Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 17:22
Verwijderd
hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaring heeft met het weg laten laseren van moedervlekken..
Is het bevallen? Is er veel kleurverschil ontstaan? Is de moedervlek ooit nog terug gekomen?

alvast bedankt..

groetjes
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 18:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Een vriendin van mij heeft er eentje weg laten halen bij haar borst. Ze heeft alleen wel een heel lelijk litteken aan over gehouden. Daar moet je het van te voren wel even goed over hebben denk ik... Ik denk dat ze het bij haar anders hadden kunnen doen.

Volgens mij doet het verder ook geen pijn ofzo. Zij zei alleen dat de hechting een beetje trok.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:49
-(L)-
Een vriendin van me heeft er eentje in haar gezicht laten weghalen. Nu weet ik niet zeker of ze die heeft laten weg laseren, of op een andere manier heeft laten weghalen. Je ziet er in ieder geval helemaal niks meer van! En hij was behoorlijk groot en dik!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 20:08
H2O
H2O is offline
Citaat:
Syphon schreef op 19-02-2005 @ 18:22 :
hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaring heeft met het weg laten laseren van moedervlekken..
Is het bevallen? Is er veel kleurverschil ontstaan? Is de moedervlek ooit nog terug gekomen?

alvast bedankt..

groetjes
Volgens mij laseren ze de kleur van de moedervlek weg. Ik weet niet of dat altijd het geval is. De moedervlek blijft gewoon bestaan. Ik vind persoonlijk niet zo'n fijn idee, want je hebt zelf niet de gaten of het raar gaat doen, het heeft immers geen kleur meer.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
H2O schreef op 19-02-2005 @ 21:08 :
Volgens mij laseren ze de kleur van de moedervlek weg. Ik weet niet of dat altijd het geval is. De moedervlek blijft gewoon bestaan. Ik vind persoonlijk niet zo'n fijn idee, want je hebt zelf niet de gaten of het raar gaat doen, het heeft immers geen kleur meer.
maar het idee van zo'n ding waarmee ze t wegschrapen.. Brrrr...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow ja, dat laseren heb ik dus over het hoofd gelezen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:39
ice-dive
ice-dive is offline
Ik heb ook moedervlekken weg laten halen, 2 op me rug, en 1 in mn nek. Alleen heb ik, als ik een wond krijg, veel last van littekenweefsel. Maar bij hadden ze ze er gewoon uit 'gelepeld'. (Plastisch chirurg). Maar toen kwam er in mijn nek een dikke bult van het littekenweefsel, er is toen een paar keer 1 of andere vloeibare stof in gespoten, dat et af zou moeten breken, maar dat werkte niet. Toen hebben ze het littekenweefsel allemaal weggesneden, en de 'wond' gehecht. Daarna kwam er weer littekenweefsel, maar waren die vloeistof-spuiten wel effectief.
Oud 20-02-2005, 20:21
Verwijderd
Ik heb heel veel moedervlekken... Liever moedervlekken dan littekens

Maar ach als je er echt veel problemen mee hebt..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:32
Verwijderd
Wie zegt dat je nou altijd littekens krijgt? Door weg laseren zie je juist niks. Daarom is het ook zo duur. Je krijgt volgens mij laseren als ze het weg gaan snijden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Jolankaas schreef op 20-02-2005 @ 21:21 :
Ik heb heel veel moedervlekken... Liever moedervlekken dan littekens

Maar ach als je er echt veel problemen mee hebt..
ik heb ook veel moedervlekken, maar ook vervelende.. grote zeg maar.. dus niet gewoon een vlekje, maar een soort van bultje..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
ice-dive schreef op 20-02-2005 @ 20:39 :
Ik heb ook moedervlekken weg laten halen, 2 op me rug, en 1 in mn nek. Alleen heb ik, als ik een wond krijg, veel last van littekenweefsel. Maar bij hadden ze ze er gewoon uit 'gelepeld'. (Plastisch chirurg). Maar toen kwam er in mijn nek een dikke bult van het littekenweefsel, er is toen een paar keer 1 of andere vloeibare stof in gespoten, dat et af zou moeten breken, maar dat werkte niet. Toen hebben ze het littekenweefsel allemaal weggesneden, en de 'wond' gehecht. Daarna kwam er weer littekenweefsel, maar waren die vloeistof-spuiten wel effectief.
Doet dat lepelen geen pijn?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 04:49
Verwijderd
Ehm trouwens, ik heb er ook een, alleen tis geen platte, meer zo'n 'krent-achtig' idee, mijn moeder zegt altijd dat dokters enzo liever van moedervlekken afblijven, ivbm kanker enzo en de huid niet teveel willen verstoren?
Ik zou de mijne ook graag weg willen laten halen, en ehm, dat lepelen gebeuren, hoe gaat dat, doet dat pijn? Kan ik dat gewoon aan mn doc vragen of moet ik er een bepaalde reden voor hebben? (behalve dus dat ik het vreselijk lelijk vindt)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 07:58
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 21-02-2005 @ 05:49 :
Ehm trouwens, ik heb er ook een, alleen tis geen platte, meer zo'n 'krent-achtig' idee, mijn moeder zegt altijd dat dokters enzo liever van moedervlekken afblijven, ivbm kanker enzo en de huid niet teveel willen verstoren?
Ik zou de mijne ook graag weg willen laten halen, en ehm, dat lepelen gebeuren, hoe gaat dat, doet dat pijn? Kan ik dat gewoon aan mn doc vragen of moet ik er een bepaalde reden voor hebben? (behalve dus dat ik het vreselijk lelijk vindt)
O, ik heb er ook zo een paar.. Dit is de ergste wel, maar ik heb ook andere. Mijn moeder zegt juist dat je dat juist weg moet halen ivm kanker..
Maarja, ik ben te schijterig..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 08:06
Baka²
Baka² is offline
Mijn vriendin heeft ze ongeveer 1,5 maand geleden weg laten halen bij de plastisch chirurg...
je ziet het nog steeds best goed, maar het heelt heel langzaam...
sommige littekens zijn weer open gegaan, en dat is echt zonde...

Van het laseren zelf heb ik geen idee, maar als het zulke grote littekens zijn, zoals in de foto hierboven (die krent-achtige), word volgens mij aangeraden om die weg te laten lepelen, en niet laseren. Dit omdat het misschien kwaadaardig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:49
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-02-2005 @ 08:58 :
O, ik heb er ook zo een paar.. Dit is de ergste wel, maar ik heb ook andere. Mijn moeder zegt juist dat je dat juist weg moet halen ivm kanker..
Maarja, ik ben te schijterig..
Ik heb een maand geleden twee van zulke weg laten halen (waarvan 1 op mn slaap). De huisarts heeft ze weggebrand zeg maar. Je voelt er echt helemaal niets van. Ik ben echt een mietje van dat betreft en ik was doodzenuwachtig, maar het viel zo mee. Eerst kwam er een korstje op. Nu zie je alleen nog een rode vlek (zoals altijd als een korstje er af is). Als je er weg zou willen of moeten halen zou ik het op die manier doen.
Oud 21-02-2005, 12:51
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 21-02-2005 @ 05:49 :
Je kan het gewoon vragen. Je kan ook vragen wat hij/zij voor deze moedervlek de beste manier vindt om ze weg te halen.
Oud 21-02-2005, 13:11
Verwijderd
oke... Maar niemand heeft dus ervaring met laseren?
Want daar ben ik in geïntereseerd.. Niet in weg laten branden, lepelen en snijden...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:46
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-02-2005 @ 01:15 :
Doet dat lepelen geen pijn?
Moet ff denken, is al tijdje terug.

Ik weet nog wel dat je er iig wel iets van voelt, maar weet niet zeker of ze het ook verdoofd hadden. Je overleefd et iig wel.

Die spuiten met vloeistof om dat littekenweefsel weg te krijgen deden wel teeeringzeer. (En díe heb ik vaak gehad )

Regels voor berichten