Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 15:14
firelizzard
firelizzard is offline
Het ministerie gaat onderzoeken hoe vaak het voorkomt dat bepaalde bevolkingsgroepen geweigerd worden en door welke portieren bij discotheken.....Volgens mij gaan ze er nog hard van schrikken......Ik vind het een goed plan, maar de portieren moeten wel blijven denk ik......

Wat vinden jullie?
Oud 18-02-2005, 15:39
Verwijderd
Ik denk dat het op zich wel een goed iets is, maar aan de andere kant vind ik dat er niet te snel conclusie getrokken moeten worden. Het weigeren van allochtonen die met z'n tweeen of drieen zijn of samen met Nederlanders lijkt me discriminatie, maar ik ben wel eens in een kroeg geweest in Groningen waar echt grote groepen allochtonen rond lopen. Steeds weer meegemaakt dat die jongens hun handjes niet thuis kunnen houden tegenover de vrouwen en ruzie lopen te zoeken. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat een horecagelegenheid niet te veel allochtonen wil.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:05
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Kan geen kwaad lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-02-2005 @ 17:05 :
Kan geen kwaad lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 18-02-2005 @ 16:39 :
Ik denk dat het op zich wel een goed iets is, maar aan de andere kant vind ik dat er niet te snel conclusie getrokken moeten worden. Het weigeren van allochtonen die met z'n tweeen of drieen zijn of samen met Nederlanders lijkt me discriminatie, maar ik ben wel eens in een kroeg geweest in Groningen waar echt grote groepen allochtonen rond lopen. Steeds weer meegemaakt dat die jongens hun handjes niet thuis kunnen houden tegenover de vrouwen en ruzie lopen te zoeken. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat een horecagelegenheid niet te veel allochtonen wil.
Het is natuurlijk te moeilijk om de ene allochtoon van de andere te onderscheiden

Nederlandse jongens zijn trouwens allemaal braaf
Oud 18-02-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-02-2005 @ 17:18 :
Het is natuurlijk te moeilijk om de ene allochtoon van de andere te onderscheiden

Nederlandse jongens zijn trouwens allemaal braaf
Ik proef sarcasme, maar het is natuurlijk wel zo dat te veel allochtonen bij elkaar gelazer geeft voor de Nederlanders die ergens komen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 18-02-2005 @ 16:14 :
Het ministerie gaat onderzoeken hoe vaak het voorkomt dat bepaalde bevolkingsgroepen geweigerd worden en door welke portieren bij discotheken.....Volgens mij gaan ze er nog hard van schrikken......Ik vind het een goed plan, maar de portieren moeten wel blijven denk ik......

Wat vinden jullie?
Moslims weigeren vind ik een uitstekende idee. Moslims hebben sowieso niks te zoeken in discotheken. Ze horen in moskeeën te bidden en niet de partyanimal uit te hangen in een of ander goedkoop tentje.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:32
Verwijderd
Misschien zien we dan nog eens een schifting tussen goede en slechte moslims
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 18-02-2005 @ 17:30 :
Moslims weigeren vind ik een uitstekende idee. Moslims hebben sowieso niks te zoeken in discotheken. Ze horen in moskeeën te bidden en niet de partyanimal uit te hangen in een of ander goedkoop tentje.
Daarom. Waarschijnlijk zijn het dan ook niet de echte moslims die in een disco komen. Ik neem aan, gezien de regels van de Islam, dat echte moslims een stuk meer geneigd zijn hun handen thuis te houden dan dat tuig in de disco's.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:35
Verwijderd
Disco's trekken gewoon in hun algemeenheid tuig aan, zowel moslimtuig, negertuig als blank tuig
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 17:35 :
Disco's trekken gewoon in hun algemeenheid tuig aan, zowel moslimtuig, negertuig als blank tuig
true en dat is precies waarom ik bij voorkeur niet naar een disco ga

Liever naar een altokroeg ofzo. Gezellig alto's onder elkaar
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:39
Verwijderd
Nee, studentenkroeg. Gezellig je eigen soort onder elkaar
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:42
Verwijderd
Ik heb een hekel aan van die echte studententypes. Helaas kom ik ze te veel tegen in het studentenleven
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:45
Verwijderd
Nouja, wat zijn 'echte' studententypes? De trieste figuren die al vierentwintig zijn en nog steeds derdejaars omdat ze alleen maar op hun sociëteit hangen en dronken worden, daar ga ik toch niet mee om. We hebben het even over normale, serieuze studenten die van een biertje en gezelligheid houden, dus niet de loserige bralballen die eigenlijk alleen het aanvragen van een bijstandsuitkering voor zich uitschuiven.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:00
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 17:39 :
Nee, studentenkroeg. Gezellig je eigen soort onder elkaar
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:06
Verwijderd
Shees, lighten up.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:21
juno
juno is offline
Als je niet hip genoeg bent kom je ook veel tenten die een imago op te houden hebben niet in hoor. Een portier selecteert zijn doelgroep, want de uitbater wil een leuke vlotte gezellige discotheek zonder problemen en met de juiste mix van mensen, want daar verdient-ie zijn geld mee. Het is geen gesubsidieerd buurthuis, als een tent een slechte naam krijgt kan hij zijn deuren sluiten.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
juno schreef op 18-02-2005 @ 19:21 :
Als je niet hip genoeg bent kom je ook veel tenten die een imago op te houden hebben niet in hoor. Een portier selecteert zijn doelgroep, want de uitbater wil een leuke vlotte gezellige discotheek zonder problemen en met de juiste mix van mensen, want daar verdient-ie zijn geld mee. Het is geen gesubsidieerd buurthuis, als een tent een slechte naam krijgt kan hij zijn deuren sluiten.
Beeld dat uitbaters altijd hebben is dat Allochtonen/Marokkanen niet hip zijn, agressief en alleen naar een disco komen om wat ruzie te maken. Met generalisering bereik je niks.
Oud 18-02-2005, 19:06
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 18-02-2005 @ 19:58 :
Beeld dat uitbaters altijd hebben is dat Allochtonen/Marokkanen niet hip zijn, agressief en alleen naar een disco komen om wat ruzie te maken. Met generalisering bereik je niks.
Dan richten ze lekker hun eigen marokkanendiscotheek op
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:08
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 18-02-2005 @ 20:06 :
Dan richten ze lekker hun eigen marokkanendiscotheek op
HEt is een kwestie van tijd voordat 1 of andere levenloze marokkaan het idee krijgt een disco te openen.
Oud 18-02-2005, 19:22
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 18-02-2005 @ 17:30 :
Jij snapt het, Afghaansche strijder.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:29
juno
juno is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 18-02-2005 @ 19:58 :
En waar zou dat beeld nou door in leven geroepen zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 18-02-2005 @ 20:29 :
En waar zou dat beeld nou door in leven geroepen zijn?
De dansschool waar ik kwam had een toelatingverbod van members only tijdens de disco's in het weekend.

Lange tijd problemen gehad met groepen Marrokanen zonder iets te doen die prompt begonnen te schelden als je dat vertelde, dan was het opeens discriminatie en waren ze op hun pik getrapt zodat een vechtpartij onvermijdelijk werd.

En tja, wie week na week mag helpen ze even hard van de trap af te gooien als ze erop rennen krijgt nu eenmaal negatieve beeldvorming.
Oud 18-02-2005, 19:54
MB
MB is offline
Ik vind dat zo'n onderzoek best mag komen ik denk dat het reuze meevalt, maar wat valt er onder discriminatie (op grtond van huidskleur of geloof ofzo). Want ze denken niet zo: 'Jij bent zwart, dus je mag niet naar binnen' Maar zo:'jij loopt rond met een houding waaruit blijkt dat je ruzie zoekt, dat hebben we liever niet dus blijf maar buiten' En dus is het grotendeels hetzelfde als bij lonsdale-losers en neonazituig

Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 17:35 :
nee Dat is een plek waar je met een groep gezellig heen gaat en jezelf vermaakt op een manier waar niemand er last van heeft.

maar ze draaien er ballenmuziek dus ga ik liever naar een cafe ofzo
Oud 19-02-2005, 00:28
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Tja, niet vreemd dat disco's volk weren waarvan 90% tuig is. Het is niet voor niets dat Marokkanen (en soms turken) structureel worden geweigerd. Ik kan genoeg praktijkvoorbeelden geven van overlast veroorzaakt door Marokkanen. Ze hebben de nare gewoonte meisjes lastig te vallen en vechtpartijen te veroorzaken. Je hoeft maar 2 seconde naar ze te kijken en ze komen met z'n 5e naar je toe om te vragen ofdat je 'problemen' hebt. Blijkbaar blijven alle goede Marokkanen thuis op vrijdag- en zaterdagavond, want het is elke keer weer raak als de portiers zo aardig zijn geweest, om voor deze éne keer die paar zeurende marokkaantjes binnen te laten. Elke keer weer raak, elke keer weer.

Een discopas zorgt er alleen maar voor dat hele volksstammen allochtonen een pas gaan aanvragen zodat een disco helemaal leegloopt met autochtonen. Maar dat maakt niet uit, want Cola-drinkende Marokkanen brengen veel op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2005, 02:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 19-02-2005 @ 01:28 :
Tja, niet vreemd dat disco's volk weren waarvan 90% tuig is. Het is niet voor niets dat Marokkanen (en soms turken) structureel worden geweigerd. Ik kan genoeg praktijkvoorbeelden geven van overlast veroorzaakt door Marokkanen. Ze hebben de nare gewoonte meisjes lastig te vallen en vechtpartijen te veroorzaken. Je hoeft maar 2 seconde naar ze te kijken en ze komen met z'n 5e naar je toe om te vragen ofdat je 'problemen' hebt. Blijkbaar blijven alle goede Marokkanen thuis op vrijdag- en zaterdagavond, want het is elke keer weer raak als de portiers zo aardig zijn geweest, om voor deze éne keer die paar zeurende marokkaantjes binnen te laten. Elke keer weer raak, elke keer weer.

Een discopas zorgt er alleen maar voor dat hele volksstammen allochtonen een pas gaan aanvragen zodat een disco helemaal leegloopt met autochtonen. Maar dat maakt niet uit, want Cola-drinkende Marokkanen brengen veel op
Ik was toen ik 11 was in mekaar geslagen door een Nederlander, die 2 koppen groter was. Daarom vind ik dat alle Kaaskoppen agresief zijn, en ook nog eens mieterig. Want nu ik wat groter en breder ben durven ze me niks meer aan te doen.

Ow ja, ik ben geen rascist, want die kazen zijn nu eenmaal zo.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 03:12
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ziet het vaak genoeg gebeuren waar ik uitga. De buitenlanders komen er niet in en de andere wel. niet dat ik het erg vindt wel lekker rustig.

Me oom is ook portier, en daar weigeren ze altijd buitenlanders, omdat gewoon die altijd de meeste ruzie maken, en rotzooi uithalen. En er is altijd wel een reden te verzinnen dat ze niet worden toegelaten.
Oud 19-02-2005, 12:41
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 19-02-2005 @ 04:12 :
Ziet het vaak genoeg gebeuren waar ik uitga. De buitenlanders komen er niet in en de andere wel. niet dat ik het erg vindt wel lekker rustig.

Me oom is ook portier, en daar weigeren ze altijd buitenlanders, omdat gewoon die altijd de meeste ruzie maken, en rotzooi uithalen. En er is altijd wel een reden te verzinnen dat ze niet worden toegelaten.
Dat je oom een portier is geworden zegt al genoeg. Alsof je oom weet wie ruzie zoekt en wie niet, misschien dat je dat soms af kan lezen aan de 'houding' maar er is helemaal niet altijd een reden te verzinnen dat ze geweigerd worden.
Oud 19-02-2005, 12:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 19-02-2005 @ 13:41 :
Dat je oom een portier is geworden zegt al genoeg. Alsof je oom weet wie ruzie zoekt en wie niet, misschien dat je dat soms af kan lezen aan de 'houding' maar er is helemaal niet altijd een reden te verzinnen dat ze geweigerd worden.
Helaas is het zo dat mensen in dat beroep inderdaad negatieve ervaring opdoen met groepen allochtonen.

Niet dat dit stelselmatig weigeren goed kan praten, maar doe aub niet alsof er nooit iets gebeurd.
Oud 19-02-2005, 12:46
Verwijderd
Portiers zijn in veruit de meeste gevallen zelf ook hersenloze apen, die kunnen ook helemaal niets behalve rammen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:51
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-02-2005 @ 13:44 :
Helaas is het zo dat mensen in dat beroep inderdaad negatieve ervaring opdoen met groepen allochtonen.

Niet dat dit stelselmatig weigeren goed kan praten, maar doe aub niet alsof er nooit iets gebeurd.
Ik ontken nergens dat er nooit iets gebeurd, maar er is niet altijd een goede reden te verzinnen waarvoor ze geweigerd worden.
Oud 19-02-2005, 12:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 19-02-2005 @ 13:51 :
Ik ontken nergens dat er nooit iets gebeurd, maar er is niet altijd een goede reden te verzinnen waarvoor ze geweigerd worden.
Wat ik al zei, bij een dansschool waar ik kom worden op twee uitzonderingen na alle allochtonen geweigert.

Tja, alle autochtonen die er geen les hebben of niet opgegeven zijn voor de avond ook, maar vertel dat maar eens als een van die opgefokte gasten zonder leven aan de deur komt.
Oud 19-02-2005, 13:10
PGWR
PGWR is offline
Werkelijk een onzinonderzoek. Bedrijven moeten vrij zijn om mensen te weren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
PGWR schreef op 19-02-2005 @ 14:10 :
Werkelijk een onzinonderzoek. Bedrijven moeten vrij zijn om mensen te weren.
Zit een kern van waarheid in. Als de overheid nu zei dat bep. bevolkingsgroepen de discotheken niet in mochten was dat heel wat anders. Hier gaat het om bedrijven en net zoals bij je huis, jij als eigenaar bepaalt wie er een voet over jouw drempel zet (bv. dan bij een huiszoekingsbevel ), bepaal jij als eigenaar van de discotheek wie er binnen komen.

Een onderzoek zou op zich niet heel veel kwaad kunnen (maar dat is toch al es vaker gedaan?), want een samenleving is niet gebaat bij het structurele weigering van bep. bevolkingsgroepen, imo. Je zou dan maatregelen kunnen nemen. Weet ik veel,.. advies geven over hoe je tumult kunt voorkomen en hoe je de echte raddraaiers eruit kunt weigeren (net zoals een stadionverbod gedt bij bep. voetbal"supporters").
Oud 19-02-2005, 13:39
MB
MB is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-02-2005 @ 13:46 :
Portiers zijn in veruit de meeste gevallen zelf ook hersenloze apen, die kunnen ook helemaal niets behalve rammen
Je denkt echt dat je iedereen kent of niet? Je vind alles wat een disco binnenloopt tuig en de mensen die de orde proberen te bewaren in discotheken zijn vaak hersenloze apen. Waar haal je die informatie vandaan? Vaak zijn portiers jonge, vrij sterke gasten die het ook gewoon als bijbaan doen in het weekend. Het zou dus net zo goed een rechtenstudent kunnen zijn die er een beetje indrukwekkend uitziet.
Oud 19-02-2005, 13:43
Verwijderd
Nou, ik baseer me op de discotheken waar ik geweest ben in mijn leven - en dat zijn er vrij veel - en nog nooit ben ik een portier tegengekomen waar een zinnig woord uitkwam. Vaak denken ze dat ze alles zijn omdat ze de mogelijkheid hebben om naar hun inzicht mensen te weigeren, en als je achteraf geen fooi geeft omdat zij zo 'hoffelijk' zijn om de deur voor je open te houden kun je nog een grote bek verwachten ook. Dus nee, ik denk niet dat ik iedereen ken, ja, ik baseer me wel op mijn eigen ervaringen als ik zeg dat uitsmijters dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:45
MB
MB is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-02-2005 @ 14:43 :
Nou, ik baseer me op de discotheken waar ik geweest ben in mijn leven - en dat zijn er vrij veel - en nog nooit ben ik een portier tegengekomen waar een zinnig woord uitkwam. Vaak denken ze dat ze alles zijn omdat ze de mogelijkheid hebben om naar hun inzicht mensen te weigeren, en als je achteraf geen fooi geeft omdat zij zo 'hoffelijk' zijn om de deur voor je open te houden kun je nog een grote bek verwachten ook. Dus nee, ik denk niet dat ik iedereen ken, ja, ik baseer me wel op mijn eigen ervaringen als ik zeg dat uitsmijters dom zijn.
dat is generaliseren en generaliseren is
Oud 19-02-2005, 13:49
Verwijderd
Nou boohoo. Dan lees je in mijn posts voortaan '...althans van degenen die ik ken' erachteraan.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:53
REIE
REIE is offline
Ik heb zo het gevoel dat de nette migrantenjongeren nieteens naar discotheken willen, maar hun eigen uitgaansgelegenheden hebben. De types die dat te duf vinden gaan naar discotheken achter de vrouwen aan.
Even de boel opstoken...
Oud 22-02-2005, 17:11
the secret
the secret is offline
onzin, dat ze die gasten maar mooi buiten laten. Die paar die wel met goede bedoelingen komen gaan maar ergens anders naar toe. Wel een nadeel is dat zo die gasten op straat rond hangen waar helemaal geen toezicht is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:52
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
REIE schreef op 19-02-2005 @ 14:53 :
Ik heb zo het gevoel dat de nette migrantenjongeren nieteens naar discotheken willen, maar hun eigen uitgaansgelegenheden hebben. De types die dat te duf vinden gaan naar discotheken achter de vrouwen aan.
Even de boel opstoken...
Agree. Een persoon met stijl gaat niet naar een discotheek maar verkiest een café of andere uitgaansgelegenheid boven dat ene zweterige zaaltje met dreunmuziek.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:58
Verwijderd
mujahideen heeft gelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten