Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 17:09
Annos
Weet iemand hoe de vijandelijkheid tussen NL en Dui is ontstaan?
Alvast bedankt...Annos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 17:43
T_ID
T_ID is offline
combi van vooroordelen, beeldvorming en een deel geschiedenis.
Oud 24-02-2005, 20:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
vraag me af hoe erg die vijandelijkheid is
je hebt natuurlijk het voetbal aspect
en iets met een groot aantal doden
Oud 24-02-2005, 22:46
Verwijderd
Ik neem aan dat er nu geen vijandelijkheid meer is?

maar anders: WO 1 en 2?

en ja met voetbal is er mss not vijandelijkheid maar speelt ajax tegen psv dan slaan ze elkaar ook de harsens in.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 07:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anneka schreef op 24-02-2005 @ 23:46 :
Ik neem aan dat er nu geen vijandelijkheid meer is?

maar anders: WO 1 en 2?
WOII dan

NL heeft weinig meegekregen van WOI itt Belgie bv.
Oud 25-02-2005, 18:47
Stff
Stff is offline
zoals al gezegd:

WOII, vooroordelen en voetbal
Oud 25-02-2005, 19:10
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik snap dat het best interessant is, maar om er nou meer topics voor te openen? haat duitsland-nederland? valt toch best mee, het had erger gekund.

de grootste oorzaak: de Tweede Wereldoorlog waarin ons land van '40-'45 bezet werd door het grote, boze Duitsland. voor het geval dat je het nog niet wist.

volgende generaties leren dat op school, ook met moppen, voordelen ed. maar of de 'haat' tegen duitsland nou groter is als tegen de belgen bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:29
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Annos schreef op 24-02-2005 @ 18:09 :
Weet iemand hoe de vijandelijkheid tussen NL en Dui is ontstaan?
Alvast bedankt...Annos
WK (d8 74) In Duitsland

De tweede wereldoorlog. Ook al zal dat steeds minder gaan spelen. Steeds minder mensen blijven over die dat hebben meegemaakt.

De bezetting van scheveningen iedere zomer. En dat ze daar dan massaal kuilen gaan graven.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 18:46
Verwijderd
Dat is er idd nog één, de Duitsers die hier naartoe komen in de zomer omdat ze zelf weing strand hebben. vervolgens verwachten dat iedereen ze in het Duits te woord staat.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 22:17
No Soup For You
No Soup For You is offline
en iets dat 'nederland' vroeger deel was van het heilige duitse rijk, en dat we daar uit zijn gestapt was ook niet zo makkelijk voor de verhouding nederlander - duitser...

en de nederlanden waren calvinistisch en de duitsers luthers, en dat gaat niet zo makkelijk samen...

1672: invasie van nederland door keulen en munster
ergens vlak voor napoleon, komen de pruisen weer

t speelt al veel langer dan de woII
Oud 11-03-2005, 23:42
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
mr Orange schreef op 11-03-2005 @ 23:17 :
en iets dat 'nederland' vroeger deel was van het heilige duitse rijk, en dat we daar uit zijn gestapt was ook niet zo makkelijk voor de verhouding nederlander - duitser...

en de nederlanden waren calvinistisch en de duitsers luthers, en dat gaat niet zo makkelijk samen...

Maar de dingen die jij nu zegt zijn zo oud en zo ver geschiedenis dat de doorsnee nederlander ze denk ik niet weet. Dat kan dus niet op dit moment bijdragen aan de vijandelijkheden (voor zover die er zijn)

Ik denk dat je dan toch naar dingen uit de laatste jaren moet kijken en grote wereldgebeurtenissen als de 2e wereldoorlog en msg ook wel het wk 74.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 12-03-2005 @ 00:42 :
Dat kan dus niet op dit moment bijdragen aan de vijandelijkheden (voor zover die er zijn)
Ik denk dat dat wel kan: die vijandelijkheden zitten er misschien al zo lang ingebakken en worden van generatie op generatie overgegeven en steeds weer gevoed door recentere gebeurtenissen.

Zelf denk ik dat WOII en ook voetbal (wk idd) nu een grotere rol spelen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:22
00RedBaron
00RedBaron is offline
De rochel van Frank Rijkaard in de nek van Rudi Föller. Toch?
Oud 14-03-2005, 22:56
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 14-03-2005 @ 21:22 :
De rochel van Frank Rijkaard in de nek van Rudi Föller. Toch?
Nee ik denk dat zijn reet afvegen met een duits shirtje meer indruk maakte (weet niet meer wie het was )
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:08
muts8848
muts8848 is offline
t'is overigens niet alleen duitsland nederland... Duitsers zijn ook in Frankrijk niet al te geliefd, de engelsen zijn er ook niet dol op.. beetje woII verhaal.

But what the hell???

wij zijn ook niet zo'n lollig volkje, hebben wel ergere dingen gedaan dan de duitsers, slavenhandels, Indonesie, om maar eens wat dingen op te noemen
Oud 16-03-2005, 21:04
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 15-03-2005 @ 13:08 :
t'is overigens niet alleen duitsland nederland... Duitsers zijn ook in Frankrijk niet al te geliefd, de engelsen zijn er ook niet dol op.. beetje woII verhaal.

But what the hell???

wij zijn ook niet zo'n lollig volkje, hebben wel ergere dingen gedaan dan de duitsers, slavenhandels, Indonesie, om maar eens wat dingen op te noemen
WHOHOOO!!!!!!!

Ik kan je feliciteren: Je hebt de ADBS award gewonnen!
the A Duck BullShit award....... lees eens iets over Auswitsch en de Hollocaust.

Duitsers zijn gewoon onze lievelingsvijanden

Het komt vooral door voetbal en woII, maar dit zie je terug bij alle landen, Zuid korea-japan bijvoorbeeld, of usa-canada. En dichter bij huis: frankrijk (frogs) en engeland.
Oud 16-03-2005, 22:12
muts8848
muts8848 is offline
ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat we de 'duitsers van nu' er niet meer op moeten beoordelen. Vaak wordt er een heel eenzijdig beeld geschetst over Duitsers --> woII ed. Maar wij hebben als volk ook wel heel wat op ons geweten. Daar voelen wij ons nu toch ook niet meer echt verantwoordelijk of schuldig over??

btw.. thanx for this beautiful award!! I want to thank my parants, my brother, sister.......
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 07:44
Verwijderd
Citaat:
muts8848 schreef op 16-03-2005 @ 23:12 :
ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat we de 'duitsers van nu' er niet meer op moeten beoordelen.
Niet iedereen doet dat en omgekeerd zijn er ook genoeg Duitsers die dat doen. En waarom alleen 'de Duitsers van nu' er niet op beoordelen? Ook niet alle 'Duitsers van toen' waren slecht. En slechte Nederlanders waren er ook. Maar ik kan het van sommige mensen best begrijpen dat ze het (nog) zo zien: zij (of hun ouders) hebben de oorlog meegemaakt ed, ik kan me best voorstellen dat je dat niet zo snel vergeet en vergeeft.

Tuurlijk hebben "wij" ook heel wat op ons geweten, maar dat verandert niets aan wat er in het verleden tussen de Duitsers en Nederlanders gebeurt is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:38
A Duck
A Duck is offline
Ja leuk, beetje de clou van dat boekie de tweeling verklappen.

De echte boodschap was volgens mij dat wat in duitsland gebeurde net zo goed in nederland had kunnen zijn, hadden wij andere omstandigheden gehad. Das ook wel waar, anders moet je in rassenleer geloven en dan ben je ook al geen haar beter dan duitsers.
Oud 24-03-2005, 09:50
Tox
Tox is offline
Citaat:
mr Orange schreef op 11-03-2005 @ 23:17 :

Alleen WO II speelt, duitsland in de huidige vorm bestaat pas sinds 1870.
Oud 28-03-2005, 18:57
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
****** schreef op 27-03-2005 @ 20:23 :
er waren eens een paar mensen in amsterdam die het in keulen hoorden donderen

toen gingen zij naar keulen om te kijken of ze het in amsterdam hoorden donderen

bij het overschrijden der nederlandsch-duitsche grens droegen zij geen paspoort bij zich

een zeer gedreven duitsche ambtenaar vroeg vervolgens om hun "AUSWEIS!", welke zij niet konden tonen

de duitsche ambtenaar verzocht de nederlanders vriendelijk doch dringend het duitsche grondgebied te verlaten, maar edoch, hij stuitte op tegenstand van de nederlandsche kant

...

zo is t niet gegaan

Ja en je punt is

maar t HAD wel gekund
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten