Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 14:26
Verwijderd
dus,

Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 22:33.
Advertentie
Oud 19-04-2006, 14:27
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Oud 19-04-2006, 14:28
Verwijderd
Stom Konijn:
gepost op 19-04-2006 @ 15:22

--------------------------------------------------------------------------------
Dat vind ik echt een van de verschrikkelijkste spelers uit de Eredivisie

----------------------------------------

Vind ik ook, maar het zou op zich geen slechte voor NAC zijn. Tony Vidmar is niet meer vooruit te branden, en hoe aardig Ronnie Stam het de afgelopen weken ook gedaan heeft, het blijft geen vleugelverdediger.
Oud 19-04-2006, 15:09
Guissie
Guissie is offline
Gerucht gaat nu weer dat Real Madrid een aantal topspelers wilt kopen; Adriano en Gerrard.

Terwijl net naar buiten is gekomen dat ze een schuld van 350 miljoen hebben...

Kutclub
Oud 19-04-2006, 17:39
Verwijderd
Offtopic: We gaan nu van nummer VIII (8) naar nummer IV (4), leuke manier van tellen
Oud 19-04-2006, 18:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Topicnaam kan volgens mij altijd veranderd worden door de FB's, dus ja...

Bij ons nog steeds nix en er is gezegd dat pas begin mei iets bekend wordt gemaakt wat nieuwe spelers betreft, omdat de begroting nog niet definitief rond zou zijn. Raar... en een maand geleden zeiden ze nog van wel.
Veel supporters zitten trouwens wel te twijfelen of het huidige bestuur daadwerkelijk hoger op wil. In tegenstelling tot Jonker, die voor zowel komend seizoen als de lange termijn zeer ambitieuze plannen heeft neergelegd bij het bestuur. Afwachten dus weer.

El Akchaoui naar NAC? Vind het maar een schoppertje, ben ook geen fan van hem.
Oud 19-04-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
mltinus schreef op 19-04-2006 @ 18:39 :
Offtopic: We gaan nu van nummer VIII (8) naar nummer IV (4), leuke manier van tellen
Oud 19-04-2006, 23:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-04-2006 @ 19:42 :
Topicnaam kan volgens mij altijd veranderd worden door de FB's, dus ja...
FB's?
Oud 20-04-2006, 12:06
Gimme more beer
Eckersley van Manchester United gaat Leiwa opvolgen
Oud 20-04-2006, 23:58
Gimme more beer
Oh nee, het wordt El Akchaoui, maar Eckersley kan over de hele linkervleugel spelen
Oud 25-04-2006, 10:10
Verwijderd
Dat deze hier nog niet tussenstaat...

Saviola naar PSV
PSV heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Javier Saviola. Dat melden bronnen rondom het Eindhovense kamp. Het bericht is nog niet officieel bevestigd.

Saviola begon zijn profcarrière bij River Plate, waarna hij drie seizoenen uitkwam voor FC Barcelona. Vervolgens speelde hij één jaar bij AS Monaco en momenteel is de 24-jarige in dienst van het Spaanse Sevilla.

Mede op basis van de komst van Saviola naar Eindhoven zou Philip Cocu overwegen nog een jaar langer voor PSV uit te komen. Het tweetal speelde namelijk eerder al samen bij Barcelona.
-----------

Mja het zal wel weer
Oud 25-04-2006, 11:58
Gimme more beer
Ik geloof het niet helemaal. Het zou wel een fantastische actie zijn van PSV, maar ik betwijfel of hij naar PSV zou willen komen.
Oud 25-04-2006, 12:45
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
EXCLUSIEF - Verschillende Spaanse televisiezenders hebben vanavond laten weten dat Rini Coolen (39) kandidaat is om als assistent-trainer bij Barcelona aan de slag te gaan. Dit zou kunnen impliceren dat Henk ten Cate de Catalanen gaat verlaten.

Volgens Telecinco, Antena 3 en Cuatro zou Ten Cate weer als hoofdtrainer aan de slag willen gaan en is Coolen de belangrijkste kandidaat om zijn opvolger te worden. Coolen was dit seizoen actief bij FC Twente, maar werd daar de laan uitgestuurd.

Ten Cate staat onder meer in de belangstelling van Ajax en PSV. Ook een club uit het Premiership behoort tot de mogelijkheden volgens de Britse tabloids.

Ik moest zo hard lachen toen ik dat las, zou me wat zijn haha
Oud 25-04-2006, 18:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Excelsior versterkt zich met tweetal

Landskampioen van de Eerste Divisie,SC Excelsior, heeft vandaag twee nieuwe spelers aangetrokken. Het gaat om Daniel Guijo-Velasco(22) en Rudy Jansen(27).
Velasco staat dit seizoen onder contract bij AGOVV Apeldoorn en kwam eerder uit in de jeugd van PSV. Rechtsback Jansen komt over van Heracles Almelo, waar hij ook zijn aflopende contract had kunnen verlengen.

Eerder wist Excelsior zich al te versterken met Cambuur-speler Mitchell Piqué.

Bron: www.voetbalzone.nl
Oud 26-04-2006, 15:06
Verwijderd
Datum: 26-04-2006 Tijd: 13:15
Wielaert komt niet als NAC degradeert

Rob Wielaert komt niet als NAC degradeert, zo valt te lezen op ForzaNEC.nl. Wielaert tekende in januari een contract voor vier seizoenen, maar verklaarde tegenover Omroep Gelderland dat hij bij degradatie op zoek moet naar een andere club:"Ik was erbij maandag. Ik heb de toekomst niet in de hand. Ik wil eredivisie spelen, dus moeten ze erin blijven. Lukt dat niet, dan moet ik snel wat anders zoeken."
Wielaert heeft overigens nog wel vertrouwen in de kansen van NAC:"Ik ga ervan uit dat NAC het gewoon redt. Ik vind het een mooie club. De plannen die ze hebben voorgeschoteld zien er goed uit. Maar zonder resultaat begin je natuurlijk niet veel."

Bron: B-Side Rats, ForzaNEC.nl
Oud 26-04-2006, 15:52
Gimme more beer
Nee, natuurlijk doet hij dat niet. Hij kan soms redelijk mee bij de basis-elf van NEC, dus waarom zou hij naar een eerste divisie-club vertrekken?
Oud 26-04-2006, 18:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dit staat letterlijk in de VI:

MVV kan vooralsnog niet op zoek naar versterkingen. Trainer Andries Jonker mag zich pas roeren op de transfermarkt als de raad van beheer daar toestemming voor heeft gegeven. De verwachting is dat de raad de knoop volgende week zal doorhakken. Als de beslissing positief uitvalt, wil Jonker twee à drie nieuwe spelers aantrekken.

Tjongejonge, klote-bestuur. Ze willen volgens mij echt nóóit hogerop. Volgend seizoen willen ze de play-offs halen maar dat redden we nooit met de spelers die er nu zijn plus 2 of 3 aankopen. Ondanks de zeer ambitieuze plannen van Jonker, lijken hij en het bestuur toch niet op één lijn te zitten. Als het aan het bestuur ligt, wordt dit weer een "tussenjaar". Zeer spijtig.
Oud 26-04-2006, 18:47
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Pius Ikedia mag na 1 seizoen alweer weg uit Alkmaar...
En dat terwijl hij met zoveel gedoe naar Alkmaar toe kwam, hij wilde ineens niet meer omdat ie naar de Spurs zou kunnen enzo.

De medische staf ziet het zeker niet meer zitten met die jongen. Begon iets teveel op een Reini verhaal te lijken, en om dat voor te zijn mag ie transfervrij weg.
Oud 26-04-2006, 19:46
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Ertur schreef op 25-04-2006 @ 11:10 :
Dat deze hier nog niet tussenstaat...

Saviola naar PSV
-----------

Mja het zal wel weer
Haha dat zou wat zijn

maarja, het is natuurlijk wel een stap hogerop voor hem..
Oud 28-04-2006, 19:43
Guissie
Guissie is offline
Leiwakabessy aan de slag in de Bundesliga

28/4/2006 19:33

Jeffrey Leiwakabessy verruilt NEC voor Alemannia Aachen. De 25-jarige linksback doorstond de medische keuring en tekende voor drie jaar bij de Duitse club die volgend seizoen weer uitkomt in de Bundesliga.
'Het contract is een gevolg van onze systematische scouting in de Eredivisie', vertelde coach Jörg Schmadtke trots op de website van Aachen. 'Na dertien jaar NEC had ik een nieuwe uitdaging nodig. Het aanbod Alemannia kwam daarom goed uit', aldus Leiwakabessy.

Leiwakabessy's contract loopt af in Nijmegen, waardoor hij transfervrij is. De voormalige jeugdinternational twijfelde lang of hij nog zou blijven maar hakte onlangs de knoop definitief door.
Oud 28-04-2006, 21:14
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Folgt Peter Niemeyer auf Jens Nowotny?

(...)

Eine Absage Nowotnys zwänge Bayer, sich nach einem Nachfolger umzusehen. Ins Visier geraten ist Peter Niemeyer von Twente Enschede. Der deutsche U-21-Nationalspieler (1,91 Meter, 77 Kilogramm) agiert bei Twente seit Wochen in der Innenverteidigung und dies meist gut bis sehr gut. Der Haken: Sein Vertrag läuft bis 2007, eine vorzeitige Verlängerung bei Twente bis 2009 lehnte er unlängst ab.

(...)
Er zaten de afgelopen al verschillende clubs voor hem op de tribune (meest noemenswaardige; Leverkusen en HSV) maar nu heeft Leverkusen er concreet werk van gemaakt. Zou echt een groot verlies zijn voor Twente maar misschien moet je reeel zijn en inzien dat dit soort jongens niet te behouden zijn voor een club als Twente. Hij gaat het nog tot de Mannschaft schoppen, daar ben ik bijna van overtuigd. Maar hij heeft nog een lopend contract dus zal er een flinke bak geld meegenomen moeten worden. Wordt vervolgd
Oud 29-04-2006, 09:04
Verwijderd
Ik ben echt benieuwd of Leverkusen dat aandurft. En dan heb ik het niet over het kopen van Niemeyer, maar over het daadwerkelijk opstellen van Niemeyer. Ik vrees voor hem dat het een Cziommertje wordt.

Van de andere kant, centrale verdediger is nogal een andere positie dan aanvallende middenvelder.
Oud 29-04-2006, 10:25
Gimme more beer
En Babos is de komende drie jaar van NEC
Oud 29-04-2006, 10:29
Gimme more beer
En het ziet ernaar uit dat Zuiverloon inderdaad naar Nijmegen komt

De berichten zijn vooralsnog laat, maar niet slecht, moet ik zeggen. Nu Ronaldinho nog
Oud 29-04-2006, 10:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Heeft Babos toch nog een mooie transfer
Oud 29-04-2006, 12:14
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Ertur schreef op 29-04-2006 @ 10:04 :
Ik ben echt benieuwd of Leverkusen dat aandurft. En dan heb ik het niet over het kopen van Niemeyer, maar over het daadwerkelijk opstellen van Niemeyer. Ik vrees voor hem dat het een Cziommertje wordt.

Van de andere kant, centrale verdediger is nogal een andere positie dan aanvallende middenvelder.
Simon wist dat hij geen basisspeler zou worden, maar die riep zelf zo hard dat hij het wel zou gaan maken dat je er nog in ging geloven ook. Niemeyer is veel verder, en dan nog meer als persoon dan als voetballer. Ik hoop natuurlijk dat hij blijft maar ben wel heel benieuwd hoe hij het zou doen daar
Oud 29-04-2006, 12:19
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een vriend van mij werkt bij Van der Valk restaurants en gisteren zat van Geel met Cziommer te eten.

hehe wat een newsflash
Oud 29-04-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-04-2006 @ 13:19 :
Een vriend van mij werkt bij Van der Valk restaurants en gisteren zat van Geel met Cziommer te eten.

hehe wat een newsflash
Mwah, niet echt, tenminste, ik dacht dat het wel bekend was dat Ajax (en Feyenoord) interesse in hem hebben?

