Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() het zit je ook niet mee he? met al die pijnen/pijntjes! Je moet inderdaad ook dingen kunnen doen ey, we dwalen af! ![]()
||
Citaat:
Want bij de pakken blijven zitten is natuurlijk geen oplossing. En ja, offcourse letten op de signalen van je lichaam, gewoon weten wat de oorzaak is (spierpijn die er toch is of een spanningshoofdpijn in stress). Voor mezelf zorgen...mja, niet zo altijd. Ik wijt het eerder aan luiheid. |
![]() |
|
toen ik een keer bij een dokter was (vervangen van mn eigen huisarts) vroeg ze: 'meisje, zorg jij wel goed voor jezelf?'
dat heeft me aan het denken gezet. dat doe ik niet denk. ik straf mezelf voor de dingen die niet goed gaan en als iets wel redelijk gaat kan het altijd beter (net als bij jou dus). Maar kleren kopen e.d. doe ik wel voor mezelf.
|
Als ik me slecht voel dat zorg ik absoluut niet goed voor mezelf, dan verwaarloos ik mezelf ook wel een beetje: let niet op wat ik eet of drink (soms drink ik op een dag dan maar twee glazen drinken ofzo) en dat is niet omdat ik het negeer maar gewoon omdat ik er niet naar taal. Als ik beter in mn vel zit zorg ik ook beter voor mezelf. Dan kies ik bewust wat ik aan doe (ik pak niet zomaar iets uit de kast), probeer goed te eten en te drinken en op tijd naar bed te gaan enzo. Als ik me slecht voel dan loop ik ook vaak in zwarte kleren enzo (mijn kleren weerspiegelen toch wel m'n humeur, als ik mijn zuurstokroze vestje aan heb dan kan je ervan uitgaan dat ik goed in mn vel zit) en dan maak ik me meestal ook niet op. Dat soort dingen kunnen me dan gewoon niet schelen.
4300 posts!!!!!!!!! ![]()
|
Verwijderd
|
ik zorg goed voor mezelf vind ik zelf,ik ben streng tegenover mezelf qua wat ik mag eten en wat niet,en slechts zelden pak ik iets wat ik van mezelf eigenlijk niet mag,
als ik vind dat ik iets goed heb gedaan (bijvoorbeld een prw voor een vak waar ik niet goed in ben goed heb gemaakt) dan ga ik meestal naar de stad om iets van kleding ofzo te kopen om me eigen te verwennen. |
![]() |
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Ik zorg meestal wel goed voor mijzelf. Physiek tenminste.
Ik zorg dat ik eltijd redelijk uitzie, zo zal ik bijvoorbeeld niet gauw ongeschoren in het openbaar verschijnen en let ik ook redelijk op wat ik draag. Wat betreft eten e.d. is het niet zo moeilijk, bij ons is het gewoon eten wat de spot schaft. Mentaal is het wat minder. Ik hecht nogal sterk aan men normen en waarden en zal ook nooit iets doen wat in strijd is met mijn moraal. Ik kan mijzelf niet verloochenen. Als ik iets fout gedaan heb dan sraf ik mijzelf (irri stemmetjes in mn hoofd) en als ik iets goed doe dan denk ik ook altijd dat het beter kan.
||
Citaat:
Maar júist als ik me slecht voel, moet ik leren om dan extra goe voor mezelf te zorgen, zodat ik me weer béter ga voelen. maarja, vertel ik mezelf dat maar eens! Snowy
|
Verwijderd
|
Ik heb periodes dat ik het wel goed doe, en periodes dat ik alles weer verpest.
Vooral met eten. En dat is zo snel een vicieuze cirkel. ![]() En met slapen... of te veel en te lang uitgaan tot ik kapot en ziek ben. Dingen kopen doe ik wel altijd voor mezelf. Iets teveel. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
onzker ikkexlisa | 4 | 03-12-2015 03:26 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic, #164 Roosje | 483 | 20-07-2011 15:41 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #78 Rob | 497 | 21-01-2008 19:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Goed/slecht voor jezelf zorgen? Phie. | 43 | 01-03-2005 11:17 | |
Psychologie |
[stelling] Veel gevallen van psychische problemen zijn te wijten aan verwendheid. cyb@gurl | 51 | 02-07-2004 08:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Kon ik maar (voor mijn man) Sannetje | 2 | 28-10-2001 12:24 |