Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 15:32
Arcades
Arcades is offline
Ik heb dus maanden geleden rijlessen gehad. Nou is het probleem hierbij dat de betaling gewoon contant aan de instructeur betaald werd welke het dan maar allemaal door moest geven. Geen bewijs van betaling of iets dergelijks.
Nou kreeg ik in december een factuur van een les die ik niet betaald zou hebben. Deze heb domweg genegeerd, ook de aanmaning die daarop volgde. Ik heb echter vandaag een telefoontje gehad dat ik tot zaterdag de tijd heb om te betalen en ik anders op de deurwaarder kan rekenen.

Nu vraag ik mij af wie hier in zijn recht staat. Dit kan toch niet, voor hetzelfde geld had de instructeur al het geld in eigen zak gestoken en had ik een nog groter probleem gehad. Hun administratie is niet op orde, maar ik heb geen enkel bewijs van betaling.

Wat is het verstandigste om te doen, gewoon betalen? Het bedrag is niet groot ofzo, maar het doet wel pijn om dubbel te moeten betalen.
Oud 02-03-2005, 15:47
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Als je echt betaald hebt, kunnen ze in de stront zakken.

Ga eens praten met de persoon die je betaald hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Arcades schreef op 02-03-2005 @ 16:32 :
Ik heb dus maanden geleden rijlessen gehad. Nou is het probleem hierbij dat de betaling gewoon contant aan de instructeur betaald werd welke het dan maar allemaal door moest geven. Geen bewijs van betaling of iets dergelijks.
Nou kreeg ik in december een factuur van een les die ik niet betaald zou hebben. Deze heb domweg genegeerd, ook de aanmaning die daarop volgde. Ik heb echter vandaag een telefoontje gehad dat ik tot zaterdag de tijd heb om te betalen en ik anders op de deurwaarder kan rekenen.

Nu vraag ik mij af wie hier in zijn recht staat. Dit kan toch niet, voor hetzelfde geld had de instructeur al het geld in eigen zak gestoken en had ik een nog groter probleem gehad. Hun administratie is niet op orde, maar ik heb geen enkel bewijs van betaling.

Wat is het verstandigste om te doen, gewoon betalen? Het bedrag is niet groot ofzo, maar het doet wel pijn om dubbel te moeten betalen.
Ik zou de rijschool even opbellen en ze op een nette doch dwingende manier duidelijk maken dat je niet van plan bent (nog een keer) te betalen, dat zij hun administratie maar op orde moeten maken en een andere/betere manier moeten bedenken om de klanten te laten betalen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:25
Arcades
Arcades is offline
Dat zou idd wel het beste zijn. Maar ik wil eigenlijk wel graag zekerheid over hoe dit zit. Als ik mijn poot stijfhoud en in het ongelijk wordt gesteld komen er natuurlijk een boel extra kosten bovenop (deurwaarder etc.) en daar voel ik vrij weinig voor.
Ik ben echter sowieso van plan de dialoog op te zoeken, maar wanneer ik weet hoe dit rechtzakelijk zit sta ik veel sterker. Alvast bedankt.
Oud 02-03-2005, 20:01
Verwijderd
Er was waarschijnlijk een regel van de les die je moet rijden gelijk betalen oid? Dan kan je natuurlijk er iets van maken dat je altijd gelijk moest betalen en dat je daarom dus zeker weet dat het gewoon aan de belabberde administratie van die rijinstructeur ligt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:28
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
lareno schreef op 02-03-2005 @ 17:04 :
Ik zou de rijschool even opbellen en ze op een nette doch dwingende manier duidelijk maken dat je niet van plan bent (nog een keer) te betalen, dat zij hun administratie maar op orde moeten maken en een andere/betere manier moeten bedenken om de klanten te laten betalen.
Niet opbellen maar schrijven, anders heb je weer geen bewijs.

Ze kunnen dan naar een deurwaarder stappen (is trouwens gewoon een incassobureau met weinig rechten). En zij nemen dan de vordering over.

Echter laten veel bedrijven bij een laag faktuur bedrag dit wel achterwegen aangezien je veel kosten kwijt bent aan een incasso bureau.

EN NOOIT DE KOSTEN VAN HET INCASSO BUREAU BETALEN !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten