Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 09:38
Verwijderd
Bij ons op school maken we nu zelf jeugdvoorstellingen voor op basisscholen n.a.v. dit alleroudste verhaal, daarom ben ik er nogal mee bezig

In het theater zijn op het moment twee voorstellingen rong "Gilgamesj" te zien.
* Van het Compagnietheater.
* Van het RO-theater.

Ik heb zelf die van het Compagnietheater al gezien en 5 maart gaan we die van het RO-theater bezoeken.
Het Compagnietheater zette een voorstelling vol spektakel neer, van 3,5 uur.
Het RO-theater vertelt het verhaal in een ingetogen, sobere voorstelling a.d.h.v. een monoloog. Maar die moet ik dus nog zien.

Kent iemand het verhaal?
Heeft iemand (een van) de voorstellingen gezien?
Of gaat dat nog gebeuren?
Advertentie
Oud 23-02-2005, 13:49
Not for Sale
Not for Sale is offline
Het allereerste epische verhaal. Het is heus niet het eerste verhaal hoor. Een epos is heel iets anders dan zomaar een verhaal.

Ik wil het gaan lezen
Oud 23-02-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 23-02-2005 @ 14:49 :
Het allereerste epische verhaal. Het is heus niet het eerste verhaal hoor. Een epos is heel iets anders dan zomaar een verhaal.

Ik wil het gaan lezen
Excusez-moi

Ga maar gauw lezen ja.
Oud 23-02-2005, 19:43
Not for Sale
Not for Sale is offline
Voorstelling klinkt ook wel leuk. Maar ik weet er te weinig van. Eerst lezen. Enkidu heet toch de vriend van Gilgamesj?

*heeft Sumerië-obsessie*
Oud 23-02-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 23-02-2005 @ 20:43 :
Voorstelling klinkt ook wel leuk. Maar ik weet er te weinig van. Eerst lezen. Enkidu heet toch de vriend van Gilgamesj?

*heeft Sumerië-obsessie*
Ja
Dat is Enkidu ja.

Ik moet die van het RO-theater zelf ook nog zien.
Maar dat is een 1,5 uur durende monoloog die nogal afgekraakt is in recensies. Dus ben benieuwd...
Oud 13-03-2005, 03:03
Not for Sale
Not for Sale is offline
Sorry voor het uppen

Maar voor de vele lezers van dit topic die nu razend benieuwd zijn geraakt naar Gilgamesj : HIER kun je het hele epos lezen.
Oud 13-03-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 13-03-2005 @ 04:03 :
Maar voor de vele lezers van dit topic die nu razend benieuwd zijn geraakt naar Gilgamesj
Ja, en dát zijn er veel!
Het lijkt me trouwens fijner om gewoon een Nederlandse versie te lezen. De meest gelezen vertaling, van Theo de Feijter.
Oud 15-03-2005, 20:58
Luna
Luna is offline
ik ga morgen, in het compagnietheater!
Oud 15-03-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 15-03-2005 @ 21:58 :
ik ga morgen, in het compagnietheater!
Ga op de eerste rij zitten!
Spoiler
Oud 17-03-2005, 17:33
Luna
Luna is offline
ooh, ben jij door m gezoend? hehe.
Ik zat behoorlijk achteraan, we waren n beetje laat.
Maar ik vond het een vermakelijke voorstelling, wel érg lang. 3 uur duurde het en ik was al erg moe. Maar ik vond het wel erg mooi, vooral de vormgeving vond ik geweldig. Ik geil altijd welop decors van theaterstukken.
Die tentjes die de bergen voorstelden en de belichting daarbij, echt supergoed gedaan.
Oud 18-03-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 17-03-2005 @ 18:33 :
ooh, ben jij door m gezoend? hehe.
Ik zat behoorlijk achteraan, we waren n beetje laat.
Maar ik vond het een vermakelijke voorstelling, wel érg lang. 3 uur duurde het en ik was al erg moe. Maar ik vond het wel erg mooi, vooral de vormgeving vond ik geweldig. Ik geil altijd welop decors van theaterstukken.
Die tentjes die de bergen voorstelden en de belichting daarbij, echt supergoed gedaan.
Jammer
Ja, wat ik vooral vond, ik vond het iets té vermakelijk. Iets te makkelijke keuzes om het publiek er maar bij te houden. Maar daardoor heb ik er natuurlijk toen wel heel erg van genoten.
De techniek, decors en special effects overheersten wel erg, vond ik. Maar het waren inderdaad wel erg mooie vondsten.
Ik vond die tentjes ook het mooist, en dan vooral ook bij de storm/zondvloed. (Ook erg leuk als je vooraan zat, we werden lekker nat en het was ijskoud )
Oud 26-03-2005, 09:39
I C U
I C U is offline
Ik heb de monoloog gezien, echt geweldig! Ik had me al voorbereid op een saai avondje, maar dat viel hartstikke mee! Ondanks het feit dat het eigenlijk qua show weinig voorstelde, sprak die man zo goed en had hij zo'n fijne stem dat je bleef luisteren. In het midden kreeg ik even een inzinking, was mijn concentratie even weg, maar dat duurde niet lang. Ook het decor was errug mooi en eenvoudig. Tja... Een aanrader!
Oud 26-03-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 26-03-2005 @ 10:39 :
Ik heb de monoloog gezien, echt geweldig! Ik had me al voorbereid op een saai avondje, maar dat viel hartstikke mee! Ondanks het feit dat het eigenlijk qua show weinig voorstelde, sprak die man zo goed en had hij zo'n fijne stem dat je bleef luisteren. In het midden kreeg ik even een inzinking, was mijn concentratie even weg, maar dat duurde niet lang. Ook het decor was errug mooi en eenvoudig. Tja... Een aanrader!
Hmm, ik vond het dus echt helemaal niks.
Ik vond hem júist niet goed spreken. Hij sprak echt 'zoals het hoort' en er was totaal geen spontaniteit in te vinden. Daarnaast vond ik het vervelend afstandelijk.
Wel alle respect voor de man hoor, maar nee, ik vond het geen goede voorstelling.
Oud 27-03-2005, 14:02
I C U
I C U is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 26-03-2005 @ 12:47 :
Hmm, ik vond het dus echt helemaal niks.
Ik vond hem júist niet goed spreken. Hij sprak echt 'zoals het hoort' en er was totaal geen spontaniteit in te vinden. Daarnaast vond ik het vervelend afstandelijk.
Wel alle respect voor de man hoor, maar nee, ik vond het geen goede voorstelling.
Zo zie je maar weer, smaken verschillen!

Regels voor berichten