Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 14:00
Koekje
Koekje is offline
De zoekoptie maakte me niet veel wijzer, dus ik probeer het hier nog maar een keer.

Ik ben van plan om te stoppen met mijn huidige opleiding en ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe studie. HEBO/European studies lijkt me wel wat, maar ik heb niet genoeg aan de informatie op internet te vinden is. Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen willen weten van studenten die deze opleiding doen.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2009, 16:35
Verwijderd
Ik heb dit 1 jaar gedaan maar ik wilde uiteindelijk toch naar de universiteit. Ik vind het overigens wel een prima opleiding hoor. Wellicht als je wat specifiekere vragen hebt kan ik ze beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 22:21
Koekje
Koekje is offline
Ik vraag me voornamelijk af hoe 'zwaar' de opleiding is. Zagen mensen het over het algemeen als een zware opleiding viel het wel mee? Hoe is de studyload?

En hoe vond je het talenonderwijs?
Op mijn huidige opleiding heb ik ook 3 talen, maar daar vind ik het talenonderwijs erg slecht. Voor Engels en Frans/Duits krijgen we eigenlijk geen les meer, als we iets niet weten dan moeten we leerdoelen opstellen dan eigenlijk door zelfstudie leren (maar dat doet niemand aangezien dat niet word gecontroleerd). We moeten alleen naar de les voor wat uitleg voor de opdrachten die we dan in die periode moeten doen (mondeling/presentaties enz.). Hadden jullie daar een soortgelijke methode, of niet?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 15:10
Missy
Missy is offline
> Studiekeuze.
Oud 01-12-2009, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me voornamelijk af hoe 'zwaar' de opleiding is. Zagen mensen het over het algemeen als een zware opleiding viel het wel mee? Hoe is de studyload?

En hoe vond je het talenonderwijs?
Op mijn huidige opleiding heb ik ook 3 talen, maar daar vind ik het talenonderwijs erg slecht. Voor Engels en Frans/Duits krijgen we eigenlijk geen les meer, als we iets niet weten dan moeten we leerdoelen opstellen dan eigenlijk door zelfstudie leren (maar dat doet niemand aangezien dat niet word gecontroleerd). We moeten alleen naar de les voor wat uitleg voor de opdrachten die we dan in die periode moeten doen (mondeling/presentaties enz.). Hadden jullie daar een soortgelijke methode, of niet?
Topic al een tijdje niet meer in de gaten gehouden

Als ik het vergelijk met andere HBO opleidingen die betrekking hebben tot taal en communicatie is de HEBO zeker één van de zwaardere studies. Je hebt relatief veel lesuren maar er zitten dan ook echt interessante dingen bij zoals een stukje politicologie, staatskunde, marketing etc. Het talenonderwijs is redelijk ‘schools’ qua opzet dus dat werkt eigenlijk heel fijn. Opdrachten maken, klassikaal bespreken, aparte les spreekvaardigheid en regelmatig presentaties. Het Engels vond ik persoonlijk tegenvallen maar over de werkgroep Frans was ik zeer tevreden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:36
Koekje
Koekje is offline
Geeft niet, ik had me er al bij neergelegd dat dit topic me niet veel wijzer zou maken

Ik heb zelf een opleiding gedaan (hoge hotelschool) waar veel aandacht werd besteed aan taal en communicatie, het was ook een pittige opleiding, maar de horeca focus was niet mijn ding. Het is moeilijk in te schatten hoe 'zwaar' deze opleiding is vergeleken met mijn vorige opleiding, maar aangezien ik wel wat gewend ben verwacht ik dat ik het wel aan zou moeten kunnen.

Zo'n aanpak is nou precies wat ik nodig heb wat het talenonderwijs betreft, het lijkt me fijn.

Bedoel je het vak Engels of het Engelse in het algemeen? Ik las dat de opleiding deels in het Engels zou zijn, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Het liefst zou ik de opleiding helemaal in het Engels volgen, maar ik heb nergens gelezen dat dat mogelijk was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten