Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 09:20
Phie.
Phie. is offline
Vind je dat je goed voor jezelf zorgt of juist niet? Als je last van je hoofd hebt, of keelpijn kijk je het dan gewoon aan met een instelling dat het vanzelf wel over gaat of ren je naar de dokter?

Ik loop namelijk gewoon al een maand ofzo met bestwel keelpijn en onwijs hoesten enzo rond. Ga alleen niet naar de dokter 'kijk het wel even aan' .

Hoe gaan jullie met dat soort dingen om?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:23
Verwijderd
Ik kijk het eigenlijk ook altijd 'wel even aan', 'wel even' duurt meestal zo lang tot dat het weer over is. Als ik wel naar de dokter ga kan hij toch ook weinig tot niks doen (ik heb ook een raar lijf, dus denk niet dat ie voor niemand iets kan doen ), naja, niks doen kan ik zelf ook wel.

Als je niet vaak ziek bent of wat dan ook, dan zou ik na een maand keelpijn en hoesten toch maar eens een keertje langs je huisarts gaan, voor je het weet heb je straks een longontsteking oid.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:25
Maarten
Maarten is offline
Ik luister goed naar mijn lichaam
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:01
Roos
Roos is offline
Ik hou m'n lichaam wel goed in de gaten. Dus als er iets verandert, ben ik daar alert op en kijk ik of het erger wordt, of juist minder erg.

Als ik me goed voel, zorg ik slecht voor m'n lichaam (slecht eten, drinken etc). Maar als ik ziek ben, dan besteed ik er wel meer aandacht aan.
Oud 30-09-2004, 11:50
Lynn
Lynn is offline
Ik ben bijna nooit ziek en áls het een keer zover is, is het bijna altijd verkoudheid, keelonsteking of iets in die richting. Daarvoor ga ik echt niet naar de dokter, want ik weet meestal zelf wel wat de oorzaak is en hoe ik er vanaf kom. Uitzondering is natuurlijk wel als ik bijv. bloed op ga hoesten of wanneer het na een hele tijd nog niet over is.
Als ik een exceem ofzoiets heb, zoek ik eerst zelf op wat het kan zijn/wat ik er evt. tegen kan doen en wacht ik af. Is het na een tijd nog niet weg, dan ga ik een zalfje halen.
Eigenlijk ga ik alleen naar de dok. als het echt persé nodig is, ik hou absoluut niet van mensen die bij elke snottebel de dokter bezoeken. Sick..
Oud 30-09-2004, 11:55
Auntie M
Auntie M is offline
Ik weet gelukkig redelijk goed hoe mijn lichaam in elkaar steekt. Soms duurt het maanden voor ik naar een huisarts stap, soms een paar dagen. Als ik bijvoorbeeld grauw slijm ophoest en veel benauwd ben dan ga ik binnen een paar dagen al naar de huisarts omdat ik dan weet dat er een ontsteking van mijn bronchien aan zit te komen. 9 van de 10 keer is dat dus ook zo.
Maar ik heb ook wel eens meer dan een half jaar met een hernia rondgelopen zonder dat ik wist dat het dat was. Ik dacht zelf namelijk dat ik een hamstring verrekt had en dat het wel over zou gaan, uiteindelijk ben ik eraan geopereerd.
Oud 30-09-2004, 11:58
Konijn
Konijn is offline
Ik let wel op mn lichaam, en hoewel ik vaak last heb van allerlei dingen, en veel vreemde pijnen voel, weet ik wel zo'n beetje wat gewoon bij mn lijf hoort, en wanneer iets juist goed fout zit.
Voor dingen als hoofdpijn en keelpijn ga ik eigenlijk nooit naar de dokter, maar als je er al een maand last van hebt, is het misschien wel verstandig ja. Gewoon even doen.
Oud 30-09-2004, 15:24
Verwijderd
Ik zorg op zich niet erg goed voor mijn lichaam. Maar ik vind dat ook moeilijk, ik weet nooit hoe iets aanvoelt en hoe dat hoort te voelen.
Met keelontsteking rook ik rustig nog een dagje door, en na een week van bijna niet slapen ga ik ook gerust een nacht doorhalen.

