Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 07:56
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heey ik weet dat hier pas een topic over is geweest, maar dit is net ff iets anders..
Ik heb al 4maanden een vriend, ik ken um zo'n 5 mnd
Ik weet dat hij af en toe blowt, ik haat het,maar heb er vrede mee
hij heeft me altijd gezegt dat hij alleen blowt, en dat de rest van de drugs verleden tijd is
(paar jaar geleden is hij erg verslaafd geweest, is toen opgepakt en gestopt (zei hij))
Anyway, nou waren we donderdag op een feest, en hij zei opeens van: "Zeg morgen ochtend ff dat ik je nog wat moet vertellen"
Ik vond het al vreemd, maar ben er verder niet op in gegaan
Naja, toen was het vrijdag ochtend (Was bij hem blijven slapen) alles ging gewoon zoals het hoorde, was gezellig
Toen hadden we gedouched en gegeten en toen zei hij "oohja ik moest je nog iets vertellen he.. mja, weet eigenlijk niet hoe ik het moet zeggen"
Nouja, toen kwam het er dus uit, hij neemt "af en toe" wel eens een pilletje
hij weet dus hoe een ontzettende hekel ik eraan heb
ik had het echt niet zien aankomen
voelde me dus ook echt zwaar belazerd!
We hebben er over gepraat, naja, voor zover dat ging, want ik was zo van slag dat ik bijna niks kon uitbrengen
toen ben ik ff met een vriendin wat gaan eten en hebben we er over gepraat
zij is toen mee gegaan naar het huis van mijn vriend en heeft er ff alles uitgegooid (ze denkt precies zoals mij, maar bij mij kwam het er echt niet uit)
mn vriend en ik hebben gister dus heel de dag samen lopen huilen..
hij zegt steeds dattie me niet kwijt wil en weet ik het wat allemaal,maar ik weet het dus ff allemaal niet meer

wat zouden jullie doen?
uitmaken, bij hem blijven?
ik wil wel bij hem blijven, maar zal ik het ooit vergeten?!
hij zegt dat hij wil stoppen voor mij, dat ik belangrijker ben, maar hoe weet ik dat hij het meent?!

sorry voor het lange verhaal..
xxx
Oud 26-03-2005, 08:24
ExVaal
ExVaal is offline
Uitmaken, dit vergeet je niet zomaar en hij belazerd je.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 08:26
Gothic
Gothic is offline
als ie echt drugsverslaafd was, is hij dat altijd en moet hij gewoon niets meer nemen, want verslaafden kunnen niet met een beetje drugs...

ik zou geen vriend met drugs willen, dus de drugs eruit of ik eruit...
Oud 26-03-2005, 08:29
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
In jouw geval zou ik het uitmaken, omdat je het blowen zelfs al haat.
Ik weet niet wat ik zelf zou doen maar dat is ook totaal niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:07
niempje..
niempje.. is offline
is wel een vrij moeilijke situatie.. ik zou het niet zo direct uitmaken nu, hij had gewoon eerst schrik om het je te vertellen neem ik aan. ik zou hem gewoon zeggen dat ik nog bij hem blijf,maar als hij zijn best doet om wat te veranderen. stel misschien een paar voorwaarden op ofzo, en onderneem pas wat als hij er zich niet aan houdt..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:16
Verwijderd
als hij echt van plan is te stoppen of te minderen, en je gelooft hem zou ik het nog een tijdje proberen, maar wel met hem afspreken dat hij eerlijk moet zijn over zijn drugsgebruik (dan met het oog op pilletjes)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik snap het probleem niet echt, de meeste mensen hebben wel eens een foute tijd qua drugsgebruik. tis gewoon een fase... denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:09
Vice
Vice is offline
Zelf zou ik er geen probleem van maken, zolang het de relatie maar niet beïnvloedt.
Maar in jou geval moet je hem duidelijk maken waarom je hekel aan drugs hebt en waarom je liever niet hebt dat hij drugs gebruikt.
Oud 26-03-2005, 11:31
Matjong
Matjong is offline
Ik vind het opzich wel fout dat hij blijkbaar keihard bleef ontkennen dat hij drugs gebruikte, terwijl hij dat toch deed. Hij heeft het dan nu opgebiecht en dat is wel goed, maar ik persoonlijk zou dan toch meer moeite hebben iemand nog echt te vertrouwen na zoiets.

Direct uitmaken is misschien wel wat drastisch, maar dat ligt helemaal aan jezelf: kun je hem dit vergeven, kun je hem een tweede kans geven en ben je eventueel bereid hem van dit probleem af te helpen. Want als je hier realistisch naar kijkt is de kans op herhaling erg groot: hij was verslaafd (zelfs opgepakt), en gebruikt blijkbaar nog steeds en liegt er daanaast ook nog eens over tegen jou etc.. Allemaal kenmerken van een verslaving die je toch niet even 1,2,3, aan de kant zet lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:57
Qimm
Qimm is offline
Als ik de topic titel lees zou ik zeggen 'dumpen die hap' (heb geen zin om het hele verhaal te lezen)
Oud 26-03-2005, 13:18
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 26-03-2005 @ 08:56 :
wat zouden jullie doen?
uitmaken, bij hem blijven?
ik wil wel bij hem blijven, maar zal ik het ooit vergeten?!
hij zegt dat hij wil stoppen voor mij, dat ik belangrijker ben, maar hoe weet ik dat hij het meent?!
Als hij écht verslaafd was zal hij nu niet ineens stoppen voor jou. Liegen kunnen ze als de beste.
Oud 26-03-2005, 13:25
Smobbo
Smobbo is offline
Drugs eruit of hem eruit gooien.
Oud 26-03-2005, 13:48
fractuur
fractuur is offline
Uitmaken. Of alleen doorgaan als je een doktersverklaring hebt waar in staat dat hij is afgekickt.
Oud 26-03-2005, 14:27
Touché
Touché is offline
'Af en toe een blowtje en een pilletje' klinken mij niet echt als verslaving in de oren. Verslaafd ben je pas als niks in je leven belangrijker is dan drugs, als je echt het gevoel hebt dat je het nodig hebt. En buiten dat, kan de verslaving alleen maar geestelijk zijn (we hebben het hier niet over heroine, toch?).

Ik snap niet waarom jij het zo vreselijk vindt dat hij drugs gebruikt. Er zijn zoveel mensen die blowen en slikken en er prima uit komen. Maar als hij het zelf ook vervelend vindt zal er wel een ander probleem achter zitten. Dat is wel een reden om je zorgen te maken.

Maar als dat zo is zou ik hem altijd steunen en helpen om dat op te lossen, in plaats van hem te dumpen. Wat lost dat nou helemaal op?
Oud 26-03-2005, 14:28
Touché
Touché is offline
Citaat:
fractuur schreef op 26-03-2005 @ 14:48 :
Uitmaken. Of alleen doorgaan als je een doktersverklaring hebt waar in staat dat hij is afgekickt.

Wat is dit nou weer voor bizars.
Afgekickt?! Ik lees nergens in het verhaal dat hij een junk is.
En zie mijn post hierboven.
Oud 26-03-2005, 14:40
bench140
bench140 is offline
Ja, je moet van hem af. Niet omdat hij je belazerd heeft ofzo maar omdat jij zo'n typisch anti-drugs meisje ben en hij heeft er toch schijt aan. Denk je nu echt dat hij gaat minderen, hij gaat het eerder stiekem doen ?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 26-03-2005 @ 15:40 :
Denk je nu echt dat hij gaat minderen, hij gaat het eerder stiekem doen ?
als hij dat zegt en het ook echt meent, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:50
Cookie
Cookie is offline
Ik ken je vriend niet, dus kan je ook niet zo heel goed adviseren...
alleen zou ik als ik jou was wel ff rekening houden met t feit dat verslaafden heel goed kunnen liegen....ik geloof wel dat hij jou nie kwijt wil enzo...maar hij kan ook gebruiken en ondertussen tegen jou zeggen dat ie clean is....

maar t feit dat ie het tegen jou gezegt heeft geeft wel weer aan dat ie eerlijk is...
omg ik weet het dus ook niet
ik zou t voorlopig niet uitmaken als ik jou was...maarja..ik ben jou nie..
Oud 26-03-2005, 15:52
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 26-03-2005 @ 16:33 :
als hij dat zegt en het ook echt meent, waarom niet?
pcies...maar dan moet je hem wel kunnen vertrouwen...als je dat doet zou ik hem nog een kans geven.
Oud 26-03-2005, 15:54
oneMen
oneMen is offline
Je moet gewoon zelfs eens een keer blowen.
Er is geen fuck aan, het is zwaar ongevaarlijk, en zolang het je van de drank af houdt zelfs gezond te noemen.

Het stinkt wel, en je kijkt zo stom uit je ogen als je stoned bent, dus ik kan begrijpen dat je het niet relaxed vind om ernaast te zitten. Maar het háten, puur vanwege het feit dat hij het überhaupt doet is echt niet nodig. Maar goed, het feit dat jij het haat, en hij het wel doet, zou je wel aan het denken kunnen zetten of jullie wel elkaars type zijn.

Pilletjes zijn in veel hogere mate not-done, dus daarvan begrijp ik dat je het hem kwalijk neemt.

Ik heb het idee dat je vriendje niet zal stoppen met één van die dingen. Dus verruim je grenzen wat ivm drugs, lees er eens wat over bijvoorbeeld, of stel je grenzen en maak het uit.
Oud 26-03-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-03-2005 @ 09:26 :
als ie echt drugsverslaafd was, is hij dat altijd en moet hij gewoon niets meer nemen, want verslaafden kunnen niet met een beetje drugs...

ik zou geen vriend met drugs willen, dus de drugs eruit of ik eruit...
Idd!
Daarnaast zijn (echte) verslaafden voor geen meter te vertrouwen.

Ik zou het ook niks vinden, maar ja voor jou is het natuurlijk niet zo simpel omdat je om die jongen geeft.
Ik zou er goed over nadenken. Je bent pas 17, en om dan nu al je leven zo te ''vergooien'' (mocht je vriend pillen blijven slikken). Wil hij er eigenlijk wel vanaf?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-03-2005 @ 16:59 :
Idd!
Daarnaast zijn (echte) verslaafden voor geen meter te vertrouwen.

Ik zou het ook niks vinden, maar ja voor jou is het natuurlijk niet zo simpel omdat je om die jongen geeft.
Ik zou er goed over nadenken. Je bent pas 17, en om dan nu al je leven zo te ''vergooien'' (mocht je vriend pillen blijven slikken). Wil hij er eigenlijk wel vanaf?
waarom 'vergooit' ze haar leven door haar relatie aan te houdne (of uit te maken ik snap niet echt wat je bedoelt) als haar vriend pillen blijft slikken? zij slikt de pillen toch niet?
zolang hij het binnen het de perken houdt en jij er weinig last van hebt en van hem houdt zou ik het nog eens proberen, anders zou ik het uitmaken denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:08
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 26-03-2005 @ 17:05 :
waarom 'vergooit' ze haar leven door haar relatie aan te houdne (of uit te maken ik snap niet echt wat je bedoelt) als haar vriend pillen blijft slikken? zij slikt de pillen toch niet?
zolang hij het binnen het de perken houdt en jij er weinig last van hebt en van hem houdt zou ik het nog eens proberen, anders zou ik het uitmaken denk ik
wat ik er uit op kan maken is dat ze er wel last van heeft. en pillen binnen de perken houden is volgens mij heel moeilijk voor iemand die al een drugsprobleem heeft gehad.
Oud 26-03-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
belleblaasbel schreef op 26-03-2005 @ 17:05 :
Nou ja ik vond die woordkeus ook niet helemaal correct, vandaar dat ik het tussen haakjes gezet had.
Ze zegt dat haar vriend erg verslaafd is geweest, en dat hij nu af en toe nog een wat neemt. Nou volgens mij als je ooit verslaafd bent geweest is het erg moeilijk om dan af en toe nog iets te nemen; volgens mij ben je dan weer heel snel verslaafd.

Zoals ik al zei; ik zou het niet zo willen. Ik zou geen vriend moeten die verslaafd was of is.

Nou ja als ze er weinig last van heeft, en hij slikt echt af en toe eens een pilletje, en ze kan er mee leven, dan moet ze het zeker niet uitmaken. Maar het zou niks voor mij zijN!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:09
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Touché schreef op 26-03-2005 @ 15:27 :
'Af en toe een blowtje en een pilletje' klinken mij niet echt als verslaving in de oren. Verslaafd ben je pas als niks in je leven belangrijker is dan drugs, als je echt het gevoel hebt dat je het nodig hebt. En buiten dat, kan de verslaving alleen maar geestelijk zijn (we hebben het hier niet over heroine, toch?).

Ik snap niet waarom jij het zo vreselijk vindt dat hij drugs gebruikt. Er zijn zoveel mensen die blowen en slikken en er prima uit komen. Maar als hij het zelf ook vervelend vindt zal er wel een ander probleem achter zitten. Dat is wel een reden om je zorgen te maken.

Maar als dat zo is zou ik hem altijd steunen en helpen om dat op te lossen, in plaats van hem te dumpen. Wat lost dat nou helemaal op?
Ik neem aan dat je ook gelezen hebt dat hij eerder erg verslaafd was, en daar ook voor opgepakt is terwijl hij nu keihard tegen haar bleef liegen niet meer te gebruiken? Daarbij zet topicstarter heus "af en toe" niet zonder reden tussen haakjes.

Sorry hoor, maar dit klinkt toch echt niet als "af en toe" een pilletje voor het genot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 26-03-2005 @ 17:08 :
wat ik er uit op kan maken is dat ze er wel last van heeft. en pillen binnen de perken houden is volgens mij heel moeilijk voor iemand die al een drugsprobleem heeft gehad.
ho daar had ik even overheen gelezen, over z'n drugsprobleem. dat is wel waar natuurlijk en het vergroot de kans nogal dat hij weer terugvalt en blabla maar het zegt niet dat dit persé gebeurt, met wilskracht kom je ook ver, maar niet altijd ver genoeg
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-03-2005 @ 17:08 :
Nou ja ik vond die woordkeus ook niet helemaal correct, vandaar dat ik het tussen haakjes gezet had.
Ze zegt dat haar vriend erg verslaafd is geweest, en dat hij nu af en toe nog een wat neemt. Nou volgens mij als je ooit verslaafd bent geweest is het erg moeilijk om dan af en toe nog iets te nemen; volgens mij ben je dan weer heel snel verslaafd.

Zoals ik al zei; ik zou het niet zo willen. Ik zou geen vriend moeten die verslaafd was of is.

Nou ja als ze er weinig last van heeft, en hij slikt echt af en toe eens een pilletje, en ze kan er mee leven, dan moet ze het zeker niet uitmaken. Maar het zou niks voor mij zijN!
waar, ik weet ook niet wat ik zou doen. maar dat ligt ook erg aan de persoon. ik denk dat de TS het nog steeds het best in kan schatten, of hij het echt meent enzo
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:13
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 26-03-2005 @ 17:11 :
ho daar had ik even overheen gelezen, over z'n drugsprobleem. dat is wel waar natuurlijk en het vergroot de kans nogal dat hij weer terugvalt en blabla maar het zegt niet dat dit persé gebeurt, met wilskracht kom je ook ver, maar niet altijd ver genoeg
Oud 26-03-2005, 16:19
oneMen
oneMen is offline
Totdat hij er zelf geen problemen mee heeft, is het voor de TS naar mijn idee slechts een overkomelijk probleem. Het gaat om het vertrouwen dat geschonden is, aangezien het vriendje kennelijk had gezegd nooit meer een pilletje aan te raken.

Het is toch echt haar keuze of dat genoeg reden geeft om het uit te maken. Ze wist immers van het verleden van die jongen, en dat heeft ze ook voor lief genomen..

En dan nog even in het algemeen:

Af en toe blowen en sporadisch een pilletje is allesbehalve een drugsverslaving, stelletje drugs-analfabeten
Oud 26-03-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 26-03-2005 @ 17:19 :
En dan nog even in het algemeen:

Af en toe blowen en sporadisch een pilletje is allesbehalve een drugsverslaving, stelletje drugs-analfabeten
Voor zover zij weet, ja.

Als hij echt verslaafd geweest is, dan vind ik die bewering van hem niet echt geloofwaardig. Ik ken wel meer jongens die zogenaamd helemaal afgekickt zijn en alleen nog maar shag roken, maar ondertussen...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:40
.Pure
.Pure is offline
hem voorleggen: ik of de drugs.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:39
gurl19
gurl19 is offline
geef hem een tweede kans! Als hij stopt voor jou, dan geeft hij echt om je!! Lukt het niet, dan moet je het alsnog uitmaken!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
gurl18 schreef op 26-03-2005 @ 18:39 :
geef hem een tweede kans! Als hij stopt voor jou, dan geeft hij echt om je!! Lukt het niet, dan moet je het alsnog uitmaken!
Hoe lang moet ze hem geven dan?

Waarschijnlijk is hij er niet zomaar in een paar weekjes vanaf, dus ze zal ofwel moeten accepteren dat ze de komende tijd (sowieso) met een vriend die waarschijnlijk verslaafd zit, ofwel de relatie moeten beëindigen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:46
gurl19
gurl19 is offline
hij wil toch stoppen.. als hij een pilletje neemt dan is hij dus niet gestopt.. Toch zo simpel als ik zeg een 2e kans. Jij maakt het weer moeilijk
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 23:26
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
hmm ik herken het...

Heel wat maanden geleden leerde ik een jongen kennen en dit werd een goede vriend blablabla...

Hij wist van me dat ik zwaar TEGEN drugs en de hele shit ben en hij beweerde me dan ook dat ie er niet aan deed...

Uiteindelijk kregen we een relatie wat vier maanden duurde, maar al na een paar weken in die relatie "betrapte" ik hem op pillen in zn appartement...een tijd later betrapte ik hem zelfs op dealen toen ik uit het raam van zn appartement hing en naar beneden keek...

Om 1 of andere fucking reden "zag" ik het toch niet, en wilde ik het gewoon niet geloven en bladiebla!!!!

Oftewel: als iemand om zoiets liegt dan kan hij net zo hard liegen over andere dingen...niet betrouwbaar dus!

Bij mij was het ook ter sprake, hij is namelijk meerdere keren vreemd gegaan...en had andere vriendjes naast mij....en dealde op feesten en ga zo maar door...

Denk goed na wat je wil meid, en denk vooral aan jezelf en waar je grenzen liggen...en nu in dit geval dus bij jou wat die drugs betreft!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 01:31
Verwijderd
Citaat:
gurl18 schreef op 26-03-2005 @ 22:46 :
hij wil toch stoppen.. als hij een pilletje neemt dan is hij dus niet gestopt.. Toch zo simpel als ik zeg een 2e kans. Jij maakt het weer moeilijk
Zo simpel ligt het helemaal niet. Kennelijk denken veel mensen hier er veel te simpel over. Als de TS er niet zo simpel over had gedacht, dan had ze veel eerder geweten dat hij wel meer doet dan af en toe blowen.

Zoiets duurt jaren. Ik probeer de TS wijs te maken dat zoiets geen kwestie is van een paar weekjes. Als je zo'n jongen een tweede kans gunt, gun hem dan ook veel tijd, anders kun je het net zo goed meteen uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 03:01
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Als die echt verslaafd is aan pillen.
zegt die dat niet zomaar, hij moet eerst zelf inzien dat die verslaafd is.
En ze hebben altijd wel smoesjes jah het was een feestje kwam een oude bekende tegen die bood het aan.
weet precies hoe het gaat.

En als je hem echt wilt helpen stoppen als die dat zelf ook wilt anders lukt het al niet. moet je er 24/7 voor zijn en het is niet dat het binnen een paar weken weg is.
het is een lange en zware strijd, om te stoppen met drugs.
spreek uit ervaring
Oud 27-03-2005, 09:23
Melig-Meissiej
tnxx voor alle reacties!

toen we ongeveer 2maanden hadden heeft ie me verteld over zn drugsverleden (toen soms meerdere pillen per dag slikte)
hij zei dattie nu alleen nog maar blowde, geen pillen meer e.d.
hij zei toen niet hoevaak, maar kwam er achter dat hij dat vrijwel elke dag deed.
Ik heb toen gezegt dat ik er echt een hekel aan heb, en toen hebben we de afspraak gemaakt dat hij niet zou blowen als ik er bij was of als ik naar hem toe zou komen
Deze afspraak is hij al een paar keer niet na gekomen (hij kwam dan samen met een vriend naar mn werk, ff buurten, en dan hadden ze WEL geblowd)
Anyway, afgelopen donderdagavond heeft zn beste vriendin er dus op aangedrongen het mij vrijdag eindelijk eens te vertellen
Ik was idd erg geshockeerd, ik had dit echt niet verwacht!
(hij zegt trwns ook geminderd te zijn met blowen, vorige keer zei die dat hij al 4 dgn niet had geblowd ofzo..)
Waar het mij om gaat is, dat hij dit ten eerste bijna 5mnd heeft verzwegen, en ten tweede zegt hij wel dat hij er serieus over nadenkt er mee te gaan kappen..
maar hoe kan ik nou controleren of hij dat ook werkelijk doet?
hij doet het namelijk niet als ik er bij ben
Alleen alsie een feestje heeft met zn drugsmaten..

Ik ben nu nog steeds bij hem, heb het niet uitgemaakt, en denk ook niet dat ik dit momenteel kan
Ik hou gewoon super veel van hem
Ik heb dat blowen ook geaccepteerd, zo is hij nou eenmaal, en ik ben niet de aangewezen persoon om hem dat te verbieden, zolang hij zich maar aan de regels houd die we samen hebben afgesproken
Maar die pillen.. tsja.. dat is gewoon niet goed voor je, klaar!
En ik denk niet dat ik dat kan accepteren
Ik weet wel zeker van niet
Maar hij kan wel zo leuk zeggen dattie ermee kapt.. maar wie verzekerd mij dat??
Zn vrienden gaan um echt niet tegenover mij naaien om te zeggen dat hij het wel doet, alsie het doet
pfff... ik weet t ook niet...
Oud 27-03-2005, 09:29
Melig-Meissiej
oohja de reden waarom ik tegen drugs ben..
Ongeveer een jaar geleden ben ik hier een goede vriend aan "verloren"
hij had ook "verkeerde vrienden" veel problemen thuis en op school, en gebruikte dus ook super veel
ook op school
blowen, pillen, snuiven..
hij was 15!
Op den duur issie opgepakt, volgens mij om dealen
Anyway, hij zat toen in zn examens, en mocht alleen naar school om examens te doen
Ik heb hem na zn examens nog 1x in de stad gezien
Later hoorde ik dat hij van huis was weggelopen, dat ze hem hadden opgesloten in een kliniek, maar daar ook weer was weggelopen
Al zn vrienden hebben meer dan een half jaar niks van hem gehoord
Toen hoorde we opeens dat hij in Groningen zat, lekker ver weg van al die mensen die hem de verkeerde kant op hebben geholpen (ja ik weet dsat hij er zelf ook bij was, maar hij was zooo beinvloedbaar!)
Nu zit hij in een jeugdcentrum in Breda, hij mag af en toe een middagje weg
Hij is paar weken terug bijmij op school geweest, en merk dat het goed met hem gaat
Maar het doet pijn als je iemand zo de vernieling in ziet gaan, je heb meer dan een half jaar niet hoort, niemand niet
Ik wil niet nog iemand aan die troep verliezen, snap je
Daarom ben ik er zo fel tegen, het brengt alleen maar ellende aan je leven,en aan het leven van je omgeving!
Oud 27-03-2005, 13:22
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 27-03-2005 @ 10:23 :
tnxx voor alle reacties!

toen we ongeveer 2maanden hadden heeft ie me verteld over zn drugsverleden (toen soms meerdere pillen per dag slikte)
hij zei dattie nu alleen nog maar blowde, geen pillen meer e.d.
hij zei toen niet hoevaak, maar kwam er achter dat hij dat vrijwel elke dag deed.
Ik heb toen gezegt dat ik er echt een hekel aan heb, en toen hebben we de afspraak gemaakt dat hij niet zou blowen als ik er bij was of als ik naar hem toe zou komen
Deze afspraak is hij al een paar keer niet na gekomen (hij kwam dan samen met een vriend naar mn werk, ff buurten, en dan hadden ze WEL geblowd)
Anyway, afgelopen donderdagavond heeft zn beste vriendin er dus op aangedrongen het mij vrijdag eindelijk eens te vertellen
Ik was idd erg geshockeerd, ik had dit echt niet verwacht!
(hij zegt trwns ook geminderd te zijn met blowen, vorige keer zei die dat hij al 4 dgn niet had geblowd ofzo..)
Waar het mij om gaat is, dat hij dit ten eerste bijna 5mnd heeft verzwegen, en ten tweede zegt hij wel dat hij er serieus over nadenkt er mee te gaan kappen..
maar hoe kan ik nou controleren of hij dat ook werkelijk doet?
hij doet het namelijk niet als ik er bij ben
Alleen alsie een feestje heeft met zn drugsmaten..

Ik ben nu nog steeds bij hem, heb het niet uitgemaakt, en denk ook niet dat ik dit momenteel kan
Ik hou gewoon super veel van hem
Ik heb dat blowen ook geaccepteerd, zo is hij nou eenmaal, en ik ben niet de aangewezen persoon om hem dat te verbieden, zolang hij zich maar aan de regels houd die we samen hebben afgesproken
Maar die pillen.. tsja.. dat is gewoon niet goed voor je, klaar!
En ik denk niet dat ik dat kan accepteren
Ik weet wel zeker van niet
Maar hij kan wel zo leuk zeggen dattie ermee kapt.. maar wie verzekerd mij dat??
Zn vrienden gaan um echt niet tegenover mij naaien om te zeggen dat hij het wel doet, alsie het doet
pfff... ik weet t ook niet...
Maak hem duidelijk dat je niet meer met hem verder wilt indien hij echt niet stopt. Als later blijkt dat hij dan tegen je zegt dat hij gestopt is en het is niet waar zal je nog bozer zijn.
Dit kan voor sommigen nogal overkomen als "ik bepaal hier wat jij mag doen en laten", maar daar gaat het totaal niet om.
Ik ken de situatie; het is puur voor je eigen goed dat je dat zegt. Zoiets knaagt en is moeilijk mee te leven voor sommige. Probeer hem dat uit te leggen, mss begrijpt ie het wel. Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:31
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Als je je er echt niet lekker onder voelt, en zoals ik merk heel erg veel twijfels hebt...misschien is het dan goed om toch een punt achter je relatie te zetten...omdat het je heel veel pijn en leedt KAN brengen...bovenop die jongen die je dus al "verloren" hebt aan de drugs...

En dan kan je over zoveel tijd altijd nog besluiten het allemaal weer eens opnieuw te proberen...over lange tijd, als hij volledig clean is (dit is immers wat hij dus wil bereiken volgens eigen woorden)...en als jullie dan echt nog gek op elkaar zijn dan komt het toch wel goed! En in die tussentijd kan je hem natuurlijk altijd bijstaan als een vriendschappelijke vriendin...of misschien wel beter, hem niet tot nauwelijks gaan zien!

En tsjah dat is misschien een moeilijk stap...maarjah...verknal je energie niet op je 17e aan iemand waarvan je niet zeker weet of hij zijn woorden wel nakomt...want met die energie kan je ook heel veel andere dingen zekersteweten WEL bereiken (studie enzo)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:00
Verwijderd
Je zegt het zelf al: hij heeft foute vrienden en die zullen het jou niet vertellen als hij gewoon doorgaat met z'n drugsgebruik. Bovendien zijn verslavingen gerelateerd aan bepaalde condities. Zo is het mogelijk dat een alcoholist gevoelens van verdriet associeert met zuipen en dus iedere keer weer dat hij verdriet heeft gaat zuipen. Die jongen gaat waarschijnlijk al heel lang met z'n 'drugsvrienden' om, hij associeert samenzijn met z'n vrienden dus met het gebruiken van drugs. Dat maakt het alleen nog maar moeilijker voor hem om te stoppen. Bovendien stoppen die vrienden waarschijnlijk niet, waardoor hij heel vaak geconfronteerd wordt met drugsgebruik en drugs.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:43
Melig-Meissiej
hij zei vrijdag ook dat hij samen met zn beste vriend (die ik ook al een paar jaar ken, mn vriend heb ik door hem leren kennen) wilde stoppen
En tsja, ik wil niet zeggen dat hij per sé verslaafd is, want hij kan ook schijnbaar wel zonder, maar "het geeft zo'n lekker gevoel"
Omdat ik zelf geen ervaring heb, kan ik er niet over meepraten, en hij wil ook echt niet dat ik het ga doen
Mja, aan de ene kant geloof ik hem ook wel als hij zegt dat hij wil stoppen (want hij heeft ook vrienden die zelfs niet eens alcohol drinken!), dus het gaat echt niet alleen om die vrienden
Maar aan de andere kant heb ik ook weer zo iets van, ik heb er geen controle op (tsja ben nou eenmaal controlefreak!) en kan hem dus niet controleren, dus mezelf niet 100% verzekeren dat hij het wel/niet doet

Ik heb nu zo iets van ik kijk even aan hoe het verder gaat, zegt mijn gevoel dat het niet gaat dan is het over
Oud 27-03-2005, 17:59
Verwijderd
Alsof je überhaupt iets voor 100% onder controle kunt hebben, pff. Als je daarnaar streeft, kun je in mijn ogen beter niet aan een echte relatie beginnen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:25
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Volgens mij weet ik wel wie het is..

Maaruhm, uitmaken zou ik niet doen. Hij heeft het je vast niet eerder verteld omdat hij er zich voor schaamt. Tenminste, dat zou ik me goed voor kunnen stellen. Praat er veel over en vertel hem dat je vertrouwen beschadigt is en dat hij veel moeite moet doen om dat te herstellen. Zodra hij dat doet, weet je dat het weer wel goed kan komen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 19:09
Melig-Meissiej
wie weet je wie het is?
mn vriend?
of..?
Oud 27-03-2005, 22:11
watermuis
watermuis is offline
sorry, maar als hij zegt dat hij voor je wil stoppen dan zeg je toch, 'oke laat maar zien' ?
en als hij het dan niet doet dan is het einde verhaal.

verder zou ik er echt niet zo'n groot probleem van maken, er zijn veel en veel ergere dingen dan een blowtje of af en toe een pilletje, als je echt een goeie relatie hebt maakt dit het echt niet kapot (zeker niet als jij hem niet kwijt wil en hij jou ook niet.)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 16:57
paistropical
paistropical is offline
Hulp halen
dit kan je niet alleen oplossen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten