Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 16:56
Verwijderd
Tja, dit is het plan. Na mijn schooldiploma te hebben behaald een maand of 10 zelfstandig de wereld in.
Waar ik heen wil? Zoveel mogelijk landen eigenlijk, maar dat niet (logisch).
Maar welke landen zeker waar ik zeker naartoe wil: Zweden, Grieken, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Australie, Canada en/of Vietnam, Japen en de VS.
Ja, het zijn veel landen en ja, het lijstje wordt kleiner .

Nu hoorde ik laatste van een bevriende lerares dat er een soort 'word travel ticket' is.
Dat houdt zou inhouden dat je van te voren opgeeft naar welken landen je wilt, maar je zelf kan bepalen wanneer je vliegt en je dat dus niet voor je vertrek hoeft op te geven wanneer je vliegt, maar slechts een korte tijd van te voren, als je denkt het land wel gezien te hebben en je verder wilt.
Zo ongeveer het idee van een world travel ticket in elkaar zit, volgens haar.

Nu mijn vraag:
Weet iemand hier hoe en waar ik dit kan regelen?
Natuurlijk ga ik zelf de reisbureaus en organisaties langs, maar elke aanwijzing helpt.
Ik tast een beetje in het duister hoe ik dit moet gaan regelen.

bvd
Advertentie
Oud 04-04-2004, 12:52
Guissie
Guissie is offline
Leuk!

Ik wil als ik klaar ben met school ook iets vergelijkbaars doen bij Australie, dus geen wereldreis.
Ik heb laatst in één of ander blad gelezen dat je idd dat soort worldtickets kan kopen die zijn dan voor een bepaalde tijd geldig en kun je met een aantal maatschappijen zo mee.
Die tickets koop je bij een vliegtuigmaatschappij samenwerkings ding bijv Star Alliance> daar zitten geloof ik KlM,Air France, NOrthwest en nog een paar maatschappijnen bij en daar kun je dan mee vliegen. Er zijn nog een stuk of 5 van die samenwerkingsverbanden die dit doen, dus zoek de beste uit en succes!
Oud 04-04-2004, 16:26
Miracle
Miracle is offline
Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb je al bij reisburea's geinformeerd? Of misschien kom je met googlen een heel eind.
Oud 04-04-2004, 17:12
tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik weet idd ook dat het bestaat, mn buurman heeft zoiets gedaan. Als ik m zie vraag ik t wel ff hoe en wat.
Oud 04-04-2004, 18:59
Yolcu
Yolcu is offline
Het bestaat inderdaad. Het heet een Round The World Ticket en veel luchtvaartmaatschappijen bieden het aan. Bij sommigen zijn er enkel vastgestelde routes, bij anderen zijn er erg veel mogelijkheden. Zoek eens op Google naar "Round the world ticket" of "RTW-ticket", dan vind je ontzettend veel informatie. Ik weet in ieder geval dat Singapore Airlines het aanbiedt.. ik heb daar vorig jaar een informatiedag/training over gehad. Veel succes met zoeken!

Ik had net een aantal links voor je opgezocht maar Scholieren.com werkt niet erg mee dus ben ik m'n reply kwijt (het zal wel druk zijn). Ik heb niet bijster veel zin om het opnieuw op te zoeken, maar het is erg gemakkelijk te vinden.
Oud 04-04-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 04-04-2004 @ 17:26 :
Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb je al bij reisbureau's geinformeerd? Of misschien kom je met googlen een heel eind.
Reisbureau's zelf ben ik nog niet ingelopen.

Googlen natuurlijk wel.

Site's als deze zijn erg leuk:
http://www.studie-punt.nl/rond-de-wereld-tickets.cfm

Citaat:
tandenborstel schreef op 04-04-2004 @ 18:12 :
Ik weet idd ook dat het bestaat, mn buurman heeft zoiets gedaan. Als ik m zie vraag ik t wel ff hoe en wat.
Zou geweldig zijn.

@ Guissie: Top.

Citaat:
Unique schreef op 04-04-2004 @ 19:59 :
Het bestaat inderdaad. Het heet een Round The World Ticket en veel luchtvaartmaatschappijen bieden het aan. Bij sommigen zijn er enkel vastgestelde routes, bij anderen zijn er erg veel mogelijkheden. Zoek eens op Google naar "Round the world ticket" of "RTW-ticket", dan vind je ontzettend veel informatie. Ik weet in ieder geval dat Singapore Airlines het aanbiedt.. ik heb daar vorig jaar een informatiedag/training over gehad. Veel succes met zoeken!

Ik had net een aantal links voor je opgezocht maar Scholieren.com werkt niet erg mee dus ben ik m'n reply kwijt (het zal wel druk zijn). Ik heb niet bijster veel zin om het opnieuw op te zoeken, maar het is erg gemakkelijk te vinden.
Dank je, ik ga meteen zoeken.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 20:56.
Oud 04-04-2004, 22:27
Verwijderd
Ik heb al in grote lijnen een route uitgestippeld, Zweden, Griekenland, Indonesië en Canada zijn weggevallen, Maleisië is toegevoegd.

Amsterdam (vertrekpunt), Tokyo (Japan), Kualu Lumpur (Maleisië), Hanoi (Vietnam), Kualu Lumpur (tussenstop deze keer), Auckland (Nieuw-Zeeland), Brisbain (Australië), Suva (Fiji), Los Angelos CA (V.S.), New York (V.S. mogelijke tussenstop), Amsterdam (terugkomtst).

Hoe klinkt dat?
Oud 05-04-2004, 15:15
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 04-04-2004 @ 23:27 :
Ik heb al in grote lijnen een route uitgestippeld, Zweden, Griekenland, Indonesië en Canada zijn weggevallen, Maleisië is toegevoegd.

Amsterdam (vertrekpunt), Tokyo (Japan), Kualu Lumpur (Maleisië), Hanoi (Vietnam), Kualu Lumpur (tussenstop deze keer), Auckland (Nieuw-Zeeland), Brisbain (Australië), Suva (Fiji), Los Angelos CA (V.S.), New York (V.S. mogelijke tussenstop), Amsterdam (terugkomtst).

Hoe klinkt dat?
Leuk het wereldbolletje rond

btw. mijn broer was zeer te spreken over Suva.....
Ik zou als het kon alleen misschien eerst naar Brisbane gaan en daarna naar Auckland is geografisch gezien wat handiger, maar ik weet niet hoe dat met de vluchten zit.

Citaat:
@ Guissie: Top.
Thnx, you're welcome
Oud 05-04-2004, 15:18
Guissie
Guissie is offline
Maar via welk vliegtuigmaatschappij-samenwerkingsverband heb je nou geboekt?of de route uitgestippeld?
Oud 05-04-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 05-04-2004 @ 16:18 :
Maar via welk vliegtuigmaatschappij-samenwerkingsverband heb je nou geboekt?of de route uitgestippeld?
Ik ben naar de KLM-site gegaan en zij hadden zo'n routeplanner die alle mogelijke routes na ging.

http://www.klm.com/generic/download/...dTicket_nl.swf

Ik heb nog lang niet geboekt trouwens. Dit is gewoon een eigen eerste impressie.

Citaat:
Ontdek de wereld met KLM en partners!

KLM en partners maken het mogelijk om voor een speciaal tarief de wereld rond te vliegen, in Business of in Economy Class. Door het bundelen van de netwerken van een groot aantal luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld, kunt u op nagenoeg elke plaats in de wereld komen. Of u nu de reis van uw dromen wilt maken, of om zakelijke redenen de wereld rond wilt vliegen, KLM en partners bieden u het best mogelijke product.

Hoe te boeken?

Door hier te klikken kunt u zelf uw meest ideale route bepalen. Houd bij het maken van uw droomreis wel rekening met de voorwaarden die verbonden zijn aan dit product. Vervolgens kunt u contact opnemen met uw lokale KLM kantoor. Hier kunt u ook terecht indien u vragen hebt over ‘Passport to the World’ of andere producten. Dit product is uiteraard ook te boeken bij een reisagent.

‘Passport to the World’

Er zijn vier soorten ‘Passport to the World’ beschikbaar, gebaseerd op het aantal mijlen dat u wilt vliegen. U kunt kiezen uit pakketten van 25, 30, 35 of 40 duizend mijlen (1 mijl = ongeveer 1.6 kilometer).
U begint en eindigt de reis in hetzelfde land en uw reis duurt maximaal 1 jaar.
De reis bestaat in ieder geval uit één transatlantische vlucht en één trans-Pacific-vlucht.
U mag tien stop-overs maken, en dit aantal kan tegen extra betaling worden uitgebreid. U dient minimaal drie stop-overs te maken.
‘Passport to the World’ is geldig op het netwerk van onder andere KLM Royal Dutch Airlines, Northwest Airlines, Kenya Airways, Continental Airlines, Malaysian Airlines, South African Airways, Emirates, Alaska Airlines, COPA, Air Pacific.
Voor meer informatie en alle voorwaarden verbonden aan dit ticket kunt u contact opnemen met uw lokale KLM kantoor.

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 16:21.
Oud 06-04-2004, 12:23
ParisPlage
ParisPlage is offline
Lafjuh,

Zoals in een ander topic beschreven heb ik ook ooit zoiets gedaan. Round-the-world, dat is. Zo'n ticket had ik niet.
Ik zou als ik jou was eerst voor mezelf eens nagaan of je inderdaad zo'n round-the-world-ticket wil hebben. Het is inderdaad handig, en waarschijnlijk wat economischer dan losse tickets, maar je zit er wel aan vast. En dan bedoel ik niet de data, want die kan je vaak nog wel wijzigen (tenminste 1 keer), maar aan je reisschema.
Het is een feit dat je onderweg dingen tegenkomt (landen/regio's/steden) waarvan je denkt "sjit, wat cool, ik wou dat ik daar even heen kon gaan". Met een ticket leg je jezelf wat dat betreft toch beperkingen op. Ik heb een enkeltje Bangkok gekocht, met een vaag plan in mijn hoofd hoe ik wilde gaan reizen, en ben helemaal over land (en zee, maar zonder vliegtuig) naar oost Indonesie (West-Timor) gereisd. Dit zijn dingen die je waarschijnlijk niet voor elkaar krijgt met zo'n ticket.
Bijvoorbeeld: Ik was met een groep op een boot naar Komodo-eiland, heel leuk allemaal, we werden afgezet op Flores. Flores bleek best mooi te zijn. Maar helaas: de rest van de groep moest allemaal terug naar Bali om daar op het vliegtuig te stappen. Ik ben doorgegaan over Flores en dat is werkelijk het hoogtepunt van mijn trip geweest. ONTZETTEND MOOI! En ik heb de boot naar Timor gepakt en heb daar een vliegtuig naar Darwin Australie geboekt.

Ik wil alleen maar zeggen: zo'n ticket beknot altijd in een bepaalde mate je vrijheid. Hoe je het ook wendt of keert. Zonder een vaststaand plan weggaan wil niet iedereen, maar je kunt wel veel vrijer weg. En dat gevoel is ook belangrijk, dat je kunt doen wat je wilt!
Probeer je van tevoren te bedenken wat JIJ belangrijk vindt!

Mocht je vragen hebben, twijfel niet. Ik vind het altijd leuk om over mijn reisje te vertellen

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 12:27.
Oud 06-04-2004, 16:13
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 06-04-2004 @ 13:23 :
*knip*
Je hebt het steeds over vasta data maar, volgens mij zijn er ook round-the-world tickets waar je gewoon betaalt.
Voor bijv. 6 maanden en dan mag je in die 6 maanden pakweg 15 vluchten maken met de vliegtuigmaatschappijen die dat ticket verzorgen.
Oud 06-04-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 06-04-2004 @ 17:13 :
Je hebt het steeds over vasta data maar, volgens mij zijn er ook round-the-world tickets waar je gewoon betaalt.
Voor bijv. 6 maanden en dan mag je in die 6 maanden pakweg 15 vluchten maken met de vliegtuigmaatschappijen die dat ticket verzorgen.
Maar dan moet je toch wel enige tijd van te voren opgeven, anders heb je kans dat je aankomt lopen bij een vliegveld en dan alle vluchten naar die plaats vol zitten?

ParisPlage: Je kan binnenkort wel een mailtje van me verwachten.
Oud 06-04-2004, 16:45
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 06-04-2004 @ 17:29 :
Maar dan moet je toch wel enige tijd van te voren opgeven, anders heb je kans dat je aankomt lopen bij een vliegveld en dan alle vluchten naar die plaats vol zitten?

Ja maar dan kun je bijv. 1 week vantevoren nog ff een vlucht boeken...
En sowieso kun je een vlucht altijd cancellen
Oud 06-04-2004, 19:01
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Guissie schreef op 06-04-2004 @ 17:13 :
Ik bedoel niet speciefiek vaste data (heb ook gezegd dat je die meestal wel kan wijzigen) maar vooral vaste opstapplaatsen.
Als je eenmaal een stad gekozen hebt, kun je die naar ik weet niet meer veranderen, dus zit je daar verplicht aan vast.
Stel, je hebt een ticket waarmee je naar Bali vliegt, en van Bali (dus) weer wegvliegt. Dan zit je met het probleem dat als je wat van het land wilt zien, dan pak je de boot naar andere eilanden (Java, Bali), maar je kunt niet al te ver weg van je vertrekplaats omdat je daar weer terug heen moet. Niet alleen is dat vervelend omdat je die weg al afgelegd hebt, maar in je hoofd denk ook al "ik moet hier in de buurt blijven", en dat kan je vrijheid aantasten.
Voor mij was gewoon het gevoel van vrijheid een vd voornaamste redenen om weg te gaan, daarom is dat zo belangrijk voor me.
Oud 06-04-2004, 20:38
Verwijderd
Eigenlijk zouden ze gewoon een soort strippenkaart o.i.d. moeten hebben voor vliegen over heel de wereld.
Oud 07-04-2004, 16:06
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 06-04-2004 @ 20:01 :
Ik bedoel niet speciefiek vaste data (heb ook gezegd dat je die meestal wel kan wijzigen) maar vooral vaste opstapplaatsen.
Als je eenmaal een stad gekozen hebt, kun je die naar ik weet niet meer veranderen, dus zit je daar verplicht aan vast.
Stel, je hebt een ticket waarmee je naar Bali vliegt, en van Bali (dus) weer wegvliegt. Dan zit je met het probleem dat als je wat van het land wilt zien, dan pak je de boot naar andere eilanden (Java, Bali), maar je kunt niet al te ver weg van je vertrekplaats omdat je daar weer terug heen moet. Niet alleen is dat vervelend omdat je die weg al afgelegd hebt, maar in je hoofd denk ook al "ik moet hier in de buurt blijven", en dat kan je vrijheid aantasten.
Voor mij was gewoon het gevoel van vrijheid een vd voornaamste redenen om weg te gaan, daarom is dat zo belangrijk voor me.
Citaat:
Eigenlijk zouden ze gewoon een soort strippenkaart o.i.d. moeten hebben voor vliegen over heel de wereld.
Aha, ja daar heb je gelijk in

Oud 03-03-2005, 19:45
tanisa
tanisa is offline
Hallow,
Ik ga na het slagen voor mijn examen naar Nieuw-Zeeland.

Lijkt me heel intressanr dus...

ik ga op 7 juli en heb dan een tussenstop in Kuala Lumpur
En dan met malaysian airlines naar auckland!!!!
dit is de beste vliegmaatschappij namelijk

Groetjes anne

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 19:47.
Oud 03-03-2005, 19:57
Ieke
Ieke is offline
Topic is wel erg oud.

Regels voor berichten