Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar je weet van te voren wel hoe het op jouw universiteit zit qua contacturen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben derdejaars geschiedenis en tweedejaars literatuurwetenschap.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
En die baan.. tja... ik word niet opgeleid tot advocaat of tandarts of accountant. Maar er is heus wel werk voor academici, hoor! Je hebt sowieso je algemene academische vaardigheden (schrijven van wetenschappelijke stukken, flink veel lezen enz.). Veel afgestudeerden schijnen journalist, ambtenaar of communicatiemedewerker te worden. Citaat:
|
Verwijderd
|
Weet je wat op zich dan nog wel handig is als je toch 2 studies wilt doen?
Bij veel WO studies moet je (naar ik weet) een vrije ruimte opvullen met vakken. Bij sommige studies moet je kiezen uit vakken van de opleiding zelf, maar bij andere studies kun je vakken volgen van elke studie die je wilt. Zo mag je legaal het ene gat opvullen met het ander. Bijvoorbeeld: Bachelor Geschiedenis: 180 ECTS, waarvan 45 ECTS "profileringsruimte" Bachelor Engels: 180 ECTS, waarvan 45 ECTS profileringsruimte In totaal hoef je ipv 360 punten, er nog maar 270 te halen. Ook als je niet 2 studies tegelijk volgt, maar bijvoorbeeld na elkaar kun je voor de 2e studie proberen vrijstelling aan te vragen voor de vrije ruimte. Correct me if im wrong ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Edit: ik ben wel blij overigens dat ik het niet heb gedaan. Hoewel ik het aan de andere kant ook wel heel jammer vind. Maar ik heb nu mn handen echt al vol aan geneeskunde, ik moet best wel hard blokken om alles te halen. Zoals ik al zei, ik ben niet zo'n studiebol ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-02-2008 om 14:22. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beide studies zijn niet echt geweldig combineerbare studies.
Het Conservatorium staat niet bekend om zijn goede combineerbaarheid (logisch want je moet constant met muziek bezig zijn en blijven, anders wordt het gewoon niks) en Bouwkunde is gewoon een studie met veel contacturen, zoals bijna elke studie op een Technische Universiteit wel is eigenlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil volgend jaar overigens een tweede studie gaan doen.. voltijd geneeskunde en nog half mijn huidige studie (waarvan ik in het hele eerste jaar alle ECTS probeer te halen). Dus nog de twee jaren van mijn bachelor uitsmeren over de eerste vier jaar van geneeskunde.. |
![]() |
|
![]() |
Ik ken iemand die 2 Bachelors een een Honours Programme heeft gedaan (WO Bedrijfseconomie en WO Informatiemanagement). Voor beide Bachelors is ie cum laude geslaagd. Inmiddels is hij bezig om twee MSc titels binnen te slepen (waarschijnlijk ook met >8).
Dus ja, het kan. Een een gemiddelde bovengemiddelde academische student zou dat in principe geen probleem moeten zijn. Mits je verder weinig activiteiten er op na houdt, want je sociale leven leidt er zeker onder. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat er aan de universiteit van Leiden een samenwerkingsverband is met het conservatorium van Den Haag. (http://www.kunsten.leidenuniv.nl/)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou daar gewoon eens een gesprek aanvragen, dan kun je kijken wat de mogelijkheden zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In Groningen kies je nu in het eerstejaar al een minorvak.. En ik ken wel mensen die er een studie bij doen.. En opzich is dat niet zo heel veel meer. Bijv. ik studeer American Studies, krijg dit jaar 2 vakken + minorvak. Een studiegenoot van me studeert ook AS + Engels, dus die krijgt 2 vakken AS + 2 vakken Engels, en gebruikt dus de ene studie bij de andere als minor.. Dat stond volgens mij ook al hierboven uitgelegd. Wel jammer dat ze het al zo vroeg doen, zo krijg je niet echt de tijd om erover na te denken.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Je kunt ook gewoon in plaats van een tweede studie een aantal vakken van verschillende opleidingen erbij doen. Vooral als het van opleidingen is op dezelfde faculteit is dat heel makkelijk. Zo heb ik ook iets van 100ects dit jaar. Soms overlappen vakken elkaar wel, maar het zijn in mijn geval toch allemaal letterenstudies, dus bijster moeilijk is het doorgaans toch niet. En mocht je een keer iets niet halen is er ook niks aan de hand.
||
Citaat:
Je hebt daarmee dan ook in negen van de tien vakken niet voldaan aan de inspanningsverplichting (die is geloof ik in de hele UU gelijk getrokken voor alle studies) en dan kan je een herkansing ook vergeten. Dat zou dus niet werken.
||
Citaat:
||
Citaat:
Aan wat voor combinatie zat je te denken trouwens? |
![]() |
|
|