Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 17:47
Verwijderd
Aan de universiteit Leiden kun je je gewone studie combineren met een bijvak, keuzevakken of een minor aan de hogeschool voor de kunsten in Den Haag, voor de richting muziek het conservatorium dus.

Zijn er mensen die dit al doen, of willen gaan doen?

Ik denk erover om een keuzevak jazztrompet te gaan volgen...
Maar ik weet niet of je gewone studie daar niet heel erg onder gaat lijden. Meisje dat daar voorlichtte deed al 6 jaar over haar studie Nederlands Maarja.. de muziek trekt me toch wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 17:50
pyres
pyres is offline
mij lijkt het best irritant om telkens tussen den haag en leiden te reizen

maarja

10 minuten met de trein is niks
ik ga misschien wel major minor doen maar dan niet met conservatorium
Oud 13-03-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 13-03-2005 @ 18:50 :
mij lijkt het best irritant om telkens tussen den haag en leiden te reizen

maarja

10 minuten met de trein is niks
ik ga misschien wel major minor doen maar dan niet met conservatorium

De major minor's die daar met conservatorium waren zijn: wiskunde & muziek of wijsbegeerte & muziek
Dus ik doe maar een bijvak..

Ik heb je niet gezien trouwens
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:04
Verwijderd
Een meisje dat ik "ken" dat pedagogische wetenschappen in Leiden doet wilde dat gaan doen, ik weet niet of ze het inmiddels ook doet.

Je kunt het altijd uitproberen en als het niet werkt er weer mee stoppen, toch?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:29
Verwijderd
ik wil dat, of zoiets, gaan doen
studie + piano klassiek

Gewone muziekles kost ook tijd, moet je maar denken
Daarnaast kan je als 't goed is die vakken in je 'vrije ruimte' zetten zodat je studie er niet zwaarder op wordt. (net zoals een minor).

www.kunstenenwetenschappen.nl

Omschrijving

Het practicum musicae is een éénjarig instrumentaal of vocaal keuzevak, verzorgd door een do_cent van het Koninklijk Conservatorium. Gedurende één geheel studiejaar krijg je 50 minuten per week op individuele basis les. Daarnaast volg je muziekthe_oretisch onderwijs (o.m. solfège). Hiervoor word je ingedeeld. Daarnaast bestaat de mogelijkheid op te treden tijdens voorspeelavonden, deel te nemen aan muziekprojecten en theoretische colleges te volgen die door het conservatorium worden aangeboden. De lessen in het kader van het practicum musicae-keuzevak (zowel instrumentaal als vocaal) hebben alleen betrekking op klassieke muziek en jazz; pop en lichte muziek worden niet ge_doceerd.

met dat 'steeds heen en weer reizen' val 't dus ook nogal mee.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 13-03-2005 @ 19:29 :
ik wil dat, of zoiets, gaan doen
studie + piano klassiek

Gewone muziekles kost ook tijd, moet je maar denken
Daarnaast kan je als 't goed is die vakken in je 'vrije ruimte' zetten zodat je studie er niet zwaarder op wordt. (net zoals een minor).

www.kunstenenwetenschappen.nl

Omschrijving

Het practicum musicae is een éénjarig instrumentaal of vocaal keuzevak, verzorgd door een do_cent van het Koninklijk Conservatorium. Gedurende één geheel studiejaar krijg je 50 minuten per week op individuele basis les. Daarnaast volg je muziekthe_oretisch onderwijs (o.m. solfège). Hiervoor word je ingedeeld. Daarnaast bestaat de mogelijkheid op te treden tijdens voorspeelavonden, deel te nemen aan muziekprojecten en theoretische colleges te volgen die door het conservatorium worden aangeboden. De lessen in het kader van het practicum musicae-keuzevak (zowel instrumentaal als vocaal) hebben alleen betrekking op klassieke muziek en jazz; pop en lichte muziek worden niet ge_doceerd.

met dat 'steeds heen en weer reizen' val 't dus ook nogal mee.
Jah ik heb ook de studiegids.
En ik moet zoiezo reizen want ik blijf thuiswonen
Maar ja het moet ook wel te combineren zijn, het hangt er gewoon vanaf waar je eigen prioriteiten liggen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 23:41
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 13-03-2005 @ 18:47 :
Aan de universiteit Leiden kun je je gewone studie combineren met een bijvak, keuzevakken of een minor aan de hogeschool voor de kunsten in Den Haag, voor de richting muziek het conservatorium dus.

Zijn er mensen die dit al doen, of willen gaan doen?

Ik denk erover om een keuzevak jazztrompet te gaan volgen...
Maar ik weet niet of je gewone studie daar niet heel erg onder gaat lijden. Meisje dat daar voorlichtte deed al 6 jaar over haar studie Nederlands Maarja.. de muziek trekt me toch wel.
Heb geen ervaring met conservatorium. Maar als t kan zou k t gewoon doen. Reizen lijkt mij niet zo t probleem als je t echt wilt.
Er reizen ook genoeg studenten tussen Leiden en Delft ivm studies die in beide steden worden gegeven.
Zelf studeer ik dus ook in Leiden ben ook van plan om wat vakken in Delft te volgen en waarschijnlijk ook nog een bachelor in Rotterdam, maar ik blijf wel in Leiden wonen.
Wat betreft dat meisje dat al 6 jaar studeerd over een studie van 4 jaar: dat heeft ze zelf helemaal in de hand. Of ze vindt het niet erg of er kan bijv iets gebeurd zijn. De lengte van je studie heb je zelf in de hand.....
Oud 14-03-2005, 06:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Moet je niet eerst toegelaten worden? Conservatorium is niet zomaar iets. Er worden daar hoge eisen gesteld.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-03-2005 @ 07:58 :
Moet je niet eerst toegelaten worden? Conservatorium is niet zomaar iets. Er worden daar hoge eisen gesteld.
Inderdaad, om toegelaten te worden tot het bijvak moet je minimaal het niveau hebben van de vooropleiding van het consevatorium en dat is best hoog!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:15
Verwijderd
Als je serieus met muziek bezig bent valt het allemaal wel mee.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-03-2005 @ 15:15 :
Als je serieus met muziek bezig bent valt het allemaal wel mee.
Volgens mij moet je een bepaald soort talent hebben? Je moet echt wel op een bepaald niveau zitten en lang niet iedereen zou dat zelfs kúnnen.

(Als dus dezelfde eisen worden gesteld als bij een volledige opleiding aan het conservatorium)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:19
Verwijderd
Ik heb alle HaFaBra diploma C en ga waarschijnlijk volgend jaar D halen. D is de laatste, als je dat hebt, heb je "gegarandeerd" het niveau van de vooropleiding.

Maar bij dit bijvak is het de bedoeling dat je na 1 jaar het niveau van de vooropleiding hebt bereikt, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:20
Verwijderd
Je moet wel een soort van auditie doen inderdaad hoor.

Edit:
Je moet een niveau hebben dat overeenkomt met het aanvangsniveau van het Voorbereidend Jaar van het Koninklijk Conservatorium. Verder: je moet het vermogen hebben je gedurende het practicum musicae zodanig te ontwikkelen dat je na afloop van dit keuzevak een eindniveau hebt bereikt dat gelijkgesteld mag worden aan het beginniveau van een hoofdvakstudie aan het Koninklijk Conservatorium. Dit wordt na afloop van dit keuzevak via een examen onderzocht. Alvorens tot dit keuzevak te worden toegelaten, moet je auditie doen tijdens welke het voorgaande wordt getoetst. Deze auditie wordt in beginsel voorafgegaan door een informele sessie waarna een conservatoriumdocent je advies geeft over de zinvolheid van het deelnemen aan de auditie tot het practicum musicae. Deze examens vinden in principe driemaal per jaar plaats, in juni, september en december.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 15:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten