Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 18:19
Mono-racer
Mono-racer is offline
Ey mensen, het volgende klinkt misschien beetje raar, magoed...:

Ik ben ongeveer 2 jaar vegetariër geweest en ben het nu ook nog wel een klein beetje, maar ik eet de laatste tijd ook wel weer eens wat vlees...

nu komt het:

het lijkt wel alof er een opblaasreactie plaatsvindt in m'n darmen; ik zit zowat de hele dag te ruften...

m'n moeder zegt dat het misschien komt omdat ik veel meer eiwitten te verwerken heb ofzo...

naja, wat denken jullie, is er een verband tussen het weer eten van vlees en het leeglopen van lucht of is het puur toeval?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:26
Mono-racer
Mono-racer is offline
?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:34
Somebody Special
Somebody Special is offline
Vlees is moeilijk verteerbaar en rot bovendien meer dan andere dingen in je darmen, daar zal het wel mee te maken hebben.
Oud 21-03-2005, 18:36
Verwijderd
ik eet weinig vlees (1 keer per week een stukje ong.), en als ik eens veel vlees eet (bij een barbecue of bij het gourmetten) dan heb ik daarna ook vaak last van mijn darmen. Ik weet alleen niet of dat dan aan het vlees ligt.

Waarschijnlijk eet je op een dag dat je geen vlees eet, niet véél minder eiwitten dan op een dag dat je wel vlees eet, tenzij je op je vegetarische dagen niet goed gebalanceerd eet. Maar misschien kan het ergens anders door komen, dat weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
eiwitten zijn moeilijker verteerbaar, misschien heeft het daarmee te maken
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 21-03-2005 @ 19:34 :
Vlees is moeilijk verteerbaar en rot bovendien meer dan andere dingen in je darmen, daar zal het wel mee te maken hebben.
Ohja, dat klopt wel. De menselijke darmen zijn eigenlijk iets te lang om het vlees 'goed' te houden, het is rot voor het eruit komt... daar kan het misschien aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:38
Verwijderd
Nou ja, als je echt verschil merkt, dan lijkt me dat het door het vlees komt idd. Misschien at je voorheen niet voldoende eiwitten en nu weer wel, dat je darmen daar weer aan moeten wennen oid...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:42
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2005 @ 19:38 :
Nou ja, als je echt verschil merkt, dan lijkt me dat het door het vlees komt idd. Misschien at je voorheen niet voldoende eiwitten en nu weer wel, dat je darmen daar weer aan moeten wennen oid...
ja, zoiets dacht ik ook aan ja...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 19:36
TIEN
TIEN is offline
en men maar zeggen dat vlees zo goed voor je is!

mhm miss iets minder vlees eten?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:17
H2O
H2O is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 21-03-2005 @ 19:34 :
emm...volgens mij is vlees juist goed verteerbaar en groente/vezelrijk voedsel niet (wordt allemaal uitgepoept). Vlees bestaat immers voor het grootste deel uit eiwitten en eiwitten hoef je alleen maar op te nemen. Probeer maar een week alleen vlees te eten, dan krijg je van die keuteltjes bij wijze van spreken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:30
Verwijderd
eiwitten en vetten zijn wel moeilijker verteerbaar dan koolhydraten
en vezels zijn niet moeilijk verteerbaar, die verteer je uberhaupt niet. Maar daar merk je dus ook niet veel van, want je lichaam doet niet eens een poging om vezels te verteren.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:42
H2O
H2O is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-03-2005 @ 21:30 :
eiwitten en vetten zijn wel moeilijker verteerbaar dan koolhydraten
en vezels zijn niet moeilijk verteerbaar, die verteer je uberhaupt niet. Maar daar merk je dus ook niet veel van, want je lichaam doet niet eens een poging om vezels te verteren.
nee hoor, je hebt snelle en langzame koolhydraten en uiteraard bestaan er complexe en minder complexe vetten en eiwitten. Dus wat jij zegt klopt wel een beetje, maar toch niet helemaal.
En ik weet dat vezels uberhaupt niet worden verteerd, daarom staat er het woord *niet* erbij/achter.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:32
Verwijderd
Bij de dissimilatie van dierlijke eiwitten komt zwavel vrij, wat een rotte eierenlucht veroorzaakt. Het schijnt bijvoorbeeld te kleine kooien waarin tijgers worden gehouden ontzettend te doen stinken.

Wat je eraan kunt doen? Minder vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
volgens mij probeert je lichaam die vezels wel te verteren... maar het lukt niet??
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 21-03-2005 @ 22:32 :
Bij de dissimilatie van dierlijke eiwitten komt zwavel vrij, wat een rotte eierenlucht veroorzaakt. Het schijnt bijvoorbeeld te kleine kooien waarin tijgers worden gehouden ontzettend te doen stinken.

Wat je eraan kunt doen? Minder vlees eten.
maar waarom heeft niet iedereen die veel vlees eet er dan last van?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 21-03-2005 @ 22:51 :
maar waarom heeft niet iedereen die veel vlees eet er dan last van?
Iedereen die echt veel vlees eet heeft er last van. Bij een onsje (of zoiets ) per dag levert het, voor zover ik weet, geen problemen op, ik ruik tenminste nooit iets bij anderen. Maar bij het eten van echt veel vlees, moet het haast wel gaan stinken, want die zwaveldampen komen gewoon vrij.

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat hij enkele jaren geen vlees heeft gegeten, misschien laat de één gewoon meer winden dan de ander. Ik zal het eens vragen aan mijn docent, ik vind het ook wel interessant en ik weet eigenlijk het antwoord op de vraag hoe het nou kan dat de TS daar nu zo'n last van heeft ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 01:38
Southraider
Southraider is offline
je lichaam krijgt na 2 jaar weer opeens een grote hoeveelheid voedingsstoffen binnen dus die moeten verwerkt worden. Daar moet het lichaam weer aan wennen zeg maar. Eet iig niet iedere dag vlees maar bouw het langzaam op met 1 maal in de week en zo verder.
Oud 22-03-2005, 15:49
annetjuh
annetjuh is offline
vlees is moeilijk verteerbaar vergeleken met groenten, maar tjah of het door het vlees zelf komt zeg maar. en je bent trouwens niet een klein beetje vegetariër.
je bent het of je bent het niet.

Regels voor berichten