We hebben hier in huis een ouwe Mediamarkt PC staan, mijn vader gebruikt hem om af en toe brieven te tikken en tekeningen te maken in AutoCAD. Specs:
- 200W Astec (?) voeding
- Medion MS-6318 OEM moederbord
- Pentium III 1GHz, Socket 370
- 1x256MB + 1x512MB PC133 SD-RAM
- MSI GeForce2 MX AGP videokaart
- Hitachi Deskstar 7K250 PATA schijf
- NEC ND-2500a DVD-RW
- LiteOn 52x CD-RW
- Floppy drive
- PCI NIC (cheapass Realtek)
- PCI USB2.0 kaartje wegens gebrek aan USB poorten
Die GF2MX begon een beetje gaar te worden, dus die heb ik een tijdje terug vervangen door een GF4MX440 die ik hier nog had liggen. Werkte allemaal prima, totdat ik gisteren de processorkoeler verving; ding maakte een takkeherrie, dus voor 9 euro ofzo een Spire WhisperRock IV besteld. De Spire erop gezet en toen begon het gezeur: ineens start de PC niet meer op met de GF4 erin! Die ouwe videokaart die erin zat is inmiddels weg, dus ik heb er ff tijdelijk een antieke Diamond TNT2 erin gezet, en dan doet ie het prima (die kaart is echt enorm brak, het koelertje doet het niet eens meer). Zet ik er een andere videokaart in (ook al een GF FX5200 geprobeerd) dan start die hele PC niet op, hij laat alleen wat piepjes horen. Terwijl hij het een hele tijd prima heeft gedaan met die GeForce 4 erin.
Iemand die hier iets van snapt? Ik zou op zich nog een andere voeding kunnen proberen, maar dan moet ik weer de voeding uit mijn eigen PC gaan slopen, heb ik momenteel ff niet zoveel trek in. Het is best wel een gare voeding (200W, 6A op de 12V-lijn

) maar voor een oude PIII moet dat toch voldoende zijn. Ik snap gewoon niet dat sinds ik de HSF heb vervangen, hij alleen nog maar antieke videokaarten accepteert... en als ik die ouwe koeler er weer op zet, dan doet ie het nog niet.