Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 22:00
M@rco
M@rco is offline
We hebben hier in huis een ouwe Mediamarkt PC staan, mijn vader gebruikt hem om af en toe brieven te tikken en tekeningen te maken in AutoCAD. Specs:

- 200W Astec (?) voeding
- Medion MS-6318 OEM moederbord
- Pentium III 1GHz, Socket 370
- 1x256MB + 1x512MB PC133 SD-RAM
- MSI GeForce2 MX AGP videokaart
- Hitachi Deskstar 7K250 PATA schijf
- NEC ND-2500a DVD-RW
- LiteOn 52x CD-RW
- Floppy drive
- PCI NIC (cheapass Realtek)
- PCI USB2.0 kaartje wegens gebrek aan USB poorten

Die GF2MX begon een beetje gaar te worden, dus die heb ik een tijdje terug vervangen door een GF4MX440 die ik hier nog had liggen. Werkte allemaal prima, totdat ik gisteren de processorkoeler verving; ding maakte een takkeherrie, dus voor 9 euro ofzo een Spire WhisperRock IV besteld. De Spire erop gezet en toen begon het gezeur: ineens start de PC niet meer op met de GF4 erin! Die ouwe videokaart die erin zat is inmiddels weg, dus ik heb er ff tijdelijk een antieke Diamond TNT2 erin gezet, en dan doet ie het prima (die kaart is echt enorm brak, het koelertje doet het niet eens meer). Zet ik er een andere videokaart in (ook al een GF FX5200 geprobeerd) dan start die hele PC niet op, hij laat alleen wat piepjes horen. Terwijl hij het een hele tijd prima heeft gedaan met die GeForce 4 erin.

Iemand die hier iets van snapt? Ik zou op zich nog een andere voeding kunnen proberen, maar dan moet ik weer de voeding uit mijn eigen PC gaan slopen, heb ik momenteel ff niet zoveel trek in. Het is best wel een gare voeding (200W, 6A op de 12V-lijn ) maar voor een oude PIII moet dat toch voldoende zijn. Ik snap gewoon niet dat sinds ik de HSF heb vervangen, hij alleen nog maar antieke videokaarten accepteert... en als ik die ouwe koeler er weer op zet, dan doet ie het nog niet.

Oud 23-02-2005, 22:03
Jolt
Jolt is offline
Je zal wel wat gemold hebben .

Maar probeer eerst eens met een andere voeding wie weet.
Of makkelijk start zonder IDE apparaten op, wel de HDDS dan, maar zonder DVD/CD spelers/branders.
Oud 23-02-2005, 22:05
T_ID
T_ID is offline
Ik betwijfel dat zo'n configuratie het toevoegen van een GeForce4 op een voeding van 200 watt zou trekken.

Voeding upgraden zou ik zeggen.
Oud 23-02-2005, 22:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-02-2005 @ 23:03 :
Je zal wel wat gemold hebben .

Maar probeer eerst eens met een andere voeding wie weet.
Of makkelijk start zonder IDE apparaten op, wel de HDDS dan, maar zonder DVD/CD spelers/branders.
Mollen? Ik? (A) Opstarten zonder IDE apparaten heb ik toevallig al geprobeerd, maar dan piept ie nog steeds

En ik wil met alle liefde een andere voeding proberen, maar ik heb net gekeken en een standaard ATX voeding past daar niet in ofzo De schroefgaatjes zitten op een hele andere plek. Grmbl, oud kutding.
Oud 23-02-2005, 22:14
Jolt
Jolt is offline
Je hoeft hem toch niet vast te schroeven?
Kast open op de zij leggen, en dan voeding ergens leggen, op mobo aansluiten en in het stopcontact duwen.

En testen maar.
Oud 23-02-2005, 22:16
M@rco
M@rco is offline
Mja, maar dan nog... al is het de voeding, hoe ga ik dan een nieuwe in die kast krijgen Maar goed, ik zal het eens even proberen.
Oud 23-02-2005, 22:17
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-02-2005 @ 23:16 :
Mja, maar dan nog... al is het de voeding, hoe ga ik dan een nieuwe in die kast krijgen Maar goed, ik zal het eens even proberen.
Dat is een probleem voor dan .Maar dan weet je het zowizo al of het wel of niet aan je voeding ligt.
Oud 23-02-2005, 22:39
M@rco
M@rco is offline
Hm, nop... ff de 300W Aopen voeding uit mijn moeder's PC geprobeerd, dan piept ie nog net zo hard.

Het wordt tijd om dat ding bij het grof vuil te zetten.
Nou ja, ik kan nog proberen om ergens voor weinig een ander mATX S370 moederbord vandaan te halen, wie weet werkt dat beter dan dit gare OEM plankje. Maar of dat het waard is... nou ja, m'n vader lijkt nogal aan dit ding gehecht te zijn.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 22:45
Jolt
Jolt is offline
IK denk niet dat het nog 'veel' waard zou zijn. Mooi stukje voor in de kast.
Oud 24-02-2005, 09:17
MaHo
MaHo is offline
Als die TNT kaart die je er nu in hebt zitten het doet met tekstverwerken en autocad zou ik het egwoon laten rusten. weggooien kan altijd nog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten