Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 20:57
pfano
pfano is offline
hoi,

Ik ben nu 2.5 maand niet meer ongesteld geworden.

En ik ben niet aan de pil.
Ik ben zeker niet zwanger.
Geen gewichtsveranderingen gehad.
Geen abnormale afscheiding.
En 5 jaar geleden begon mijn menstruatie.
Heb geen stress ofzo.

Ik kan gewoon geen reden bedenken waarom ik opeens 2,5 maand niet meer ongesteld ben. Hiervoor was ik namelijk heel regelmatig.

Is dit mss herkenbaar bij één van jullie of heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is. Opzich vind ik dit best wel zorg wekkend. Of hoef ik me hier niet druk om te maken?

al vast bedankt
Oud 21-03-2005, 20:59
Roos
Roos is offline
Hm dat is wel vreemd inderdaad. Hoeveel kg weeg je nu, en bij welke lengte? Heb je misschien een ziekte/aandoening, bijvoorbeeld aan de schildklier? (ik noem maar wat)...
Oud 21-03-2005, 21:00
Verwijderd
Ik zou voor je eigen gemoedstoestand gewoon naar je huisarts gaan. Als het niets is, is het niets. Maar hier zul je nooit zeker te weten kunnen komen dat het niets is.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:57
pfano
pfano is offline
ik weeg ongeveer 64 kilo en ben 1,78 m lang

dat is een normaal gewicht (k heb ff op internet getjekt)

Jah ik heb idd wel overwogen om naar de huisart te gaan, maar ik stel het telkens weer een paar dagen uit. Zo van,..als ik het woensdag nou nog niet ben, ga ik naar de huisarts.. maarjah. Moet je wel ook echt gaan

hmmz..
Oud 21-03-2005, 22:00
pfano
pfano is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2005 @ 22:00 :
Ik zou voor je eigen gemoedstoestand gewoon naar je huisarts gaan. Als het niets is, is het niets. Maar hier zul je nooit zeker te weten kunnen komen dat het niets is.
nee dat is waar, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er nog iemand was die dit ook had. Dan had ik namelijk misschien een reden om nog even niet naar de huisarts te gaan
Oud 21-03-2005, 22:07
pfano
pfano is offline
ohjah, tijdens de laatste keer dat ik ongesteld was, had ik echt bijna ondraaglijk veel menstruatie pijn!
Echt, ik kon bijna niet meer fietsen. Ik ben toen ook van me stage naar huis gegaan, omdat ik echt gewoon alleen maar op de grond kon rollen van de pijn.

is there a doctor in tha house..?!?
Oud 21-03-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
pfano schreef op 21-03-2005 @ 23:00 :
nee dat is waar, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er nog iemand was die dit ook had. Dan had ik namelijk misschien een reden om nog even niet naar de huisarts te gaan
Een keertje niet ongesteld worden, of heel licht, dat kan ik me best voorstellen. Maar aangezien jij vijf jaar lang regelmatig ongesteld was, en nu ineens 2,5 maand niet... Dat is toch wel flink. Als er niets noemenswaardig verandert is in je leven of manier van leven, vind ik het gek dat je zomaar ineens 2,5 maand niet ongesteld wordt...

Voel je je ook niet alsof je ongesteld moet worden? (Beetje buikpijn? Of iets anders wat daar op lijkt?)

Zelf ben ik nooit heel regelmatig ongesteld geweest, maar meestal was ik het wel elke vier weken een keertje (wanneer in die vier weken, dat was telkens een verrassing). Sinds ik aan de pil ben, is het wel heel regelmatig. Maar soms ineens een stuk lichter dan normaal, of soms ineens een stuk zwaarder. Maar ja, dat is voor mij dus niet heel raar ofzo, en het blijft nooit helemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
pfano schreef op 21-03-2005 @ 23:07 :
ohjah, tijdens de laatste keer dat ik ongesteld was, had ik echt bijna ondraaglijk veel menstruatie pijn!
Echt, ik kon bijna niet meer fietsen. Ik ben toen ook van me stage naar huis gegaan, omdat ik echt gewoon alleen maar op de grond kon rollen van de pijn.

is there a doctor in tha house..?!?
Was je toen misschien ook heel erg ongesteld? Misschien dat je toen zoveel spul bent verloren, dat je nu niets meer te verliezen hebt... (Geen idee of dat kan hoor, maar zo lijkt het bij mij dus wel eens; dan ben ik heel licht ongesteld en een maandje later lijkt het alsof ik het in moet halen en is het heel zwaar.. Misschien kan dat ook andersom... )
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 22:21
pfano
pfano is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2005 @ 23:09 :

Voel je je ook niet alsof je ongesteld moet worden? (Beetje buikpijn? Of iets anders wat daar op lijkt?)

Zelf ben ik nooit heel regelmatig ongesteld geweest, maar meestal was ik het wel elke vier weken een keertje (wanneer in die vier weken, dat was telkens een verrassing). Sinds ik aan de pil ben, is het wel heel regelmatig. Maar soms ineens een stuk lichter dan normaal, of soms ineens een stuk zwaarder. Maar ja, dat is voor mij dus niet heel raar ofzo, en het blijft nooit helemaal weg.
Neej ook niet meer puistjes ofzow, wat je dan altijd wat meer krijgt (ik meestal wel) en nee geen buikpijn, ik heb ook niet het gevoel dat ik binnekort weer ongesteld ga worden

Jah, dat had ik dan ook wel. De ene week was dan vaak wat erger dan de andere keer.
Maar ik kan me niet echt herinneren dat, dat "spul" de vorige keer nou heel veel meer was.

Laatst gewijzigd op 21-03-2005 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 22:27
pfano
pfano is offline
noujah ik ga slapen, misschien dat ik morgen wel in een bloed bed wakker wordt
Oud 22-03-2005, 09:14
blurred
blurred is offline
Je bent ook niet veel gewicht verloren de afgelopen tijd? Of heb je misshien veel problemen waar je erg over inzit? In ieder geval vind ik wel dat je gewoon naar de dokter moet gaan, stel het niet steeds uit. Je maakt jezelf er blijkbaar zorgen over, en de enige die je dan gerust kan stellen is iemand die er verstand van heeft, een dokter dus.
Oud 22-03-2005, 09:21
Verwijderd
misschien een wel héél vroege menopauze?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 09:26
Gothic
Gothic is offline
eet je genoeg? Want je hoeft geen ondergewicht of gewichtverlies te hebben om niet ongesteld te worden. Of heb je last van stress?
Oud 22-03-2005, 11:06
Linda1985
Linda1985 is offline
Ja, ik zit in hetzelfde schuitje, ben al vanaf september niet meer ongesteld geweest, huisarts gegaan, bleek mn pil niet goed genoeg hij wilde me aan t spiraaltje, wilde ik niet dus nu gebruik ik zelf niets, maar ja nog steeds geen menstruatie Ik weet niet of jij nog andere medicijnen gebruikt? Want dat doe ik wil en ik ben bang dat bij mij daar de oorzaak ligt
Oud 22-03-2005, 13:03
pfano
pfano is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 22-03-2005 @ 12:06 :
Ja, ik zit in hetzelfde schuitje, ben al vanaf september niet meer ongesteld geweest, huisarts gegaan, bleek mn pil niet goed genoeg hij wilde me aan t spiraaltje, wilde ik niet dus nu gebruik ik zelf niets, maar ja nog steeds geen menstruatie Ik weet niet of jij nog andere medicijnen gebruikt? Want dat doe ik wil en ik ben bang dat bij mij daar de oorzaak ligt
Nee, ik gebruik geen andere medicijnen. Maar misschien dat het bij jou komt omdat je met die ene pil bent gestopt, misschien moet je lichaam even wennen. Attans, vanaf september is wel ook wel heel lang.

Blurred -> nee, heb niet veel gewicht verloren, heb ook geen problemen waar ik over in zit. ( Over dit dan wel een beetje, maar ik lig er niet wakker van ofzo)

En ik eet nu net zo als dat ik al jaren doe.
Oud 22-03-2005, 15:43
annetjuh
annetjuh is offline
het is verstandig om naar de dokter te gaan mijn vriendin was ook een paar maand niet ongesteld geweest en die had een gezwel bij haar eierstokken.
deze moest operatief verwijderd worden. en je moet er optijd bij zijn want als je te laat bent kanhet zijn dat je eierstokken ook zijn aangetast en dan kun je niet meer zwanger worden zij had 3 mogelijke uitslagen na de operatie en waar ze over na moest denken.
1. was een goed aardig gezwel en dan was er verder niets aan de hand
2. kwaadaardig en dus kans op kanker.
3. goedaardiggezwel maar die dus de eierstokken hadden angetast zodat ze gedurende de operatie ook de eierstokken had moeten verwijderen.
ze had geluk gehad.
Ik hoop voor jou dat het niets is, maar een bezoek aan de huisarst kan denk ik geen kwaad.
Oud 22-03-2005, 18:17
pfano
pfano is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 22-03-2005 @ 16:43 :
het is verstandig om naar de dokter te gaan mijn vriendin was ook een paar maand niet ongesteld geweest en die had een gezwel bij haar eierstokken.
deze moest operatief verwijderd worden. en je moet er optijd bij zijn want als je te laat bent kanhet zijn dat je eierstokken ook zijn aangetast en dan kun je niet meer zwanger worden zij had 3 mogelijke uitslagen na de operatie en waar ze over na moest denken.
1. was een goed aardig gezwel en dan was er verder niets aan de hand
2. kwaadaardig en dus kans op kanker.
3. goedaardiggezwel maar die dus de eierstokken hadden angetast zodat ze gedurende de operatie ook de eierstokken had moeten verwijderen.
ze had geluk gehad.
Ik hoop voor jou dat het niets is, maar een bezoek aan de huisarst kan denk ik geen kwaad.

okey! ik bel morgen de dokter
Oud 22-03-2005, 18:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
pfano schreef op 22-03-2005 @ 14:03 :En ik eet nu net zo als dat ik al jaren doe.
Dat was niet de vraag, eet je gezond en genoeg (volgens de dagelijks aanbevolen hoeveelheden)?
Oud 22-03-2005, 18:39
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
pfano schreef op 22-03-2005 @ 19:17 :

okey! ik bel morgen de dokter
ja ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, niet ongesteld worden heeft zoveel oorzaken, sommige ernstig sommige niet.
En als het ernstig is kun je er het beste zo snel mogelijk bij zijn.
Oud 22-03-2005, 18:49
pfano
pfano is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-03-2005 @ 19:33 :
Dat was niet de vraag, eet je gezond en genoeg (volgens de dagelijks aanbevolen hoeveelheden)?
Nee, vast niet. Maar wie wel.
Ik bedoel, ik eet al jaren zo en toen werd ik wel telkens ongesteld.
Oud 22-03-2005, 18:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
pfano schreef op 22-03-2005 @ 19:49 :
Nee, vast niet. Maar wie wel.
Ik bedoel, ik eet al jaren zo en toen werd ik wel telkens ongesteld.
Ik at ook al een tijd heel weinig, maar dat ging je pas na een bepaalde tijd merken in m'n menstruatie. Op een gegeven moment houdt het op, zijn je reserves op en kan je het lichaam niet én je zo goed mogelijk laten functioneren én je menstruatie ook nog eens in gang houden...
Oud 22-03-2005, 19:05
kellytjeh
kellytjeh is offline
ik ben ook al 3 weken nie meer ongesteld en weet ook cker dat ik nie zwanger ben ensow..jeweetwel ma ik hep ut al tegen mnmoeder verteld
Ik ben nog nie zo heel lang ongesteld ongeveer...halfjaartje..
dusj weet iemand wat het is??
of wat ik moet doen??
Oud 22-03-2005, 19:18
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
kellytjeh schreef op 22-03-2005 @ 20:05 :
ik ben ook al 3 weken nie meer ongesteld en weet ook cker dat ik nie zwanger ben ensow..jeweetwel ma ik hep ut al tegen mnmoeder verteld
Ik ben nog nie zo heel lang ongesteld ongeveer...halfjaartje..
dusj weet iemand wat het is??
of wat ik moet doen??
bij jou is het waarschijnlijk het geval dat je gewoon heel onregelmatig ongesteld bent en dan kun je inderdaad een keer overslaan. want ik neem aan dat ie drie weken + de maand is die er normaal altijd tussen zit.
Dat is met je leeftijd heel normaal

Regels voor berichten