Advertentie | |
|
![]() |
|
Lastige situatie, zeg. Voor jou is het op dit moment het belangrijkste om er zelf niet in mee te gaan. Misschien is het daarom wel het makkelijkste om een beetje afstand te nemen. Anderzijds kan ik me ook goed indenken dat je je zorgen maakt, en je vrienden niet "in de steek" wilt laten. Zelf had ik ook een tijdje vrienden die te veel gebruikten en er best wel een teringzooi van maakten; die heb ik nog steeds, maar ik ga nu ook veel meer om met andere mensen, met dezelfde interesses en die niet de hele dag stoned willen zijn. Sterkte er mee!
|
Heey,
Ik heb dit inderdaad ook gehad. Het overgrote deel van mijn (oude) vriendengroep ging ook op een manier leven die mij helemaal niet aanstond. Elke dag stoned naar school, elk weekend 2 dagen uit en niet slapen tussendoor, zuipen tot je helemaal 'out' gaat etc. In de eerste instantie werd ik hierin meegesleurd, ik ging ook vaker blowen enzo maar al snel ontdekte ik dat dat helemaal niet de manier was waarop ik wilde leven, ik merkte ook dat mensen om ons heen mijn vrienden vervelend vonden omdat ze ook vaak iedereen afkraakten, nooit serieus waren etc. Toen ik ging werken ontmoette ik veel mensen die ik heel erg aardig vond, met hen ging ik uit en leerde weer nieuwe mensen kennen. Daarbij ben ik wat meer contact gaan zoeken met mensen uit mijn klas/leerjaar en wat minder met mijn oude vrienden. Inmiddels heb ik heel veel nieuwe vrienden gemaakt en ga ik nog wel met die oude vrienden om maar niet meer zoveel als anders. Ik heb ook niet meer het idee dat ik erbij hoor. Ik ben bij hen ook de jongste maar voel me als een van de oudsten omdat ik veel meer gevoel voor verantwoordelijkheid heb en veel meer nadenk voor ik als een idioot allerlei dingen ga doen die nergens op slaan. Als ik jou was zou ik ook zoiets proberen: meer contact zoeken met 'kennissen', studiegenoten, andere vrienden buiten die groep. Hou je wat minder met hen bezig want waarschijnlijk vreten ze ook je energie op. Dat had ik altijd, als je je altijd bezig houdt met wat je niet goed aan mensen vind, kost dat je een heleboel energie. Je hoeft heus niet helemaal te breken met je huidige vrienden, maar besteed er gewoon iets minder aandacht aan. Succes ermee! ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
vrijdagavond verhaal Sasjeliefff | 1 | 31-10-2005 18:14 | |
Verhalen & Gedichten |