Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 11:46
one.
one. is offline
Vraagje daarover: Iemand die nu al meerdere nicks heeft, wordt die dan ook door de Sentinel geregistreerd en verwijderd?
Oud 18-02-2005, 11:58
Verwijderd
Quote uit dat topic:
"Ik weet geeneens wat een proxy is!"

Geeneens...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:00
Verwijderd
nee, alleen nieuwe nicknames worden eruitgehaald.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:02
Verwijderd
En wat als ik deze nick beu ben maar geen nickchange wil omdat ik deze nick wil laten zoals hij is, en vervolgens een nieuwe nickname wil registreren, dat gaat dan niet neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:02
Verwijderd
Het is dus alleen pro-actief, met andere woorden alle inactieve of slapende nicks die nu al geregistreerd zijn en klaarstaan om ooit door een spammer gebruikt te worden blijven buiten Sentinels schot?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:10
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 13:02 :
Het is dus alleen pro-actief, met andere woorden alle inactieve of slapende nicks die nu al geregistreerd zijn en klaarstaan om ooit door een spammer gebruikt te worden blijven buiten Sentinels schot?
Die zullen we als FB's er nog uit moeten vissen....maar dat zullen er dus langzamerhand steeds minder worden...
Oud 18-02-2005, 12:11
Marcade
Marcade is offline
.. .. "Het maakt registratie vrijwel onmogelijk via anonieme en buitenlandse proxies." ..

.. dan vraag ik me af; .. als je dus bij een vriendje ff een nick registreert, kan je dus daarna *wel* met een anonieme proxy gebruik maken van die nick .. of sterker nog .. gewoon een proxy die niet anoniem is gebruiken om te registreren om vervolgens dan met een anonieme proxy te forummen?

Daarnaast IP bans .. dan worden dus mensen met een provider die met dynamische IP adressen werkt, hier 't slachtoffer van?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 18-02-2005 @ 13:02 :
En wat als ik deze nick beu ben maar geen nickchange wil omdat ik deze nick wil laten zoals hij is, en vervolgens een nieuwe nickname wil registreren, dat gaat dan niet neem ik aan?
Wel, zoveel als je wil.
Je kan alleen geen nicknames registreren op een anoniem ip
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 18-02-2005 @ 13:11 :
.. .. "Het maakt registratie vrijwel onmogelijk via anonieme en buitenlandse proxies." ..

.. dan vraag ik me af; .. als je dus bij een vriendje ff een nick registreert, kan je dus daarna *wel* met een anonieme proxy gebruik maken van die nick .. of sterker nog .. gewoon een proxy die niet anoniem is gebruiken om te registreren om vervolgens dan met een anonieme proxy te forummen?

Dat kan je doen, echter is het ip-adres waarmee je registreerde opgeslagen. Dus als je erg gaat kloten krijg dat vriendje problemen met z'n provider.
Bovendien kan je gewoon gebant worden als je met een ano proxy forumt, als wij een post met een onbekend ip adres tegen komen, bannen we. Het blijft verboden om met ano proxies te forummen.
Citaat:
Daarnaast IP bans .. dan worden dus mensen met een provider die met dynamische IP adressen werkt, hier 't slachtoffer van?
Nee, ik zie niet in waarom
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
ja, maar dat worden er vanzelf minder
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-02-2005 @ 13:14 :
Wel, zoveel als je wil.
Je kan alleen geen nicknames registreren op een anoniem ip
Ah zo, okee.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-02-2005 @ 13:17 :
Dat kan je doen, echter is het ip-adres waarmee je registreerde opgeslagen. Dus als je erg gaat kloten krijg dat vriendje problemen met z'n provider.
Niet-anonieme proxies heb je geen last van dit probleem en kan je dus gewoon mee registreren; en het stikt van de niet-anonieme proxies.

