Ik weet niet welke band je met je vader hebt, en waarom hij niet goed voor je gezorgd heeft (geld gebrek, tijdgebrek, intimidatie, mishandeling, het kan vanalles zijn). Als je verder een goede band met hem hebt, dan zou ik hem niet onnodig kwetsen. Als je gaat trouwen, kan je bovendien nog altijd de naam van je man nemen (als je de naam van je vader gewoon niet wil). Ik weet ook niet wat de reden is dat je de naam van je moeder wil; omdat je die van je vader niet mooi vindt (dan zou ik wachten tot je gaat trouwen en dan de naam van je man overnemen)? Of gewoon als soort aandenken aan je moeder en omdat je vader slecht voor je gezorgd heeft?
Wat je moet doen weet ik niet, en dat zul je uiteindelijk ook zelf moeten beslissen, maar als ik in jouw plaats stond zou ik eerst eens kijken naar wat voor een band je met je vader hebt en of je je vader niet onnodig kwetst. Nogmaals; waarom heeft je vader niet goed voor je gezorgd? Als het bv een reden is zoals aanranding (ik ga meteen van 't ergste uit) dan zou ik me niet langer bedenken en de naam van mn moeder overnemen, maar als hij slecht voor je gezorgd heeft tegen zijn eigen wil in (dus bv omdat hij geldgebrek had), dan zou ik er goed over nadenken of je hem wil kwetsen hiermee.
Ik kan me overigens best voorstellen dat je vader het niet leuk vindt als je de naam van je moeder wil. Vroeger had ik namelijk eens een gesprek met mijn ouders over achternamen (er zat geen bedoeling achter, het ging gewoon over wat mooie namen). En toen zei ik dat ik m'n moeders achternaam mooier vond dan die van mn vader, en daar was m'n vader toen best kwaad en beledigd over. Nu heb ik natuurlijk nooit van achternaam geruild (ik ben ook tevreden met de achternaam die ik nu heb hoor), maar ik kan me nog herinneren dat m'n vader 't niet zo leuk vond, en dat begrijp ik eigenlijk ook wel.
|