Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 12:33
Verwijderd
ik heb nu al 8 maanden een vriend en ik hou echt veel van hem en ik wil hem ook zeker niet kwijt. Hij is alles wat ik wil, alleen er is een probleempje: Hij liegt veel over dingen. Het zijn hele onbenullige dingen waar hij echt niet over hoeft te liegen (zoals dat ie weleens op een paard heeft gezeten, maar dat is dan eigenlijk helemaal niet waar.) Daar kom ik dan snel genoeg achter, want ik heb hem vaak erg snel door.

Ik heb het er vaak over gehad met hem, en hij zegt dat hij probeert om het niet weer te doen, maar elke keer gebeurd het weer. Hij zegt dat hij niet gelijk de waarheid durft te zeggen, omdat hij bang is dat ik boos word, maar ik word juist boos als ik erachter kom dat hij heeft gelogen. Hij heeft elke keer echt spijt ervan, dat weet ik zeker.

Hij is erg onzeker en wil er echt wat aan dat liegen veranderen. Hoe kan ik hem helpen?

alvast bedankt,

Kunamosity
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 12:37
leucomelas
leucomelas is offline
hmm, beetje zelfde probleem... geen idee, ik kan hem alleen maar steeds uit blijven leggen dat ie verkeerd zit... en hem goe dlaten inzien wat ie nou doet.. maar de volgende keer gaat het weer mjis, dus nee, sorry geen tips.
Oud 16-03-2005, 12:40
Verwijderd
Ja heb het ookal zo vaak gezegt en zo vaak vertelt dat hij echt alles tegen me kan zeggen, maar...het werkt niet .

ik ben nu bang dat hij echt belangrijke dingen ook niet eerlijk zegt....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:41
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
kunamosity schreef op 16-03-2005 @ 13:40 :
Ja heb het ookal zo vaak gezegt en zo vaak vertelt dat hij echt alles tegen me kan zeggen, maar...het werkt niet .

ik ben nu bang dat hij echt belangrijke dingen ook niet eerlijk zegt....
Heb je dat al tegen hem gezegd? Dat je bang bent dat je hem niet kan vertrouwen omdat hij steeds liegt? Dat zou bij mij wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:43
Verwijderd
ja dat heb ik gezegt, en hij zegt ja dat ik daar gelijk in heb. en elke keer als hij iets zegt zo van: ja echt waar. dan zeg ik dat ik het niet geloof en dan zegt ie dat ik daar alle redenen voor heb.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:44
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Meestal is dit de aard van het beestje. Mijn moeders ex loog ook altijd om alles van kleine dingen tot hele grote dingen… In het begin dacht mijn moeder ook dat het alleen kleine dingen betrof, later kwam ze erachter dat hij schulden had, ergens een kind had rond wandelen en nog een heleboel andere dingen…

Geloof me, zo iemand verandert niet en hij zal altijd blijven liegen. Kijk, iedereen liegt wel eens, dat is denk ik ook niet een probleem. Maar je hebt nou eenmaal van die mensen die dat altijd doet. Dwangmatig zeg maar, daar komen die mensen niet zomaar vanaf.

Ik zou het goed in de gaten houden, maar ik heb weinig hoop voor je…
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 16-03-2005 @ 13:44 :
Meestal is dit de aard van het beestje. Mijn moeders ex loog ook altijd om alles van kleine dingen tot hele grote dingen… In het begin dacht mijn moeder ook dat het alleen kleine dingen betrof, later kwam ze erachter dat hij schulden had, ergens een kind had rond wandelen en nog een heleboel andere dingen…

Geloof me, zo iemand verandert niet en hij zal altijd blijven liegen. Kijk, iedereen liegt wel eens, dat is denk ik ook niet een probleem. Maar je hebt nou eenmaal van die mensen die dat altijd doet. Dwangmatig zeg maar, daar komen die mensen niet zomaar vanaf.

Ik zou het goed in de gaten houden, maar ik heb weinig hoop voor je…
Het is niet dwangmatig, hij is gewoon erg onzeker en ik weet zeker dat we er samen uitkomen maar nu moet ik nog even bedenken hoe we dat gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
kunamosity schreef op 16-03-2005 @ 13:47 :
Het is niet dwangmatig, hij is gewoon erg onzeker en ik weet zeker dat we er samen uitkomen maar nu moet ik nog even bedenken hoe we dat gaan doen.
Een optimistische, maar mijns inziens naïeve gedachte. Als iemand een pathologische leugenaar is - en ik vermoed dat daar in dit geval inderdaad sprake van is, immers, waarom liegt iemand in godsnaam over of hij wel of niet op een paard heeft gezeten? - verandert dat niet zomaar, ook niet als diegene dat zgn. is vanwege "onzekerheid".
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:04
Verwijderd
tja dit was ook echt de laatste keer dat ie het kan flikken, want de volgende keer, en dat heb ik ook tegen hem gezegt, dan is het gewoon over. Ik kan daar niet meer tegen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:10
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
tja dit was ook echt de laatste keer dat ie het kan flikken, want de volgende keer, en dat heb ik ook tegen hem gezegt, dan is het gewoon over. Ik kan daar niet meer tegen.
Doe het dan ook echt, want je wil je leven niet delen met iemand die je niet kunt vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
kunamosity schreef op 16-03-2005 @ 14:04 :
Dat is wel goed idd, maar dan moet je dat ook echt uitvoeren.
Structuteel liegen is geen goede eigenschap en als je het gedoogt, kan dit van een beetej steeds erger gaan worden
Oud 16-03-2005, 18:43
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
kunamosity schreef op 16-03-2005 @ 14:04 :
Hoe wil je dat gaan controleren? Hij gaat je vervolgens van alles beloven; schatje, ik zal er aan gaan werken! We gaan er samen aan werken
Dat soort shit....
Mjaa kwens je veel succes!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Vlinderr schreef op 16-03-2005 @ 19:43 :
Hoe wil je dat gaan controleren? Hij gaat je vervolgens van alles beloven; schatje, ik zal er aan gaan werken! We gaan er samen aan werken
Dat soort shit....
Mjaa kwens je veel succes!
hoe ik dat wil controleren? omdat ik hem altijd door heb. ik vraag net zo lang door tot hij het zeg, maar wil gewoon dat hij het vanzelf zegt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:14
elledc
elledc is offline
Wat vervelend voor het vertrouwen binnen jullie relatie, dan weet je soms gewoon niet wat je aan hem hebt, en je moet continu uitpluizen of hij eerlijk is of niet
Zo meteen zegt ie dat hij van je houdt en enkel van jou houdt terwijl ie een ander heeft achter je rug.

Ik heb eens gehoord dat mensen die veel liegen een soort van obsessionele drang hebben om dit te blijven doen, m.a.w. het is moeilijk af te leren voor diegene die het gewoon zijn het vaak te doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten