Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 14:03
Blubje
Blubje is offline
hallo
ik ga het weekend van Hemelvaart een lang weekend naar Lissabon met wat vrienden.
Nou zijn wij er geen van allen ooit geweest of weten er iets van. Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er wel eens zijn geweest en mij kunnen vertellen wat je echt moet zien in Lissabon. Of misschien andere leuke dingen die daarmee te maken hebben
thanks!
Oud 27-04-2004, 08:17
Ieke
Ieke is offline
Ik raad je in ieder geval aan om gewoon bij de anwb een boekje te halen over Lissabon. Dan heb je meteen ook kaarten en kan je voor jezelf ook kijken wat je wil zien.
Ik dach dat het aquarium van de expo van 1998 er nog staat. (hoewel hij wel minder vol scheint te zitten dan toen) Ik vond het toen erg bijzonder.
Dan heb je van die trammetjes die tegen een stijle berg oprijden. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad.
Wat ook erg bijzonder is is om naar een Fado restaurant te gaan. De Fado is het protugese levenslied en het geeft wel wat bijzonders. Alleen is het vaak vrij duur (in vergelijking met andere restaurants), maar dat hangt wel van de plaats af.
Verder zijn er verschillende wijken, musea en veel bijzondere gebouwen. Hier is de beste tip: haal zo'n gids.
Veel plezier
Oud 27-04-2004, 13:17
Blubje
Blubje is offline
ja, ik was al van plan een boekje te halen. toch wel makkelijk als je ergens nog nooit geweest bent
mja tnx iig
Oud 29-04-2004, 21:04
sublime
sublime is offline
fado restaurant is zeker aan te raden; het is gewoon echt ultieme sfeer

verder, de wijk belem natuurlijk, toren van belem beklimmen, mooi uitzicht over de taag

en heb nog wel meer tips, maar weet ze niet zo uit mn hoofd - zal ze nog wel opzoeken

maar lissabon is wel mega hip gewoon, echt heel leuk <3
Oud 01-05-2004, 11:51
Blubje
Blubje is offline
ok, een fado restaurant gaan we wel bezoeken dan denk ik

ik hoor het wel als mensen meer tips hebben
Oud 06-01-2005, 13:19
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Tis een beetje een beroerde up, maar het is ook 'zonde' om een nieuw topic te openen.
Ik ga begin februari 5 daagjes naar Lissabon en ben op zoek naar leuke tips. Mensen die bijzondere musea bezocht hebben of anderszins leuke dingen hebben gedaan? Persoonlijke verhalen en ervaringen zijn toch interessanter dan 'stomme' reisboekjes.
Oud 23-01-2005, 21:35
L1
L1 is offline
ik ga deze zomer waarschijnlijk ook wel een paar dagen naar Lissabon dus de up is niet belabberd....Het lijkt me een hele mooie stad
Oud 18-03-2005, 09:04
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
lissabon is zooooo mooi! keb daar echt een geweldige vakantie gehad!
Je kan ook met een bootje naar dat grote jezus-beeld en daar heel lekker vis eten. Wij zijn ook in een fado-restaurant geweest! Echt geweldig! Je moet ook een kijkje nemen in de wijk alfama, daar zitten al die leuke restaurantjes....
Oud 18-03-2005, 22:33
Sasz
Sasz is offline
mn ouders gaan over 3 weken zonder mij naar portugal

Regels voor berichten