Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 17:17
Limburgertje
Limburgertje is offline
Halloa Forummers !!!

Ik ben vandaag weer bij BJZ geweest en ik ga door naar een psychaiter/psycholoog om te leren om gaan met mijn trauma's en problemen wat ik daarbij heb gekregen.

Nou had ik een paar vraagjes aan jullie
Hoe hebben jullie het ervaart/ervaar je het, de hulp !
Ging het goed of ging het juist niet goed.
Knapte je er van op of werd je nog depressiefer,hielp het niet.

Als je het echt niet aankan kan je dan naar een instituut waar je kan rusten,bij komen ? Hebben jullie hier enige ervaring mee ?

Omdat het de eerste keer fout is gegaan bij mij heb ik er nu niet meer zoveel vertrouwen in maar ik moet gaan want anders kom ik er echt niet meer uit en ik wil niet dat het nog eens 4 jaar bij me is die problemen.Ik heb zo mijn twijfels nu.

Bedankt voor het lezen en het plaatsen van een reatie

Kus Knuf Limburgertje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 17:20
Gothic
Gothic is offline
Hulp helpt alleen als je je helemaal geeft en compleet eerlijk bent en meewerkt. Je hebt het dus zelf in de hand .
Oud 25-03-2005, 17:41
Limburgertje
Limburgertje is offline
Dat weet ik en dat is me ook al vaker gezegt maar ik blijf maar twijfelen stel het gaat weer fout,stel ze doen me vertrouwen weer beschadigen ?

Gr.Limburgertje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Limburgertje schreef op 25-03-2005 @ 18:41 :
Dat weet ik en dat is me ook al vaker gezegt maar ik blijf maar twijfelen stel het gaat weer fout,stel ze doen me vertrouwen weer beschadigen ?

Gr.Limburgertje
wat is er dan fout gegaan de 1e keer?
Oud 25-03-2005, 18:38
Limburgertje
Limburgertje is offline
nou alles achter me rug om door aan me ouders geven....en dat terwijl ze gezegt had dat ze dat niet deed...en ook nog het verkeerd doorgevne aan me ouders
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Limburgertje schreef op 25-03-2005 @ 19:38 :
nou alles achter me rug om door aan me ouders geven....en dat terwijl ze gezegt had dat ze dat niet deed...en ook nog het verkeerd doorgevne aan me ouders
Dat is niet zo netjes.

Maar kun je niet beter in overleg met je ouders wat zoeken dan? Het is veel fijner om steun te hebben enz, dan heeft het ook meer kans van slagen.
Oud 25-03-2005, 18:50
Limburgertje
Limburgertje is offline
Dacht je dat ik steun krijg van me ouders me ouders hebben liever dat ikhet tussen 4 muren hou

Maar goed ik zou het nogeens er op wagen

Heb jij ooit dan hulp gehad ??/

Ik ga nu maar eens van de computer af anders heb ik dadelijk ook nog straf

Doeii gr limburgertje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Limburgertje schreef op 25-03-2005 @ 19:50 :
Dacht je dat ik steun krijg van me ouders me ouders hebben liever dat ikhet tussen 4 muren hou

Maar goed ik zou het nogeens er op wagen

Heb jij ooit dan hulp gehad ??/

Ik ga nu maar eens van de computer af anders heb ik dadelijk ook nog straf

Doeii gr limburgertje
Ik heb ooit een soort van hulp gehad. M'n broertje wel overgens. En ik merkte dat het veel fijner is dat mn ouders m'n broertje steunen enz, terwijl ze het van mij bv niet wisten...

Als ze je niet steunen, tja, dan kun je het achter hun rug om doen. Je kunt natuurlijk meteen bij het 1e gesprek zeggen dat je slechte ervaringen hebt en dat je niet wilt dat het aan je ouders verteld wordt...
Oud 26-03-2005, 15:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Limburgertje schreef op 25-03-2005 @ 19:38 :
Achter je rug om?!
Zover ik weet kunnen ze het niet achter je rug om doen. Misschien mogen ze wel dingen vertellen omdat je minderjarig bent (in bepaalde gevallen) maar niet achter jou rug om. Je moet iig op de hoogte zijn! En over het algemeen wordt je de keuze voorgelegt of je erbij wilt zijn als het je ouders verteld wordt!!! Dit is inderdaad niet bepaald netjes, en je kan het dan ook aangeven dat dit is gebeurd, en dat je dat niet wilt!
xxx
Oud 26-03-2005, 15:38
coopergirl
coopergirl is offline
Het ligt er maar net aan welke hulpverlener je treft en hoe je zelf tegen de hulp aankijkt.
Je kùnt in het begin van je therapie een soort dieptepunt krijgen. Het verwerkingsproces wordt in gang gezet en je gaat bewust nadenken over verschillende zaken. Laat je hier niet door afschrikken, zoals ik hierboven al schreef het is mogelijk, maar niet vanzelfsprekend dat je wat terugvalt.

Goed dat je de eerste stap hebt gezet! Mijn persoonlijke verhalen zijn niet heel positief over het RIAGG. Maar het verhaal heeft altijd twee kanten..

Take care,
Oud 26-03-2005, 15:39
Whateverrr
Whateverrr is offline
Het gaat om vertrouwen.. Als blijkt dat dát niet echt aan de orde is, lekkerr dan
Oud 26-03-2005, 17:21
Limburgertje
Limburgertje is offline
Ze hebben toen niet met mij overglegd (BJZ) ze hebben gewoon me moeder opgebeld en vanalles verteld en ook nog verkeerd verteld.Omdat ik dicht sloeg en niks meer durfde te zeggen heb ik het zo gelaten wat ze wisten.
Nu krijg ik verder hulp en die nieuwe contactpersoon bij BJZ is echt anders en die doet niks achter me rug om.
Moet net bij mij gebeuren achter me rug om naar me ouders gaan.
Me ouders zijn niet zo'n voorstanders van hulp en zeker niet psychaitrische hulp maarja.
Ik probeer er positief naar toe te kijken maar de negative kant van hulpverling blijft er toch bij.
Ben ook zo bang om terug te vallen naar een oud patroon en naar de gevoelens en zoiets allemaal teveel om op te noemen maar toch iedereen bedankt dat jullie op mijn topic reageren

Knuf Kussie Limburgertje
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:32
Verwijderd
K heb zelf ongeveer n jaar bij n psycholoog gesprekke gehad.... T heeft me wel ech geholpe... K sta nu n stuk positiver tegenover mezelf/andere/nieuwe dinge/t leve... K heb daar kei veel geleerd, en k zou zegge dat je t gwoon moet probere... K denk dat je dr "open-minded" in moet gaan... Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:34
Verwijderd
T is denk k ook slim om met je psycholoog/psychiater duidelijke afspraken te make.... Hij/zi zegt niets tegen jouw ouders zonder dat jij er van weet/toestemming van jou heeft....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:35
Verwijderd
En je komt ook uti limburg? Mss moet je s (als deze psycholoog niet goed bevalt) naar Peter Delsing in Venlo gaan... Daar ben ik gwees... Hij s ech zooooo goed
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:30
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
devildaughter schreef op 26-03-2005 @ 18:35 :
En je komt ook uti limburg? Mss moet je s (als deze psycholoog niet goed bevalt) naar Peter Delsing in Venlo gaan... Daar ben ik gwees... Hij s ech zooooo goed
oowwjaaaah, beetje reclame maken he!?
maar wat goed dat het jou zo heeft geholpen
@ ts: heel veel succes ermee! geloof in jezelf (en een beetje in je hulpverlener )
Oud 26-03-2005, 20:01
Limburgertje
Limburgertje is offline
Ik woon nog een stukje lager in limburg en venlo is nog te ver reizen voor mij maar toch bedankt voor het aanbod.
Echt heel fijn voor jou dat het jou zo goed heeft geholpen ik hoop dat het mij ook gaat helpen en zo niet dan weet ik ook echt geen raad meer hoor.
Op dit moment ben ik weer helemaal aan mijn einde en zie k het ff niet meer zitten en nu ook nog dinsdag naar stage en ook naar school bah ik heb er echt geen zin in maar morgen lekker de hele dag in me bed liggen :-) das wel leuk en fijn

Gr.Limburgertje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten