Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je je gewoon aanstelt. Want als er serieus iets mis is met je zit je hier niet op dit forum AANDACHT TE VRAGEN. Je moet je er gewoon niks van aantrekken. Doorgaan met je werk, en school. Jij weet nog lang niet wat echt lijden is, en als je mam een echte depressie heeft meegemaakt, hoef je het geen seconde in je hoofd te halen dat jouw "depressie" ook maar een béétje evenaart met die van je moeder. Jij kán helemaal niet overspannen zijn meiss!! Je hebt gewoon te weinig meegemaakt. Leraren raken misschien overspannen na 30 jaar uitgescholden te worden door leerlingen. En hierrrr komt lotteeeee... Haar mama zeikt aan haar kop dat ze niet teveel geld uit haar portomonnee mag halen en dat ze naar werk moet! Owjeeee, laten we haar opnemen helemaal platmediceren met antidepressiva, want zij is zooooooo zielig!! |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind wel dat je wat minder overdreven mag reageren. Het lijkt net of JIJ overspannen bent! Als Lotte haar idd niet goed voelt, dan is het juist goed dat ze dit op het forum komt zetten, en dat is helemaal niet voor de aandacht. Met jouw post, ja, daarmee heb je de aandact gevraagt. En hier, alsjeblieft, je hebt de aandacht. Iedereen heeft een andere definitie van depressie, of ze nu erg is of niet, het gaat erover wat jij voelt, en niet wat je meer of minder hebt meegemaakt dan iemand anders. Dus een beetje meer respect zou niet misplaatst zijn.
||
![]() |
Citaat:
Lotte, schrijf alles op wat je dwars zit, en geef het voor je weggaat, bijvoorbeeld voor je gaat werken, aan je moeder. Dan kan ze dat rustig lezen en kunnen jullie er daarna rustig over praten. Maak geen verwijten, daar krijg je ruzie van en ben je verder van huis. Maak duidelijk dat als jij voelt dat je rust nodig hebt je dat dan ook neemt, omdat je je anders verschrikkelijk voelt. Succes. Liefs Redhair
||
Citaat:
Ik vind dat je uit 1 topic helemaal niet op kunt maken of iemand zielig is of niet. @lotte wat is je vraag aan ons? het is nu eigenlijk meer een mededeling en dat mag hier eigenlijk niet. We kunnen je beter helpen als je van ons iets wil weten bijv. Ik snap in ieder geval wel dat je later nog last kunt hebben van de depressie van je moeder, die zij had toen jij kind was. Als je kind bent maken dat soort dingen heel veel indruk op je en kan dat je later nog pijn gaan doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ontopic; voor de rest ben ik het wel eens met Redhair ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Ze zegt zelf al, door een aantal tests(diagnoses) heeft ze te horen gekregen dat ze aan een depressie lijdt. Citaat:
Maargoed... Lotte, heb je hulp? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En van dat zij wou dat ik ging werken, op die dag(zondag) hoefde ik niet eens te werken. Normaal bespreken we dat gewoon, mijn baas en ik, maar dit keer waren we dat vergeten. Toen heb ik hem nog geprobeerd te bellen erover, maar ze namen niet op omdat de winkel al dicht was. Toen wou me moeder dat ik de volgende dag nog even zou bellen, maar dan had het al geen zin meer omdat dan de werkdag al bezig was. En ik wist ook gewoon dat ik toen even rust nodig had. Er was de vorige dag ook haast niks te doen, en toen zijn we naar huis gestuurd omdat er geen werk te doen was. Dus zo erg is het niet dat ik niet gewerkt heb schat ik in. Maar het is niet zo alsof deze twee dingen bepalend voor me leven zijn hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een depressie is dat je je helemaal niet gelukkig voelt. Je voelt je futloos en soms gaat het gepaard met een negatief zelfbeeld. Depressies kunnen door veel dingen komen: - Traumatische gebeurtenissen - Overspannenheid, worden dan vaak wel gewoon deppresieve gedachten ten gevolge van overspannen zijn genoemd - Het ontbreken van een stof in de hersenen die ervoor zorgt dat je je gelukkig kan voelen - Aanleg in de familie Depressies zijn wat anders dan dipjes. Dipjes duren een paar dagen tot een paar weken, depressies duren jaren. Volgens mij heb je mij verward met een dipje. Het is inderdaad zo dat je in de pubertijd af en toe klotedagen hebt, en je gevoelens worden ook vaak vergroot. Maar als je je echt langdurig ongelukkig voelt is dat geen puberaal probleem meer. Het is een feit dat 1 op de 20 jongeren een depressie hebben, misschien juist wel omdat het zo moeilijk vast te stellen is als je in de pubertijd zit. Mensen denken dan niet snel aan een depressie, maar depressie komt voor onder alle leeftijden. Zelfs bij kinderen. |
![]() |
||
Citaat:
Het rare was eigenlijk dat ik er toen nog niet zo bewust mee bezig was maar dat ik onbewust wel allemaal gevoelens heb gehad die ik me nu weer herinner. Ook allemaal gebeurtenissen uit die tijd, ik kan het me allemaal nog best goed herinneren. Mijn zus heeft er ook veel last van, maar die had weer andere problemen ermee. Van haar werd zomaar even verwacht dat ze volwassen werd, en ze is als een soort moeder voor mij en mijn broer geweest. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien heb ik nu al genoeg vrijheid, maar ik heb het gevoel van niet. Daar gaat het om en daaraan ben ik dus nu aan het werken. En ik praat trouwens met mijn therapeute al vind ik het heel moeilijk te zeggen hoe ik me voel. Het punt van het werken was, was dat ik niet eens perse hoefde te werken. Zie een van mijn vorige reacties voor meer info. Werk is op dit moment mijn probleem, dus werk zou niet echt voor afleiding zorgen. Maar misschien ziet zij dat niet en wilt ze dat ik het als afleiding doet. Dat kan kloppen natuurlijk, maar dat veranderd niet het feit dat ik en m'n therapeute daar een andere mening over hebben. 'de tests hebben uitgewezen dat ik depressief ben, iedereen werkt me tegen, ik ga niets doen anders gaat het niet over...' ik denk dat dat niet de juiste houding is, en ik kan daar je moeder ook wel in begrijpen. ze is toch zelf ook depressief geweest? Over dit stukje: Die tests maken niks uit, ik weet al jaren dat ik depressief ben. Daarom probeer ik er al heel lang iets aan te doen. Helaas kon ik niet de juiste hulp vinden. Nu heb ik het gevoel wel iemand te hebben die mij kan helpen hieruit te komen. Natuurlijk moet ik het zelf doen, maar zij leert mij dingen hoe ik het kan doen. Ik heb vind ik zelf een positieve houding want ik ben degene die de hele tijd om hulp heb zitten vragen. Ik kan het namelijk niet helemaal in mijn eentje, zo goed ben ik niet. Over mijn moeder weet ik niet wat voor houding ze toen had maar nu heeft zij juist de houding van: 'Ik wil absoluut niet veranderen'. Volgens mijn vader komt dat omdat ze dat in haar jeugd geleerd heeft. Ik gedraag me verder ook niet depressief, alleen als ik thuis ben. Dan komen alle emoties eruit. Verder ben ik redelijk vrolijk op school en probeer m'n vrienden niet met mijn probleem op te zadelen. Toch kan ik niet mijn gevoelens onderdrukken en zal ik soms mij wat depressief gedragen. Maar daar kan ik haast niets aan doen want als ik me kut voel ga ik niet keihard lachen omdat ik dat zo leuk vind. |
![]() |
||
Citaat:
je hebt hulp nu, hartstikke goed, maar ik weet niet of je je nu echt beter voelt. ik bedoel, heeft die therapeute al iets in de thuissituatie gedaan? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien hebben je voorouders ook te weinig chocolade gegeten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
chronisch vage klachten, maar geen onderzoek laten doen ecrivaine | 16 | 01-10-2006 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
vage tandpasta Nebula | 4 | 19-01-2006 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Vage situatie (wat te doen?) useful_idiot | 34 | 12-08-2005 23:00 | |
Liefde & Relatie |
Vinden dit jullie netjes? Kabouter | 41 | 22-07-2004 10:45 | |
Liefde & Relatie |
het is uit op een vage manier :( en ik weet niet of het juist is evenzondernaam | 18 | 05-07-2004 18:20 | |
Psychologie |
vage probleme rokus pokus | 8 | 01-10-2002 19:59 |