Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 16:23
Blue Crystal
Blue Crystal is offline
Ik vraag me echt af wat het is en hoe men dat gebruikt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2005, 16:33
netram
netram is offline
ik denk dat je op www.erowid.com er wel wat over kan vinden.

verder weet ik dat je het rookt en dat het van papaver gemaakt wordt.
Oud 21-02-2005, 16:38
Type
Type is offline
je hebt ook vloeibare extracten ervan.
Werd vroeger zelfs door Absinth gegooid...

Maarruhm, zoek eens op Erowid idd, verder kan iedereen hier natuurlijk ervaringen en info geven
Oud 21-02-2005, 16:48
finding
finding is offline
Je kent neem ik aan wel de papaverplant? Die als hij bloeit een klaproos wordt? (Het geldt alleen voor de papaversoort Papaver Somniferum.)

Door de onrijpe zaadbol (als hij groen is) in te kerven, sijpelt er een witte melkachtige substantie uit, die gedurende enkele uren (of dagen?) wordt opgevangen in een bakje.

Dit sap wordt gedroogd en dan heeft men ruwe opium. Het is dus een natuurprodukt. Deze opium kan worden gerookt in een pijpje. (Vooral vroeger werd het in Europa nog al eens gegeten.)

Ruwe opium bevat opiaten. Opiaten zijn stoffen die direct of indirect uit opium komen. Voor het grootste deel bevat opium het bekende opiaat morfine, verder ook nog in veel kleinere hoeveelheden codeïne, thebaïne, papaverine en misschien nog meer waar ik even niet op kan komen.

Door morfine chemisch te bewerking kun je heroïne maken, door thebaïne te bewerken kan je buprenorfine maken, dat zijn ook allemaal opiaten - die werken in je centrale zenuwstelsel (/hersens) op een vooral pijnstillende manier, maar veroorzaken ook veel meer effecten zoals een gelukzalig en veilig gevoel, jeuk, verstopping, misselijkheid en fysieke verslaving.

Je kunt trouwens ook stoffen maken die net zoals opiaten werken zonder opium als grondstof, zoals het synthetische methadon. Die heten dan -geloof ik, maar weet ik niet zeker- opioïden.

De belangrijkste opiaten/opioïden zijn:
morfine, heroïne, buprenorfine, methadon, codeïne, fentanyl

DERGELIJKE STOFFEN ZIJN STERK LICHAMELIJK EN GEESTELIJK VERSLAVEND!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 17:08
finding
finding is offline
Overigens is er in Nederland / West-Europa praktisch geen opium te koop, maar alleen heroïne. Vroeger kon je gewoon opium bij de apotheek kopen, rond 1900 zeg maar, en denk ook maar eens aan de geschiedenis: de Opiumoorlog met China... Totdat de Opiumwet ingevoerd wet.

Heroïne is veel sterker verslavend dan opium. Ik heb persoonlijk geen ervaring met opium, maar er wel veel over gelezen. Wel heb ik vaak heroïne gebruikt en ken ik het gevoel maar al te goed. Als ik dat vergelijk met wat ik van opium heb gelezen is heroïne duidelijk anders, mede omdat je in Nederland praktisch nooit zuivere heroïne hebt maar omdat het versneden is met andere stoffen waarvan sommige ook een werking hebben van zichzelf als je ze rookt (of spuit). De zuiverheid van heroïne in Nederland schommelt geloof ik rond de 30%, dat kan je ook zien want pure heroïne is wit en het wordt hier als bruin poeder verkocht.

Wat ik bedoel te zeggen met deze post: mensen die geboeid zijn door het onderwerp 'opium', wat in literatuur etc. heel romantisch wordt gepresenteerd, kunnen beter niet heroïne proberen denkende dat dat er op lijkt en het dichtste erbij in de buurt komt wat hier beschikbaar is, want het is kenmerkend anders: zeer veel verslavender en minder prettig. Straatheroïne is niet zo luxe en romantisch als opium.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:36
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
En is Papaver Somniferum niet in Nederland te vinden / kopen?
Klaprozen zat langs t spoor, maar ik neem aan dat t hier om een specefieke (Afghanistaanse) soort of leefklimaat gaat.
Oud 21-02-2005, 21:47
finding
finding is offline
Van de Nederlandse papavertjes ga je niet dromen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:32
bench140
bench140 is offline
whahaha, deze gozer heeft van het weekend ook die film op yorin zitten kijken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:33
Verwijderd
Ik wil het eigenlijk nog altijd eens testen, feit is dat opium wierrook in ieder geval heerlijk ruikt.

Alleen heb ik het niet zo op lichamelijk verslavende stoffen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:11
finding
finding is offline
Citaat:
Riven schreef op 22-02-2005 @ 18:33 :
Ik wil het eigenlijk nog altijd eens testen, feit is dat opium wierrook in ieder geval heerlijk ruikt.

Alleen heb ik het niet zo op lichamelijk verslavende stoffen.
Opium wierook heeft niks met opium te maken, daar zit geen opium in ofzo, das gewoon een marketing naampje.

En dan in je bericht dat je het wel eens wilt 'testen'...

Ik wil niet arrogant overkomen. Maar die opmerking van 'ik wil weleens opium(/heroïne/etc.) proberen' heb ik zo vaak gehoord. Ik ken jouw situatie en drugs- en opiaatervaringen niet, maar mensen die dat zeggen hebben meestal geen flauw idee ervan dat 99% van de mensen die dat ook daadwerkelijk een keertje probeert er helemaal kapot aan gaat, voor een periode van een paar maanden of jaren of voor het hele leven, en toch denken en blijven volhouden om te denken dat zij niet zo verslaafd zijn zoals die junks op het centraal station en het onder controle hebben... En dat is een illusie -- want van opium gaan je dromen...

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 08:56
Verwijderd
Ik denk dat Riven meer weet dat jij denkt. Nee, ik weet het wel zeker. We hebben ooit hier een topic gehad over welke drugs je wel eens zou willen proberen, zelf heb ik daar ook opium bijgezet, maar ik zou het nooit doen als ik niet op sterven na dood zou zijn ofzo.
Dat je zegt dat je het wil proberen, wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk gaat doen

Ik zou heroïne wel eens willen proberen, evenals cocaïne, maar ik weet ook dat ik dat (naar alle waarschijnlijkheid) niet zal doen zolang ik nog uitzicht in mijn leven heb.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:33
finding
finding is offline
Maar Mutant, ik zei toch ook "Ik ken jouw situatie en drugs- en opiaatervaringen niet" aan Riven?

Riven zegt: "Ik wil het eigenlijk nog altijd eens testen".

Wat ik daarop in mijn post zei, was dat met klem afraden - zonder te oordelen ofzo... dat was het enige...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:52
Verwijderd
Beste finding. Heb je ook mijn opmerking gelezen dat ik niet zo van lichamelijk verslavende middelen houd? De kans dus dat ik dat ga testen wanneer ik nog bij mijn volle gezonde verstand (in hoeverre je bij mij van gezond kunt spreken XD) is vrijwel nihil. Verder weet ik goed genoeg waarover ik het heb, ik heb dan wel geen opium geprobeerd, maar weet goed genoeg wat de gevolgen kunnen zijn.

En duh dat er geen opium in wierook zit, ik heb nog nooit opium geroken, dus ik zou begod niet eens weten hoe het zou moeten ruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Riven schreef op 23-02-2005 @ 18:52 :
Beste finding. Heb je ook mijn opmerking gelezen dat ik niet zo van lichamelijk verslavende middelen houd? De kans dus dat ik dat ga testen wanneer ik nog bij mijn volle gezonde verstand (in hoeverre je bij mij van gezond kunt spreken XD) is vrijwel nihil. Verder weet ik goed genoeg waarover ik het heb, ik heb dan wel geen opium geprobeerd, maar weet goed genoeg wat de gevolgen kunnen zijn.

En duh dat er geen opium in wierook zit, ik heb nog nooit opium geroken, dus ik zou begod niet eens weten hoe het zou moeten ruiken.
Wat doen Mutant en jij naar tegen hem zeg. Hij geeft alleen maar een voorzichtige waarschuwing, daarbij ook nog eens zeggende dat hij je situatie niet kent. En je zei wel degelijk dat je het eens wilde proberen.

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 06:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten