Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
*hapt niet* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() "Daar valt geen touw aan vast te knopen" was bij mij "Daar valt geen poot aan vast te binden." geworden om één of andere reden ![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb niet echt een leidinggevende rol wat betreft hobbie's ofzo. Ik zit bij een muziekvereniging en daar doe ik eigenlijk niets in het bestuur of als leiding. Eigenlijk alleen op gebied van school heb ik wel eens een leidende rol gehad (regisseur in een filmpje bijvoorbeeld). Maar nee, ik ben geen geboren leider.
|
![]() |
|
Ik ben leiding bij een scoutinggroep en daarnaast heb ik een leidinggevende functie gehad bij m'n vorige baantje.
Er zit veel verschil tussen beide functies en ik denk dat voor de leidinggevende functie op mijn werk idd een hoge opleiding belangrijk kan zijn. Leiding geven aan een groep kinderen is geen kunst. Tuurlijk vergt het wel moeite, moet je je goed voorbereiden en moet je met kinderen om kunnen gaan, maar het is iets wat je hebt of wat je niet hebt. Je kan wel wat trucjes leren, maar het belangrijkste deel heb je toch in je (of niet). Leiding geven op m'n werk was heel anders. Je moet de hele tijd denken aan wat jezelf bent aan doen, maar ook wat anderen moeten doen. Je moet constant in gedachten hebben wat je kan zeggen als iemand naar je toe komt met 'wat kan ik doen?' Je moet alle problemen oplossen die je tegen komt, want naar iemand anders gaan kan je niet. Daarnaast moet je ook de tijd en het werk wat nog gedaan moet worden in de gaten houden, want er zijn mensen afhankelijk van het werk dat jij en je medewerkers doen. Ik denk dat hiervoor een redelijke opleiding inderdaad geen kwaad kan.
|
op mn stage waar ik kinderen help in eerste instantie met huiswerk. Maar ook veel praten (het zijn toch pubers, en thuis kunnen de meeste van hen hun verhalen niet echt kwijt... misschien ook omdat ze opgroeien in de Nederlandse cultuur en sommige dingen in hun eigen cultuur niet echt kunnen bespreken)en verder proberen we ze ook zelfstandiger te laten worden en voor te bereiden op de brugklas enz. Het is natuurlijk niet een stage waaruit je haalt wat ik later voor werk ga doen, het is meer 'orienterend en je leert er de algemene basisdingen die je voor het latere werk nodig hebt'.
Maargoed, daar moet je met een paar anderen leiding geven aan zo'n 30 leerlingen en nu ik ze beter ken heb ik meer en meer het idee dat ze naar me luisteren en me respecteren. Ik stel ook duidelijk mijn grenzen wat heel erg helpt. Op mn werk (bijbaantje) heb ik geen leidinggevende functie. Wel wordt er soms naar me geluisterd omdat ik er nu al wat langer werk e.d. xxx
|
![]() |
Als ik gym geef op de middelbare school, waar ik niet voor geleerd heb luisteren de meeste klassen wel naar me, dat komt natuurlijk ook doordat het vak door de meesten leuk gevonden wordt, soms is er een klas die gewoon voorgenomen heeft om te etteren en dan is het moeilijk om ze lang naar je te laten luisteren, ik kies dan meestal voor de mogelijkheid om ze een druk spel te laten doen en ga daarna weer verder met datgene wat ik wou uitleggen en wat een stuk ingewikkelder was, dan kunnen ze wel luisteren.
voor de volgende keer zie je zoiets aankomen en laat je ze eerst helemaal uitrazen voor je aan je uitleg begint. Het valt mij nog mee hoe goed ze naar mij luisteren! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb jij een leidinggevende functie? |
![]() |
|
Ik ben hulpleidster (er is dus officieel ook een leidster "boven"mij, maar dat verschil is niet echt duidelijk) bij kleutergym en bij turnen voor meisjes van 6 t/m 9 jaar.
Ik heb daarbij het gevoel dat er goed naar me geluisterd word. De kinderen weten wat ze aan me hebben, en ik ben verder ook niet echt streng. Maar ze weten allemaal wel dat als ze dingen doen die gewoon echt niet kunnen, dat ik ze er wel op aan zal spreken.
|
![]() |
|
|