Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb tranen in mijn ogen, daar wilde ik even mee beginnen. Ook al is het taaltechnisch misschien niet super, het raakt me echt.
Dromen zijn verdreven kom terug --> hier heb je niet echt gebruik gemaakt van interpunctie, dat staat wat slordig. Ik zou eerder schrijven: Dromen zijn verdreven, 'kom terug!', jou lichaam --> jou moet jouw zijn opdrachten --> dit woord vind ik metrisch gezien totaal niet in de zin passen. De klemtoon wordt teveel op 'dracht' gelegd. Misschien is dit iets: van doordringende stem vernemen wat te doen. De adem kan proeven van misselijk bier. --> Dit is een beetje een vage zinsconstructie jou lichaam --> jouw Verder vind ik de vorm niet echt uitdagend, maar wel erg doeltreffend. Daardoor en door het expliciete taalgebruik is het een heel direct gedicht, waardoor het de lezer wel raakt. Mooi vind ik het volgende stuk: Je hart gilt het uit maar je stem kan zelfs niet fluisteren , Tranen stromen maar niets wat hem laat luisteren.
||
Citaat:
Commentaar lukt even niet zo goed.
|
Het raakt mij ook heel erg.
De emotie's zijn ook heel erg duidelijk. 'Vuil is niet van je af te douchen, Herrinnering niet van je gezicht te wassen. Gedwongen te doen wat van je werd verwacht, Word je vaak nachten lang nog steeds verkracht.' Ik had vanaf het begin al tranen in mijn ogen, zoals meerdere. Maar bij dit stukje stroomde er een paar over mijn wang. Je hebt gelijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Nederlandse journaliste verkracht door Taliban' Gatara | 39 | 02-06-2009 16:50 | |
Slavenkinderen Sudan verkracht. Phanoxyl | 261 | 03-02-2005 13:12 | |
Acht jongeren verkrachten meisje Verwijderd | 196 | 12-11-2002 12:50 | |
Meisje (13) toch niet verkracht.... Demeter | 10 | 12-10-2002 15:41 | |
Te lage straffen voor verkrachting Verwijderd | 22 | 08-05-2002 19:59 |