Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2007, 13:06
Scissor_Kill
Scissor_Kill is offline
Hey,

ik merk steeds meer dat ik mijn vriendengroep echt meer dan zat ben.
Ieder weekend en zelfs ook doordeweeks allerlei drugs door elkaar gebruiken, grammen en grammen speed gaan er rustig doorheen (nou ben ik niet zozeer tegen drugs, maar doe het met mate!). Tijdens feestjes gedragen ze zich echt te ranzig, mensen manipuleren en liegen tegen elkaar, iedereen doet het met iedereen. Ook in hun dagelijks leven verzieken ze alles, van school gekickt worden, ze moeten hun huizen uit vanwege achterstallige huur, ze kunnen geen normaal werk vinden. Ik ben zelf 1 van de jongsten binnen onze groep, maar voel me vaak ouder dan de rest, omdat ik gewoon niet mee doe aan die craziness. Ik heb vaak de hoop dat er ooit een lampje bij ze aan gaat en ze ophouden met zichzelf en anderen zo naar de klote te helpen, maar ik ben bang dat dat tevergeefs is.
Het liefste zou ik wat mensen vinden met dezelfde interesses etc, maar die positief in het leven staan. Is dit nou echt zo moeilijk?
Wat vinden jullie?

- Lo
Oud 29-10-2007, 15:05
Verwijderd
Een beetje anders maar ook wel hetzelfde probleem.
Ik ben heel erg uit elkaar gegroeid met mijn vrienden. Toen ik na de middelbare school begon aan een opleiding was er niemand van mijn middelbare die mee ging. Ze bleven allemaal in mijn woonplaats hangen.
Hierdoor is mijn leven gewoon heel anders geworden dan dat van hen. Intussen heb ik heel veel ervaringen opgedaan, in het buitenland stage gelopen enz.
Als ik mijn 'oude' vrienden tegen kom vind ik dat altijd erg gezellig. Toch heb ik altijd een beetje het gevoel dat ik zo anders in het leven sta dan zij.
Omdat er in mijn nieuwe klas niemand van mijn leeftijd is en de meesten bezig zijn met samen wonen enz. heb ik in die klas maar een meisje waar ik echt mee bevriend ben.
Ik zou ook weer graag nieuwe mensen tegen komen die net zo in het leven staan en dezelfde interessen hebben, maar ik weet gewoon niet goed hoe..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 15:07
Stefanie
Stefanie is offline
Als jij merkt dat ze jou de verkeerde kant op sleuren door al die negativiteit, zou ik een beetje afstand nemen. Concentreer je meer op de dingen die jij belangrijk en leuk vindt en zoek daar mensen waar je het leuk mee hebt. Ik zou het zelf echt helemaal niets vinden als mensen in mijn omgeving op zo'n manier leven...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 15:09
waves
waves is offline
Citaat:
Als jij merkt dat ze jou de verkeerde kant op sleuren door al die negativiteit, zou ik een beetje afstand nemen. Concentreer je meer op de dingen die jij belangrijk en leuk vindt en zoek daar mensen waar je het leuk mee hebt. Ik zou het zelf echt helemaal niets vinden als mensen in mijn omgeving op zo'n manier leven...
dat ja ^
Oud 02-11-2007, 15:23
IcedEarth
IcedEarth is offline
Lastige situatie, zeg. Voor jou is het op dit moment het belangrijkste om er zelf niet in mee te gaan. Misschien is het daarom wel het makkelijkste om een beetje afstand te nemen. Anderzijds kan ik me ook goed indenken dat je je zorgen maakt, en je vrienden niet "in de steek" wilt laten. Zelf had ik ook een tijdje vrienden die te veel gebruikten en er best wel een teringzooi van maakten; die heb ik nog steeds, maar ik ga nu ook veel meer om met andere mensen, met dezelfde interesses en die niet de hele dag stoned willen zijn. Sterkte er mee!
Oud 02-11-2007, 15:51
Nijn*
Nijn* is offline
Heey,
Ik heb dit inderdaad ook gehad. Het overgrote deel van mijn (oude) vriendengroep ging ook op een manier leven die mij helemaal niet aanstond. Elke dag stoned naar school, elk weekend 2 dagen uit en niet slapen tussendoor, zuipen tot je helemaal 'out' gaat etc. In de eerste instantie werd ik hierin meegesleurd, ik ging ook vaker blowen enzo maar al snel ontdekte ik dat dat helemaal niet de manier was waarop ik wilde leven, ik merkte ook dat mensen om ons heen mijn vrienden vervelend vonden omdat ze ook vaak iedereen afkraakten, nooit serieus waren etc. Toen ik ging werken ontmoette ik veel mensen die ik heel erg aardig vond, met hen ging ik uit en leerde weer nieuwe mensen kennen. Daarbij ben ik wat meer contact gaan zoeken met mensen uit mijn klas/leerjaar en wat minder met mijn oude vrienden.
Inmiddels heb ik heel veel nieuwe vrienden gemaakt en ga ik nog wel met die oude vrienden om maar niet meer zoveel als anders. Ik heb ook niet meer het idee dat ik erbij hoor. Ik ben bij hen ook de jongste maar voel me als een van de oudsten omdat ik veel meer gevoel voor verantwoordelijkheid heb en veel meer nadenk voor ik als een idioot allerlei dingen ga doen die nergens op slaan.
Als ik jou was zou ik ook zoiets proberen: meer contact zoeken met 'kennissen', studiegenoten, andere vrienden buiten die groep. Hou je wat minder met hen bezig want waarschijnlijk vreten ze ook je energie op. Dat had ik altijd, als je je altijd bezig houdt met wat je niet goed aan mensen vind, kost dat je een heleboel energie. Je hoeft heus niet helemaal te breken met je huidige vrienden, maar besteed er gewoon iets minder aandacht aan. Succes ermee!
Reageren

Regels voor berichten