Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 14:09
hetdariotje
hetdariotje is offline
de titel zegt het eigenlijk al, welke van de 2 is het best. allebei hele leuke films, maar welke word het. Ritchie vs Tarentino. en natuurlijk ook waarom
Oud 03-05-2005, 14:30
Daangerous
Daangerous is offline
redelijke nonsens om die twee met elkaar te vergelijken. sowiezo films vergelijken
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:32
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:51
Verwijderd
Dat kun je echt niet met elkaar vergelijken...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 15:06
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
redelijke nonsens om die twee met elkaar te vergelijken. sowiezo films vergelijken
Citaat:
Nee.
Citaat:
Dat kun je echt niet met elkaar vergelijken...
Oud 03-05-2005, 15:15
hetdariotje
hetdariotje is offline
is het nou zo moeilijk om gewoon antwoord te geven, ik bedoel als je niks nuttigs te zeggen hebt hou je mond dan. als jij kan zeggen dat je iets slecht vind kun je ook wel zeggen waarom. de posts die jullie nu geplaatst hebben slaan nergens op is een verspilling van ruimte. als ik je vraag welke film je beter vind wil ik dat weten dan wil ik niet weten wat je van de vraagstelling, de maan, de zon of weet ik veel vind.
Oud 03-05-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
hetdariotje schreef op 03-05-2005 @ 16:15 :
is het nou zo moeilijk om gewoon antwoord te geven.
Ja, best wel ja.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 15:20
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
is het nou zo moeilijk om gewoon antwoord te geven, ik bedoel als je niks nuttigs te zeggen hebt hou je mond dan. als jij kan zeggen dat je iets slecht vind kun je ook wel zeggen waarom. de posts die jullie nu geplaatst hebben slaan nergens op is een verspilling van ruimte. als ik je vraag welke film je beter vind wil ik dat weten dan wil ik niet weten wat je van de vraagstelling, de maan, de zon of weet ik veel vind.

Deze twee films zijn onvergelijkbaar omdat Snatch een flauw aftreksel is van Pulp Fiction. Je weinig inspirerende openingspost deed de rest. Als je zelf nou eens begint, volgen er misschien andere.
Oud 03-05-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
ik bedoel als je niks nuttigs te zeggen hebt hou je mond dan.
geef dan het goede voorbeeld, zou ik zeggen.

Deze films zijn echt niet te vergelijken ofzo...?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 15:32
Verwijderd
Ik bedoel, vs Lock, Stock & Two Smoking Barrels zou ik nog eerder begrijpen (zelfde type film, zelfde reggisseur weliswaar).
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 15:53
lovetear
lovetear is offline
Mja, het zijn allebei misdaadfilms met een sterk script en karakters die voornamelijk cool zijn. Maar daar houdt het dan ook wel mee op volgens mij.
Oud 03-05-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 03-05-2005 @ 16:53 :
Mja, het zijn allebei misdaadfilms met een sterk script en karakters die voornamelijk cool zijn. Maar daar houdt het dan ook wel mee op volgens mij.
Zo kun je alles wel linken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:07
Type
Type is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 03-05-2005 @ 16:20 :
Deze twee films zijn onvergelijkbaar omdat Snatch een flauw aftreksel is van Pulp Fiction.
nu trek je al een vergelijking

Snatch en Pulp Fiction hebben zo'n andere sfeer dat ik ze niet eens met elkaar WIL vergelijken.
Ik vind persoonlijk Snatch leuker om te kijken, maar dat gaat niet ten koste van Pulp Fiction.

Ritchie's stijl is meer mijn stijl, denk ik.
Maar dat maakt, zelfs in mijn ogen, Snatch niet beter dan Pulp Fiction. Vergelijken is hier onmogelijk,.
Oud 03-05-2005, 16:11
Roos
Roos is offline
Ik vind Pulp Fiction leuker. Gewoon omdat ik constant dubbel lig om die briljante dialogen. Maar mijn mening is wel bevooroordeeld omdat ik Snatch maar 1x gezien heb en PF misschien 10x.

Zo het ijs is gebroken.
Oud 03-05-2005, 16:15
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Type schreef op 03-05-2005 @ 17:07 :

Oud 03-05-2005, 19:37
King Ralph
King Ralph is offline
Als Tarantino "PF" niet gemaakt had, had Richie nooit "L, S & TSB" kunnen maken, laat staan "Snatch".
En "Snatch" is echt geen verbetering t.o.v. "PF". Maar dat lijkt mij allemaal nog al héél erg logisch.

Dit is hetzelfde als je literatuur met een Bouquet reeks romannetje gaat vergelijken.

Onzinnig dus.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 20:06
legatus
legatus is offline
Ik heb liever het adhd-camerawerk van Ritchie dan die opgeklopte dialogen van Tarantino. Film blijft uiteindelijk een visueel medium. Hoewel ik weer Matthew Vaughn's LAYER CAKE verkies boven SNATCH en LOCK STOCK.
Oud 03-05-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
King Ralph schreef op 03-05-2005 @ 20:37 :
Als Tarantino "PF" niet gemaakt had, had Richie nooit "L, S & TSB" kunnen maken, laat staan "Snatch".
En "Snatch" is echt geen verbetering t.o.v. "PF". Maar dat lijkt mij allemaal nog al héél erg logisch.

Dit is hetzelfde als je literatuur met een Bouquet reeks romannetje gaat vergelijken.

Onzinnig dus.
gelul.
lit staat tot Bouquet =/= PF staat tot Snatchs
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Type schreef op 03-05-2005 @ 17:07 :

Snatch en Pulp Fiction hebben zo'n andere sfeer dat ik ze niet eens met elkaar WIL vergelijken.
Ik vind persoonlijk Snatch leuker om te kijken, maar dat gaat niet ten koste van Pulp Fiction.

Ritchie's stijl is meer mijn stijl, denk ik.
Maar dat maakt, zelfs in mijn ogen, Snatch niet beter dan Pulp Fiction. Vergelijken is hier onmogelijk,.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:20
Type
Type is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 03-05-2005 @ 20:37 :

Onzinnig dus.
wow, wat kan jij bullshit lullen jonge...

Als Pulp Fiction er niet was geweest, was Snatch vast ook nog wel gemaakt. Een filmmaker blijft een filmmaker, immers. En immer, neem ik vol hoop aan.
Oud 03-05-2005, 21:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 03-05-2005 @ 21:06 :
Film blijft uiteindelijk een visueel medium.
Zoals John Cleese zei: 'Life is a visual medium, and we've been talking for three hours.'
Oud 03-05-2005, 21:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Type schreef op 03-05-2005 @ 22:20 :
wow, wat kan jij bullshit lullen jonge...

Als Pulp Fiction er niet was geweest, was Snatch vast ook nog wel gemaakt. Een filmmaker blijft een filmmaker, immers.
Maar dat wil niet zeggen dat er niet zat films zijn die enorm beïnvloed zijn door anderen.
Oud 04-05-2005, 00:05
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-05-2005 @ 22:33 :
Maar dat wil niet zeggen dat er niet zat films zijn die enorm beïnvloed zijn door anderen.
Idd, niet voor niets dat je bij films als Snatch en Lock Stock vaak hoort dat het een 'pulp fiction-achtige' of 'tarantino-achtige' film is.
Oud 04-05-2005, 01:15
Donny must die
Donny must die is offline
uhm snatch dan toch wel. Ik vond pulp fiction niet eens fantastisch eigenlijk (na alles erover gehoord te hebben). Ik vind Tarantino niet eens fantastisch. Oke, die kerel is knettergek en maakt wel leuke film, maar zoveel mensen overdrijven vreselijk over hem. Snatch was zover ik me kan herinneren een leuke film.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 01:16
Donny must die
Citaat:
p-chez schreef op 04-05-2005 @ 01:05 :
Idd, niet voor niets dat je bij films als Snatch en Lock Stock vaak hoort dat het een 'pulp fiction-achtige' of 'tarantino-achtige' film is.
doen ze alleen maar om de film beter te kunnen verkopen 9 van de 10 keer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 12:29
Type
Type is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-05-2005 @ 02:15 :
Ik vind Tarantino niet eens fantastisch. Oke, die kerel is knettergek en maakt wel leuke film, maar zoveel mensen overdrijven vreselijk over hem.
hier ben ik het voor de volle 100% mee eens...
Oud 04-05-2005, 13:20
Verwijderd
Pulp fiction is een kutfilm, Snatch is tha bomb.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 13:45
Verwijderd
Pulp Fiction is een saaie rotfilm.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:24
Verwijderd
Oeeeh, alternatieve alto's!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:39
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 00:34
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-05-2005 @ 02:16 :
doen ze alleen maar om de film beter te kunnen verkopen 9 van de 10 keer
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat inderdaad wel eens het geval kan zijn, ja.

Maar vaak is het wel zo dat de film inderdaad wel een beetje iets weg heeft van een PF-achtige film. In ieder geval is het dan vaak een film met sterke dialogen en coole karakters erin. Maarja, dat maakt het nog geen Pulp Fiction.

En mensen die Pulp Fiction een kutfilm vinden, snappen er waarschijnlijk niks van. "huh!!!111 het lijkt wel of het verhaal helemaal door elkaar heen loopt???///"

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 00:36.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 00:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Pulp Fiction is aanzienlijk beter. Maar Snatch kan er verder ook best mee door.
Oud 05-05-2005, 02:38
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
p-chez schreef op 05-05-2005 @ 01:34 :
En mensen die Pulp Fiction een kutfilm vinden, snappen er waarschijnlijk niks van. "huh!!!111 het lijkt wel of het verhaal helemaal door elkaar heen loopt???///"
gast, zo maak je jezelf echt compleet belachelijk
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 02:39
Verwijderd
Ik snap het verhaal van Pulp Fiction uitstekend, maar voor mij blijft het een niet boven het maaiveld uitstekende saaie kutfilm.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 17:09
ESCO
ESCO is offline
Doe maar lock stock, snatch niet want daar moest weer zo nodig een Amerikaanse groupie mee spelen, die een zo'n slechte Iers accent heeft als van die knulletjes uit Voorburg die denken dat ze net als een Hagenees, haags kunnen spreken.

Lock stock was ook 10 keer beter als Snatch.
Oud 05-05-2005, 19:16
T*
T* is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-05-2005 @ 16:32 :
Ik bedoel, vs Lock, Stock & Two Smoking Barrels zou ik nog eerder begrijpen (zelfde type film, zelfde reggisseur weliswaar).
ja precies..

dan zou je Snatch eigenlijk moeten vergelijken met Jackie Brown haha
Oud 06-05-2005, 10:14
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
p-chez schreef op 05-05-2005 @ 01:34 :
dit is echt zo'n walgelijke, bijna arrogante, opmerking dat ik hier alleen maar kan zeggen:
Oud 06-05-2005, 10:15
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
********** schreef op 04-05-2005 @ 14:20 :
Pulp fiction is een kutfilm, Snatch is tha bomb.
zo, geen speld tussen te krijgen
Oud 06-05-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt een argument van niks.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 12:50
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-05-2005 @ 12:30 :
Dat is echt een argument van niks.
tis zelfs nauwelijks een argument
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 13:21
Type
Type is offline
Citaat:
ESCO schreef op 05-05-2005 @ 18:09 :
Doe maar lock stock, snatch niet want daar moest weer zo nodig een Amerikaanse groupie mee spelen, die een zo'n slechte Iers accent heeft als van die knulletjes uit Voorburg die denken dat ze net als een Hagenees, haags kunnen spreken.

Lock stock was ook 10 keer beter als Snatch.
Wacht even, dus omdat er 1 Amerikaan in speelt (die ook nog eens best goed speelt) verdoem jij een film die bomvol zit met geweldige humor, absurditeit en heerlijk sarcasme?

lekkere reden zeg...
Oud 14-05-2005, 14:23
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Snatch vind ik een slap aftreksel van Lock Stock. Op zichzelf staand is Snatch een leuke film, maar komt op mij toch verdacht veel over als een slappe sequel.
Overigens is Pulp Fiction veels te veel gehyped ja.
Sure 'tis een knappe en best goeie film, maar komop zeg, zo ken ik er nog wel honderden.
Mitsdesniettegenstaande vind ik zowel Pulp Fiction als LockStock/Snatch hun charmes hebben. Niet te vergelijken verder..
Oud 14-05-2005, 16:46
MB
MB is offline
Ik vond Snatch leuker om naar te kijken, maar als je critisch gaat zijn is Pulp Fiction een betere film.
Oud 14-05-2005, 17:07
Type
Type is offline
Oh...? En waarom dat dan?
Oud 14-05-2005, 19:33
MB
MB is offline
Citaat:
Type schreef op 14-05-2005 @ 18:07 :
Oh...? En waarom dat dan?
Ik vond Snatch veel vermakelijker, hoef je veel minder bij na te denken en het zit wat logischer in elkaar, dus vond ik het leuker. Pulp fiction heeft veel betere dialogen en zit briljant in elkaar, maar het is allemaal zo vaag en ik hou daar niet zo heel erg van.
Oud 15-05-2005, 16:55
Donny must die
Citaat:
Da_mark schreef op 14-05-2005 @ 20:33 :
Ik vond Snatch veel vermakelijker, hoef je veel minder bij na te denken en het zit wat logischer in elkaar, dus vond ik het leuker. Pulp fiction heeft veel betere dialogen en zit briljant in elkaar, maar het is allemaal zo vaag en ik hou daar niet zo heel erg van.
ehm, stel nou dat heel veel mensen niet daarvan houden, zou de film dan nog wel goed zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 17:55
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-05-2005 @ 17:55 :
ehm, stel nou dat heel veel mensen niet daarvan houden, zou de film dan nog wel goed zijn?
Ongeacht hoeveel mensen ervan houden, er is er nog steeds beter nagedacht over de opbouw.

Maar verder:

Citaat:
RaoulDuke schreef op 14-05-2005 @ 15:23 :
Snatch vind ik een slap aftreksel van Lock Stock. Op zichzelf staand is Snatch een leuke film, maar komt op mij toch verdacht veel over als een slappe sequel.
Overigens is Pulp Fiction veels te veel gehyped ja.
Sure 'tis een knappe en best goeie film, maar komop zeg, zo ken ik er nog wel honderden.
Mitsdesniettegenstaande vind ik zowel Pulp Fiction als LockStock/Snatch hun charmes hebben. Niet te vergelijken verder..
Oud 15-05-2005, 20:37
MB
MB is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-05-2005 @ 17:55 :
Opzich wel een goede vraag. Wat is de definitie van een 'goede film'? Dat veel mensen het leuk vinden, of dat hij heel knap geschreven en verfilmd is?
Oud 15-05-2005, 22:52
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-05-2005 @ 21:37 :
Opzich wel een goede vraag. Wat is de definitie van een 'goede film'? Dat veel mensen het leuk vinden, of dat hij heel knap geschreven en verfilmd is?
subjectief, vind het niet zo'n leuke vraag. of je gaat op technische shit in, welke film is er productiegewijs het beste gemaakt. maar of een film goed is kun je niet algemeen toetsen, daar heeft iedereen een eigen mening over. de een vind het belangrijk dat de film kritiek levert op sociale issues, andere laat dat weer totaal koud. dat zul je altijd behouden. maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 23:22
Type
Type is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 14-05-2005 @ 20:33 :
ik vroeg eigenlijk waarom Pulp Fiction een betere film zou zijn...
Reageren

Regels voor berichten