Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik wil de film niet gelijk verraden ![]() maar wat je zegt over niet succesvol zijn zonder opleiding en dergelijke jah dat verwachtingspatroon is er wellicht in jouw kringen maar je kiest daar zelf voor om je er iets van aan te trekken Er zijn altijd verwachtingen, of dat nou is dat je een opleiding afrond of dat je trouwt en goed voor je man zorgt. In het zwarte woud moet je ook nog maar net zorgen dat er brood op de plank komt. Verantwoordelijkheden heb je overal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat het praktisch natuurlijk niet meer haalbaar is - het sociale aspect niet eens meegerekend - is twee. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, het is eigenlijk niet eens zozeer het concept van onvrede met de samenleving wat mij tegen de borst stuitte, maar meer de argumenten die zij daarvoor aanvoerde ('ik moet een bepaald vak halen om nog naar het HBO te kunnen en dat lukt niet'). Leek mij gewoon puberale recalcitrantie. |
![]() |
||
Citaat:
Volledig leven als kluizenaar lijkt op een bepaalde manier nutteloos, maar volledig leven op maatschappelijke wijze ook. Ik denk niet dat vrijheid iets te maken eheft met deze dingen. Je kunt het alleen bij jezelf vinden.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar er is nog een mogelijkheid, en dat is proberen de samenleving te veranderen. Zij fascineert mij, het hele mechaniek, de tomeloze krankzinnigheid waarmee zij in stand gehouden wordt, en de blindheid van de mensen. Ik kan er in ronddwalen, de zelfkant is erg leerzaam. Daar vind je mensen die het bijltje erbij neer hebben gegooid, verbitterd omdat zij iets zochten zonder het te vinden. Het is heerlijk soms in 1 moment de hele wereld te overzien, een helderheid dat het gewoon een eeuwig proces van verandering is, dat ik niks voorstel, dat het 'ik' niet eens bestaat. Er is slechts een beschouwen, en als dat stopt, met mijn dood, zou de wereld dan nog bestaan? Ik neem het aan, omdat ik anderen zie sterven, en de wereld doorgaat. Maar zelf ben ik nog nooit gestorven. Ja ik fladder er doorheen, en waarom zou ik strijd willen leveren, als ik kan vluchten naar een andere plek op de wereld? ach, het leven is toch aangenaam. |
![]() |
||
Citaat:
En als je het kluizenaarschap als geestelijke stoornis ziet, dan zijn we allemaal geestelijk gestoord. Kluizenaarschap kan ook heel goed een keuze zijn, ook al lijkt het misschien op een schizoïde persoonlijkheidsstoornis oid.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Niet iedereen over 1 kam scheren, wat doe jij anders hier? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*maar goed, laten we verder maar ontopic blijven*
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp voor zwervers. hawleri_diva | 57 | 02-11-2008 20:06 | |
Liefde & Relatie |
zijn ze er nog? of ben ik scheel? Mr.Gibson | 41 | 30-10-2003 19:15 | |
Liefde & Relatie |
Een beetje raar misschien maar.. Memphis Man | 100 | 10-03-2003 17:29 | |
Lifestyle |
Kom jij uit voor je mening? kaleidoscope | 52 | 13-04-2002 16:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oplossing voor problemen NS Unexplained | 39 | 21-02-2002 10:23 | |
Algemene schoolzaken |
Oproep tot algehele scholieren/studenten-staking! Rabbi Daniel | 6 | 09-12-2001 14:37 |