![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Er zijn zat middeltjes tegen stress en concentratieproblemen. Kan je gewoon naar vragen, wat Andijvie al zei. Maar ik ben er veel meer voor om de oorzaak te zoeken en daar wat aan te doen als hij te vinden is en het mogelijk is. Je huisarts zal het echt niet erg vinden als je met deze klacht komt. Heb je veel meer aan.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En @ M-Leentje: Ik weet niet precies wat het doet bij volwassenen, ik heb alleen eens een documentaire gezien over Ritalin (en vooral de kinderen die het slikken) daarin vertelden ze dat sommige volwassenen Ritalin ook slikken, maar dan niet als medicijn, maar als drug. Kennelijk word je er stoned van. Maar er werd ook gezegd dat Ritalin speciaal voor kinderen is bedoeld, en dat het schadelijk is voor volwassenen. Waarom dat zo is, weet ik niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk even op http://www.antenna.nl/hersenstorm/Medicatie.html
Er zijn sowieso heel veel negatieve effecten, of je nu ADHD hebt of niet. Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 13:26. |
![]() |
|
ik heb zelf eens gelezen dat het veel wordt gesnoven, maar wat er precies de effecten van zijn weet ik niet meer.
Ik heb zelf toen ik examen deed ambrazin gebruikt. had zelf het idee dat het wel hielp voor concentratie en zenuwen. Enige nadeel is dat het wel heel erg goor is en dat je de pilletjes kapot moet kauwen. http://www.bloem-natuurprod.nl/body_ambrazin.html
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er wordt tegenwoordig al voor het minste of geringste medicatie voor geschreven, zodra een kind maar enigszins afwijkt van de norm schreeuwen ouders meteen om een diagnose die ze steunt in hun opvatting dat hun kind toch 'echt' iets heeft. Moeten we nodig ook nog eens medicatie gaan gebruiken als je een tentamen niet kunt halen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
stofnaam preparaat rekenbasis Per maand € 50,00 methylfenidaat Concerta tabl. mga 18/36 mg 30 mg € 72,21 Methylfenidaat tabl. 10 mg 30 mg € 10,16 Ritalin tabl. 10 mg 30 mg € 10,16 modafinil Modiodal tabl. 100 mg 300 mg € 215,80 Kosten gebaseerd op Z-index taxe oktober 2004
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hyperactief wordt je er zeker van, daar zijn onderzoeken naar geweest, de reden dat het bij ADHD'ers werkt is omdat het het evenwicht in de hersenen herstelt, waardoor je rustig wordt, maar in feite is het een oppeppend middel. Daarnaast is het zeker niet goed voor je, heb je wel eens bekeken wat voor een rij bijwerkingen eraan vast zit? Het wordt veel voorgeschreven omdat er niet echt een ander medicijn is wat beter is (en kom nu niet aan met concerta, want daar zit precies hetzelfde in als in ritalin, maar in een andere vorm en daar worden de nadelen niet beter van)
||
Citaat:
En over die bijwerkingen, daar wordt je grondig op onderzocht, je wordt regelmatig gecontroleerd hoe het gaat met je.. En die bijwerkingen vallen best wel mee.. En kom op, Ritalin is niet het enige medicijn met bijwerkingen.. Er is geen ander medicijn? Hoe kan ik dan op een ander medicijn overgestapt zijn die voor mij beter werkt dan Ritalin?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête Ritalingebruik profielwerkstuk jbc.natas.lily | 0 | 30-12-2016 13:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ritalin. Devil-Eye | 38 | 05-09-2004 19:18 | |
Liefde & Relatie |
Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD Verwijderd | 21 | 30-06-2004 17:27 | |
Drugs & Alcohol |
Ritalin Ireentje | 86 | 08-04-2004 12:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ritalin Upior | 19 | 08-09-2002 02:27 |