Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2001, 11:37
Kali
Kali is offline
Ik zou ook teksten nodig hebben waarin de lijfgeuren van de grieken worden besproken of hun omgang met parfum of ziektes en dergerlijke, iets dat met geuren te maken heeft, wie kan me heirbij helpen ?
Oud 05-10-2001, 18:37
kiezel
kiezel is offline
Lijfgeuren?? Misschien meer iets voor DE Bezoeker...
(Niet persoonlijk bedoeld hoor, deskundigheid moet je nou eenmaal optimaal uitbuiten!)
Oud 05-10-2001, 19:21
Kali
Kali is offline
was de bedoeling dat er een 'leraar' op zou reageren, maar bon, mijn lerares grieks voind er niets aan en wilt haar doodsaaue thema's geven die ons niets interesseren en die te hoog voor ons niveau zijn (gnèhèhèh, dankzij dat is er niemand komen opdagen in haar les wegens de staking )
Oud 05-10-2001, 19:45
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
kiezel schreef:
Lijfgeuren?? Misschien meer iets voor DE Bezoeker...
(Niet persoonlijk bedoeld hoor, deskundigheid moet je nou eenmaal optimaal uitbuiten!)
En toch zit er een luchtje aan jouw opmerking, mijne lieflijkheid (ook dit laatste is niet persoonlijk bedoeld, kiezel, maar eerder een puzzeltje dat alleen JIJ kunt oplossen).

En dan ter zake. Over parfums en indirect dus over lijfgeuren kun je terecht in een boek van Emmerich Paszthory, Salben, Schminken und Parfüme im Altertum. Mainz am Rhein 1992. Ja, ik weet het: dat is in het Duits, en ja inderdaad, wie zal zo'n boek nou in de kast hebben staan? In dit bijzondere geval kan het zijn voordelen hebben om in de directe omgeving van DE bezoeker te zijn, al schijnen daar ook bezwaren aan te kleven, hè kiezel, mijne lieflijkheid?

Wat ziektes met lijfgeuren en parfum te maken hebben, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 20:04
Kali
Kali is offline
bedankt meneer DE bezoeker, maar bon, men lerares vond het idee dus niets en geeft liever filosofie over hetgelukkig zijn dan moeite te doen voor iets dat on sinteresseert.
Oud 05-10-2001, 21:18
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Kali schreef:
bedankt meneer DE bezoeker, maar bon, men lerares vond het idee dus niets en geeft liever filosofie over hetgelukkig zijn dan moeite te doen voor iets dat on sinteresseert.
Merkwaardig dat gelukkig zijn jullie niet interesseert. Trouwens, de afgelopen drie weken zijn op zondagavond op België 2 (Ketnet/Canvas schijnt dat te heten) afleveringen uitgezonden over Het Geluk. Socrates, Epicurus en Seneca zijn al geweest (heeft je lerares vast opgenomen), en er komen nog drie latere filosofen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 21:26
Kali
Kali is offline
mijn lerares is niet gemaakt voor het onderwijs (ze kan de klassen niet aan) geeft constant les (vandaag bv staking, niemand gaf les vand e leerkrachten die kwamen en zij ging een 8e lmesuur de vridjag les geven , alléja) , ze geeft nooit video, cultuut zien we niet meer, het enige dat ze doet is teksten teksten en teksten , het geluk geeft ze aristoteles, en doet eht op een lastige manier en dergerlijke, tehema's mogen we niet in meekiezen enz ....
Oud 08-10-2001, 11:57
kiezel
kiezel is offline
Voorlopig is dat puzzeltje van u mij een waar raadsel, meneer DE bezoeker. Maar misschien kunt u me op het goede spoor zetten, met uw achtergrond moet dat niet al te moeilijk zijn denk ik zo...
Oud 08-10-2001, 13:53
geursporen ???
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 15:36
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
naso schreef:
geursporen ???
Een echte uitdaging voor iemand met een goede neus.

Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 16:53
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Eigenlijk moet deze dicht..(vrager heeft geen teksten meer nodig), maar ben eigenlijk wel benieuwd of dit nog iets oplevert (en niet hetzelfde off-topic gebabbel blijft zoals de bovenstaande posts).
Oud 08-10-2001, 17:28
Kali
Kali is offline
ach
i give up
heeft niet veel zind at ik het werk van mijn lerares die het toch niet goed vind wil doen, ma bon, ik had grieks graag en nu krijgek 'haat' gevoelens, zoals ze al bij altijn heeft gedaan, ik wil men oude lerares truuuuuu g
Reageren

Regels voor berichten