Het is meestal achteraf dat ik er achter kom dat het niet helemaal goed zit.
Wat betreft het naar de dokter gaan, dat doe ik ook niet erg snel. Alleen als ik iets heb, en ik let daar goed op, en ben er mee bezig, dan heb ik vaak wel door dat er iets mis is, en dan ga ik ook wel naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 15:45
Verwijderd
Of je meteen naar de dokter gaat bij een pijntje dat vind ik niet echt te maken hebben met goed voor jezelf zorgen. Dat vind ik eerder aanstellerig

Ik zorg wel goed voor mezelf denk ik, maar ga dus niet voor alles naar de dokter! Maar als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb doe ik rustig aan, drink ik veel, etc... dat is dan toch goed voor je lichaam zorgen lijkt me zo .
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:13
Roos
Roos is offline
Ik maak trouwens tegenwoordig niet meer de fout om te lang rond te lopen met een probleem.
Bijvoorbeeld een urineweginfectie, die vrijdagavond opeens heel ernstig werd. Lekker dan, het hele weekend zit je ermee Dan had ik beter eerder die week al langs kunnen gaan
Oud 30-09-2004, 16:15
Mara
Mara is offline
Ja. Ik let op wat ik eet, sport, rook niet en drink nauwelijks.
Kwaaltjes zie ik eerst even aan, maar als 't me te lang duurt of het me te ernstig lijkt ga ik wel naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:24
Ndimension
Ndimension is offline
In al die zestien jaren dat ik leef, ben ik slechts een enkele keer naar de dokter geweest. Ik ken mijn lichaam heel goed en weet wanneer wat te doen (naar de dokter gaan of gewoon in bed blijven liggen). De enkele keer dat ik naar de dokter ben gegaan, bleek dat ik astma had en de andere keer bleek dat ik een longontsteking had ofzo. Nou ja, als het echt erg is, ga ik dus naar de dokter. Maar meestal weet ik gewoon wat er is en wat te doen.
Oud 30-09-2004, 16:43
11568
11568 is offline
Bij een gewoon griepje oid ga ik niet, daar weet ik zelf genoeg op en kan de dokter toch niet veel aan doen maar bij bijvoorbeeld aanhoudende oorpijn [wat ik toch behoorlijk vaak heb gehad] ga ik toch wel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:40
Verwijderd
Direct naar de dokter rennen met elk pijntje is ook niet nodig hoor... iets even aankijken (en wat zelfzorg) is net zo goed bij dingen die meestal vanzelf overgaan.

Ik zorg wel goed voor mezelf, ook als ik niet ziek ben. Ik ben hoe dan ook vrijwel nooit ziek, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-09-2004 @ 19:40 :
Direct naar de dokter rennen met elk pijntje is ook niet nodig hoor... iets even aankijken (en wat zelfzorg) is net zo goed bij dingen die meestal vanzelf overgaan.

Ik zorg wel goed voor mezelf, ook als ik niet ziek ben. Ik ben hoe dan ook vrijwel nooit ziek, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 22:20
Warsocket
Warsocket is offline
Ik blijf het aanhoren tot ik voel dat et te is en dan ga ik naar de dokter
Oud 30-09-2004, 22:37
Wammus
Wammus is offline
Ik ga bijna nooit naar de dokter. En al helemaal niet voor een simpel verkoudheidje of een beetje hoofdpijn (daar neem ik ook geen aspirine ofzo voor in). Ik kijk het eerst een tijdje aan en als het na een week of 2 nog niet over is ga ik naar een dokter. Ik ben ook bijna nooit ziek en als ik wel ziek ben dan heb ik ook echt wat: Keelontsteking, Pfeifer zijn de ergste dingen die ik heb gehad.
Oud 01-10-2004, 12:36
Niemande
Niemande is offline
Ik vind dat ik redelijk goed voor mezelf zorg.. Als ik écht ziek ben dan blijf ik wel een dagje thuis. Maar met vage klachten wacht ik meestal wel een tijdje, heb ook zo'n acht maanden rondgelopen met buikpijn voordat ik naar de dokter ging. Oké, ik behandel mijn lichaam soms niet al te best, als ik gestressed ben dan eet ik nogal weinig en zo, maar tegenwoordig weet ik wel dat ik, als ik last mijn buik of maag heb, het wat rustiger aan moet doen, dus ik luister wel beter naar mijn lichaam nu
Oud 01-10-2004, 14:03
A*
A* is offline
Ik kijk het altijd maar aan.
Praktijk leert dat het vanzelf wel overgaat.
Tenminste, bij mij wel.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 14:48
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Maarten schreef op 30-09-2004 @ 11:25 :
Ik luister goed naar mijn lichaam
Oud 02-10-2004, 15:30
Qamra
Qamra is offline
Ik ga niet zo snel naar de dokter, maar of dat echt slecht is? Denk dat dat eerder goed is, voor mijn portomonnee.

En verder zorg ik slecht voor mezelf, eet slecht (wel genoeg, maar slecht/ongezond), vergeet geregeld mijn tanden te poetsen, hou gerust een halve dag mijn plas op, draag geen brace als ik weer eens pijn in mijn knie heb, sport niet.
Oud 02-10-2004, 21:15
waves
waves is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2004 @ 10:23 :
Ik kijk het eigenlijk ook altijd 'wel even aan', 'wel even' duurt meestal zo lang tot dat het weer over is.
Oud 02-10-2004, 21:19
Dolores
Dolores is offline
Ik zorg wel goed voor mezelf (ik sport niet veel, maar eet doorgaans wel voldoende groente/fruit), maar ga niet snel naar de dokter ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 22:04
PV
PV is offline
Ik ben standaard een keer in het jaar ziek, in het voorjaar. Hoe ik daar vanaf kom ben ik nog steeds niet achter Als ik merk dat het zover is blijf ik ongeveer een week ziek, en als het dan weer is verminderd ga ik terug naar school. Het gaat dan om een soort griep ofzo..
Verder ben ik eigenlijk nooit ziek en ga ik dus ook niet naar de huisarts, tenzij ik een ongeluk heb gehad (duh).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 16:13
Woodstock
Woodstock is offline
vroeger was ik een stuk vaker ziek dan nu, terwijl ik nu echt een heel raar leven heb wat betreft bioritme en eetgewoonten en dergelijke; ik drink wel, maar niet al te veel, en ik blow af en toe. ik heb soms pijn maar dat probeer ik te negeren. ik ben ook laks in doktersbezoeken, maar dat komt omdat de dokter in Eindhoven zit en ik in Utrecht woon. ik vind mijn lichaam niet zo erg belangrijk.
Oud 09-10-2004, 11:34
ikuh
ikuh is offline
Citaat:
Phie. schreef op 30-09-2004 @ 10:20 :
Vind je dat je goed voor jezelf zorgt of juist niet? Als je last van je hoofd hebt, of keelpijn kijk je het dan gewoon aan met een instelling dat het vanzelf wel over gaat of ren je naar de dokter?

Ik loop namelijk gewoon al een maand ofzo met bestwel keelpijn en onwijs hoesten enzo rond. Ga alleen niet naar de dokter 'kijk het wel even aan' .

zorg je dan beter voor jezelf als je naar de dokter gaat?
Oud 09-10-2004, 16:50
Phlox
Phlox is offline
Ik zorg niet echt goed voor mezelf moet ik zeggen. Eet slecht, slaap slecht.
Ben vaak ziek, ga nooit naar de dokter maar blijf dan een paar dagen thuis in bed liggen tot het wel weer ok gaat.
Ik vind naar de dokter gaan altijd zo overdreven, meestal gaat het vanzelf wel over en voelde me de weinige keren dat ik er was een enorme aansteller.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:13
Boer Biensma
Boer Biensma is offline
Ik zorg niet goed voor mezelf. Het lijkt altijd wel alsof ik het wel doe, maar het is niet zo. Ik slaap slecht (lukt niet goed) ik eet gemiddeld 1 1/2 keer per dag. Drink alleen maar cola en andere troep. Ik rook ik heb geblowt en drink zo nu en dan.

Ik wil die gewoontes wel veranderen, maar ik zie er geen reden toe. Ik vind mezelf niet waardig genoeg om goed voor mezelf te gaan zorgen. Raar maar waar. Ben dus eigenlijk mijn eigenwaarde volledig kwijt. En ik weet de oorzaak, alleen niet de oplossing.

Iemand?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:17
Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:

Ik zorg goed voor mezelf, maar ik ga niet naar de dokter als ik hoofdpijn heb.. Ik vind niet dat je dan gelijk slecht voor jezelf zorgt, maar vind je dan eerder onzeker ofzo.. Ik stel doktersbezoeken lang uit, heb dan ook nauwelijks problemen, maar ik vind niet dat je bij het eerste kwaaltje al gelijk naar de dokter moet stappen.. Je bent toch een mens, die worden wel is ziek..
Oud 17-10-2004, 23:47
Boer Biensma
Boer Biensma is offline
Het is zelfs goed voor je om je af en toe bloot te stellen aan bacteriën. Liefst dat je zelfs een beetje ziek wordt. Niet gelijk thuis blijven, maar doorzetten, tenzij je dat echt niet aan kan. Je bouwt daarmee je weerstand op tegenover allerlei ziekten, dus wordt je minder vaak ziek.

Een voorbeeld:

Een zwerver eet dag in dag uit uit een afvalbak. Zet maar eens iemand uit een welgesteld huishouden een tijdje in zo'n situatie. Je gaat bijna dood van ellende. Die heeft totaal geen weerstand tegen de kleinste, zwakste bacterië. Die zwerver heeft wel een weerstand opgebouwd tegen bacteriën en wordt er vaak niet eens meer ziek van. Mensen die smetvrees hebben en dus alles bacterië vrij maken en houden voor ze het ook maar aanraken kunnen al dood gaan aan een griepprik, omdat die hele zwakke bacteriën bevatten om je weerstand groter te maken, maar zij hebben nog nooit contact gehad met bacteriën en zijn dus zo zwak daarvoor dat ze letterlijk dood ziek kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:51
Briseïs
Briseïs is offline
ik zorg best goed voor mezelf al mag ik meer fruit eten maar ik ga nooit naar de dokter want ik ben nooit ziek en oja ik moet meer sporten
Oud 18-10-2004, 01:27
Flagellant
Flagellant is offline
Slecht. Dokter alleen uit nood.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:16
cyntha
cyntha is offline
Ik zorg meestal redelijk goed voor mezelf. Ik eet best goed, rook niet en sport zo af en toe. Zou alleen af en toe eerder naar de dokter toe moeten gaan, kijk het meestal iets te lang aan omdat ik denk dat het toch wel over zal gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:41
krootenkoker
krootenkoker is offline
Citaat:
Boer Biensma schreef op 18-10-2004 @ 00:47 :
Het is zelfs goed voor je om je af en toe bloot te stellen aan bacteriën. Liefst dat je zelfs een beetje ziek wordt. Niet gelijk thuis blijven, maar doorzetten, tenzij je dat echt niet aan kan. Je bouwt daarmee je weerstand op tegenover allerlei ziekten, dus wordt je minder vaak ziek.

Een voorbeeld:

Een zwerver eet dag in dag uit uit een afvalbak. Zet maar eens iemand uit een welgesteld huishouden een tijdje in zo'n situatie. Je gaat bijna dood van ellende. Die heeft totaal geen weerstand tegen de kleinste, zwakste bacterië. Die zwerver heeft wel een weerstand opgebouwd tegen bacteriën en wordt er vaak niet eens meer ziek van. Mensen die smetvrees hebben en dus alles bacterië vrij maken en houden voor ze het ook maar aanraken kunnen al dood gaan aan een griepprik, omdat die hele zwakke bacteriën bevatten om je weerstand groter te maken, maar zij hebben nog nooit contact gehad met bacteriën en zijn dus zo zwak daarvoor dat ze letterlijk dood ziek kunnen worden.
Eej ff serieus neem t aan van iemand die meneer biensma persoonlijk heeft meegemaakt...... deze jongen is hypochonder (da is iemand die bij t minste of geringste al denkt da ie dood gaat) en is zo'n beetje om de 2 weken thuis.
Ook als we t over voor jezelf zorgen hebben dan kan deze jongen er eg niks van..... die weet gewoon in z'n eigen huis de weg naar de douche niet door de kk zooi die op de grond ligt.
Ook ligt z'n auto vol met allemaal red bull blikjes en was (kleren).
Jongen leuk da je op zo'n forum komt maa blijf nou gvd is een keer jezelf man
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:45
krootenkoker
krootenkoker is offline
Citaat:
Boer Biensma schreef op 17-10-2004 @ 20:13 :
Ik zorg niet goed voor mezelf. Het lijkt altijd wel alsof ik het wel doe, maar het is niet zo. Ik slaap slecht (lukt niet goed) ik eet gemiddeld 1 1/2 keer per dag. Drink alleen maar cola en andere troep. Ik rook ik heb geblowt en drink zo nu en dan.

Ik wil die gewoontes wel veranderen, maar ik zie er geen reden toe. Ik vind mezelf niet waardig genoeg om goed voor mezelf te gaan zorgen. Raar maar waar. Ben dus eigenlijk mijn eigenwaarde volledig kwijt. En ik weet de oorzaak, alleen niet de oplossing.

Iemand?
hoe ken je nou in godsnaam 1 1/2 keer per dag eten? Stop je die vork dan maar voor de helft in je muil dan? MAFKEES!!!!!

(Je zou bijna zeggen da iemand het op boer biensma gemunt heeft , is nie zo maar hij geeft gewoon te domme antwoorden)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En ja hoor, hier hebben we weer zo'n zielig figuur die zich verveelt en daarom maar een tweede account aanmaakt om te kunnen lopen kutten en zonder risico geband kan worden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:20
-Will-
-Will- is offline
Stelletje kutusers.

Draag wat bij of tyft op naar www.loserforum.nl.
Oud 28-02-2005, 17:21
-Will-
-Will- is offline
Citaat:

Uitzieken, altijd uitzieken. Ik heb twee keer in m'n leven aspirine geslikt en één keer codeïne, that's it.
Oud 28-02-2005, 17:24
Verwijderd
Upperdepup-up
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:32
Luna
Luna is offline
Ik zorg niet goed voor mezelf sinds ik op mezelf woon, met gevolg dat ik de hele tijd hoest/verkouden ben
Ik ga ook nooit naar de dokter, ben niet zo aanstellerig wat dat betreft.
Toevallig ga ik morgen wel naar de dokter want nu trek ik het niet meer, voel me al té lang niet goed. (zelfs mn leraren maken zich zorgen om me, dat zegt wat )
Oud 28-02-2005, 23:11
Vaj
Vaj is offline
Als ik niet vrijwillig naar de dokter gaat maakt mijn moeder stiekem een afspraak voor me

Ik vind dat onze dokter te makkelijk is, volgens hem gaat alles vanzelf wel over met wat geduld. Je moet echt een paar gebroken ledematen of een hartaanval hebben wil hij erkennen dat er misschien iets mis zou kunnen zijn.
Daarom ga ik niet zo snel er naartoe en ik vind het vaak ook niet nodig. Maar ik vind wel dat ik over het algemeen prima voor mezelf zorg.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 08:02
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb een aversie tegen de dokter annex de wachtkamer.. Ofwel, ik stel het zo lang mogelijk uit. Veelal ga ik zelfdokteren door middel van medische internet-sites/ m'n studieboeken. Sja, of dat nu slecht voor mijzelf zorgen is? Ik probeer wel een passende oplossing te vinden, hoewel het miss niet via de reguliere weg is..?

Ik ben overigens niet zo gestructureerd met eten, die tijden wisselen nogal eens. Fruit komt niet in mijn voedsel-vocabulaire voor. But who cares, I'm still alive and kickin'
Oud 01-03-2005, 10:24
Boas
Boas is offline
De laatste tijd gaat het wel goed. Rook niet, sport wel regelmatig, eet elke dag wel 1 stuk fruit, drink veel water en eet ook gewoon mij 3 maaltijden per dag. Heb wel wat een lage weerstand dus daarom ben ik maar op de gezonde toer gegaan. En het geeft ook wel een goed gevoel moet ik zeggen.
Ga pas naar de dokter als het niet anders kan.
Oud 01-03-2005, 11:17
Verwijderd
Ik ga niet vaak naar de dokter, alleen als het echt nodig is. En wanneer het echt nodig is, bepaal ik zelf Maar het komt er op neer dat het volgens mij altijd wel goed is hoe ik handel. Ik zorg ook goed voor mezelf. Ik heb nog nooit bij de huisarts het advies gekregen het 'even aan te kijken', meestal heb ik het al 'even aangekeken' en krijg ik iets mee. (Antibiotica voor m'n opgezette keel bijvoorbeeld, of een of andere capsule voor m'n maag etc.) En vervolgens mij ik ook altijd wel snel weer beter
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten