Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 09:50
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel jongeren er eigenlijk lid zijn van een politieke partij en of ze daar ook actief bij zijn, of misschien bereid?? er wordt hier zo veel over politiek gepraat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2005, 09:52
Wawl
Wawl is offline
Ik ben nergens lid van.
Oud 19-03-2005, 10:18
T_ID
T_ID is offline
Ik was lid van een plaatselijke afdeling van de VVD, maar daar ben ik uit gestapt omdat ze naar mijn mening een stelletje chaoten waren die niets op de planken konden zetten.
Oud 19-03-2005, 10:21
Verwijderd
Ik ben lid van Jonge Democraten en D66
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-03-2005 @ 11:18 :
Ik was lid van een plaatselijke afdeling van de VVD, maar daar ben ik uit gestapt omdat ze naar mijn mening een stelletje chaoten waren die niets op de planken konden zetten.
Ik moet zeggen dat ik dat heel grappig vind dat je dat zegt. Ik ben lid van het CDA en het valt mij op dat zo in de plaatstelijke politiek alleen maar over onnuttige zaken gepraat wordt. en er gaan conctrete oplossingen komen. ben nu verhuisd dus ben benieuwd hoe het in mijn nieuwe woonplaats zal gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 10:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
renee182 schreef op 19-03-2005 @ 11:32 :
Ik moet zeggen dat ik dat heel grappig vind dat je dat zegt. Ik ben lid van het CDA en het valt mij op dat zo in de plaatstelijke politiek alleen maar over onnuttige zaken gepraat wordt. en er gaan conctrete oplossingen komen. ben nu verhuisd dus ben benieuwd hoe het in mijn nieuwe woonplaats zal gaan.
Tja, wat het lidmaatschap eigenlijk de das omdeed was de apatische houding tegenover een gokhal die hier gevestigd zou moeten worden om een uitgaanscentrum van faillisement te redden.

De enige fractie die voor was waren de leefbaren. Een journalist van een plaatselijke krant deed onderzoek en kwam erachter dat de leden van de leefbaar fractie dikke donaties voor hun partij ontvingen van de eigenaar van de toekomstige gokhal, met hem op vakantie waren geweest en er regelmatig etentjes met de man op na hielden.

Ondanks dat weigerden alle VVD raadsleden hier de Leefbaren te bekritiseren vanwege deze corruptie (want dit is gewoonweg omkoping, geef ze geld en ze zijn voor je plannen) en twijfelden zelfs of ze het plan niet moesten steunen. (ondanks dat je vanuit het liberalisme zou verwachten dat het uitgaansventrum zijn eigen boontjes moet doppen)

Bij de jongerenafdeling had niemand daar een mening over, en hielden zich liever met nutteloze zaken bezig.

Tja, dan is er weinig meer te doen daar, ik ben toen ook weggegaan.

Als ik kijk dan gaat het met veel andere jongerenafdelingen weinig beter, dus ik zie er het nut niet echt meer van in.
Oud 19-03-2005, 10:43
Jolt
Jolt is offline
Al die partijen beginnen pas te schreeuwen dat ze wat gaan doen als er weer verkiezingen zijn.
Oud 19-03-2005, 10:48
Verwijderd
Als de wetenschappelijke bureaus van partijen nou ook jongerenafdelingen hadden zou ik het nog overwegen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:26
Go
Go is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2005 @ 11:21 :
Ik ben lid van Jonge Democraten en D66
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:36
Verwijderd
Ik stem D'66, maar ben nergens lid van. Ik zie er het nut niet van in. Overigens snijd je jezelf wel fors in de vingers door als student CDA te stemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 12:36 :
Ik stem D'66, maar ben nergens lid van. Ik zie er het nut niet van in. Overigens snijd je jezelf wel fors in de vingers door als student CDA te stemmen.
VVD-stemmende studenten zijn nog erger.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 12:42 :
VVD-stemmende studenten zijn nog erger.
Eens.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 12:49 :
Eens.
En over de 'Jong en Liberaal'-types met de Rotarypappies die een achtjarige opleiding wel betalen hebben we het niet eens. Ik heb net gegeten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 12:36 :
dat is niet waar want het cda zet zich mede in voor minima en daar vallen studenten ook onder! Maar ik denk niet dat dit topic bedoelt is voor het afzeiken van andermans politieke voorkeur maar over het geven van je mening over het lid zijn van EEN politieke partij als jongere
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:06
Verwijderd
Dat het CDA zich daar mede voor inzet is niet zo moeilijk, elke partij pretendeert wel zich in te zetten voor minima en minderheden. Maar waar het om gaat is het percentage van de middelen dat daarnaartoe gaat, en de feitelijke uitvoering van dat voornemen.

Maar laten we het daar inderdaad nu niet over hebben. Laten we het in abstracto hebben over het lidmaatschap van een jongerenafdeling van een politieke partij. Zelf zou ik dat nooit doen omdat politiek een eenzijdig proces is en daar hou ik niet van.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 12:50 :
En over de 'Jong en Liberaal'-types met de Rotarypappies die een achtjarige opleiding wel betalen hebben we het niet eens. Ik heb net gegeten.
Citaat:
renee182 schreef op 19-03-2005 @ 13:05 :
Maar ik denk niet dat dit topic bedoelt is voor het afzeiken van andermans politieke voorkeur maar over het geven van je mening over het lid zijn van EEN politieke partij als jongere
afijn.. Je snapt de hint?

Nu ja, als iemand wil stemmen op een partij die niet direct zijn situatie zal verbeteren is dat een typisch voorbeeld van betalen voor je principes. VVD stemmen als student zonder 'rotary-pappie'? Op zich erg te waarderen aangezien dat principes iets verder neemt dan bot eigenbelang.
Oud 19-03-2005, 12:08
Verwijderd
Leuk sofisme.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:12
Prof
Prof is offline
Ik denk erover om lid te worden van een partij gewoon om eens te zien hoe en wat
er is geen partij waar ik echt achtersta dus dat word dan willekeurig 1
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-03-2005 @ 13:07 :
afijn.. Je snapt de hint?

Nu ja, als iemand wil stemmen op een partij die niet direct zijn situatie zal verbeteren is dat een typisch voorbeeld van betalen voor je principes. VVD stemmen als student zonder 'rotary-pappie'? Op zich erg te waarderen aangezien dat principes iets verder neemt dan bot eigenbelang.
Daar ben ik het dus wel mee eens. Ik neem aan dat de meeste studenten onder ons niet voor de rest van hun leven student zullen zijn. Je kiest niet alleen voor specifieke partij punten maar ook voor een bepaalde filosofie

Laatst gewijzigd op 19-03-2005 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 13:08 :
Leuk sofisme.
Hooggeleerde termen de gekste.

Op zich kan ik het best waarderen als iemand niet prompt SP gaat stemmen als ze toevallig hun baan kwijtraken, of naar GL gaan als er een snelweg in hun achtertuin wordt geplant. Idem voor mensen met dubbel modaal die ondanks dat Sp stemmen. (hoewel ik niet denk dat die erg dik gezaaid zullen zijn )
Oud 19-03-2005, 12:15
Zaina
Zaina is offline
Dat is dus de reden dat studenten allemaal links stemmen.

Ben geen lid van een politieke partij, volgens mij gaat dat echt nergens over.
Oud 19-03-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 19-03-2005 @ 13:12 :
Daar ben ik het dus wel mee eens. Ik neem aan dat de meeste studenten onder ons net voor de rest van hun leven student zullen zijn. Je kiest niet alleen voor specifieke partij punten maar ook voor een bepaalde filosofie
Doe eens wat onderzoek naar de gevolgen van landbouwsubsidies, wil je?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 13:16 :
Doe eens wat onderzoek naar de gevolgen van landbouwsubsidies, wil je?
zal ik doen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-03-2005 @ 13:15 :
Hooggeleerde termen de gekste.
Dat je denkt dat ik dat doe om jou te imponeren met mijn 'hooggeleerde' woordkeus zegt meer over jouw vocabulaire dan over dat van mij.

