Advertentie | |
|
![]() |
|
Ben ook naar Florida geweest in april 2002. Eerst 5 dagen naar Orlando, dar lagen allemaal pretparken. Toen naar Cape Carnavral, waar die raketten de lucht in gaan. Toen naar Miami / Ford Lauderdale, toen naar de Everglades, hebben we met een boot door de moerassen gevaren, daar zaten alligators, toen naar Fort Myers (in het westen van Florida), en toen weer terug naar Orlando.
Het was echt mooi, je mot het echt eens gezien hebben. De binnensteden (Orlando en Miami) vallen vind ik wel tegen maar voor de rest is echt veel mooi en groot. En vooral in Orlando liggen langs alle wegen alleen maar vreettenten, hotels en pretparken. En mooie auto's, lekker automatiek. Amerikanen zijn over het algemeen vind ik hele rustige rijders.
|
![]() |
Ik zou zeker naar florida gaan. Ik woon nu in amerika (Boston om precies te zijn). En als je ergens een mooie vakantie kan vieren of het op de keys (een groepje eilanden helemaal aan het zuiden van florida) ik was daar een aantal jaar geleden en dat fantastisch. Maar dat is wel alleen strand vakantie ver is er niet heel veel in florida (ja de thema parken en die zijn ook heel gaaf)
De steden zijn ook echt een ervaring (NY Washinton etc). Als ik hier op vakantie zou gaan zou ik een auto regelen en van New York naar het zuiden van Florida trekken. Dan zie je echt heel veel en het is ook nog afwisselend |
![]() |
|
Oh geweldig!
Ik ben vorig jaar in Amerika geweest. We hebben de westkust afgetoerd. Was helemaal geweldig! ![]() Van L.A. naar L.A. Waaronder: Laguna Beach San Diego Phoenix Las Vegas Death Valley ![]() Sedona Grand Canyon Bryce Canyon Zion National Park Yosemite National Park Fresno Sacramento San Fransisco En weer L.A. Het was echt ontzettend gaaf! Eigenlijk hebben we nog veel te weinig gezien want we zijn 4 weken onderweg geweest en hebben zowat elke dag van stad naar stad gereden.. (met kleine dorpjes ertussen ofcourse, dit was niet alles!) Ik heb nu geen tijd om een heel verhaal te planten.. Maar om te beginnen is de westkust een héééééél goed begin!
||
Citaat:
Wat doe je in Boston als ik vragen mag? Werk je, studeer je? Tell me! I'm curious!
|
![]() |
Als je in Florida bent, bezoek dan Universal Studio's, Disney en Six Flags
![]() Buiten Florida: Grand Canyon is zeker de moeite waard! LA, Rodeo Drive ook leuk. Palm Springs was superheet! |
![]() |
|
Misschien dat dit topic wat voor je is: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=721696
Ik ben zelf in Florida, Calafornië, Nevada, Utah en Arizona geweest. Voor Florida: Everglates en JFK space center. Miami vond ik ook wel een leuke stad, zelf zaten we daar op het zuidelijkste puntje van dat eiland en dat is het leukste. Als je daar meer naar het noorden op dat eiland zit zijn het alleen maar grote hotels. In het zuiden is dat echt zo'n Art noveau (geloof dat ik de goede stroming heb, maar weet het niet zeker) wijk, erg apart. Verder: Grand Canyon, Monument Valley, Death Valley, Sequaia (sorry, kan dat woord niet spellen, zijn die gigantisch dikke bomen) National park en Bryce Canyon (die zeker niet overslaan als je daar in de buurt bent, echt fantastisch. Iedereen heeft het altijd over de Grand Canyon, maar bryce vond ik nog wel mooier om eerlijk te zijn) vond ik het allermooiste uit die tocht. Phoenix vond ik werkelijk niks aan, niet veel te beleven, maar het was daar dan ook heel erg heet. San Fransico vond ik een van de leukste grote Amerikaanse steden waar ik ben geweest. Ook is Yosua tree national park wel grappig (in de buurt van Phoenix) Monument Valley is wel kleiner als het altijd lijkt op tv, verder geloof ik dat je er alleen met de auto in mag. Las Vegas vond het echt een gestoorde plaats, de gokmachines stonden zelf in de supermarkt. Ik hoef er zelf echt niet meer heen. Death Valley is echt super warm, maar echt heel bijzonder. Toen wij er waren was het tussen de 45 en 50 graden. (Het is een van de heetste plaatsen op aarde, dus....) Iig is het daar overal wel warm, maar anders warm dan hier. Ik ben op nog wel meer plaatsen geweest (zion, canyon de chelly, natural britghes nat. park ect.), ook wel mooi, maar op een gegeven moment is het wel weer zoiets van alweer een Canyon. Die ik genoemt heb zijn vond ik echt het allermooiste. Fijne vakantie! De afstanden zijn wel groot, dus hou daar wel rekening mee. Ik kan je nog wel meer vertellen over mijn belevenissen, maar dat in mail of op msn, anders word het wel erg lang. ![]()
||
Citaat:
Maar ach, misschien moet je het 1 keertje gezien hebben. Zorg wel voor een hotel op de strip, dat is wel het leukste. Verder dan de strip is er ook niet veel. Wat wel leuk is is de hoverdam, grootste dam van de colorado dacht ik. Iig is dat de dam waar James bond vanaf springt in ik dacht Golden eye (maar kan ook een later zijn, dat weet ik op dit moment niet helemaal zeker) Verder mag je als je onder de 21 bent niks, niet eens kijken.
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is niet de westkust afgetoerd. Ga naar Seattle, prachtig daar! |
![]() |
|
Ik ben twee keer in de VS geweest. Het grootste deel van de twee vakanties doorgebracht in Burton, Ohio. Daar heb ik kennissen, maar er valt weinig te zien daar
![]() Ze rijden rond in koetsjes met paard ervoor. Best irritant als automobilist ![]() ![]() Maar ok. Ik ben in New York geweest en dat is zeer zeker de moeite waard! En verder zijn de Niagara Falls ook aan te raden.
|
Ik heb er gewoond, ga er deze zomer weer voor een paar weken heen. Ik kan niet echt zeggen wat de moeite waard is want wat mij betreft is het hele land de moeite waard. Eindeloos fascinerend.
|
Nou ik ben 2 keer in Amerika geweest en ik zou met een camper gaan, dat is het mooist en handigst. Wij hebben ook het driehoekje gedaan, LA --> Las Vegas ---> San Francisco ---> LA. Dit is zeker aan te raden. daartussen zitten al die nationale parken, Grand Canyon, Zion, Yosemite etc. Dit is misschien wel het toeristisch, maar zeker heel mooi! Florida is daarintegen heel warm.. Californie ook wel, maar stukken minder.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben voor 2 jaar terug naar Utah geweest, salt lake city en vanuit daar naar zuid utah. Dat is echt aan te raden.
Als de grand canyon je leukt lijkt, moet je daar neit heen gaan maar naar Bryce Canyon... Dit is wat minder bekend dat de Grand, maar staat wel bekend als mooier. Ik ben nooit in de grand canyon geweest maar ik weet wel dat Bryce ontzettend mooi was...daar in de omgeving (d.w.z. max. 5 uur rijden) zijn ook veel mooie natuurparken
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
highschool amerika/canada examenjaar 4TL/Vmbo Martinoboy9 | 1 | 07-12-2016 13:29 | |
Werk, Geld & Recht |
immigreren naar amerika lanastar | 8 | 26-06-2013 21:41 | |
Vrije tijd |
Cruiseschipvakantie met vrienden? NadeHAVO | 2 | 12-02-2013 14:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Vakantie in Amerika en de dollar valt om? Wat dan? Verwijderd | 20 | 02-02-2009 11:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Naar Amerika 123~RiAnNe~123 | 4 | 28-04-2004 23:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
meerderjarigheid naar 16 jaar supersoaker3 | 81 | 20-07-2003 13:24 |