Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 07:44
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
deze opleiding lijkt me wel wat, maar ik heb nog een aantal vragen hierover. is er mischien iemand die meer van deze opleiding weet?

alles is in het engels, is dit te doen?
is het net zo'n massale studie als IOIB bij de RUG?
Maastricht pronkt nogal met haar 'probleem gestuurd onderwijs'', is dit in de praktijk ook zo effectief?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 10:47
Verwijderd
Het engelse van de studie is best te doen.. Ik doe zelf geen ES, maar Economics, maar dat is ook compleet engels, dus die vergelijking kan ik wel maken.. als je je engels op vwo-niveau beheerst lukt het makkelijk..

De verhalen die ik van ES heb gehoord van verenigingsgenoten etc, het klinkt als een hele leuke en afwisselende studie.. je moet alleen wel heeeel veeel schrijven, veel papers.. Ik overweeg om er volgend jaar misschien ook naar toe over te stappen.

Het PGO moet je liggen.. sommige mensen knappen erop af, omdat ze teveel gecontroleerd worden wat ze doen.. anderen vinden het geweldig.. Ik vind het persoonlijk wel goed.. dat je nou nog in een klein groepje wat werkt, dan alleen onpersoonlijk in een collegezaal te zitten.. En je leert ook veel sneller een heleboel mensen kennen omdat je met mekaar in van die groepjes zit. Maar die zal per persoon/karakter anders zijn..
je moet wel een beetje open zijn, en niet in de 8ergrond willen kruipen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:27
Quickbeam
Quickbeam is offline
een paar dispuuts/verengigings genoten studeren het. Hun bevalt het wel goed. Ik doe zelf ook economics, en het engels hoef je je geen zorgen over te maken want vaak zijn de tutors slechter dan jij zelf. European studies behandelt veel geschiedenis, economie en politocologie. Je krijgt echt nul wiskunde/statistiek dus als je daar slecht in bent is dit DE studie . Er zitten wel veel duitse alto's schijnbaar maar de Nederlanders bij ES zijn over het algemeen wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 15:23
the tourist
the tourist is offline
Bij de UvA is het niet in het Engels.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:38
56k
56k is offline
Er is ook een hbo opleiding van european studies he.. Hogere europeese beroepen opleiding.. in leeuwarden, maastricht en den gaan. Dit is het eerste jaar in het Nederlands en vanaf het tweede jaar in het Engels.
De opleiding in Leeuwarden is juits helemaal niet massaal, maar heel klein en gezellig!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:51
Verwijderd
Beetje zonde om die te gaan doen als je VWO hebt lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:03
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Engels is echt geen punt.

De studie zelf lijkt me echt niks, maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:14
Vaj
Vaj is offline
Alles is in het engels, is dit te doen?

Als je geen tot weinig problemen had met Engels op de middelbare school: ja

Is het net zo'n massale studie als IOIB bij de RUG?

Ja

Maastricht pronkt nogal met haar 'probleem gestuurd onderwijs'', is dit in de praktijk ook zo effectief?

Nee ik vond het waardeloos. Het zal ook van je tutor afhangen in hoeverre het effectief is.

Er zijn bijzonder veel Duitse studenten, zoals Quickbeam ook al zei.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:36
NN
NN is offline
ES is dacht ik vrij massaal.

PGO lijkt mij niks. Op de uni moet je toch zelfstandig kunnen werken, niet van die HBO'erige groepjes.
Oud 20-02-2005, 10:34
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
ben je nou in de praktijk echt zoveel aan het studeren? ik hoor van studenten die allemaal bezigheden hebben en hun studie als 'erbij'zien. ik heb wel eens college roosters gezien en dat waren niet echt veel uren. ben je bij dat PGO veel uren in groepjes aan t werk?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:23
Verwijderd
nee, dat valt reuze mee..
mn rooster voor dit blok is het volgende(voor Economics he, dus geen ES)..

maandag
11-13 Lecture macro-economie
16-18 Lecture QM(Quantitative methods, soort wiskunde en statistiek)

Dinsdag
13.30-15.30 Werkgroep Macro-economie

Woensdag
16-18 Werkgroep QM

Donderdag
13.30-15.30 Werkgroep Macro-economie

Vrijdag
niks
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:48
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
k weet wel dat je economics studeerd maar toch nog ff n vraagje: je hebt gewoon college en moet in werkgroepen werken, maar ben je daarnaast ook nog thuis veel aan t studeren of vooral in die uren en verder lang leve de lol
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:28
Verwijderd
Ik ben geen goed voorbeeld, want ik werk nou niet superhard(grotendeels ook omdat ik volgend jaar wat andres wil gaan doen)..

maar over het algemeen moet je voor 'n werkgroep om echt goed voorbereid te zijn zo'n 2,3uur werken(dat is dan lezen en opdrachten maken voor de werkgroep samen).. dan kan je in de werkgroep wel goed meekomen, en kan je problemen die je nog hebt behandelen..
verder is er dan eigenlijk weinig meer te doen, afgezien van voorbereiden voor je volgende werkgroep.

jah, je kan vast gaan leren voor je tentamens, maar dat hangt er net vanaf hoe je dat doet, of je dat iedere week al doet, of pas vlak voor je tentamens.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:01
Verwijderd
Hoeveel uur schat je dan dat je bezig met zo'n studie per week (inclusief colleges, werkgroepen en zelfstudie)?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:20
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
maar er is verder niemand die european studies studeerd?
of nog meer info kan geven van het schoolsysteem van de uni van Maastricht?

ik ga binnenkort een meeloopdag doen, maar ik was benieuwd of ik zo ook alvast wat dingen te weten kon komen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:57
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
twijfelaartje schreef op 21-02-2005 @ 15:20 :
maar er is verder niemand die european studies studeerd?
of nog meer info kan geven van het schoolsysteem van de uni van Maastricht?

ik ga binnenkort een meeloopdag doen, maar ik was benieuwd of ik zo ook alvast wat dingen te weten kon komen.
Ik, maar aan de UvA en dat is best wel anders, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:16
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
ik heb t foldertje van european studies ontvangen. en t lijkt me nog steeds n hele interessante studie, maar ik hoop niet dat t wat te versnipperd is. dat van op allerlei terreinen 'n beetje' weet maar te weinig om er iets mee te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 16:40
brynn
brynn is offline
Ik studeer in Maastricht, maar ik studeer Geneeskunde. Zeker voor die studie werkt het PGO systeem naar mijn mening heel erg goed, ik vind het niet te veel gecontroleerd, maar je moet wel zelfdiscipline hebben.
Het rooster ziet er relaxed uit, maar als je je werkgroepen goed wil voorbereiden kost je dat een aantal uur, en dat is in ieder geval ook voor economics zo. Op european studies heb ik geen zicht.
Voor mij is het een groot voordeel dat je dus vrij veel zelfstandig thuis studeert en dat de methode van de werkgroepen waarin je de behandelde stof met andere bespreekt en aan anderen uitlegd voor mij goed werkt. Maar zo'n werkgroep is alleen effectief als iedereen zich goed heeft voorbereid, en in de discussie wil deelnemen, dus het nadeel is dat je vaak van het niveau van een groepje afhankelijk bent en ook zelf actief moet deelnemen, ook als je een onderwerp niet leuk vindt. Stof uit stellen tot een tentamen is dus geen optie, en je wordt er ook op aangesproken als je niet volwaardig deelneemt in de werkgroepen. In dat opzicht is het dus niet een volwassen/zelfstandige studiemethode te noemen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:09
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
twijfelaartje schreef op 25-02-2005 @ 16:16 :
ik heb t foldertje van european studies ontvangen. en t lijkt me nog steeds n hele interessante studie, maar ik hoop niet dat t wat te versnipperd is. dat van op allerlei terreinen 'n beetje' weet maar te weinig om er iets mee te kunnen.
Aan de UvA is dat wel het geval eigenlijk, maar ik weet niet hoe het in Maastricht is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:31
Litmanen
Litmanen is offline
Ik doe ook Europese Studies aan de UvA en het is inderdaad vrij breed. Je kan een gedeelte van de studie zelf samen stellen, want je kiest een variant en daarnaast nog één of twee minors.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten