet je ook wat je moet doen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:11
Lijnie
Lijnie is offline
tnx allemaal, kheb m gigantisch op zn flikker gegeven en nou luistert ie weer... hoop dat uiteindelijk goed gaat komen....
Oud 08-02-2005, 21:21
Poepkind
Poepkind is offline
Ik denk wel dat als die gast inziet dat hij de schuldige is en dat hij eigenlijk diegene is die een tweede kans krijgt het wel goed komt. Anderhalve jaar is niet niks, dat vergeet hij niet zo makkelijk. Ik denk dat je dan wel iets over moet hebben voor mekaar. Dat hij is vreemdgegaan is natuurlijk wel onwijs kut, maar aan de andere kant is het natuurlijk niet het einde van de wereld. (zolang hij dat meisje maar nooit meer ziet) veel suc6 ermee.
Oud 18-02-2005, 17:33
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Applauss
Oud 18-02-2005, 17:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hij heeft je al een keer bedrogen en nou doet hij ook lomp tegen je? ik denk dat jer dan beter mee kunt kappen. jij bent een lief vriendje waard, niet eentje die zo is!
Oud 18-02-2005, 18:10
Verwijderd
Maak het jezelf niet zo moeilijk. HIj bedriegt je en dan ook vindt hij dat je hem teveel opeist. Punt 2 dus een duidelijke ja.

Het zal natuurlijk moeilijk te zijn om het uit te maken maar je zult vast wel weer een vriendje vinden, eentje die veel leuker is en dan zul je geen spijt hebben van je beslissing.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 00:57
Verwijderd
Dumpennnnn.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 03:47
Draakje83
Draakje83 is offline
Nou ik heb wel een theorie waarom hij zo deed.

Hij is vreemd gegaan dus voelde hij zich enorm slecht, maar jij gaf hem nog een kans.

Jij bent dus die fantastische meid die hem ondanks zijn falen nog een kans gaf. Hij heeft op dat moment het gevoel dat hij jou helemaal niet waard is. En hij houdt best veel van je, dus hij voelt zich enorm schuldig. Dan ziet hij waarschijnlijk twee manieren om daar wat aan te doen.

A. Uit jouw leven verdwijnen. Jij bent eigenlijks te goed voor hem en verdient iemand die beter is.
B. Het botweg ontkennen dat het allemaal zijn fout is.

Wat jij hieraan zou kunnen doen als het toch weer opduikt, is hem ook te laten zien dat je toch van hem houdt en dat je het hem echt kan vergeven.
En dit is het moeilijkst, je moet dan echt "eerlijk" tegen jezelf kunnen zijn. Hou je echt veel van deze jongen en in hoeverre zal het mogelijk zijn dat je hem nog echt kan vertrouwen en vergeven.
Dit is enorm moeilijk en daarom is het eigenlijks ook wel een must voor je vriend dat hij je daarbij helpt, alhoewel dat geen gebruikelijke gang van zaken is bij het opnoemen van iemands sterke punten. Als je echter toch vrij zeker bent van zijn sterke punten, dan heb je zijn hulp niet nodig, maar anders moeten jullie het samen doorwerken.
Hij is dat aan je verplicht na wat hij je heeft aangedaan. Hij is vreemdgegaan en heeft je een stuk van je gevoel aan eigenwaarde ontnomen.

Als jullie praten moet hij zich wel op zijn gemak voelen. Hij moet niet op een dieptepunt van zelfvertrouwen zijn.

----------------

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij hem inderdaad nooit meer wil.
Dan is er maar één oplossing en dat is uitmaken.
Oud 19-02-2005, 03:56
snuvvel
snuvvel is offline
mannen...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:57
Buffy
Buffy is offline
tsjah... het is logisch dat je het moeilijk hebt met deze situatie, maar ik wil je toch even op het hart drukken dat hij degene is die dit laat verwateren. hij is vreemdgegaan; en daarover kan hij best een schuldgevoel hebben maar wat als hij sinds die tijd zichzelf belangrijker vindt dan jou ?

hoe moeilijk het ook lijkt, probeer wat minder vaak contact met hem op te nemen. reageert hij niet op deze actie van jou, door jou eens te bellen en *belangrijkste* weer belangstelling voor je te tonen: laat hem dan maar lekker. jij verdient meer dan dit, ook al gaan jullie al dik 1.5 jaar met elkaar.
Reageren

Regels voor berichten