Citaat:
Op zich kan ik het best waarderen als iemand niet prompt SP gaat stemmen als ze toevallig hun baan kwijtraken, of naar GL gaan als er een snelweg in hun achtertuin wordt geplant. Idem voor mensen met dubbel modaal die ondanks dat Sp stemmen. (hoewel ik niet denk dat die erg dik gezaaid zullen zijn )
Ik heb nooit ingezien wat er tegen gelegenheidsstemmen is. Ik heb het niet zo op idealisme, want dat is per definitie onhaalbaar in een samenleving waar mensen niet dezelfde idealen hebben. Je moet kiezen voor de partij die op een bepaald moment die belangen waar jij de meeste waarde aan hecht het beste behartigt.

Maar, waar het mij in concreto om gaat zijn met name geneeskunde-, rechten- en bedrijfskundestudentjes die met een bralappel in hun keel VVD stemmen omdat ze later toch veel denken te verdienen. Dat is zulk puur financieel gedreven egoïsme en daar kots ik van.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:20
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-03-2005 @ 13:15 :
. Idem voor mensen met dubbel modaal die ondanks dat Sp stemmen. (hoewel ik niet denk dat die erg dik gezaaid zullen zijn ) [/B]
Er zijn nog steeds mensen met idealen, als ik zo in mijn eigen omgeving rond kijk
Oud 19-03-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 19-03-2005 @ 13:17 :
zal ik doen
In het kort komt het erop neer dat wij met z'n allen bergen met geld betalen, zodat over de hele wereld extra veel mensen doodgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:21
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 13:19 :
Dat je denkt dat ik dat doe om jou te imponeren met mijn 'hooggeleerde' woordkeus zegt meer over jouw vocabulaire dan over dat van mij.

Ik heb nooit ingezien wat er tegen gelegenheidsstemmen is. Ik heb het niet zo op idealisme, want dat is per definitie onhaalbaar in een samenleving waar mensen niet dezelfde idealen hebben. Je moet kiezen voor de partij die op een bepaald moment die belangen waar jij de meeste waarde aan hecht het beste behartigt.

Maar, waar het mij in concreto om gaat zijn met name geneeskunde-, rechten- en bedrijfskundestudentjes die met een bralappel in hun keel VVD stemmen omdat ze later toch veel denken te verdienen. Dat is zulk puur financieel gedreven egoïsme en daar kots ik van.

Lijkt me ook redelijk egoistisch
Oud 19-03-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
shibby almighty schreef op 19-03-2005 @ 13:21 :

Lijkt me ook redelijk egoistisch
Lijkt me niet in 4 jaar kan er veel veranderen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:29
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
renee182 schreef op 19-03-2005 @ 13:23 :
Lijkt me niet in 4 jaar kan er veel veranderen
Hij quote fout.
Oud 19-03-2005, 12:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 13:19 :
Maar je zegt dat gelegendheidsstemmen prima zijn?

Gelegenheidsstemmen is puur egoisme, dus hoe kan je tegen een vorm daarvan zijn, maar een andere goedkeuren?
Oud 19-03-2005, 14:32
Unexplained
Unexplained is offline
Lid van de JOVD. Vroeger actief, nu passief.
Oud 19-03-2005, 17:26
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 13:21 :
In het kort komt het erop neer dat wij met z'n allen bergen met geld betalen, zodat over de hele wereld extra veel mensen doodgaan.
Tuurlijk jongen.

Ik ben CDA-lid en voor (gedeeltelijk) behoud van die subsidies, omdat het wel degelijk nut heeft. Ik wil het wel uitleggen, maar omdat je nog nooit op dit forum begrip hebt kunnen opbrengen voor andermans mening, doe ik dat (voorlopig) niet.
CDA heeft helaas wel het imago een stoffige partij te zijn, maar ik kan je verzekeren dat er zat mensen tussen zitten die wel weten wat leven is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Er is geen enkele partij die mijn gedachtegoed vertegenwoordigt, dus tja...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ben niet lid van een politieke partij omdat er geen partij waar ik echt warm voor loop. Elke verkiezing is het een kwestie van stemmen op de partij die me het minst tegenstaat. :/
Oud 19-03-2005, 18:11
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Prof schreef op 19-03-2005 @ 13:12 :
Ik denk erover om lid te worden van een partij gewoon om eens te zien hoe en wat
er is geen partij waar ik echt achtersta dus dat word dan willekeurig 1
1 willekeurig is helemaal achterlijk.

En antwoord op de vraag, Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:49
Prof
Prof is offline
Citaat:
Pikey schreef op 19-03-2005 @ 19:11 :
1 willekeurig is helemaal achterlijk.

En antwoord op de vraag, Nee.
waarom ?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 09:12
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Prof schreef op 19-03-2005 @ 19:49 :
waarom ?
Als je lid word van een partij, moet je toch redelijk achter de partijpunten staan. Anders is het nogal nutteloos voor jou als voor de partij zelf.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 14:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Pikey schreef op 20-03-2005 @ 10:12 :
Als je lid word van een partij, moet je toch redelijk achter de partijpunten staan. Anders is het nogal nutteloos voor jou als voor de partij zelf.
Voor hem is het zeker niet nutteloos omdat hij dans eens kan zien hoe en wat. En voor de Partij is het niet zinloos omdat het geld binnenbrengt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 14:22
Prof
Prof is offline
wat machivelli zegt
het is toch nuttig om te kijken hoe het gaat binnen een partij etc
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:17
Verwijderd
Geldverspilling.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:36
Mizmor
Mizmor is offline
Nederlandse politieke partijen vind ik over het algemeen zielige groepjes. De jongerenafdelingen zijn nog erger, zoals T_ID al beschreef.

Ik ben het met nare man eens dat jongeren een serieuze rol zouden moeten hebben met bv. een jongerenafdeling van het wetenschappelijk bureau. De eerste partij die dat doet kan wellicht op mijn aanmelding rekenen (tenzij het linkse of rechtse extremisten zijn).
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 19-03-2005 @ 19:03 :
Ben niet lid van een politieke partij omdat er geen partij waar ik echt warm voor loop. Elke verkiezing is het een kwestie van stemmen op de partij die me het minst tegenstaat. :/
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:02
Spoonie
Spoonie is offline
Ik ben zelf geen lid van een politieke partij omdater geen een is die op een goede manier mijn standpunten nastreefd. Maar ik zit wel in de pas opgerichte jongerenraad
Oud 21-03-2005, 17:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 19-03-2005 @ 19:03 :
Idem.

Alle partijen hebben wel iets dat mij principieel tegen staat. Gelukkig word er nog wel een partij opgericht waar ik me thuisvoel, ooit.
Oud 21-03-2005, 18:15
Matjong
Matjong is offline
Ben lid van Jonge Democraten en D66, maar doe er op het moment niet zoveel meer. Enige tijd terug wel actief geweest (ook bij jongerenorganisatie van de VVD). Heb in het campagneteam van D66 gezeten, ben hoofdredacteur geweest van afdelingsblad van Amsterdam en eindredacteur van het landelijke blad. Eveneens secretaris van deelraad Amsterdam-Zuid maar dat was zo ONTIEGELIJK saai dat ik daar heeeel snel weer weg was (het was voor mij meer om eens te kijken hoe dat was). Verder lid geweest van aantal commissies, heb wel eens een concres helpen organiseren en... uhh... verder hier en daar wat aangekloot.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:36
Vice
Vice is offline
Ik ben niet lid van een parij en om eerlijk te zijn ook niet zoveel behoefte aan. Het zou best wel nuttig zijn, maar ik wil niet teveel op één partij richten.
Oud 21-03-2005, 21:00
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-03-2005 @ 18:38 :
Oud 21-03-2005, 21:11
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-03-2005 @ 18:38 :
Dat geldt voor vrijwel iedereen in de politiek. Lid zijn van een politieke partij is dan ook vaak niet meer en minder dan dat een partij meer bij je past dan andere partijen. Er zijn zelfs genoeg mensen die lid zijn van meerdere partijen of lid zijn geweest van zo ongeveer all partijen die wij in nederland gekend hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:15
Joostje
Joostje is offline
groenlinks, niet actief
Oud 22-03-2005, 20:12
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-03-2005 @ 11:43 :
Al die partijen beginnen pas te schreeuwen dat ze wat gaan doen als er weer verkiezingen zijn.
behalve de SP.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten