Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 08:14
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
nou is mijn simlock-vrije telefoon gejat, maar nou vroeg ik mij af, zodra iemand anders daar een simkaart in doet, kan die persoon dan niet achterhaald worden via het mobiele nummer???
Oud 31-03-2005, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 31-03-2005 @ 09:14 :
nou is mijn simlock-vrije telefoon gejat, maar nou vroeg ik mij af, zodra iemand anders daar een simkaart in doet, kan die persoon dan niet achterhaald worden via het mobiele nummer???
heeft diej telefoon dan niet een ander nummer als er een andere sim kaart in komt? of heb ik dat mis.... =/
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 08:40
Verwijderd
Alleen het IMEI-nummer is uniek aan het signaal van elke mobiele telefoon. Er zijn geloof ik wel diensten die dat nummer opsporen maar of je die nu al gratis kunt gebruiken weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:55
ganralph
ganralph is offline
idd, telefoonnummer is gebonden aan de simkaart, niet aan de telefoon.

enige unieke is idd het IMEI nummer (meestal staat dit onder de batterij, of je toets even *#06# in, dan weet je het ook). op zich dus wel handig om dit nummer in het vervolg te bewaren, voor het geval ie gejat wordt.

ik dacht dat alleen politie en fabrikant/provider telefoons op kunnen sporen en dan zul je dus sowieso aangifte moeten doen.

(als er een simkaart met abonnement in zat, zou ik dat trouwens even laten blokkeren)
Oud 31-03-2005, 10:07
sgaapje
sgaapje is offline
Als je er aangifte van doet heb je dat IMEI nummer nodig. Maar tel er maar niet op dat ze dat gaan gebruiken om jouw telefoon op te sporen. Mijn ervaring is dat ze allemaal wel wat beters te doen hebben dan een telefoon opsporen.
Eigenlijk heb je helemaal niets aan zo'n aangifte alleen als je daardoor geld terugkrijg van de verzekering. Maar dan moet die telefoon uit een gesloten huis zijn gestolen, of terwijl je op vakantie was. Maar je moet maar ff kijken hoe dat zit met jouw verzekering.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:28
ganralph
ganralph is offline
aangifte heeft op zich wel zin:
1. als ie ooit gevonden wordt (misschien zijn er handelaars die door de mand vallen), dan heb je enige kans om hem terug te krijgen.
2. recht doen aan de criminaliteitscijfers (die al jaren dalen, omdat mensen vaak wordt ontmoedigd om aangifte te doen)

maar de kans dat je hem terug krijgt is idd gering. ze zullen er iig geen rechercheteam op zetten
Oud 31-03-2005, 14:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
waarschijnlijk heb je t al gedaan, maar vergeet m niet te laten blokeren, ff je maatschappij bellen. (ben mijne ook verloren week geleden)
Oud 31-03-2005, 15:28
Verwijderd
Het IMEI nummer wordt wel altijd meegezonden met een smsje oid. Niet dat jij die krijgt te zien.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:29
Verwijderd
Volgens mij is het zonder problemen mogelijk te achterhalen waar je gsm zich bevindt (bij welke zendmast is de buurt iig). Maar logischerwijs gaat de politie niet bij elke gsm uitgebreid onderzoek doen naar waar je gsm zich bevindt, aangezien dat nogal al lang zou duren, terwijl ze dat wel zouden kunnen weten.

denk ik.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten