Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft echter wel het voordeel dat hij al mbo heeft gedaan, want hij vrijstelling krijgt voor sommige vakken of stages. Verder zie ik een mbo opleiding niet als 'vooropleiding', maar zo bedoel je het denk ik ook niet. Maar als je hbo opleiding totaal niet aansluit op je mbo opleiding kun je misschien wel wat moeilijkheden tegenkomen, maar met de juiste begeleiding moet het wel goed komen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tis natuurlijk voor iedereen anders maar k ervaar het zo: Qua praktijk is het allemaal een eitje op dit moment. De stages en de doelen die ik dit jaar moet halen zijn echt goed te doen. Maar dat komt dus omdat ik al veel praktijkervaring van onderwijsasstent heb opgedaan. Dus qua praktijk merk ik dat ik gewoon meer doe, dan dat ik eigenlijk hoef te doen om dit jaar te slagen (ben ingestoomrd in de 2e van de PABO btw). Qua theorie. Tjah.. sommige dingen heb ik al eens gehad.. maar hier op de PABO wordt het nog veel meer uitgediept. De stof is opzich niet moeilijk. Als je er een dagje goed voor gaat zitten, dan zijn de tentamens echt wel te maken. Dus de basis van de meeste dingen heb ik geleerd toen ik nog onderwijsassistnet deed. Maar de verdieping van die stof, leer ik hier op de PABO. Moeilijk is het niet .. wel veel. Het vergt een goede planning van jezelf .. anders ga je zeker de mist in. En dat hebben wij dus niet geleerd op het mbo. Nu ben k heel zelfstandig gelukkig. Maar ik heb dus mensen in me klas die het daar o.a. niet door hebben gered en die nou al zijn moeten stoppen met de opleiding.
||
Citaat:
||
Citaat:
Door mensen met dezelfde achtergrond bij elkaar te zetten, zullen de problemen zich veelal op dezelfde vlakken voordoen. De opleiding kan daarop inspelen door extra begeleiding te geven bij die problemen. Havisten hebben bijvoorbeeld minder ervaring met groepswerk en zelfstudie, en zullen daar meer begeleiding in behoeven. Mensen van het mbo hebben daar wel ervaring mee, maar missen kennis op bijvoorbeeld het gebied van rekenvaardigheden welke nodig zijn voor vakken als statistiek.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Keuze van MBO naar HBO Rickdelaat1998 | 6 | 21-12-2016 11:11 | |
Studeren |
MBO of HBO Verwijderd | 6 | 23-09-2010 08:58 | |
Studeren |