Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk ook op www.veganisme.org (zie forum en stel eventueel daar vragen.. daar ben ik ook wel in de buurt) Als je toch chocopasta wil, dan moet je even naar de natuurwinkel gaan. Daar heb je chocopasta, tenminste het smaakt zo... het is echter met carob gemaakt. Het heet carobella. Daarnaast zijn er genoeg pindakaasmerken die je geloof wel mag. Bij de AH vind je ijs van het merk Alpro. Dat is veganistische ijs. Wel beetje duur geloof ik. Daarnaast is perenijs van ..... (ben het merk kwijt... zeer bekend...) vegan. En voor bij het ontbijt: ontbijtkoek van peijnenburg. Alpro producten bij de AH of super de boer te vinden (verschillende soja drinks) of vla of yoghurt. En allemaal vegan. En bij AH en super de boer vind je ook zonnatura producten, waarvan diverse producten veganistisch. De vruchtensappen van 'vitamientje' zijn vegan. Het allison brood van AH is vegan. Biologisch brood van de AH ook. En het oerbrood (in verschillende supermarkten te vinden) is plantaardig. AH puur chocolade is iig vegan. Vegan mayo moet je voor naar de natuurwinkel. Eivrije mayo van de Rit of veganaise. Of bestellen op vegashopping.nl of lekkervega.nl Ketchup welke vegan is: Heinz ketchup! En voor chips: croky paprika en bolognese is vegan Eh... nog wat anders? Geloof dat je nu wel genoeg hebt om te overleven ![]() Oja.. in het begin hoef je denk niet over te gaan op vitamineb12 pillen (eerst kijken of je het volhoud he ![]()
||
![]() |
Citaat:
oja.. over de suiker hoef je je geen zorgen te maken. CSM(?) e.a. zegt dat het veganistisch is ![]()
Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 19:54. |
![]() |
|
![]() |
http://www.vegashopping.nl/winkel.php?p=PL6E*13*1
Biologische chocolade. Deze reep is perfect voor degene die houden van de smaak van melkchocolade maar geen dierlijke producten willen eten. Bevat geen soja. ------------------------------------------ Nou deze misschien wat? Oja als je margarine nodig hebt. Bij de AH heb je Wajang Light. Die is vegan. Of je moet bij de natuurwinkel zoeken.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een mens heeft hersenen die empathie kunnen voelen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kippen opsluiten in hokjes die zowat nog kleiner zijn dan zijzelf, om goedkoop grote aantallen eieren te produceren gaat ook redelijk tegen de natuur in vind je niet?
||
![]() |
Citaat:
Mensen hoeven geen dieren te eten of iets van dieren. Echter wel planten (groente en fruit) om te overleven. Sommige vinden dat je sommige planten ook met rust moet laten en fruitarier worden, waar je dus de vruchten pakt van de planten/bomen. Over de snijtanden... snijtanden zijn voor de groente e.d. af te snijden. Als je naar het gebit kijkt van vleesetende dieren, zie je dat het gebit van de mens niet zulke puntige tanden heeft als leeuwen bijvoorbeeld. Wij zijn niet bedoeld voor de jacht dus. Geloof dat de meeste vleesetende omnivoren ook een totaal ander gebit hebben. Alleen de aasetende omnivoren komen dicht bij ons in de buurt. En dat betekent dat vlees alleen gegeten zou worden indien we niks anders vinden of toevallig op onze weg vinden. We hoeven het dus niet.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En bij sommige appelsappen (met vele vitamines toegevoegd) kan er weer dat vis gebruikt worden voor het inkapselen van vitaminen. Welk merk is je appelsap? Troebele appelsappen zijn wel geloof meestal vegan. 'Vitamientje' (appelsientje) appelsap troebel is iig vegan en lekker. Van vitamientje heb je ook gewone appelsap. Ik had geloof al wat aangegeven wat je op je brood kan doen. Carobella kan je gebruiken (verkrijgbaar bij natuurwinkel) (in de vorm van normaal en duohazelnoot). En pindakazen (even ingredienten checken. Is meestal pinda's, olie, zout geloof ik. Je kan ook in de natuurwinkel bakjes kopen met humus e.d. Dat kan je ook op je brood doen. Of zoek in de natuurwinkel naar Chocoreale hagelslag. En dat op je brood met wajan light. En jam kan je op je brood doen (wel eentje zonder gelatine erin natuurlijk). Of tahin (van sesamzaad). En verder kan je natuurlijk sla erop doen met tomaat/komkommer e.d. Genoeg om op je brood te doen toch?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en nu je erover begint (dank u) bedenk ik me dat zelfs bij Super de Boer (het geweldige bedrijf dat mijn winkelen financiert in ruil voor mijn lieftaligen aanwezigheid in de winkel) er chocolademouce te koop is vervaardogd van louter soja! datzelfde merk verkoopt ook andere overheerlijke toetjes sojamelk (waarvan ik niet weet of het door de strot te wurgen is) verder zie boven, al ben ik zelf nooit zown fan de pillen ed, ik geloof niet dat nodig is, linzen zijn wel heel lekker en bonen ed ook noten zijn een goede bron van eiwit, bevatten ook een betr soort vet, mss is dit ook een advies voor een broodbeleg (deze zin loopt niet ) ijzer is (dacht ik) niet uit plantaardig voedsel te halen als je daar een tekort van zou krijgen zou je dat wel bij moeten slikken en zoals al eerder gezegd b12 ook. succes ermee, ik vind het een heel mooi initiatief! ![]() ps. scharrel kippen scharrelen op een stukje van een paar vierkante decimeter, niet echt n mooie loopafstand dus voor n dier dat opgeofferd wotdt aan de vreetbuien van menig mens................ ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.vegantastic.nl/ (let op weinig tijd gehad om up 2 date te houden; binnenkort word het geupdate)
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ja klopt, maar is alleen niet op te nemen, door het menselij lichaam, het varken of de koe oid, doet dat normaal gesproken voor je, maar als je dat niet eet, is het dus heel moeilijk toch binnen te krijgen aan de pillen dan maar |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Plantaardig is het moeilijk er op te nemen, maar niet lastiger. Het is een kwestie van goed eten en gevarieerd. Als je als vegetarier gewoon je ijzerbronnen inneemt (brood e.d.), maar niet let op de rest van je voeding dan kan je bloedarmoede krijgen. Als je te weinig vitamine C hebt dan gaat het moeizaam. Dan word de non-haem ijzer (of hoe je het ook schrijft) niet goed opgenomen. Echter als je let dat je genoeg vitamine C en ook andere voedingstoffen in een gevarieerd dieet opneemt, dan is er niks aan de hand. Geloof dat thee of koffie de ijzeropname beperkt. Dat vleeseters ook wel bloedarmoede krijgen zal wel te maken hebben dat men alleen junkfood vreet en niet genoeg fruit enzo. Te weinig gevarieerd.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dat ligt eraan. Waterijs kan met limonade gemaakt worden en dat is niet altijd vegan of zelfs niet vegetarisch. Het ligt dus net aan wat er in zit. Perenijs van festini mag wel. Dat is eigenlijk ook een beetje waterijsachtig. Citaat:
En er zijn geloof wel een aantal koekjes welke vegan zijn. De grootste voorraat koekjes geschikt voor vegans vind je bij de natuurwinkel. Erg lekker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De country cookies van AH zijn veganistisch (en ook al zo lekker) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ook plantaardig:
- Verkade Digestives (biscuits); - suikerpinda's (vrij veel merken, neem de ingrediëntenlijstjes even door); - cashewnoten, walnoten, pistachenoten et cetera; - vrij veel soorten chips (bijv. naturelchips van vrijwel alle merken (aardappelen, zout, plantaardige olie)); - de meeste (biologische) appels enzo; ![]() - bepaalde Japanse zoutjes (ik kan even geen merk opdreunen); - Verkade Extra puur (ofzo); - biologisch zoethout; - sommige biologische wijnen (even vragen aan de verkoper). Wat ik reeds genoemd heb en toch noem: pandadrop (reformwinkel ofzo). Verder raad ik je aan in een reformhuis (of zoiets) eens te vragen naar producten van De Bron, veel producten van dat merk zijn plantaardig, er zijn ook winegums enzo van dat merk. ![]() KIJK HIER OOK EENS: http://www.vegashopping.nl/ Er zijn genoeg alternatieven, maar je moet even ontdekken wat voor alternatieven er zijn en welke je goed bevallen. Dat is in het begin wel even frustrerend ja... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb bloedarmoede, maar ik eet altijd bruin brood, nooit anders gedaan. maar ik ben wel vegetarisch.. heel veel succes! ik vind het een heel goed idee! ik had het ooit ook een keer geprobeert maar toen moest ik stoppen van me moeder... dus. SUCCES ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Hoeveel bruin brood eet je? Per dag mag je wel 5-8 plakken bruin brood eten. Dat is het aanbevolen. 's ochtends 1 of 2 en de rest in de middag. Eventueel dan met pindakaas. En vers fruit erbij (veel vitamine c dus iets als sinaasappelsap bij je brood). Dat neemt het ijzer goed op. En zorgen dat de zuurtegraad van je maagzuur laag is. Denk dat als je iets van kaas of melk drinkt dat die zuurtegraad hoger word. Daar zitten dierlijke vetten in die van nature zuur zijn. Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
veganisten? Verwijderd | 35 | 25-10-2004 19:58 | |
Seksualiteit |
Veganisten en Sperma VirginVampiress | 51 | 08-01-2004 14:58 | |
Flora & Fauna |
veganisten en paardrijden. duifeltje | 121 | 05-10-2003 22:07 | |
Flora & Fauna |
veganisten en autorijden de befmädel | 47 | 05-10-2003 20:55 | |
Eten & Drinken |
vlees eter, vegitarier, veganist, of alle drie... So chu chu | 4 | 03-06-2003 21:27 | |
Eten & Drinken |
Kaas/ijs voor veganisten Diovai | 19 | 06-04-2003 08:52 |