Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2008, 17:55
Omid
Omid is offline
Ik hoor dat wel vaker, ja ik doe uni rechten en daarnaast doe ik nog een hbo opleiding en dan denk ik; wow! waar haal je die tijd vandaan?
Lijkt me toch vreemd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2008, 19:09
Verwijderd
Kan prima als je een beetje snel leert/leest.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 19:10
Verwijderd
Nou als je nooit naar college gaat bij rechten dan kun je fijn samenwerkprojectjes doen op het hbo he.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:18
Omid
Omid is offline
Ik vind het wel vreemd dat dat mogelijk is, ik dacht juist dat je op de uni veel naar colleges moest dan dat je zo weinig contacturen had kwa rooster en alles.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:29
Verwijderd
Volgens mij heb je op het hbo en de uni niet zoveel colleges, ik wel maar dat verschilt nogal per uni.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 21:05
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik hoor dat wel vaker, ja ik doe uni rechten en daarnaast doe ik nog een hbo opleiding en dan denk ik; wow! waar haal je die tijd vandaan?
Lijkt me toch vreemd
Dat kan best; je moet je tijd goed indelen. Bij sommige studies op de universiteit worden er ook in de avonduren colleges gegeven. Bovendien heb je vaak veel zelfstudie.
Oud 10-02-2008, 21:23
Omid
Omid is offline
Citaat:
Volgens mij heb je op het hbo en de uni niet zoveel colleges, ik wel maar dat verschilt nogal per uni.
Op welke universiteit zit u & welke opleiding volgt u?

Citaat:
Dat kan best; je moet je tijd goed indelen. Bij sommige studies op de universiteit worden er ook in de avonduren colleges gegeven. Bovendien heb je vaak veel zelfstudie.
Dus het is ook eigenlijks mogelijk om naast je universiteit, gewoon een tweede WO opleiding te volgen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Dus het is ook eigenlijks mogelijk om naast je universiteit, gewoon een tweede WO opleiding te volgen?
Tuurlijk, zijn zat mensen die dat doen hoor. Bij studies met weinig contacturen is het vrij makkelijk te regelen allemaal.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 21:27
Omid
Omid is offline
Citaat:
Tuurlijk, zijn zat mensen die dat doen hoor. Bij studies met weinig contacturen is het vrij makkelijk te regelen allemaal.
Het verschilt wel per universiteit zoals per piac aangaf dus het is een beetje tricky maar wel te doen. Heb gehoord dat veel Rechten studenten dit doen, maar van andere opleidingen zoals Geneeskunde hoor ik niet zoveel over.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 22:29
Verwijderd
Maar je weet van te voren wel hoe het op jouw universiteit zit qua contacturen. Ken overigens ook wel wat mensen die Geneeskunde met iets anders combineren, maar dat is natuurlijk wel een ander soort opleiding dan Rechten dus zullen het er minder zijn. Kan me voorstellen dat het bij een beta studie, waar je over het algemeen veel contacturen hebt, wat moeilijker gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 07:37
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ja hoor, ben nu derdejaars en werk aan mijn scriptie. Dat betekent dat ik geen colleges meer heb van mijn eerste studie. Bij mijn tweede studie doe ik twee vakken en een zelfstudievak. Gaat best, maar je houdt niet superveel vrije tijd over.
Oud 11-02-2008, 08:01
Omid
Omid is offline
Citaat:
Maar je weet van te voren wel hoe het op jouw universiteit zit qua contacturen. Ken overigens ook wel wat mensen die Geneeskunde met iets anders combineren, maar dat is natuurlijk wel een ander soort opleiding dan Rechten dus zullen het er minder zijn. Kan me voorstellen dat het bij een beta studie, waar je over het algemeen veel contacturen hebt, wat moeilijker gaat.
Ja dat klopt wel weer, het verschilt per universiteit alleen het verbaast me wel dat er meer zelfstudie is dan dat je les (colleges) krijgt op de uni zelf.

Citaat:
Ja hoor, ben nu derdejaars en werk aan mijn scriptie. Dat betekent dat ik geen colleges meer heb van mijn eerste studie. Bij mijn tweede studie doe ik twee vakken en een zelfstudievak. Gaat best, maar je houdt niet superveel vrije tijd over.
Je deelt als het ware je eigen programma ook een beetje in, dat vergt veel zelfdiscipline wat voor opleiding volg je dan precies? ben wel benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 08:12
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Je deelt als het ware je eigen programma ook een beetje in, dat vergt veel zelfdiscipline wat voor opleiding volg je dan precies? ben wel benieuwd.
Ja, dat klopt. Het gaat natuurlijk veel gemakkelijker als je plezier hebt in je studies. Ik zou op dit moment niet anders willen dan studeren. Zelfdiscipline is voor mij dan ook niet zo'n probleem. Ik vind het eerder moeilijk aan andere dingen dan mijn studie te denken.
Ik ben derdejaars geschiedenis en tweedejaars literatuurwetenschap.
Oud 11-02-2008, 10:27
Omid
Omid is offline
Citaat:
Ja, dat klopt. Het gaat natuurlijk veel gemakkelijker als je plezier hebt in je studies. Ik zou op dit moment niet anders willen dan studeren. Zelfdiscipline is voor mij dan ook niet zo'n probleem. Ik vind het eerder moeilijk aan andere dingen dan mijn studie te denken.
Ik ben derdejaars geschiedenis en tweedejaars literatuurwetenschap.
Jazeker weten! ik vroeg me wel af, kon je niet gelijk in het eerste jaar gelijk samen met Geschiedenis 1ste jaar, starten met Literatuurwetenschap of is het echter belangrijk om gewoon het eerste jaar gewoon 1 studie te gaan volgen om zo je aantal studiepunten te behalen? Wat ik me wel dan afvraag is, is er wel genoeg baan voor de opleidingen die jij gekozen hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 12:04
***ailá***
***ailá*** is offline
ik wou biomedische wetenschappen met geneeskunde combineren maar dat bleek een onmogelijke opgave
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 18:04
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Jazeker weten! ik vroeg me wel af, kon je niet gelijk in het eerste jaar gelijk samen met Geschiedenis 1ste jaar, starten met Literatuurwetenschap of is het echter belangrijk om gewoon het eerste jaar gewoon 1 studie te gaan volgen om zo je aantal studiepunten te behalen? Wat ik me wel dan afvraag is, is er wel genoeg baan voor de opleidingen die jij gekozen hebt?
Mijn eerste jaar studeren vond ik al heftig genoeg: ik was net achttien, ging op kamers in een vreemde stad, met daarbij een studie. Ik had het toen echt niet voor elkaar gekregen twee studies te doen. In het tweede jaar krijg je vrije ruimte, waarin je dan een tweede studie kunt gaan doen. Dat betekent dat ik niet twee volledige fulltime studies doe. Snap je?
En die baan.. tja... ik word niet opgeleid tot advocaat of tandarts of accountant. Maar er is heus wel werk voor academici, hoor! Je hebt sowieso je algemene academische vaardigheden (schrijven van wetenschappelijke stukken, flink veel lezen enz.). Veel afgestudeerden schijnen journalist, ambtenaar of communicatiemedewerker te worden.

Citaat:
ik wou biomedische wetenschappen met geneeskunde combineren maar dat bleek een onmogelijke opgave
Ja, maar bij geneeskunde maak je veel langere dagen én je moet later in je opleiding zware co-schappen lopen.
Oud 11-02-2008, 21:26
Verwijderd
Weet je wat op zich dan nog wel handig is als je toch 2 studies wilt doen?
Bij veel WO studies moet je (naar ik weet) een vrije ruimte opvullen met vakken. Bij sommige studies moet je kiezen uit vakken van de opleiding zelf, maar bij andere studies kun je vakken volgen van elke studie die je wilt.
Zo mag je legaal het ene gat opvullen met het ander.

Bijvoorbeeld:
Bachelor Geschiedenis: 180 ECTS, waarvan 45 ECTS "profileringsruimte"
Bachelor Engels: 180 ECTS, waarvan 45 ECTS profileringsruimte
In totaal hoef je ipv 360 punten, er nog maar 270 te halen.
Ook als je niet 2 studies tegelijk volgt, maar bijvoorbeeld na elkaar kun je voor de 2e studie proberen vrijstelling aan te vragen voor de vrije ruimte.

Correct me if im wrong
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 07:45
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Weet je wat op zich dan nog wel handig is als je toch 2 studies wilt doen?
Bij veel WO studies moet je (naar ik weet) een vrije ruimte opvullen met vakken. Bij sommige studies moet je kiezen uit vakken van de opleiding zelf, maar bij andere studies kun je vakken volgen van elke studie die je wilt.
Zo mag je legaal het ene gat opvullen met het ander.

Bijvoorbeeld:
Bachelor Geschiedenis: 180 ECTS, waarvan 45 ECTS "profileringsruimte"
Bachelor Engels: 180 ECTS, waarvan 45 ECTS profileringsruimte
In totaal hoef je ipv 360 punten, er nog maar 270 te halen.
Ook als je niet 2 studies tegelijk volgt, maar bijvoorbeeld na elkaar kun je voor de 2e studie proberen vrijstelling aan te vragen voor de vrije ruimte.

Correct me if im wrong
Dat klopt, zo doe ik het ook. Maar mijn vrije ruimte van beide studies is 40 ects per studie.
Oud 12-02-2008, 10:23
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Ik ken meerdere mensen die een studie biologie/biomedische wetenschappen/levenswetenschappen combineren met een studie geneeskunde, veel daarvan hebben hooguit 1 jaar uitloop. Het kan dus wel
Oud 16-02-2008, 13:34
Hell_Inc
Hell_Inc is offline
Aan de universiteit in Groningen bestaat ook de mogelijkheid om twee majors te volgen.
Oud 16-02-2008, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Kan prima als je een beetje snel leert/leest.
Ook dat is niet nodig, de gemiddelde universitaire studie kost zo'n 20 uur per week. Het is vooral organisatorisch lastig.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 16:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik ken meerdere mensen die een studie biologie/biomedische wetenschappen/levenswetenschappen combineren met een studie geneeskunde, veel daarvan hebben hooguit 1 jaar uitloop. Het kan dus wel
Ik ken al twee mensen die daar hard in gefaald zijn. Je moet heel goed kunnen plannen en omdat beide studies vrij veel contacturen hebben kun je bij lang niet alles zijn. Ik snap nog steeds niet waarom mensen de keuze maken om die twee studies te combineren. Je kunt veel beter summa gaan doen als je arts wil zijn en ook onderzoek wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Ook dat is niet nodig, de gemiddelde universitaire studie kost zo'n 20 uur per week. Het is vooral organisatorisch lastig.
Maar wel zo handig. Organisatorisch was het bij mij vrij makkelijk te regelen allemaal.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 17:53
sthing
sthing is offline
Ik wil misschien ook twee studies tegelijk gaan doen, namelijk Bouwkunde aan de TU/e en muziektheater aan het Conservatorium in Tilburg, heeft iemand enig idee of dit goed te combineren is?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 22:46
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik wil misschien ook twee studies tegelijk gaan doen, namelijk Bouwkunde aan de TU/e en muziektheater aan het Conservatorium in Tilburg, heeft iemand enig idee of dit goed te combineren is?
Dat lijkt me een heel, heel zware combinatie. Het conservatorium zal van je vereisen dat je de hele dag bezig bent met muziek, muziek en nog eens muziek. Technische studies hebben over het algemeen veel contacturen, waardoor het fysiek onmogelijk wordt colleges van een andere studie bij te wonen. Kortom: ik zou me heel erg gedegen laten voorlichten over de combinatie van deze twee studies. Ik vermoed dat het je afgeraden gaat worden.
Oud 17-02-2008, 10:36
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
klopt, ik ken ook wel zo iemand. Maar in mijn geval was het een onmogelijke opgave, ik ben niet zo'n studiebol Bovendien studeerde ik BMW aan de UvA en ging ik geneeskunde studeren aan Erasmus, dus dat werkte ook niet echt mee. Ik kon niet aan dezelfde universiteit gaan, want ik had al een jaar bmw erop zitten aan de uva en voor geneeskunde word je geplaatst en bij mij was dat Rotterdam. Dus dat werkte niet

Edit: ik ben wel blij overigens dat ik het niet heb gedaan. Hoewel ik het aan de andere kant ook wel heel jammer vind. Maar ik heb nu mn handen echt al vol aan geneeskunde, ik moet best wel hard blokken om alles te halen. Zoals ik al zei, ik ben niet zo'n studiebol
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 14:15
sthing
sthing is offline
Citaat:
Dat lijkt me een heel, heel zware combinatie. Het conservatorium zal van je vereisen dat je de hele dag bezig bent met muziek, muziek en nog eens muziek. Technische studies hebben over het algemeen veel contacturen, waardoor het fysiek onmogelijk wordt colleges van een andere studie bij te wonen. Kortom: ik zou me heel erg gedegen laten voorlichten over de combinatie van deze twee studies. Ik vermoed dat het je afgeraden gaat worden.
Zijn er wel studies die (goed) te combineren zijn met of Bouwkunde aan de TU/e of Muziektheater/een andere studie aan het Conservatorium? Bijvoorbeeld journalistiek en een studie aan het conservatorium of Bouwkunde en journalistiek?

Laatst gewijzigd op 17-02-2008 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 18:09
Verwijderd
Beide studies zijn niet echt geweldig combineerbare studies.
Het Conservatorium staat niet bekend om zijn goede combineerbaarheid (logisch want je moet constant met muziek bezig zijn en blijven, anders wordt het gewoon niks) en Bouwkunde is gewoon een studie met veel contacturen, zoals bijna elke studie op een Technische Universiteit wel is eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ken al twee mensen die daar hard in gefaald zijn. Je moet heel goed kunnen plannen en omdat beide studies vrij veel contacturen hebben kun je bij lang niet alles zijn. Ik snap nog steeds niet waarom mensen de keuze maken om die twee studies te combineren. Je kunt veel beter summa gaan doen als je arts wil zijn en ook onderzoek wilt doen.
Maar voor SUMMA is ene suuuuuperstrenge selectie!

Ik wil volgend jaar overigens een tweede studie gaan doen.. voltijd geneeskunde en nog half mijn huidige studie (waarvan ik in het hele eerste jaar alle ECTS probeer te halen). Dus nog de twee jaren van mijn bachelor uitsmeren over de eerste vier jaar van geneeskunde..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 20:56
LB06
LB06 is offline
Ik ken iemand die 2 Bachelors een een Honours Programme heeft gedaan (WO Bedrijfseconomie en WO Informatiemanagement). Voor beide Bachelors is ie cum laude geslaagd. Inmiddels is hij bezig om twee MSc titels binnen te slepen (waarschijnlijk ook met >8).

Dus ja, het kan. Een een gemiddelde bovengemiddelde academische student zou dat in principe geen probleem moeten zijn. Mits je verder weinig activiteiten er op na houdt, want je sociale leven leidt er zeker onder.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 22:09
***ailá***
***ailá*** is offline
En dat is het dus. Ik doe liever veel leuke dingen en beetje werken dan 24/7 universiteit. Maar dat is ieder voor zich.

@ Jeroen: wat studeer je nu? Ben je uitgeloot voor geneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 01:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik doe zelf twee dingen En ook nog tijd om S.com te volgen! En de internationale politiek
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 08:36
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Zijn er wel studies die (goed) te combineren zijn met of Bouwkunde aan de TU/e of Muziektheater/een andere studie aan het Conservatorium? Bijvoorbeeld journalistiek en een studie aan het conservatorium of Bouwkunde en journalistiek?
Lijkt me niet. Conservatorium is een zware opleiding.
Ik weet dat er aan de universiteit van Leiden een samenwerkingsverband is met het conservatorium van Den Haag. (http://www.kunsten.leidenuniv.nl/)
Oud 18-02-2008, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat er aan de universiteit van Leiden een samenwerkingsverband is met het conservatorium van Den Haag. (http://www.kunsten.leidenuniv.nl/)
Iemand die ik ken deed dat idd, dan is het een stuk beter te combineren, denk ik.
Ik zou daar gewoon eens een gesprek aanvragen, dan kun je kijken wat de mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 22:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Maar voor SUMMA is ene suuuuuperstrenge selectie!

Ik wil volgend jaar overigens een tweede studie gaan doen.. voltijd geneeskunde en nog half mijn huidige studie (waarvan ik in het hele eerste jaar alle ECTS probeer te halen). Dus nog de twee jaren van mijn bachelor uitsmeren over de eerste vier jaar van geneeskunde..
Tja, wat is streng? Vorig jaar waren er maar 2 afgewezen van degenen die zich hadden aangemeld. Maar volgens mij is het een pre als je eerst een master hebt gedaan en daarna voor summa kiest om wat meer in je mars te hebben. De concurrentie wordt namelijk steeds minder. Ik heb het met een paar derdejaars over summa gehad en velen wilden het allang niet meer gaan doen. Je moet inderdaad wel tien keer bij jezelf nagaan of je wel geschikt bent voor summa.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 07:34
Verwijderd
Citaat:
En dat is het dus. Ik doe liever veel leuke dingen en beetje werken dan 24/7 universiteit. Maar dat is ieder voor zich.

@ Jeroen: wat studeer je nu? Ben je uitgeloot voor geneeskunde?
Ja, was inderdaad uitgeloot. Nu doe ik medische natuurwetenschappen.

