Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@Leonoor: ik snap wat je bedoelt, maar ik denk wel dat je een paar dingen door elkaar haalt, nl. huisregels en die zgn. "fatsoensnormen" van mijn moeder. Ik zet met alle liefde mijn vuile bord in de vaatwasser en ik laat fluitend de hond uit, over dat soort regels zul je mij niet horen. Maar mijn moeder hoeft toch niet voor mij te bepalen welke kleren ik aanheb en wie ik al dan niet een hand geef, alleen maar omdat zij zich zgn. zou schamen wanneer ik het níet zou doen? ![]() Ik zal binnenkort wel weer eens proberen om hierover een gesprek met mijn moeder te voeren. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Maar jouw moeder kan best wel doordraven in bepaalde dingen. Ook dat ze bijvoorbeeld om 11 uur 's avonds gaat stofzuigen en de volgende dag om 9 uur is ze weer bezig. Niemand heeft over die vloer gelopen... En dta was me al eerder opgevallen, dat je van je moeder persé nette kleding naar verjaardagen aan moet hebben. Ik zie op mijn verjaardag liever iemand in een een licht blauwe spijkerbroek dan in een gebloemde soepjurk. En dat van die schoenen van je, vind ik ook overdreven. Ik heb dan wel wat meer schoenen, maar ik heb toch echt regelmatig dezelfde schoenen aan en waarom zou dat niet kunnen? Op dat punt reageerd je moeder ook wel erg overdreven. En op het punt van friet met je handen eten ook ![]() ![]() ![]() Je weet dat ik het met sommige dingen wel eens ben met je moeder, maar die dingen die jij opnoemt, vind ik overdreven. Maargoed, wat dat betreft ben ik ook wat minder 'netjes' opgevoed. De meeste dingen heb ik toch in de kliniek geleerd ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Zeg wel duidelijk: Ik vind dat ik dat zelf mag bepalen, wat jij er ook van vindt. Ik ben 19 en ik kan dat wheus wel voor mezelf bepalen. Je moeder is pittig, dus blijf bij je standpunt. Komen jullie het er niet over eens, dan moet je gewoon zeggen: "Ma, ik vind het best dat jij dat vindt, maar ik vind van niet en daar gaat het om. Het zijn mijn kleren en mijn zorgen, dus ik bepaal het zelf wel. Einde discussie." Mocht ze boos zijn, laat haar maar lekker boos zijn, dat gaat vanzelf wel weer over. Het gaat er meer om, dat jij duidelijk laat zien wat voor jou het beste is.
||
Citaat:
![]() Mijn moeder is best wel het tegenovergestelde van M@rco z'n moeder. Bij mij is het ook zo van: "Mam, er blijft iemand slapen vanacht!" "Oké, best, als ik er maar geen last van heb." Oké ze wilt wel namen weten, maar het is niet zo dat het eerst in het gezin overlegd moet worden. Wat dat betreft zijn mijn ouders zo simpel. Er zijn natuurlijk wel grenzen, duidelijke grenzen en die heb ik ook zat uit geprobeerd, maar zolang je daarbinnen blijft is het prima. Als ik zeg dat ik geen zin heb om mee naar opa en oa te gaan, dan moet ik dat zelf weten, maar bij M@rco heb ik wel eens het idee dat daar een enorm probleem over wordt gemaakt. M@rco z'n moeder is echt een lief mensje, maar soms denk ik echt wel eens van: "Waar kan een mens zich druk om maken!" Een paar hondenharen op de grond, ja, nou ja, dat heb je nou eenmaal met beesten. Nee, die moeten dan gelijk weg.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vriendin heeft hulp nodig. Oezem | 26 | 13-10-2009 17:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvoedles voor ouders? aslove | 32 | 09-05-2008 08:49 | |
Verkeer & Vervoer |
Bumperklevers en klapbanden coopergirl | 65 | 20-07-2006 08:54 | |
kort vraagje m.b.t. europa stemmen WillKillForSex | 94 | 06-06-2004 01:12 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs Balance | 57 | 08-01-2004 14:28 | |
Subsidie geven aan mensen met overgewicht om ze te laten afvallen miss_maartje6 | 49 | 09-12-2003 10:33 |