Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Googlen natuurlijk wel. Site's als deze zijn erg leuk: http://www.studie-punt.nl/rond-de-wereld-tickets.cfm Citaat:
![]() @ Guissie: Top. ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 20:56. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() btw. mijn broer was zeer te spreken over Suva..... Ik zou als het kon alleen misschien eerst naar Brisbane gaan en daarna naar Auckland is geografisch gezien wat handiger, maar ik weet niet hoe dat met de vluchten zit. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.klm.com/generic/download/...dTicket_nl.swf Ik heb nog lang niet geboekt trouwens. Dit is gewoon een eigen eerste impressie. Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 16:21. |
![]() |
|
Lafjuh,
Zoals in een ander topic beschreven heb ik ook ooit zoiets gedaan. Round-the-world, dat is. Zo'n ticket had ik niet. Ik zou als ik jou was eerst voor mezelf eens nagaan of je inderdaad zo'n round-the-world-ticket wil hebben. Het is inderdaad handig, en waarschijnlijk wat economischer dan losse tickets, maar je zit er wel aan vast. En dan bedoel ik niet de data, want die kan je vaak nog wel wijzigen (tenminste 1 keer), maar aan je reisschema. Het is een feit dat je onderweg dingen tegenkomt (landen/regio's/steden) waarvan je denkt "sjit, wat cool, ik wou dat ik daar even heen kon gaan". Met een ticket leg je jezelf wat dat betreft toch beperkingen op. Ik heb een enkeltje Bangkok gekocht, met een vaag plan in mijn hoofd hoe ik wilde gaan reizen, en ben helemaal over land (en zee, maar zonder vliegtuig) naar oost Indonesie (West-Timor) gereisd. Dit zijn dingen die je waarschijnlijk niet voor elkaar krijgt met zo'n ticket. Bijvoorbeeld: Ik was met een groep op een boot naar Komodo-eiland, heel leuk allemaal, we werden afgezet op Flores. Flores bleek best mooi te zijn. Maar helaas: de rest van de groep moest allemaal terug naar Bali om daar op het vliegtuig te stappen. Ik ben doorgegaan over Flores en dat is werkelijk het hoogtepunt van mijn trip geweest. ONTZETTEND MOOI! En ik heb de boot naar Timor gepakt en heb daar een vliegtuig naar Darwin Australie geboekt. Ik wil alleen maar zeggen: zo'n ticket beknot altijd in een bepaalde mate je vrijheid. Hoe je het ook wendt of keert. Zonder een vaststaand plan weggaan wil niet iedereen, maar je kunt wel veel vrijer weg. En dat gevoel is ook belangrijk, dat je kunt doen wat je wilt! Probeer je van tevoren te bedenken wat JIJ belangrijk vindt! ![]() Mocht je vragen hebben, twijfel niet. Ik vind het altijd leuk om over mijn reisje te vertellen ![]()
Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 12:27. |
![]() |
||
Citaat:
Voor bijv. 6 maanden en dan mag je in die 6 maanden pakweg 15 vluchten maken met de vliegtuigmaatschappijen die dat ticket verzorgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ParisPlage: Je kan binnenkort wel een mailtje van me verwachten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En sowieso kun je een vlucht altijd cancellen |
![]() |
||
Citaat:
Als je eenmaal een stad gekozen hebt, kun je die naar ik weet niet meer veranderen, dus zit je daar verplicht aan vast. Stel, je hebt een ticket waarmee je naar Bali vliegt, en van Bali (dus) weer wegvliegt. Dan zit je met het probleem dat als je wat van het land wilt zien, dan pak je de boot naar andere eilanden (Java, Bali), maar je kunt niet al te ver weg van je vertrekplaats omdat je daar weer terug heen moet. Niet alleen is dat vervelend omdat je die weg al afgelegd hebt, maar in je hoofd denk ook al "ik moet hier in de buurt blijven", en dat kan je vrijheid aantasten. Voor mij was gewoon het gevoel van vrijheid een vd voornaamste redenen om weg te gaan, daarom is dat zo belangrijk voor me. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|
|