Citaat:
Tja, wat is streng? Vorig jaar waren er maar 2 afgewezen van degenen die zich hadden aangemeld. Maar volgens mij is het een pre als je eerst een master hebt gedaan en daarna voor summa kiest om wat meer in je mars te hebben. De concurrentie wordt namelijk steeds minder. Ik heb het met een paar derdejaars over summa gehad en velen wilden het allang niet meer gaan doen. Je moet inderdaad wel tien keer bij jezelf nagaan of je wel geschikt bent voor summa.
Oww.. bij ons op de universiteit hoorde ik dat er superveel mensen waren afgevallen! Dan zal het wel zo zijn als jij zegt.. jij zit immers in Utrecht. Maar waarom wilden zoveel mensen het niet meer? Vanwege de moeilijkheid, of wat?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 10:50
Crimson
Crimson is offline
In Groningen kies je nu in het eerstejaar al een minorvak.. En ik ken wel mensen die er een studie bij doen.. En opzich is dat niet zo heel veel meer. Bijv. ik studeer American Studies, krijg dit jaar 2 vakken + minorvak. Een studiegenoot van me studeert ook AS + Engels, dus die krijgt 2 vakken AS + 2 vakken Engels, en gebruikt dus de ene studie bij de andere als minor.. Dat stond volgens mij ook al hierboven uitgelegd. Wel jammer dat ze het al zo vroeg doen, zo krijg je niet echt de tijd om erover na te denken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 10:56
Verwijderd
Citaat:
In Groningen kies je nu in het eerstejaar al een minorvak.
Niet bij alle studies hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 13:15
Verwijderd
Kan prima, je moet er alleen niet vanuit gaan dat je twee studies in 4 jaar kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:27
Verwijderd
en je moet niet vergeten dat statistiekvakken op praktisch elke studie gegeven worden, daar kun je vaak ook wel enige overlap in vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 11:02
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
en je moet niet vergeten dat statistiekvakken op praktisch elke studie gegeven worden, daar kun je vaak ook wel enige overlap in vinden.
eeeh.. nee. Geen enkele van de Letteren-studies heeft verplichte statistiekvakken.
Oud 22-02-2008, 19:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Oww.. bij ons op de universiteit hoorde ik dat er superveel mensen waren afgevallen! Dan zal het wel zo zijn als jij zegt.. jij zit immers in Utrecht. Maar waarom wilden zoveel mensen het niet meer? Vanwege de moeilijkheid, of wat?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik zal binnenkort eens kijken of ik daar wat meer over te weten kan komen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 10:08
Nyawa
Citaat:
eeeh.. nee. Geen enkele van de Letteren-studies heeft verplichte statistiekvakken.
De meeste volgens mij inderdaad niet, maar er zijn uitzonderingen: o.a. Taalwetenschap en Internationale betrekkingen hebben op veel uni's wel statistiekvakken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 13:47
Broeder
Broeder is offline
Je kunt ook gewoon in plaats van een tweede studie een aantal vakken van verschillende opleidingen erbij doen. Vooral als het van opleidingen is op dezelfde faculteit is dat heel makkelijk. Zo heb ik ook iets van 100ects dit jaar. Soms overlappen vakken elkaar wel, maar het zijn in mijn geval toch allemaal letterenstudies, dus bijster moeilijk is het doorgaans toch niet. En mocht je een keer iets niet halen is er ook niks aan de hand.
Oud 02-03-2008, 16:48
Omid
Omid is offline
Ik vroeg me wel af: is zo een contact uur verplicht of kun je ook een beetje thuis studie doen: je maakt de toetsen gewoon op de desbetreffende datum zonder dat je echt les krijgt van een docent om dan zo de tweede studies te balanceren?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vroeg me wel af: is zo een contact uur verplicht of kun je ook een beetje thuis studie doen: je maakt de toetsen gewoon op de desbetreffende datum zonder dat je echt les krijgt van een docent om dan zo de tweede studies te balanceren?
Soms zijn colleges verplicht, op andere momenten niet. Wat ik echter om me heen zien is dat alleen het volgen van de verplichte lessen (en dus het missen van de meeste hoorcolleges) een vrij zeker recept is om voor veel vakken te zakken.

Je hebt daarmee dan ook in negen van de tien vakken niet voldaan aan de inspanningsverplichting (die is geloof ik in de hele UU gelijk getrokken voor alle studies) en dan kan je een herkansing ook vergeten. Dat zou dus niet werken.
Oud 04-03-2008, 08:42
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Wat T_ID al zei en bij sommige universitaire studies heb je erg weinig colleges. De kans dat colleges samenvallen, is dan erg klein. (Bij is het dat in ieder geval nog nooit voorgekomen.)
Oud 05-03-2008, 09:47
Nyawa
Citaat:
Voor werkcolleges is er wel steeds vaker aanwezigheidsplicht, tenminste, aan de RuG is dat wel een ontwikkeling. Zo moeten wij bij werkcolleges minstens 80% aanwezig zijn om het vak te kunnen halen; dat kan het dus wel lastig maken als werkcolleges van beide studies elkaar overlappen.

Aan wat voor combinatie zat je te denken trouwens?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 16:01
Verwijderd
Citaat:
In Nijmegen wel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 19:00
Giddypanda
Giddypanda is offline
Ik zit momenteel op oriëntaalse talen en communicatie in Maastricht(hbo) en wil volgend jaar graag Nederlandse rechten(uni) erbij doen....want ik heb namelijk zeer goede punten en verveel me enorm.
Iemand enige ervaring daarmee of die me aan/afraadt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten