Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 08:39
Shiskebab
Shiskebab is offline
Wij zijn voor school bezig met een project een java midlet te maken voor op de mobiele telefoon. Dit moet een revolutionaire applicatie zijn. Dus waar ligt het gat in de markt?

Wij zouden graag willen weten wat jullie handig lijkt om op de mobiele telefoon te zien in de toekomst? Het moet wel iets software matigs zijn dus geen hardware functies.

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 10:14
finding
finding is offline
ik heb geen mobieltje en hoef er ook geen, maar ik denk dat controlfreaks die met het OV reizen wel een applicatie zouden kunnen gebruiken waarbij ze via een aansluiting op een PC de vertrektijden van hun meest gebruikte treintrajecten en buslijnen inkunnen laden en opvragen

maar misschien bestaat dat al, ik doe niet aan mobieltjes
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:19
Verwijderd
Ik mis helemaal niks, Hij belt, smst en heeft een kalender/agenda functie. Dat is alles wat ik nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:31
Verwijderd
Ik mis de goede oud telefoons..

Zonder die kansloze spelletjes, nutteloze camera's, satelietsystemen... etcetc..

ik wil gewwon een simpele kleine GSM, want ik wil ermee bellen...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:47
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
Vraag het eens na in de Br33z4h community, die mensen zullen vast wel 100en ideeën voor je hebben...bijvoorbeel een NL->Br33z4h converter ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:59
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
lol @ die converter
wat ik wel graag op mn mobiel zou zien is bv een zoekfunctie voor notities/afspraken en evt sms.
Maar ik denk dat dat eerder in de firmware moet zitten, dan dat het een aparte applicatie moet hebben
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:41
dafelix
dafelix is offline
volledig customable mobiel, waarop je dus niet alleen ringtone's kan veranderen, maar ook de menustructuur, kleuren. en bepaalde functies aan/uitschakelen

majah, dan praten we niet meer over 1 simpele java midlet...
Oud 23-02-2005, 16:42
Miles
Miles is offline
Verder kunnen inzoomen op een gemaakte foto.
Oud 23-02-2005, 21:56
Tranzzam
Tranzzam is offline
Wat mij handig lijkt, met al die infrarood en bluetooth van tegenwoordig, is dat je, als je iemand aan je telefoonboek wil adden, je de telefoons alleen maar zo hoeft te houden dat ze elkaar 'zien', dan een sneltoets-combinatie intoetst zodat de nummers automatisch aan het telefoonboek worden toegevoegd.

Misschien bestaat het al, ik heb nog een Nokia 3310 en ben dus totaal niet op de hoogte van dit soort onzin, maar het lijkt mij wel handige shizzle.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 00:30
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Dukko schreef op 23-02-2005 @ 11:19 :
Ik mis helemaal niks, Hij belt, smst en heeft een kalender/agenda functie. Dat is alles wat ik nodig heb.
Citaat:
********** schreef op 23-02-2005 @ 11:31 :

Zonder die kansloze spelletjes, nutteloze camera's, satelietsystemen... etcetc..

Ben het bet beiden eens. Ik bel zelf nog altijd met een nokia 6510 en ben er hardstikke tevreden mee.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 09:32
Verwijderd
Er zit juist teveel op.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 24-02-2005 @ 01:30 :
Ben het bet beiden eens. Ik bel zelf nog altijd met een nokia 6510 en ben er hardstikke tevreden mee.
Die heb ik dus

Klein, licht, en doet het nog steeds
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:06
ExVaal
ExVaal is offline
Een nieuw TOF spelletje ala snake, of tetris. Simpel & verslavend.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 24-02-2005 @ 01:30 :
Nokia 3310 vind ik de beste telefoon die er ooit gemaakt is...

Ohw, wel een belngrijke feature: Tril functie
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 24-02-2005 @ 11:49 :
Die heb ik dus

Klein, licht, en doet het nog steeds
No shit, alsof dat zo verwonderlijk is. Een 6510 is nog wat ik zou noemen een behoorlijk nieuwe telefoon.

Als je nu nog een Pocketline Swing had, een Ericsson GF768 of een Siemens C10 ofzo, dán kun je zeggen: dat is een goed oud toestel dat het 'nog steeds' doet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 13:43 :
No shit, alsof dat zo verwonderlijk is. Een 6510 is nog wat ik zou noemen een behoorlijk nieuwe telefoon.

Als je nu nog een Pocketline Swing had, een Ericsson GF768 of een Siemens C10 ofzo, dán kun je zeggen: dat is een goed oud toestel dat het 'nog steeds' doet.
Qua gebruikte technologie is het een oudje. Als ik nu nog steeds een Sagem zou hebben dan is het wel heel erg.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:27
Energie
Energie is offline
er bestaat al een applicatie waarmee je andere telefoons kan overnemen misschien kan jij een chat applicatie via bluetooth maken
Oud 02-03-2005, 17:02
phoxetis
phoxetis is offline
mijn GSM kan geen kleine letters maken, alleen maar hoofdletters. Stop dat erin

Citaat:
mijn '97-er Nokia 1611 telt wel mee ?

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:52
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 02-03-2005 @ 18:02 :
mijn GSM kan geen kleine letters maken, alleen maar hoofdletters. Stop dat erin
Offtopic:
ook als je de letter ingedrukt houdt?
Oud 02-03-2005, 18:01
willow1
willow1 is offline
Een zendertje in elke mobiele telefoon zodat je kan zien waar iedereen zich bevind op dat moment zodat ik niet steeds moet sturen: waar ben je?
Oud 02-03-2005, 18:22
twain4me
twain4me is offline
een redial knopje
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 23-02-2005 @ 11:31 :

Nou, als ik deze SPV C500 niet had, dan moest ik ook een aparte GPS en een PDA meenemen voor mijn werk. Nu niet. Nadeel is dat er Windows opstaat en wekelijks crasht. Ik hou van uptime

edit: Ik heb ook een kut-T9, op mijn Sony T630 was dat een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 22:27
Jolt
Jolt is offline
Citaat:

De swing is wel old school, maar zwaar als de pest. Had hem eerst. nu een Samsung SGH-X460. Maar die raak ik altijd kwijt, te licht, te klein, hendig irritant, en dat in combinatie dat je je nummer niet weet.

Van mij mogen ze eens die camera en andere zooi eruit gooien, een telefoon is om te bellen/smsen, voor foto's of mp3's koop ik wel andere zooi, evenals met spellen.

Van mij mag ook de batterij duur omhoog. Plus de kwaliteit van die schermpjes, bah ik kijk me daar scheel op.
Oud 02-03-2005, 23:30
Verwijderd
Het is een telefoon, dus ik mis niets. Hij kan bellen, dus.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

mn ma heeft een ouwe motorla (weet te type niet), met een 2-regel-schermpje en een klepje dat je open moet klappen om bij de toetsen te komen. dat ding heeft ze begin jaren '90 gekocht, en hebben we nu zeker al >10 jaar. Das pas een prestatie. mijn vorige mobieltje (alcatel, dus dan vraag je er om) was <6 maanden stuk, mn nieuwe (motorola V550) mag wel wat langer mee van mij.
Oud 03-03-2005, 16:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wat ik mis op mn mobieltje : het forum, natuurlijk.
Oud 03-03-2005, 16:19
langejongen
langejongen is offline
Ik mis helemaal niks. Hij belt, smst, heeft een kalender/agenda functie, heeft een radio, infrarood,simpele bediening,en hij is klein. Hopenlijk doet ie het nog jaren.
Oud 04-03-2005, 16:23
ILUsion
ILUsion is offline
Ik mis vooral MIDP2 op mijn telefoon, maar dat zul je er wel niet opkrijgen zeker?

Misschien is dit een idee: http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1011587/ (eventueel gewoon uit te voeren met een applet en pc-progje, dus geen zelfgemaakte elektronica)
Oud 06-03-2005, 00:45
Hatolt
Hatolt is offline
Wat is een mobiel? ;p
Ik mis de gratis-heid van de mobieltjes, het mag allemaal wel lekker goedkoop aangezien ik platzak ben.
die games enzo, al die extra's zijn onhandig (behalve kleurenscherm )
Maar aangezien die dingen telkens kleiner worden, en mijn vingers telkens groter, kom ik met het briljante idee van touch-screen! (absoluut niet gejat van normale PDA's of de Nintendo DS)
Oud 06-03-2005, 10:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Meer opslagruimte voor smsjes, dat is het enige wat ik op mijn mobiel mis. Ik heb een 3410, en vind 'm nog steeds erg prettig. Nog nooit, echt nog nooit een probleem mee gehad en hij gaat al meer dan 2,5 jaar mee.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:28
freyk
freyk is offline
Citaat:
dafelix schreef op 23-02-2005 @ 16:41 :
volledig customable mobiel, waarop je dus niet alleen ringtone's kan veranderen, maar ook de menustructuur, kleuren. en bepaalde functies aan/uitschakelen
Ben helemaal met je eens.

En een rss-reader zou ook heel handig zijn.
Oud 06-03-2005, 12:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
maak een trojan voor een mobiel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:06
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Dukko schreef op 24-02-2005 @ 13:50 :
Qua gebruikte technologie is het een oudje. Als ik nu nog steeds een Sagem zou hebben dan is het wel heel erg.
Ik heb nog steeds een sagem
Oud 07-03-2005, 07:38
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 06-03-2005 @ 22:06 :
Ik heb nog steeds een sagem
Er zijn inmiddels nieuwe modellen van, maar ik bedoel echt zo'n oude sagem.

Goh wat waren dat krengen zeg.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 09:11
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Waterdicht voor als je'm in de plee laat vallen.. En dat je'm ook gebruiken als taser lijkt me wel wat.
Oud 07-03-2005, 11:44
banjer85
banjer85 is offline
Geluid want het geluid is kapot.

gr Laura
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-03-2005 @ 10:11 :
Waterdicht voor als je'm in de plee laat vallen.. En dat je'm ook gebruiken als taser lijkt me wel wat.
Sony Ericsson heeft een model dat waterdicht is en onder water gebruikt kan worden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
deadlock schreef op 07-03-2005 @ 19:41 :
Sony Ericsson heeft een model dat waterdicht is en onder water gebruikt kan worden.
Handig voor de mensen die hun mobiel in hun broekzak laten als ;ie in de wasmachine gaat... (Echt, ik hoor dat verhaal zovaak.)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 23:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
deadlock schreef op 07-03-2005 @ 19:41 :
Ik heb een neukia 6250, en die is ook waterdicht.. Wat is het typenummer van die SE dan? Eens loeren dan ofzo.
Reageren

Regels voor berichten