Citaat:
Bovendien kan je gewoon gebant worden als je met een ano proxy forumt, als wij een post met een onbekend ip adres tegen komen, bannen we. Het blijft verboden om met ano proxies te forummen.
Onbekende IP's zat en je weet nooit vantevoren of 't een anonieme proxy is; en trouwens als ik 't goed begrijp heeft sentinel alleen met registreren te maken .. dus spoort het niet bestaande users op. Oftewel de problemen worden hier niet minder mee.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:23
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-02-2005 @ 13:21 :
Onbekende IP's zat en je weet nooit vantevoren of 't een anonieme proxy is; en trouwens als ik 't goed begrijp heeft sentinel alleen met registreren te maken .. dus spoort het niet bestaande users op. Oftewel de problemen worden hier niet minder mee.
De bestaande users zullen de FB's moeten doen, maar voor de rest zouden er in principe geen vervelende users (nieuwe of oude die terugkeren) bij moeten komen.
Oud 18-02-2005, 12:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-02-2005 @ 13:17 :
Nee, ik zie niet in waarom
Als User A eerst 80.1.2.3 heeft en de volgende dag 80.1.2.4 helpt een IP ban niet, lijkt me .. en dan User B 80.1.2.3 toegewezen krijgt en niks met User A te maken heeft maar wel gebanned is. .. tenzij je ranges of providers gaat bannen maar dan tref je een nog grotere groep onschuldigen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:25
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 18-02-2005 @ 13:23 :
De bestaande users zullen de FB's moeten doen, maar voor de rest zouden er in principe geen vervelende users (nieuwe of oude die terugkeren) bij moeten komen.
Als ik met een niet-anonieme proxy registreer lukt mij dat ws. toch gewoon? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Niet-anonieme proxies heb je geen last van dit probleem en kan je dus gewoon mee registreren; en het stikt van de niet-anonieme proxies.

Ja transparante, waarbij je echte ip te achterhalen is
Citaat:

Dat komt de sentinel wel achter en anders zoeken we het met de hand op. En het scheelt ontzettend veel, als je weet hoeveel ano proxy's we tegen komen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 18-02-2005 @ 13:25 :
Als ik met een niet-anonieme proxy registreer lukt mij dat ws. toch gewoon? Of niet?
ja, maar dan hebben we dus je gewone ip. En dan krijg je mogelijk een mailtje van je provider
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-02-2005 @ 13:46 :
enlight zal daar zo wel op reageren, dat weet ik ook weer niet
Ja ja. Zal wel 't zelfde antwoord als Koen zijn.

What about:

Citaat:
Marcade schreef op 18-02-2005 @ 13:24 :
Als User A eerst 80.1.2.3 heeft en de volgende dag 80.1.2.4 helpt een IP ban niet, lijkt me .. en dan User B 80.1.2.3 toegewezen krijgt en niks met User A te maken heeft maar wel gebanned is. .. tenzij je ranges of providers gaat bannen maar dan tref je een nog grotere groep onschuldigen.
?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 18-02-2005 @ 13:53 :
Ja ja. Zal wel 't zelfde antwoord als Koen zijn.

What about:

?
Dat heeft niets met de sentinel te maken maar met het algemeen banbeleid.
Er zijn maar een paar providers met dynamische ip's, het meeste is statisch. Volgens mij wordt er bij dynamisch niet ip-gebanned omdat het onwaarschijnlijk is dat de user veel keer hetzelfde ip heeft. Daarnaast is het iptoewijzing wel bekend bij de provider, dus als het erg vervelend wordt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:19
Verwijderd
Waarom trouwens de naam Sentinel?
Geklooi met Proxy's leek me veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 14:01
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-02-2005 @ 14:06 :
Dat heeft niets met de sentinel te maken maar met het algemeen banbeleid.
Er zijn maar een paar providers met dynamische ip's, het meeste is statisch. Volgens mij wordt er bij dynamisch niet ip-gebanned omdat het onwaarschijnlijk is dat de user veel keer hetzelfde ip heeft. Daarnaast is het iptoewijzing wel bekend bij de provider, dus als het erg vervelend wordt
Hoe weet je of een IP adres dynamisch of statisch is?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 18-02-2005 @ 15:01 :
Hoe weet je of een IP adres dynamisch of statisch is?
dat zie je gewoon, ligt aan de provider.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 14:54
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Ufke schreef op 18-02-2005 @ 14:19 :
Omdat Enlightenment kickt op de squids uit de Matrix.

Waarom heet jij Ufke?
Oud 18-02-2005, 15:29
one.
one. is offline
Wat gebeurt er als je zusje nadat de Sentinel is ingeschakeld op dezelfde computer waarop jij altijd het forum opgaat ook lid wil worden?
Oud 18-02-2005, 15:37
Koen
Koen is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 18-02-2005 @ 16:29 :
Wat gebeurt er als je zusje nadat de Sentinel is ingeschakeld op dezelfde computer waarop jij altijd het forum opgaat ook lid wil worden?
Niks. Sentinel doet niks met dubbele registraties, alleen met proxies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 15:38
one.
one. is offline
Citaat:
Koen schreef op 18-02-2005 @ 16:37 :
Niks. Sentinel doet niks met dubbele registraties, alleen met proxies.
Ok.
Oud 18-02-2005, 16:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Het is dus alleen pro-actief
Becel Pro-actief ja.
Citaat:
Juh, maar dan is je echte ip mooi wel gelogt. En ik ben iemand die graag abusemailtjes verstuurt. En Sentinel produceert mooie logs.
Citaat:
en trouwens als ik 't goed begrijp heeft sentinel alleen met registreren te maken .. dus spoort het niet bestaande users op. Oftewel de problemen worden hier niet minder mee.
Bestaande usernames worden gewoon geband dacht ik zo? Kwestie van tijd tot de ziek-accountjes eruit zijn.
Oud 18-02-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 18-02-2005 @ 15:54 :

Waarom heet jij Ufke?
Omdat ik dat als scheldnaam gebruikte toen ik 15 was.

Waarom heet jij Manuzhai?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:42
Verwijderd
Maar goed, een belangrijke sleutel tot succes van dit systeem ligt dus nog steeds in de bereidheid van providers om mensen die overlast veroorzaken op een forum 'aan te pakken' (wat dat dan ook inhoudt).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2005 @ 17:42 :
Maar goed, een belangrijke sleutel tot succes van dit systeem ligt dus nog steeds in de bereidheid van providers om mensen die overlast veroorzaken op een forum 'aan te pakken' (wat dat dan ook inhoudt).
Nee, want volgens mij kan die sentinel "verboden IP's" traceren en bannen. Dat was toch het idee?
Oud 18-02-2005, 17:22
Koen
Koen is offline
Het idee is het weren van mensen die consequent anonieme proxies gebruiken om aan hun ban te ontkomen. Behulpzaamheid van providers is alleen gewenst bij transparante proxies die wel toegstaan zijn, maar waarbij we wel je IP kunnen zien. (beetje nutteloos dus om zo'n proxy te gebruiken, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 08:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ufke schreef op 18-02-2005 @ 14:19 :
Citaat:
Manuzhai schreef op 18-02-2005 @ 15:54 :
Ghehe nee. Ik heb langer gezocht naar een naam. Eerst had ik susceptor in gedachte, maar ik wilde wel een naam die mensen konden onthouden.

Uiteindelijk viel mijn keus op Sentinel. Klinkt leuk, is makkelijk te onthouden en geeft precies aan wat het doet: een wachtpost / bewaker. En nee ik heb de naam niet van The Matrix.
Oud 20-02-2005, 15:42
Verwijderd
Wat ik me afvraag is, stel iemand gebruikt een transparante proxy, gaat hier dingen doen die niet door de beugel kunnen -volgens de hoge heren en dames-, mevrouw Enlightenment rost een abusemailtje in elkaar, en dan..?

Omdat ik zo ongelofelijk 1337 ben weet ik dat "men" op abusemailtjes naar aanleiding van usenetabuse al àmper reageert (toegegeven, een aantal providers waren d'r wel scherp op, maar 't gros reageerde niet eens), dus ik vraag me dan ook serieus af hoe providers eventuele klachten van Enlightenment@Scholieren.com reageert.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 20-02-2005 @ 16:42 :
Wat ik me afvraag is, stel iemand gebruikt een transparante proxy, gaat hier dingen doen die niet door de beugel kunnen -volgens de hoge heren en dames-, mevrouw Enlightenment rost een abusemailtje in elkaar, en dan..?

Omdat ik zo ongelofelijk 1337 ben weet ik dat "men" op abusemailtjes naar aanleiding van usenetabuse al àmper reageert (toegegeven, een aantal providers waren d'r wel scherp op, maar 't gros reageerde niet eens), dus ik vraag me dan ook serieus af hoe providers eventuele klachten van Enlightenment@Scholieren.com reageert.
goh, als jij dat risico wil nemen. Bovendien is bij een transparante proxy het oorspronkelijke ip zichtbaar en kunnen we dat ook bannen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-02-2005 @ 17:03 :
goh, als jij dat risico wil nemen. Bovendien is bij een transparante proxy het oorspronkelijke ip zichtbaar en kunnen we dat ook bannen.
Euh, waar zie jij mij impliceren dat ik het risico wil nemen? Het gaat mij er slechts om dat Enlightenment wel een beetje prat gaat op het versturen van abusemailtjes, terwijl ik zo mijn vraagtekens zet bij de effecten daar van.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 20-02-2005 @ 17:47 :
Euh, waar zie jij mij impliceren dat ik het risico wil nemen? Het gaat mij er slechts om dat Enlightenment wel een beetje prat gaat op het versturen van abusemailtjes, terwijl ik zo mijn vraagtekens zet bij de effecten daar van.
Ik bedoel niet jij, maar gewoon in het algemeen. Als iemand het risico wil nemen dat z'n provider er niets aan doet dan kan dat, bovendien gaan ze er na verschillende mailtjes toch iets aan doen. Mocht dat niet zo zijn dan ben je als nog gebanned
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 20-02-2005 @ 17:47 :
Oh regelmatig krijg ik daar reactie op hoor, de normale providers handelen dat soort zaken heel goed af. Wel vragen zij om bewijs, en logfiles e.d. Die tot de seconde nauwkeurig zijn. Dat zijn ze ook.

Sommige kaashema-providers doen idd niets met abusemails, maar ik heb regelmatig succes. Dat houdt overigens vaak niet meer in dat er een email gaat van de abusedesk naar de klant, maar dat is ook wat we willen. Als hij dan nog ballen heeft om terug te komen zal de provider vanzelf hardere maatregelen treffen, mits ik het kan aantonen dat ze weer de fout in gaan.
Oud 21-02-2005, 13:49
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-02-2005 @ 01:20 :
Oh regelmatig krijg ik daar reactie op hoor, de normale providers handelen dat soort zaken heel goed af. Wel vragen zij om bewijs, en logfiles e.d. Die tot de seconde nauwkeurig zijn. Dat zijn ze ook.

Sommige kaashema-providers doen idd niets met abusemails, maar ik heb regelmatig succes. Dat houdt overigens vaak niet meer in dat er een email gaat van de abusedesk naar de klant, maar dat is ook wat we willen. Als hij dan nog ballen heeft om terug te komen zal de provider vanzelf hardere maatregelen treffen, mits ik het kan aantonen dat ze weer de fout in gaan.
Ik zie niet in wat voor belang een ISP erbij heeft mij abusemailtjes te sturen omdat ik lastig doe op een scholierenforum, imho.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vaal schreef op 21-02-2005 @ 14:49 :
Ik zie niet in wat voor belang een ISP erbij heeft mij abusemailtjes te sturen omdat ik lastig doe op een scholierenforum, imho.
Een ISP heeft die verantwoordelijkheid. Nemen ze die niet, dan kunnen ze in serieuzere situaties problemen verwachten.
Oud 25-03-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 21-02-2005 @ 14:49 :
De meeste ISP's houden niet van klanten die hun lijnen gebruiken voor misdragend gedrag zoals discriminatie, spam, etcetc.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:38
Manuzhai
Manuzhai is offline
Uh, **********, jij zou toch beter moeten weten dan deze nutteloze up.
Oud 28-03-2005, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 25-03-2005 @ 18:38 :
Uh, **********, jij zou toch beter moeten weten dan deze nutteloze up.
Huh?
Vreemd, ik zag 'm vrij bovenaan staan dacht ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten