Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 19:26
--mause--
--mause-- is offline
ey

ik wil psychologie gaan studeren, is het dan handig om bio als bijvak te kieze?
vaak hoor je datt heel handig is, maar ik heb er nogal n hekel aan.
wat denken jullie?

thanx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 19:50
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Volgens mij is het wel handig om bio er bij te nemen, want als je een beetje gevorderde bio hebt dan leer je ook hoe de hersenen in elkaar zitten (is altijd handig om voor psychologie te weten)
Oud 26-03-2005, 20:20
-(L)-
Het is wel handig, maar niet noodzakelijk. Lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Leeghoofd schreef op 26-03-2005 @ 20:50 :
Volgens mij is het wel handig om bio er bij te nemen, want als je een beetje gevorderde bio hebt dan leer je ook hoe de hersenen in elkaar zitten (is altijd handig om voor psychologie te weten)
Dat leerde ik meteen al in mijn eerste periode
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:21
miss Elise
miss Elise is offline
bij de opendag van de vrije universiteit van amsterdam zeiden ze dat je tijdens je studie ook iets met bio kreeg, maar dat mensen die bio op school hadden gedaan daar vaak voor zakte omdat zij dan dachten dat ze het toch wel konden...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een huisgenootje van me studeert psychologie (weliswaar in Belgie maar zo gek veel kan dat nooit verschillen) en zij kreeg nu echt n eurofysiologie (zeg maar celbiologie over de hersenen enzo) en ze vond het zeker zinvol als je biologie gehad hebt. Je kan dan veel makkelijker meekomen. De basisstof wordt vaak wel herhaald maar dat gaat vaak erg snel en het is dan gewoon fijn dat je het al gehad hebt omdat er vaak ook niet al te diep op de basis ingegaan wordt.
Oud 26-03-2005, 22:25
Verwijderd
Psychologie is een erg eenvoudige studie, dus als je je een beetje inzet moet dat geen probleem vormen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 22:34
Verwijderd
Het is wel handig om bio erbij te kiezen inderdaad, het schijnt er wel aardig in terug te komen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 09:09
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Bedoel je biologie in je pakket kiezen op de middelbare school of als je al studeert?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 09:53
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je krijgt sowieso een hoop over gedragsketens en sexueel gedrag. Daarnaast is het handig dat je wat meepikt over het zenuwstelsel (prikkels & reflexen). Daarnaast zou ik ook geen ander makkelijker vak kunnen bedenken wat handig is als bijvak.
Bio is gezellig!
Oud 27-03-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-03-2005 @ 10:09 :
Bedoel je biologie in je pakket kiezen op de middelbare school of als je al studeert?
Ik denk op de middelbare school omdat de TS nog maar 14 is..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 10:21
Verwijderd
Zeker niet noodzakelijk. Wie weet wel handig als extratje.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 10:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je zou wel bio1 kunnen nemen, en als je daarna zin hebt om door te gaan bio2.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:02
Verwijderd
Ik had een andere studie gekozen, er zijn al veels te veel wannabe-psychologen op alle universiteiten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 12:17
Angel
Angel is offline
Ik doe psychologie. En had nog nooit biologie gehad. Maar het zal wel handig zijn om dat er bij te volgen ja. Ik had er best moeite mee, maar haal het toch nog wel allemaal (behalve statistiek..)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:06
The0
The0 is offline
Studeer zelf psych in utrecht. Heb bio1 (verplicht voor vwo'ers) gevolgd op vwo dan dus en geen bio2. Bio was opzich best lastig vak maar heb niet het idee dat mensen met bio2 nou echt heel veel voordeel hadden. Ik raad je dus extra bio af als bijvak (tenzij je niets beters weet natuurlijk)
Oud 27-03-2005, 13:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Sinds wanneer is bio1 verplicht? Bij ons was het een keuzevak (tenzij je NG kiest)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:58
The0
The0 is offline
'in mijn tijd' kreeg je in de 1e 2e en 3e automatisch bio (dat is dan weer geen officieel bio1 misschien..)
Oud 27-03-2005, 15:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Biologie is niet noodzakelijk, maar wel handig. Ik snapte bij biologie niet alle stof, maar nu ik het nog een keer kreeg bij neuropsychologie, begreep ik het veel beter.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 15:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
The0 schreef op 27-03-2005 @ 15:58 :
'in mijn tijd' kreeg je in de 1e 2e en 3e automatisch bio (dat is dan weer geen officieel bio1 misschien..)
Dat is geen bio1. Dat is gewoon biologie in de onderbouw... Daarna sluit je het af, of je neemt biologie1 in de vierde, of biologie1,2 in de vierde, vijfde, zesde.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Bio is naar mijn mening niet echt bijzonder nuttig. Ten minste, in die zin dat het zonder bio ook echt prima te doen is. Nuttiger is het om wiskunde op minimaal wiskunde A2 niveau te doen. A1 kan ook wel, maar je mist wat aan voorbereiding.
Oud 27-03-2005, 17:34
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik heb bio2 gehad en was er erg blij mee, kon hele hoofdstukken uit mijn psychologieboek overslaan omdat het herhaling was..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2005 @ 23:25 :
Psychologie is een erg eenvoudige studie, dus als je je een beetje inzet moet dat geen probleem vormen.
Waarom hou jij je mond niet?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:48
Verwijderd
Weet je wel zeker dat je psychologie wilt gaan studeren? Want er zijn genoeg andere studies, studies waarvan je waarschijnlijk nog nooit gehoord hebt. Bovendien kiezen er heel veel mensen psychologie, er is niet echt behoefte aan psychologiestudenten, de studie psychologie zal op vele universteiten zelfs een lotingstudie zijn tegen de tijd dat jij naar de vijfde zult gaan. Daarnaast is het ook belangrijk dat je goed bent in het vak dat je wilt gaan studeren, eigenlijk zou je je sterkste kant moeten uitdiepen d.m.v. het volgen van een academische opleiding, weet je wel goed wat je sterkste kanten zijn? Kortom, ik ben zelf van mening dat je je eerst meer moet oriënteren alvorens echt een keuze te maken en daarnaar je hele vakkenpakket in te richten, bovendien kun je met álle pakketten wel meedingen naar een plaatsje bij een psychologiestudie.

In ieder geval is biologie best een aardig vak voor iemand die beter is in de zogenaamde alfavakken dan in bètavakken, want het is niet écht bèta, maar je kunt er dan als het ware iets van proeven, ook krijg je bij biologie, denk ik, wat meer te maken met bijv. onderzoeksmethoden dan bij vakken van de profielen C&M en E&M. Het is een leuke aanvulling op een maatschappijprofiel.

Kijk overigens uit voor het hele vak biologie, want dat zou weleens lastig kunnen zijn voor jou als je slecht bent in scheikunde!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-03-2005 @ 18:39 :
Waarom hou jij je mond niet?
De waarheid is hard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 17:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 27-03-2005 @ 18:48 :
Kijk overigens uit voor het hele vak biologie, want dat zou weleens lastig kunnen zijn voor jou als je slecht bent in scheikunde!
Niet echt...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 18:59 :
Niet echt...
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 20:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 27-03-2005 @ 21:29 :
Jawel.
Toch niet...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 09:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2005 @ 23:25 :
Hahahaha
Wat we iig leren is om niet zo snel over een ander te oordelen, wat voor jou nog knap moeilijk zal zijn, als ik je reacties zo mag aanschouwen

Bio kiezen is handig jazeker wel. Als je t helemaal beter wil doen kies je E&M met bio 1,2 dan zit je gebakken.
Oud 28-03-2005, 11:33
--mause--
--mause-- is offline
kweet ook nog nie of ik het wel eg ga doen. criminologie lijk me ook wel boeiend. kga e&m doen met evt. bio1. maar als het tog nie eg noodzakelijk is liever niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij is het wel handig hoor. Biologie is geen makkelijk vak en het is daarom wel handig om alvast wat kennis daarover op te doen op de middelbare school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten