Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 20:40
Fsil
Fsil is offline
Hallo,

ik vroeg me trouwens af of het mogelijk is om met een MBO niv4 diploma een HBO studie te gaan volgen wat niets met informatica te maken heeft, dus eigenlijk een hele andere studie te gaan doen maar dan op HBO...?

want ben nu momenteel bezig met MBO ICT niv4, maar weet niet of ik er echt mee verder wil gaan, maar hierna door te studeren naar HBO maar dan een andere richting.

is dit eigenlijk mogelijk? of kan ik alleen HBO informatica gaan doen ofzo..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 20:44
Bo
Bo is offline
Een MBO 4 diploma geeft toegang tot ieder HBO. Je moet er wel rekening mee houden dat je soms moeilijk aansluiting vind, bijvoorbeeld als je een economische opleiding gaat volgen en al 4 jaar geen economie en wiskunde hebt gehad. Voor sommige opleidingen zal je ook een toelatingstest moeten doen.

Ik doe nu zelf het eerste jaar HBO, en heb vorig jaar mijn MBO gehaald. Qua inhoud is het voor mij allemaal haalbaar, maar het is echt heel anders dan het MBO. Het grootste verschil vind ik dat het tempo veel hoger ligt en dat je amper begeleid wordt.

Als je het MBO redelijk makkelijk hebt doorlopen, gemotiveerd bent en iets kiest wat je écht leuk denkt te vinden, is het HBO best haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:09
angel--1987
angel--1987 is offline
ehm ik doe een economische opleiding op t mbo
maarre heb geen wiskunde hoor
Oud 20-10-2004, 16:21
firelizzard
firelizzard is offline
Hey ik doe ook MBO niveau 4 (telematica) en ik heb eens wat rondgevraagd op die studiebeurs in Utrecht, je kan gewoon overstappen van MBO (met diploma en wis- en natuurkunde) naar HBO. Soms is er zelfs sprake van verkorting van de HBO opleiding ! Dus ik hoop dat je nu een beetje antwoord hebt

Oja check: CLICK ON ME Bij actueel staat iets over een studiebeurs in het klein Daar weten ze het wel, maar heb je geen decaan die het je uit kan leggen Succes met je keuze!

F.

Laatst gewijzigd op 20-10-2004 om 16:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten