Hoi allemaal.
Ik ben overspannen, en zie alles even niet meer zitten. Ik weet niet hoe ik hier uit moet komen! Wie kan mij helpen?
Ik zit in 6 VWO, dus nog maar een paar maandjes te gaan. Maar de druk op het VWO is veels te groot. Ik had nooit aan VWO moeten beginnen, maar ik kan moeilijk terug. Volgend jaar ga ik studeren, en daar kijk ik enorm naar uit, en school heb ik echt gehad!
Mijn thuis situatie is ook niet echt optimaal. Ik woon met m'n moeder en m'n broertje van 14. Met mijn moeder kan ik goed opschieten, maar mijn broertje is een probleem. Hij is zeer moeilijk opvoedbaar, en we zijn al in therapie. Uit huis plaatsing wordt overwogen.
Het begon een maand geleden, de week voor de toetsweek. Ik ben nou niet een van de beste van de klas, dus ik moet enorm mijn best doen. En vooral economie is mijn zwakke punt. Als ik een dag naar school ben geweest, ben ik zo chagerijnig en moe. Het komt er op neer dat ik elke avond aan het huilen ben.
De toetsweek heb ik slecht gemaakt. Op een gegeven moment kon ik namelijk niet meer leren, zo moe was ik.
Ik heb totaal geen zin in sociale contacten. In kletsen met mijn klasgenoten heb ik totaal geen zin, maar ik merk wel dat iedereen hierdoor bij me wegloopt. Dat vind ik verschrikkelijk, maar ik kan de energie niet opbrengen om er iets aan te doen.
Dit is nu al meer dan een maand bezig, en nog gaat het niet veel beter. Soms heb ik 2 dagen dat het goed gaat, maar dat is dan ook snel weer over. Mijn mentor is op de hoogte gesteld, en ik ga nu vaak halve dagen naar school als ik lessen kan missen.
Ik ben ook naar de dokter geweest, maar hij kon niks voor me doen.
Een aantal dagen heb ik Sint Janskruid geslikt, want ik hoorde dat dat een vervanger was van anti-depressiva, maar ik kreeg er enorm buikpijn van, en ben er dus mee gestopt.
Zijn er mensen die mij kunnen helpen hieruit te komen??
|