[edit] wat het overigens niet minder leuk maakt om te vertellen, dit soort dingen

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 13:46.
Oud 29-04-2006, 13:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
MVV aast op spelmaker Dimitri de Condé. Dat is een speler van Sint Truiden en een spelmaker voor centraal op het middenveld. Type Brncic dus. Ook had MVV interesse in Sebastiaan Steur van Heerenveen, maar dat was in de periode toen Jonker nog TD was, en aangezien hij zich nu niet meer moeit met transfers zal-ie wel weer niet komen... Afwachten.
Oud 29-04-2006, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 29-04-2006 @ 14:52 :
MVV aast op spelmaker Dimitri de Condé. Dat is een speler van Sint Truiden en een spelmaker voor centraal op het middenveld. Type Brncic dus. Ook had MVV interesse in Sebastiaan Steur van Heerenveen, maar dat was in de periode toen Jonker nog TD was, en aangezien hij zich nu niet meer moeit met transfers zal-ie wel weer niet komen... Afwachten.
Methuselah naamzoek

Ik vind De Condé echt een goede speler kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat die naar de eerstedivisie wil... Die jongen kan subtop in België aan?
Oud 06-05-2006, 20:54
WolterB
WolterB is offline
Kalou naar Chelsea?

Mourinho is ervan overtuigd dat hij deze zomer een contract zal tekenen. Totdat hij een werkvergunning krijgt, zal hij verhuurd worden aan Feyenoord.

Bron: NOS Studio Sport
Citaat:
'Chelsea koopt Kalou en laat hem bij F'noord'

Feyenoord raakt Salomon Kalou kwijt, maar ook weer niet. The Times meldt dat Chelsea de Ivoriaanse aanvaller wil kopen om hem te verhuren aan Feyenoord totdat hij een Nederlands paspoort heeft. Pas dan is de aanvaller speelgerechtigd in de Engelse competitie.

Kalou is nog altijd druk bezig versneld Nederlander te worden. De kans dat hij daar spoedig in slaagt, en daardoor kan uitkomen voor het Nederlands elftal op het WK in Duitsland, is uiterst gering.

Bij Feyenoord lijkt Kalou het niet meer naar zijn zin te hebben. Het teleurstellende competitieslot, en de beschuldigende vingers in zijn richting omdat hij te weinig begaan zou zijn met het lot van de Rotterdammers, hebben Kalou's wil om te blijven in De Kuip geen goed gedaan.

Kalou speelt mogelijk op 8 augustus tegen zijn nieuwe club. Chelsea oefent op die dag in De Kuip tegen de Rotterdammers. Feyenoord heeft in het contract met Chelsea laten opnemen dat de Londenaren in de sterkst mogelijke opstelling zullen aantreden.
Bron: VI.nl

Laatst gewijzigd op 06-05-2006 om 21:00.
Oud 06-05-2006, 21:25
bazz1982
bazz1982 is offline
wat gaat er trouwens met Dennie Buijs van FC Groningen gebeuren?
Oud 06-05-2006, 22:23
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
kromkamp komt misschien naar AJAX
Oud 06-05-2006, 22:49
Bequiristain
Bequiristain is offline
Ook gaan de geruchten dat Edgar Davids naar Ajax zou terugkeren
Oud 07-05-2006, 20:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Taiwo alsnog naar MVV?

MVV heeft zich deze week officieel gemeld bij de manager van Wasiu Taiwo en kenbaar gemaakt graag gebruik te maken van de diensten van de makkelijk scorende Nigeriaan.

In Maastricht ligt een tweejarig contract te wachten voor de speler die er afgelopen seizoen 17 inschopte voor Fortuna.

Niet alleen MVV heeft zich deze week echter gemeld. Ook een ploeg uit Cyprus wil Taiwo maar wat graag transfervrij overnemen. Het vliegticket ligt momenteel bij de speler thuis en naar verluidt zou deze ploeg bereidt zijn 3x het salaris te betalen wat Fortuna de spits betaald. Niet misselijk dus.

Alsof het nog niet genoeg is: ook de belangstelling van GA Eagles is nog steeds concreet. Marc Overmars zelf, begrijpt tot op de dag van vandaag niet waarom het goede gesprek met Taiwo geen vervolg heeft gekregen en hoopt stiekem nog altijd op de komst van de Nigeriaan.

Fortuna Sittard en Wasiu Taiwo kwamen vorige maand een mondeling akkoord overeen. Tot op de dag van vandaag is er echter nog niets officieel met inkt bekrachtigd. De spits geeft aan wel te willen blijven in Sittard -hij voelt zich hier lekker in zijn vel- maar dan moet de club wel aan een aantal eisen voldoen. Taiwo's belangrijkste eis is wel dat de club 4 nieuwe basisspelers moet aantrekken voor komend seizoen!

Wasiu Taiwo (01-10-1976) speelde 6 seizoenen lang -188 competitiewedstrijden tussen 1997 en 2003- in Maastricht en deed dit met veel plezier. De speler heeft vanaf dag 1 in Sittard te kennen gegeven MVV diep in zijn hart te hebben gesloten. We laten ons dan ook verrassen of de speler daadwerkelijk volgend seizoen in Sittard is te bewonderen. Voor Fortuna speelde Taiwo 38 competitiewedstrijden waarin hij 17x wist te scoren. Voor MVV scoorde de in lagos geboren Nigeriaan 54x.

Bron: Fortunahome.nl

Zou het dan toch?
Oud 07-05-2006, 21:51
Fides
Fides is offline
Ten Cate nieuwe trainer Ajax

De bevestiging liet even op zich wachten, maar Henk ten Cate zal met ingang van volgend seizoen de trainer zijn van Ajax. Dit liet het bestuur van de Amsterdamse recordkampioen vlak na afloop van de gewonnen finale om de Gatorade Cup doorschemeren aan SBS 6.

Ten Cate moet in Amsterdam Danny Blind vervangen. Het is nog onbekend tot hoelang het contract van de huidige assistent-trainer van Frank Rijkaard bij FC Barcelona zal lopen. Ten Cate mag volgend jaar zijn eigen technische staf samenstellen. Dit zou betekenen dat er ook geen toekomst is voor Ruud Krol en Gerard van der Lem bij het eerste van Ajax.

Danny Blind kende een moeizaam seizoen. De eerste seizoenshelft was zeer matig en de kritiek op Ajax nam toe. Ook in de tweede seizoenshelft waren de prestaties niet altijd goed. Er werd verloren van FC Utrecht, FC Groningen, Feyenoord en Roda JC, maar bij het publiek kon Blind niet stuk.

Blind kreeg mede door de play-offs de kans om het seizoen toch nog goed af te maken en bereikte zo nog de voorronde van de Champions League. Ook werd er in de finale om de Gatorade Cup met 2-1 gewonnen van PSV, waardoor achteraf te zeggen is dat de doelstellingen van het bestuur van Ajax zijn gehaald.

De relatie tussen enerzijds de technische staf en anderzijds het bestuur bekoelde echter. Danny Blind gaf meerdere malen aan dat hij de manier van werken van het bestuur niet kon waarderen en daarmee maakte hij het zichzelf niet makkelijk.

Het aanstellen van Ten Cate is een doorn in het oog van PSV, die de assistent van Barcelona ook op het oog hadden.
Oud 07-05-2006, 23:08
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
En bij Studio Voetbal vertelde men dat Robbert Maaskant (of hoe die gast ook precies heet) wel eens Ten Cate's assistent kan worden...
Oud 07-05-2006, 23:14
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Dan wordt het geen pretje daar, zijn allebei trainers die erg met discipline werken en dat is voor dit Ajax denk ik wel goed. Daarnaast wordt dit nog sterker door de komst van Jaap Stam, en het vertrek van wat lossere spelers als Pienaar en Trabelsi, en de al eerder vertrokken De Jong. Alleen denk ik dat ze nog wel een aanjager op het middenveld nodig hebben als vervanger van Galasek, ik zou voor Buijs gaan en dan heb je wel een ploeg in het veld staan waar je als tegenstander niet graag tegenover staat. Dat is wel eens anders geweest de afgelopen jaren.
Oud 08-05-2006, 00:28
Gimme more beer
Citaat:
Een Tweeling schreef op 08-05-2006 @ 00:08 :
En bij Studio Voetbal vertelde men dat Robbert Maaskant (of hoe die gast ook precies heet) wel eens Ten Cate's assistent kan worden...
Dat is de slimste zet die je maar kunt doen
Oud 08-05-2006, 00:30
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-05-2006 @ 00:14 :
Dan wordt het geen pretje daar, zijn allebei trainers die erg met discipline werken en dat is voor dit Ajax denk ik wel goed. Daarnaast wordt dit nog sterker door de komst van Jaap Stam, en het vertrek van wat lossere spelers als Pienaar en Trabelsi, en de al eerder vertrokken De Jong. Alleen denk ik dat ze nog wel een aanjager op het middenveld nodig hebben als vervanger van Galasek, ik zou voor Buijs gaan en dan heb je wel een ploeg in het veld staan waar je als tegenstander niet graag tegenover staat. Dat is wel eens anders geweest de afgelopen jaren.
Het is jammer dat van der Doelen stopt hè

Nee, serieus, Davids lijkt me een goede keuze voor Ajax, maar er lopen er meer rond.
Oud 08-05-2006, 09:28
Verwijderd
Frank de Boer en Wim Rijsbergen genoemd als nieuwe trainers van MVV

Maar FdB zei toch gisteren bij de bekerfinale dat ie jeugdtrainer werd?
Oud 08-05-2006, 10:55
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Je zal De Boer als trainer hebben nog vervelender dan als uhhh commentator uhhh
Oud 08-05-2006, 13:25
Spelvout
Spelvout is offline
Dingsdag naar SC Heerenveen, als ze er uitkomen met Vitesse.
Oud 08-05-2006, 18:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ertur schreef op 08-05-2006 @ 10:28 :
Frank de Boer en Wim Rijsbergen genoemd als nieuwe trainers van MVV

Maar FdB zei toch gisteren bij de bekerfinale dat ie jeugdtrainer werd?
Inderdaad, dat staat in Dagblad de Limburger vandaag. Opvallend is de naam van De Boer, al zie ik hem graag komen (ondanks dat "ge-uhh" ). Spelers kijken graag op tegen zo'n ex-recordinternational en een man die veel prijzen heeft gewonnen.
Maar later deze dag kwamen inderdaad berichten binnen dat De Boer de D'tjes van Ajax onder zijn hoede gaat nemen. Die optie valt dus al af.
Maar goed, er zijn nog meer kandidaten, waarvan natuurlijk de naam van Bonfrère het meest valt, maar die zou te duur zijn en volgens mij doet hij dat gewoon niet als ze hem zouden benaderen.
De nieuwe trainer zal echter toch snel bekend worden en daarna zouden we voor 4 posities versterkingen willen halen. Raar, een aantal weken geleden dat Jonker nog trainer was, zeiden ze nog dat er slechts geld voor 1 of 2 spelers was (zou het dan toch waar zijn dat het bestuur Jonker per se wilde weg hebben? ).
Oud 08-05-2006, 20:05
Cola
Cola is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-05-2006 @ 00:14 :
vergeet niet dat ajax volgend seizoen Perez erbij krijgt, dan heb je wel een redelijk middenveld samen met sneijder en maduro.
Oud 08-05-2006, 22:33
Gimme more beer
Citaat:
Koeman nieuwe trainer PSV

AMSTERDAM - De huidige trainer van Benifica Lissabon, Ronald Koeman, keert terug naar Nederland. Hij heeft voor minimaal twee jaar getekend bij PSV. Dat vertelde de trainer maandagavond tijdens een persconferentie.

Koeman heeft te kennen gegeven dat hij graag met zijn gezin terug wil naar Nederland. De voormalige trainer van Vitesse en Ajax zal in Eindhoven Guus Hiddink opvolgen. PSV moet voor Koeman een afkoopsom betalen. Daarover zijn beide clubs het maandag in Lissabon eens geworden.

Koeman was één seizoen in dienst van Benifica. Hij had nog een contract voor een jaar.

Gezin

Koeman verklaarde maandagavond dat het besluit om naar Nederland terug te keren mede is ingegeven door de wens van zijn gezin. "Het is voor mij heel belangrijk om terug te keren naar Nederland. Mijn gezin wilde dat graag", zei de oud-international. "Het is niet de eerste keer dat een trainer zijn contract niet uitdient en het zal ook niet de laatste keer zijn."

Koeman zei trots te zijn dat hij als vervanger van Guus Hiddink is aangetrokken. Ook al circuleerden in Eindhoven eerder namen van Henk ten Cate, Martin Jol, Dick Advocaat en de Braziliaan Scolari. "Ik voel me zeer gevleid. Ik kom bij een club te werken waar ik hele goede en mooie herinneringen aan heb. Dit is de volgende stap in mijn trainersloopbaan. Ik ben blij met deze grote uitdaging."

Koeman kwam in de jaren tussen 1986 en 1989 voor PSV uit. Met de Eindhovense formatie won hij de Europa Cup voor landskampioenen, later omgetoverd in de Champions League.

Champions League

Koeman kon Benfica niet aan rechtstreekse kwalificatie voor de Champions League helpen. De derde plaats achter kampioen Porto (van Co Adriaanse) en Sporting betekent dat de club zich via de voorronde moet zien te kwalificeren voor de groepsfase. Met Benfica haalde hij dit seizoen wel de kwartfinales van de Champions League. Daarin verloren de Portugezen van Barcelona, dat inmiddels de finale heeft gehaald.

Koeman vertrok in februari 2005 door de voordeur bij Ajax. Na ruim drie jaar de hoogste trainerspost in Amsterdam bekleed te hebben. De nederlaag in de UEFA Cup, na in eerste instantie een magere serie in de Champions League, tegen Auxerre was zijn laatste wapenfeit.

Koeman, die bij Ajax twee landstitels en een keer de beker binnenhaalde, kende in zijn laatste seizoen grote problemen bij Ajax. De ploeg zwalkte in de Champions League, in de competitie en in de UEFA Cup. Zijn moeilijke relatie met jonge vedetten als Ibrahimovic, Sneijder en Van der Vaart werden breed uitgemeten, tot het punt kwam dat de trainer zelf ook inzag dat een langer verblijf Ajax niet meer uit de misère zou halen.
Dat lijkt me een prima keuze
Oud 08-05-2006, 23:33
nochtans
nochtans is offline
geruchten die ik heb gehoord, allemaal naar ajax:

edgar davids
joris mathijsen
denny landzaat
julian jenner
sebastien pocognoli
steven defour
gijs luirink
david mendes da silva
george ogararu
Oud 09-05-2006, 13:43
Verwijderd
Datum: 09-05-2006 Tijd: 11:32
NAC legt Tamerus vast

Gert Jan Tamerus speelt de komende drie seizoenen in het (dit seizoen niet echt) magische Geel en Zwart.
De 25-jarige aanvaller komt transfervrij over van Heracles Almelo. Tamerus stond ook in de belangstelling van Sparta en Excelsior, maar koos voor NAC nu zeker is dat de Parel van het Zuiden ook volgend seizoen Eredivisie speelt.
Tamerus speelde tot op heden 205 wedstrijden betaald voetbal voor Haarlem en Heracles, waarin hij 30 keer het net wist te vinden. Dit seizoen scoorde hij zes keer.

Bron: B-Side Rats, RTV Oost, Bennie C.G

Nee, geen goede aankoop lijkt mij.
Oud 09-05-2006, 13:44
Verwijderd
Datum: 09-05-2006 Tijd: 12:06
Stewart ziet een overgang wel zitten

Earnest Stewart voelt zich enorm gestreeld door de interesse van NAC en ziet een overgang wel zitten, zo liet hij tegenover L1 weten. Stewart en NAC hebben al met elkaar gesproken.
Stewart, die (zoals eerder gezegd) op dit moment nog technische man bij VVV is, zegt tevens zonder afkoopsom uit Limburg te kunnen vertrekken.

Bron: B-Side Rats, L1

Dat is dan weer mooi Verstand van zaken, enige ervaring bij VVV opgedaan en een NAC-man! Klasse als hij komt
Oud 09-05-2006, 13:47
Gimme more beer
Voor NAC is Tamerus een prima speler, lijkt me zo.

Regels voor berichten