Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2004, 19:26
ouwe dibbes
ouwe dibbes is offline
Op vakantie is mijn telefoon, een samsung S 500 "zoek geraakt" (gejat). Ik had deze telefoon zo'n 4 maanden en het abonnement loopt nog ruim anderhalf jaar door, heel vervelend natuurlijk, en ik heb ook weinig vertrouwen in de verzekering, maar goed.

Mijn vraag is hoe makkelijk en duur (goedkoop) het is om een nieuw toestel aan te schaffen en dan hetzelfde abonnement te houden. Moet je dan gewoon de nieuw-prijs voor de telefoon betalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2004, 23:16
Martin
Martin is offline
De meeste reisverzekeringen (lees: in principe alle) dekken het diefstalrisico van mobiele telefoons niet. Hier hoef je dus in principe al geen moeite voor te doen.

Ik ben inderdaad bang dat je een compleet nieuw toestel zal moeten kopen tegen de nieuwwaarde, en niet het bedrag dat je moet betalen bij het sluiten van een nieuw abbonement i.c.m. een nieuwe telefoon.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 23:23
Genesis
Genesis is offline
je zult gewoon een nieuw toestel moeten kopen, er is geen enkele verzekering die het 'zoek raken' van jouw toestel dekt. En inderdaad, daar betaal je de volle mep voor. En simlockvrije toestellen zonder kaart of abo zijn best duur..

En dan is het nog de vraag of je een nieuwe simkaart kunt krijgen van je provider, want anders kun je je abo helemaal niet weer gebruiken!

Wellicht ten overvloede wou ik nog even melden dat het wel verstandig is het nummer te laten blokkeren, zeker als je abo hebt, want alles wat met het toestel gebeld wordt vanaf het moment dat ie gejat is, komt gewoon op je rekening..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 01:29
ouwe dibbes
ouwe dibbes is offline
Ik zal nog even wat meer informatie geven.

-Ik heb geen reisverzekering, wel een verzekering van m'n telefoon, die dekt vermissing inderdaad niet, maar ik heb hoop dat ik ze van diefstal kan overtuigen.
-De telefoon is verdwenen in het buitenland, ergens (Midden-Oosten) waar ze geloof ik een ander Sim-Card systeem gebruiken, al weet ik dat niet totaal zeker. Hij stond ook uit, met een pincode er op, dus zo gebruiken kunnen ze 'm, als 't goed is, al helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 02:12
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
ouwe dibbes schreef op 07-03-2004 @ 02:29:
Ik zal nog even wat meer informatie geven.

-Ik heb geen reisverzekering, wel een verzekering van m'n telefoon, die dekt vermissing inderdaad niet, maar ik heb hoop dat ik ze van diefstal kan overtuigen.
-De telefoon is verdwenen in het buitenland, ergens (Midden-Oosten) waar ze geloof ik een ander Sim-Card systeem gebruiken, al weet ik dat niet totaal zeker. Hij stond ook uit, met een pincode er op, dus zo gebruiken kunnen ze 'm, als 't goed is, al helemaal niet.
Pincode kraak je met een RG heel snel. En buiten dat, zullen ze de taal van je mobiel al helemaal niet snappen, al zouden ze uberhaupt al kunnen lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 07:57
Martin
Martin is offline
Citaat:
ouwe dibbes schreef op 07-03-2004 @ 02:29:
- Heb je van diefstal aangifte gedaan bij de plaatselijke politie?
- Is er sprake van braakschade?

Indien beide vragen met "Ja" te zijn beantwoorden heb je een kans dat het vergoed wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:29
ouwe dibbes
ouwe dibbes is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-03-2004 @ 08:57:
- Heb je van diefstal aangifte gedaan bij de plaatselijke politie?
Ja, na heel veel gedoe hebben we mijn verklaring in het Arabisch opgetekend (met enkele handtekeningen) meegekregen, maar aangezien we niet op de plek waren waar hij daadwerkelijk gestolen was (we waren met een bus en moesten door naar de volgende stad) heb ik geen stempels e.d.
Citaat:
- Is er sprake van braakschade?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:33
Martin
Martin is offline
Citaat:
ouwe dibbes schreef op 07-03-2004 @ 13:29:
Ja, na heel veel gedoe hebben we mijn verklaring in het Arabisch opgetekend (met enkele handtekeningen) meegekregen, maar aangezien we niet op de plek waren waar hij daadwerkelijk gestolen was (we waren met een bus en moesten door naar de volgende stad) heb ik geen stempels e.d.
Nee.
Ik schat de kans dát je uberhaupt iets uitgekeerd krijgt érg klein in. Er is al niet eens sprake van braakschade, wat voor de meeste verzekeringen een vereiste is voor het dekken van het diefstalrisico.

Dan komt nog de vraag in hoe verre je nalatig bent geweest, de verzekeraar mag verwachten dat jij zorgvuldig met je spullen om gaat en niet zomaar ergens laat slingeren en in een onafgesloten ruimte achter laat.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:40
ouwe dibbes
ouwe dibbes is offline
Uhu.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 14:47
ouwe dibbes
ouwe dibbes is offline
Is het trouwens zo dat je maar één abonnement per persoon mag hebben?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
ouwe dibbes schreef op 07-03-2004 @ 15:47:
Is het trouwens zo dat je maar één abonnement per persoon mag hebben?
Meestal niet, maar ik zou geen abo afsluiten alleen voor de telefoon.

Bel je provider op, de meeste providers hebben wel een regeling voor gestolen telefoon (uit coulance)

Heb je t-mobile? Koop een prepaid telefoon en stop daar je abo kaartje in.

Of je kan een telefoon laten unlocken...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nieuwe mobiele telefoon kopen en nieuwe simkaart bestellen. Dat laatste kost €12,50 ofzoiets.
Oud 08-03-2004, 18:00
Verwijderd
Het goedkoopste is een prepaid telefoon kopen + (noname) datakabel.

Ik heb de Siemens M55 gekocht voor 100,- en 15,- voor de datakabel.
Dat is dus 115,- totaal, waarvan ik de simkaart verkoop voor 15,-..

De telefoon lost kopen kost in een winkel 180,- en op internet 150,-.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 19:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Daar moet je wel even bij vermelden dat hij dan zn telefoon moet unlocken, via software en de datakabel. Dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt, getuige jouw moeilijkheden ermee.
Oud 08-03-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-03-2004 @ 20:32:
Daar moet je wel even bij vermelden dat hij dan zn telefoon moet unlocken, via software en de datakabel. Dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt, getuige jouw moeilijkheden ermee.
Euh, ja die software ja..
datakabel is niet eens nodig..

Voor de Nokia's zijn programma's te vinden die de verkening maakt om je GSm te unlocken (je provider doet precies hetzelfde)..
Voor andere telefoons zijn ze er ook, maar wel schaarser...

Als je via datakabel wilt unlocken moet ej wel eentje hebben die via de compoort werkt..
Hiervoor is software iets makkelijker te vinden..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:16
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Verzekeringen die een gejatte mobiel dekken zijn er helaas niet(meer). Bij de meest uitgebreide verzekering moet er sprake zijn van braaksporen(zoals ingeslagen ruit en dergelijke). Met dank aan alles mensen die hun gsm verzekerede tegen diefstal, deze door verkochten, en vervolgens een nieuwe claimde... how sad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten